Facebook |
|
Visitors |
The following countries follow VAPS: ( Since 01.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
bilgin.5252 Pilot-1
| Konu: Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme Paz 02 Eyl. 2012, 16:36 | |
| İyi günler değerli kaptanlarım. Airport Desing Editör ile Erzincan havaalanına bir pist daha ekledim taxi geçişlerini fln hepsini yaptım çok güzel oldu fakat oyuna girdiğimde eklediğim pist gayet güzel ama pistin üzerinde ağaçlar var sadece pist değil yaptığım park alanlarındada ağaçlar binalar çıkıyor bunu nasıl düzeltebilirim? Yardımlarınızı bekliyorum Saygılar.. | |
| | | Salih BAŞPINAR Pilot-3
| Konu: Geri: Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme Paz 02 Eyl. 2012, 17:50 | |
| [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Bunlarda bizim dayıoğlunun çalışmasından. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme Paz 02 Eyl. 2012, 18:01 | |
| Hocam, şu dayıoğlunuz da bir türlü VAPS'a gelemedi nedense?. Yaptığınız çalışma için kutlarım arkadaşlar. Havaalanı tasarımlarında böyle olaylar maalesef olabiliyor. Bu ağaçları veya istenmeyen nesneleri kaldırmak(yok etmek/Exclusion) için ÜCRETLİ olan " FS Scenery Creator" programı Fs9 'da kullanılıyor. FsX'te çalışıp çalışmadığını da araştırılması lazım. Kullanımı biraz uğraştırabilir. Fakat, önce Flight1 sitesinden satın almak gerekir. Kolay gelsin.
En son pilot tarafından Paz 02 Eyl. 2012, 18:08 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
| | | efe00 ADMIN
| Konu: Geri: Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme Paz 02 Eyl. 2012, 18:04 | |
| Pilot hocam AFX ilede duzenleniyordu benim bildigim. Hatta bir konuda siz soylemistiniz.. | |
| | | Salih BAŞPINAR Pilot-3
| Konu: Geri: Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme Paz 02 Eyl. 2012, 18:12 | |
| Pilot hocam dayıoğlu daha önce kayıt olmak istemiş kabul olmamış ondan bir daha gelmek istemedi. Bu arada dayıoğlu çözümüde buldu. Gene ADE üzerinden. Ekli resimlerde görüldüğü gibi birinci resimde işaretli olan komutla düzleştirilecek alan seçiliyor. Sonra gelen pencereden Airport Bakground ve hemen altındaki kutudan Flattenle başlayanlardan biri seçilecek. İkinci resimde ise düzleştirilen alanı çimle kaplamış dayıoğlu. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
| | | Salih BAŞPINAR Pilot-3
| Konu: Geri: Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme Paz 02 Eyl. 2012, 18:16 | |
| Airport Design Editor programı 15 günlük pro key ile (Evolution Period) denemek için kendi sitesinden indirilebilir. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme Paz 02 Eyl. 2012, 18:20 | |
| - efe00 demiş ki:
- Pilot hocam AFX ilede duzenleniyordu benim bildigim. Hatta bir konuda siz soylemistiniz..
Evet, doğrudur. Ancak niye yukarıdaki mesajıma yazmadım?..Açıklayayım.. AFX'te " Exclusion" seçeneği var. Fakat kullanılmamasını gerektiren sebepler şunlar: 1- Sadece FsX'te aktif olur ve işlem yapar. 2- Yok ettiğinizi sandığınız nesne, ağaçlar, vs.. sadece onu yok eden kişinin FS'sinde yokedilmiştir. Bu dosyayı başka birinin FS'sinde maalesef tekrar ağaçlar ortaya çıkar.. Buna örmek olarak LTBI_Eskişehir askeri meydan tasarımımızı gösterelim: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Linkteki sayfamızın altlarında "skoksal" hocamızın mesajını okuyun lütfen. Bu Eskişehir tasarımındaki ağaçları AFX'teki "Exclusion" butonu ile kaldırmıştım ama skoksal hocamızın FsX'inde yine ortaya çıktı. benim Fs9'da ağaçlar yokedilmişti. Bu nedenle ikinci bir çalışma ile FSSC ile ağaçları tamamiyle tasarımdan kaldırdım ve fıx olarak orada yayınladım. Kısaca AFX'teki "Exclusion" seçeneği ile nesne kaldırmak için boşuna zaman ve emek harcamayın. Sizde kalkmış gibi görünse de diğer kullanıcılarda maalesef ağaçlar yok olmuyor. Sevgiler. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme Paz 02 Eyl. 2012, 18:25 | |
| Hulusi hocam, yukarıda AFX'teki nesne kaldırmak için yazdıklarım ADE için de geçerli. Nesneler yok olmuş sanırsınız ama, hala oradadır. Dosyanın kopyasını bir başka kullanıcı kullandığında onun FS'sinde yine ağaçlar ortaya çıkar. Yukarıdaki yazımda "skoksal" hocamda olduğu gibi... | |
| | | bilgin.5252 Pilot-1
| Konu: Geri: Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme Paz 02 Eyl. 2012, 22:02 | |
| tüm değerli cevaplarınız için teşekkür ederim. Hulusi hocam 1 resmi aynen uyguladım '' Flatten Exclude Aoutogen '' seçip ok dedim ama 2. resim gelmedi. oyuna girdiğimde ise üstünü taradığım pist kayboldu hocam :) 2. resime nasıl geçeceğim? | |
| | | bilgin.5252 Pilot-1
| Konu: Geri: Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme Paz 02 Eyl. 2012, 22:12 | |
| pilot hocam ağaçları kordinatlarındanmı direk siliyoruz? yoksa belirli bir bölgeyi tarayıp düzleşitrebilirmiyiz?
| |
| | | Salih BAŞPINAR Pilot-3
| Konu: Geri: Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme Paz 02 Eyl. 2012, 22:28 | |
| - bilgin.5252 demiş ki:
- tüm değerli cevaplarınız için teşekkür ederim. Hulusi hocam 1 resmi aynen uyguladım '' Flatten Exclude Autogen '' seçip ok dedim ama 2. resim gelmedi. oyuna girdiğimde ise üstünü taradığım pist kayboldu hocam :) 2. resime nasıl geçeceğim?
Bilgin hocam ilk işlemi seçtikten sonra Ok tuşuna basmadan diğer seçimide yapmak gerekiyordu. Ok tuşuna basınca o dış çizimi tekrar seçmek ve ikinci şıkkı gerçekleştirmek gerekiyor. O şekli yeniden seçmek için bol bol görüntü büyütme yaparak (zoom) dış çizgiye tıklayıp edit object seçeneğini çalıştırmak gerekiyor. (Seçimi gerçekleştiremezsen yaklaşık aynı boylarda tekrar çizerekte yapabilirsin.) Pistin kaybolması olayına gelince pistin altidute ayarını doğru girdinizmi? Erzincan havaalanın mevcut pistiyle aynı yükseklikte olması gerekiyordu. | |
| | | Salih BAŞPINAR Pilot-3
| Konu: Geri: Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme Paz 02 Eyl. 2012, 22:40 | |
| - pilot demiş ki:
- Hulusi hocam, yukarıda AFX'teki nesne kaldırmak için yazdıklarım ADE için de geçerli.
Nesneler yok olmuş sanırsınız ama, hala oradadır. Dosyanın kopyasını bir başka kullanıcı kullandığında onun FS'sinde yine ağaçlar ortaya çıkar. Yukarıdaki yazımda "skoksal" hocamda olduğu gibi... Pilot hocam ben kendi bilgisayarımda denedim. Önce LTSB_ADEX_DENEME.BGL (Tamamen fantazi bir havaalanı Salih Bey Airport netekim (Çiğli ve Kaklıç havaalanları ortasında)) dosyasını kopyalayıp denedim. Sizin dediğiniz gibi tüm ağaçlar ve gereksiz diğer şeyler aynen görünüyordu. ADE kendi formatı olan ad2 dosyası haricinde iki bgl dosyası oluşturmuş biri üstteki diğeride LTSB_ADEX_DENEME_CVX.bgl. Bu dosyayıda diğerinin yanına kopyalayınca ağaçlar ve diğer tüm gereksiz şeyler kayboldu. (Ben önce fsx sdk yüklenmeden çalışmaz diye düşünmüştüm ama bu yöntemle çalışıyor. Airport Design Editor 15 günlük deneme sürümünü kurmak için genede fsx sdk kurmak gerekecek.) | |
| | | Tamer Öztürk Department Moderator
| Konu: Geri: Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme Ptsi 03 Eyl. 2012, 08:59 | |
| "Bilgin" hocam oyun degil! hassasiyet gösterirseniz memnun oluruz.Biz havacilik camiasi olarak "Simülatör" diyoruz.Umarim beni yanlis anlamazsiniz. | |
| | | bilgin.5252 Pilot-1
| Konu: Geri: Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme Ptsi 03 Eyl. 2012, 11:50 | |
| Tamer hocam ''Oyun'' ağız alışkanlığı olarak kalmış.bir daha oyun dememeye dikkat edeceğim | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme Ptsi 03 Eyl. 2012, 18:22 | |
| - bilgin.5252 demiş ki:
- pilot hocam ağaçları kordinatlarındanmı direk siliyoruz?
yoksa belirli bir bölgeyi tarayıp düzleşitrebilirmiyiz? Aynen öyle, hemen hemen .. Konuya SON Noktayı koyalım ve şunu açıklayalım: FS havaalanı tasarımları içinde istenmeyen nesneleri tam ve doğru olarak yoketmek için sadece ve sadece FSSC programı kullanılır!. .. Bu program ile bir veya yakınındaki nesneyi yok etmek için; koordinatla birlikte alanın ENxBOY metresi girilerek uygulanır. - "Detaylı Uygulama" açıklamasını bilehare açıklayacağım..- | |
| | | | Scenerylerde nesneleri yok etmek-pist, park vs. düzenleme | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |