Facebook |
|
Visitors |
The following countries follow VAPS: ( Since 01.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
unsalyilmaz93 Pilot-1
| Konu: Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası Çarş. 09 Ara. 2015, 00:46 | |
| Arkadaşlar Aerosoft 318/320 paketi içerisinde MCDU da rota planlaması yaptıktan sonra "F PLAN DİSCOUNTİNİTY" diye oluşan kopuklukları "CLR" ile silinmesi gerekirken ben silemiyorum ve "NOT ALLOW" uyarısı alıyorum programı kaldırıp baştan kurmayı da denedim videolarda gösterildiği tüm sıralama ile de gittiğim halde gene de aynı hatayı veriyor yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum | |
| | | Tamer Öztürk Department Moderator
| Konu: Geri: Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası Çarş. 09 Ara. 2015, 07:55 | |
| Hocam merhaba, eğer yazılımsal hata yoksa bir yerde hata yapıyor olabilirsiniz.Mümkünse video ekleyin bakalım.Update varsa güncelleyip tekrar deneyin.Bu durumda kesin birşey söylemek mümkün değil. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası Çarş. 09 Ara. 2015, 09:15 | |
| Not Allowed ifadesi genellikle uçuş yönünün tersine uçmaya çalıştığınız havayollarında (UA16, UG8 gibi) çıkıyor. Farzı misal UA16 yolu, sadece batıya uçuş izni veren bir yolsa ve siz bu yola, doğuya uçacak şekilde rota girerseniz, bu uyarı geliyor. Haricinde, kolay kolay gelmez bu hata. Tam olarak yüklemeye çalıştığınız rotayı yazabilirseniz ve nerede kopukluk oluşuyorsa, metin olarak dahi verseniz kafi, kontrol edebilirim hatayı. | |
| | | unsalyilmaz93 Pilot-1
| Konu: Geri: Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası Perş. 10 Ara. 2015, 01:08 | |
| Kıymetli Üstatlarım LTAC-LTFJ arası planlamıştım bugün gene denedim gene aynı şey oldu fakat F PLAN DİSCOUNT yazısının üstünde MANUL diye bir bacak vardı bu kez onu sildim, onu silince kopukluğu da silmeme müsade etti...Yani bu seferlik sorun çözüldü ancak gene olur da bu yöntem de işe yaramazsa sizlere yine danışmak isterim.. | |
| | | unsalyilmaz93 Pilot-1
| Konu: Geri: Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası Çarş. 16 Ara. 2015, 16:59 | |
| Kıymetli üstadlar bu üstte belirttiğim problem ile ilgili AEROSOFT destek birimine daha önce yazmıştım onlarden gelen cevabı sizlerle paylaşmak istedim..manual kısmında güvenlik amacıyla uçağı otomatik pilottan çıkarıp o bölümü manual olarak geçtikten sonra tekrar otomatik pilota almak gibi birşeyler anladım..yani o kopuklukları silmek veya silmeye çalışmak gerçekçilik açısından doğru birşey mi diye sizlere de sormak isterim........
On your new problem: Depending on the routetype a DISCONTINUNITY may not be deleted. If you have for example a transition that includes a vector leg (Indicated by MANUAL in the FPLN) you need to fly that part in HDG mode and not in NAV. In such case, after each MANUAL waypoint and DISCON is mandatory and can not be deleted. This is a safety measure build in my Airbus to avoid crews accidentally leaving or missing the vector leg.
Can you provide screenshots of the FPLN around the DISCON in such a situation? Also tell me which procedure/transition it is exactly, so that I can check if/what the reason for this is, or if it's indeed a bug (unlikely since nobody else has such issues). | |
| | | Tamer Öztürk Department Moderator
| Konu: Geri: Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası Çarş. 16 Ara. 2015, 20:11 | |
| - unsalyilmaz93 demiş ki:
- Kıymetli üstadlar bu üstte belirttiğim problem ile ilgili AEROSOFT destek birimine daha önce yazmıştım
onlarden gelen cevabı sizlerle paylaşmak istedim..manual kısmında güvenlik amacıyla uçağı otomatik pilottan çıkarıp o bölümü manual olarak geçtikten sonra tekrar otomatik pilota almak gibi birşeyler anladım..yani o kopuklukları silmek veya silmeye çalışmak gerçekçilik açısından doğru birşey mi diye sizlere de sormak isterim........
On your new problem: Depending on the routetype a DISCONTINUNITY may not be deleted. If you have for example a transition that includes a vector leg (Indicated by MANUAL in the FPLN) you need to fly that part in HDG mode and not in NAV. In such case, after each MANUAL waypoint and DISCON is mandatory and can not be deleted. This is a safety measure build in my Airbus to avoid crews accidentally leaving or missing the vector leg.
Can you provide screenshots of the FPLN around the DISCON in such a situation? Also tell me which procedure/transition it is exactly, so that I can check if/what the reason for this is, or if it's indeed a bug (unlikely since nobody else has such issues). Hocam merhaba, F-PLN DİSCONTİNUTİY plandaki kopukluğu silmek için gerçekte kullanılır.Rutin bir olay yani.Tekrar bir kontrol edin isterseniz yine yardımcı olmaya çalışırız detaylı yazarsanız. | |
| | | unsalyilmaz93 Pilot-1
| Konu: Geri: Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası Çarş. 16 Ara. 2015, 22:21 | |
| Teşekkür ederim Tamer hocam..tabi ki yine sizlere danışmak istediğim konular olacak | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası Perş. 17 Ara. 2015, 09:18 | |
| Tamam, verilen cevaptan sonra çaktım durumu Özellikle İstanbul'a (Atatürk ve Sabiha Gökçen) yaptığınız uçuşlarda RNAV yaklaşması yaptığınız takdirde (bu örneğe Antalya'yı da ekleyebiliriz hatta) öncelikle sizi iniş pistinin rüzgar altı bacağına sokar MCDU. Rüzgar altı bacak demek, iniş pistinin aksi istikametidir ve kuyruktan rüzgar alırsınız bu esnada. Pistten yaklaşık 25 - 30 nm sonrasında bu bacaklar sona erer. Gerek bu son bacaktan sonra gerekse kontrolör uygun görürse size uçuş başı vererek piste yaklaşmanızı sağlar. İşte, İstanbul'da saydığım bu noktaların sonrasında MCDU'da CF05, CF23, CF06, CF24 (Atatürk ve Sabiha Gökçen için örnekler verdim) gözükür (center fiks). Tahminen pist başından 10 - 11 nm öncesi bir nokta ve ILS'e bağlanmak için ideal bir bölgedir (giriş açınız da önemli elbette). İşte, bu CF noktası ile rüzgar altı bacağın son noktasından sonra F-PLAN Discon gözükür ve silemezsiniz. iFly, PMDG, Feelthere gibi uçaklarda silinebiliyor, onu belirteyim ama gerçekte bu olmuyor. Kontrolör size uçuş başı verdiğinde ILS için sizi serbest bıraktığında DIR kısmına gelin ve atıyorum Atatürk 05 pistine inecekseniz CF05'i seçin ve onaylayın. Bakın bakalım, kopukluk kalacak mı? Kastetikleri husus bu. Avrupa'daki bazı meydanlarda da bu uygulama var. Aklımda kalan Amsterdam Schiphol 18R pistinde olduğu idi. İstanbul kalkışlı uçuşlarınızda (örneğin hedef Ankara olsun), bu hatayı almazsınız. Umarım anlatabilmişimdir. | |
| | | unsalyilmaz93 Pilot-1
| Konu: Geri: Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası Salı 22 Ara. 2015, 12:46 | |
| Teşekkür ederim Özgür Hocam tekrar aynı uçuşu yaparak söylediklerinize dikkat edeceğim | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası Salı 22 Ara. 2015, 15:33 | |
| Kolay gelsin. Şu MANUL denilen bacağı da merak ettim, nerede ola ki | |
| | | unsalyilmaz93 Pilot-1
| Konu: Geri: Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası Cuma 25 Ara. 2015, 13:48 | |
| Hocam screenshots olarak gönderebilirim mcdu üzerindeki planlamayı isterseniz | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası Cuma 25 Ara. 2015, 14:44 | |
| Olabilir, hatta daha iyi olur. | |
| | | unsalyilmaz93 Pilot-1
| Konu: Geri: Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası C.tesi 26 Ara. 2015, 04:22 | |
| | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası C.tesi 26 Ara. 2015, 12:15 | |
| MANUL diye bacak var zannetmiştim, yokmuş da zaten Daha önce söylediklerimi tekrarlıyorum. 06 pistine iniş gerçekleşeceği için pist doğrultusunun aksi istikametinde (rüzgar altı bacakta), uçuş başıyla devam ediyorsunuz (249 yazmış orada, 240 olacak aslında). Kontrolör size ilk talimatında, sağdan bir uçuş başı verir, sonra tekrar sağdan bir uçuş başı vererek ILS yaklaşmaya serbest kılar (turn right heading XXX, cleared ILS runway 06 şeklinde). Zaten o MANUAL yazanlardan önce dikkat ettiyseniz FJ ile başlayan bacaklar var (LTFJ son iki harfi). LTBA için bunlar BA diye başlarken LTAI için AI diye başlıyor (Avrupa'da da pek çok meydanda durum aynı). Bunlar, rüzgar altı bacakları. Sıkıntı yok Gültekin hocam. Sorun filan da yok MCDU'da, merak etmeyin | |
| | | unsalyilmaz93 Pilot-1
| Konu: Geri: Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası C.tesi 26 Ara. 2015, 17:54 | |
| Teşekkür ederim Özgür hocam | |
| | | | Aerosoft Airbus mcdu rota planlama sonrası F PLAİN DİSCOUNTİNİTY hatası | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |