VAPS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaSSSGiriş yapKayıt Ol
Facebook
Google Translator
Visitors
The following countries follow VAPS:
( Since 01.01.2014 )
FSX ATC Pist Kullanımı. Flags_1
VAPS Forum Links
 Anasayfa-Indeks
 VAPS-Download
 Üye Listesi-Member List
 Kişisel Ayarlarınız-Profil
 SSS-Help
 Arama-Search
Sosyal yer imi
Sosyal yer imi reddit      

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın

 

 FSX ATC Pist Kullanımı.

Aşağa gitmek 
3 posters
YazarMesaj
ÇAĞATAY ARSLAN
Pilot-2

Pilot-2
ÇAĞATAY ARSLAN



FSX ATC Pist Kullanımı. Empty
MesajKonu: FSX ATC Pist Kullanımı.   FSX ATC Pist Kullanımı. EmptyCuma 30 Eyl. 2011, 15:45

Merhaba Değerli Kaptanlarım,

FSX in default ATC si örneğin LTBA da iniş ve kalkışları aynı piste yönlendiriyor.Bunu güncel kullanılan iniş ve kalkış pistlerine göre bir eklenti ile ayrıştırma şansımız varmıdır?

İkinci sorum şu an freeware ya da payware olarak piyasada sid ve star uygulatan ATC programı varmıdır.

Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.Saygılarımla,
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



FSX ATC Pist Kullanımı. Empty
MesajKonu: Geri: FSX ATC Pist Kullanımı.   FSX ATC Pist Kullanımı. EmptyCuma 30 Eyl. 2011, 17:13

Sorularınıza 1 ve 2 numara olarak cevap vereyim Çağatay hocam:

1. FS9 veya FSX (ikisi de aynı mantıkla hareket ediyor), LTBA için sakin ve temiz havalarda, iniş ve kalkışları 35L ve 35R pistlerine yönlendirir. Bunu değiştirmek için yapılması gerekenler, ya gerçek hava koşullarını uygulamak ya rüzgarın yönünü değiştirmek ya da AFCAD veya AFX programlarıyla meydanın dosyalarıyla oynayıp 35L veya 35R pistlerini (sizlerde bu pistlerin ismi 36L veya 36R olabilir, güncel isimlerle hitap ediyorum) iniş ve kalkışa kapatabilirsiniz. Bu durumda, 05/23 veya 17L/17R pistlerinden birisine izin verecektir FS (bir nevi hile olur ama hileden sayılmaz). Bazı büyük meydanlarda, gerçek hava koşullarında hangi pistlere izin verdiğini söyleyeyim: LTFJ, normalde 6 numaradır ama gerçek havada 24 numarayı açıyor (bir kez açmadı, rötar yaptım doğudan gelirken). LTAC, normalde 03L ve 03R pistlerini açar ama gerçek havada 21L ve 21R pistlerini açar. LTBJ, normalde 34R pistine izin verirken gerçek havada 16L pistini açar. LTAI, her koşulda 36 numaralı pistleri açıyor (çok denedim, 18 yapmıyor ama gerçekte kullanılan pistler bunlar, yazın havaalanına yakın bir yerdeydim, uçakların 18 numaralı pistten kalktıklarını görüyordum ama inen yoktu 36 numaralara, hepsi 18 numaralara iniyordu).

Bazı paralı meydan tasarımları, bunu halletmişler. Bir örnek: Dün indiğim LOWW (Viyana) meydanı, 16/34 ve 11/29 pistlerine sahip. Sakin havayı seçtim, ATIS bilgilerinde 29-30-31-32-33-34 numaralı pistlere kalkış ve iniş izni var diyordu. Aradaki, gerçekte olmayan pistler, 10 feet uzunluğunda ve genişliğinde (uçağın tekeri bile sığmaz oraya) pistlerdi. Tasarıma baksanız, bu pistler ortalıkta da yoklar. Üzerleri, toprak veya çim kaplamayla kapatılmıştı. Pekala, neden bu pistler eklenmiş, çok basit: FS9 veya FSX, birbirine paralel veya 6 derecelik açıyla yakın olan pistlere iniş kalkış izni verir. Örneğin, LFPG (Paris De Gaulle), 08L-08R-09L-09R pistlerine sahip, FS, bu 4 piste de izin verir. Numaraları farklı olsa da 6 derecelik bir açıyla birbirlerine paralel olduklarından izni veriyor. Viyana'daki sahte pistler, 29 ve 34 numaralı pistleri (sakin havada kullanılan pistler), birbirine paralel gibi göstermek için yapılmıştır. Bu sahte pistlere isteseniz de iniş izni verilmiyor, nedeni de AFCAD veya AFX gibi programlarla bu pistlerin, iniş ve kalkışa kapatılması. Bunu, özellikle pilot hocamdan, LTBA için isteyeceğim. 05 ve 35 numaralı pistlerin arasına sahte pistler ekleyip üzerini kaplamayla kapatıp 3 tercihli yapmak çok mantıklı. Onun dışında Türkiye'de, birbirini kesecek tarzda (cross runways diye aratabilirsiniz) pisti olan başka meydan yok (Kıbrıs'ta var bir tek). Diğerlerinin tamamı paralel. Uygulamaya değer aslında ::)

2- Bildiğim kadarıyla FS ATC'leri, SID ve STAR uygulatmıyor. Uygulatan ATC var mı bilmiyorum ama zor diye düşünüyorum. IVAO ATC'leri (gerçek insanlar) yapar.

Pazartesi'den sonra uçuş sürelerim epey düşecektir. Okulun yeni müdür yardımcısı oldum (bugün belli oldu), çıkış saatim geç olacak, belki yurt içi uçuşlar ancak ::)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ÇAĞATAY ARSLAN
Pilot-2

Pilot-2
ÇAĞATAY ARSLAN



FSX ATC Pist Kullanımı. Empty
MesajKonu: Geri: FSX ATC Pist Kullanımı.   FSX ATC Pist Kullanımı. EmptyC.tesi 01 Ekim 2011, 13:57

Özgür Kaptanım öncelikle terfiniz için tebrik ederim.Bahsettiğiniz gibi Default ATC LTBA da hava ve rüzgar durumuna göre pist seçimini yapmaktadır.Jeppesen den her 15 dakikada bir güncellenen hava durumunu yüklediğimizde ATC iniş ve kalkışları güncel iniş pistine göre atamaktadır.Özellikle yaz ve bahar aylarında rüzgar Karadeniz den estiğinden bildiğiniz gibi inişler 5 pistine kalkışlarda 35R pistinden yapılmaktadır.Örneğin hava durumunu Jeppesenden yüklemeyip gray and rainy seçeneğini seçtiğimizde de ATC iniş ve kalkışları 23 pistine yönlendiriyor.Bahsettiğiniz AFCAD veya AFX programlarıyla ATC nin 5 pistine inişleri,35R pistine kalkışları yönlendirmesi mümkün olabilirmi? Veya jeppesenden güncel hava durumunu yüklediğimizde yine ATC nin güncel iniş ve kalkış pistlerini ayarlamasını programlamak mümkün olabilirmi?

İkinci konu için biraz araştırma yaptım ve VOXATC diye bir program buldum.(Sitemizde yasak olabileceğinden link vermiyorum,google da aratıp bulabilirsiniz kaptanım)Açıklamlarından anladığım kadarıyla bu program SID ve STAR uygulatıyor ama emin olamadım.

Cevabınız için çok teşekkür ederim.Saygılarımla.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



FSX ATC Pist Kullanımı. Empty
MesajKonu: Geri: FSX ATC Pist Kullanımı.   FSX ATC Pist Kullanımı. EmptyC.tesi 01 Ekim 2011, 14:16

Çağatay hocam:

AFCAD veya AFX ile bir piste iniş, diğer piste kalkış, sadece paralel pistlerde mümkün oluyor. Atıyorum, LTBA 35L pistini sadece kalkışlara, 35R pistini de sadece inişlere ayarlayabiliriz ama aynı anda hem 05 hem de 35 pistleri olmuyor. Yolu yok mu, var. Yukarıdaki mesajımda da bahsettim, sahte pistler yapıyoruz. 36-01-02-03 ve 04 numaralı pistler yaparız, 10x10 ebatında, bir güzel gizleriz (üzerine toprak kaplama yaparız), bu pistleri iniş ve kalkışlara kapatırız, böylece de 05 ve 35 pistleri, birbirlerine paralel pistmiş gibi gözükür, ATC de her iki pisti (hatta 3 pisti) erişime açar. VFR uçarsanız mesele yok, canınızın istediği piste inersiniz ama millet 35 numaraya inerken 17 numaraya inmeyin, kafa kafaya gelirsiniz diğer uçaklarla kahkaha Veyahut kalkış yapan bir uçakla havada çarpışırsınız, Allah korusun kahkaha (geçen test için Viyana 29 numaraya Cessna ile inerken arkamdan gelen A320 havada çarptı bana, Go Around yemişti)

VOXATC araştıracağım. Sitemizde elbette yasak değil. Sadece paralı uygulamaların korsan indirmelerine izin veren bağlantılar yasak. Yalnız program ücretliyse belirtmekte fayda var. Pazara çıkacağım, şimdi hafiften göz atarım, gelince yazarım ayrıntıları.

Terfi tebriki için de teşekkürler. Hakkımdı, geç bile kaldım aslında ::)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



FSX ATC Pist Kullanımı. Empty
MesajKonu: Geri: FSX ATC Pist Kullanımı.   FSX ATC Pist Kullanımı. EmptyC.tesi 01 Ekim 2011, 23:30

VOXATC programı, öncelikle FSX kullanıcıları için. ATC'ye sesli konuşuyorsunuz, o sizi anlıyor. FSX kurallarına göre konuşursanız (bayağı mikrofondan konuşuyorsunuz), ATC sizin ne dediğinizi anlıyor, klasik şekilde cevap veriyor (eskiden Kara Şimşek vardı, şoförünün ne dediğini anlardı, hayal değilmiş) :lol: :lol: :lol:

Programın 7 günlük deneme sürümü var. Deneme sürümü, ücretsiz olduğu ve üretici firmanın sitesinde yayınlandığı için indirme bağlantılarını vermekte bir sakınca yok. Beğenirseniz alırsınız.

Windows XP kullanıcıları: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Windows Vista/Windows 7 kullanıcıları: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Sisteminizde FSX, Microsoft Frame Network 3.5 sürümü (üzeri sürümler de olur), Vista ve Win7 kullanıcılarının sistemleri İngilizce harici bir dil ise (ki hemen hemen hepimizin öyle) İngilizce dil paketi (artık Microsoft'tan bulacaksınız bir şekilde).

SID ve STAR kullanımı ile ilgili herhangi bir şey göremedim sitelerinde. Zaten çok zor SID ve STAR uygulaması, FS ATC'lerinin. Mantığı çok farklı, .bgl dosyasıyla meydanlara ILS yaklaşma ayarlıyor FS'ler.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
MANAGER

MANAGER
pilot



FSX ATC Pist Kullanımı. Empty
MesajKonu: Geri: FSX ATC Pist Kullanımı.   FSX ATC Pist Kullanımı. EmptyPaz 02 Ekim 2011, 01:39

Özgür hocam, öncelikle terfinizi kutlarım.
Sid Star uygulaması için bakın neler buldum.. belki işe yarar.

Değerli hocalarımızından sayın Hakan Güven'in yorumu:
1. "Trafigi sifir'a indirmeyegerek yok. uçmak istediginiz rotayi önceden flightplanner yardimi ile hazirlayin bir kenarda dursun. bacaklari kontrol ederek eger pmdg yada pss ile bu uçusu yapacaksaniz (pss fs2004 planlarini direk olarak okuyabilir) ya bu planlari fs2004'den elde ettiginiz plana yada fs2004'ün planini hazirlarken pmdg'nin planina uydurun. buradaki ince nokta pmdg ve pss'in kullandigi airac dosyalarindaki way pointler ile fs'dekilerin uyusmamasi olabilir.
diger türlü haritadan yada baska bir kaynakdan dogru bir plan yaptiginiza inaniyorsaniz her iki planida buna uydurun-ki bir sornaki adimda size zorluk teskil etmesin. dikkat edilecek husus ilk waypoint SID'in son noktasi rotdaki son waypoint uygulamak istediginiz STAR'in baslangici olsun birer tane fazla waypoint'in zarari yok, aslinda düsündümde buda çok önemli degil.

bu plani hazirlayip kaydettikten sonra flightplanner'dan uçus yüklemeyin siradan bir uçus yapiyor gibi meydana gelin ve VFR sartlarda uçusa baslayin takis müssadesi vs . bu esnada uçaginizdaki navigasyon cihazlarini ayarlayin. müsaade alip normal kalkis yapin, SID'i uygulayin ve rotaya girdiginizde ilk waypoint'e yaklasirken yada sonra ATC penceresinden OPEN AN IFR PLAN'i seçerek daha önce kaydettiginiz uçusu açin. FS2004 ATC'si bundan sonra sizi uçurmaya devam edecek. Yaklasirken alçalmalar vs yapilirken STAR'in baslangicina geldiginizde IFR plani CANCEL edin. buradan sonra tek sorun ATC'den hizmet alamayacak olmanizdir. en azindan radar vector bile. nearest airport seçecenegi ile ATCye baglandiginizda maalesef meydan turlu görerek yaklasma verir size.
tüm bu operasyonun kötü tarafi eger sartlar IMC ise yani VFR'a uygun degilse ATC sizi engelleyecektir.
"

2. SID-STAR için GPS'e bakmaktan çok elinizdeki chartlar üzerindeki bilgilere dayanarak IFRuçuş kurallarına göre navigasyon yapmak, kısacası panelde yer alan VOR,NDB, DME cihazlarından faydalanarak yolunuz bulmanız gerekmekte.
SID/STAR uygulamalarında amaç belirlenmiş FIXlerin üzerinden geçmek değil, bu fixlere SID/STAR chartında tarfi edildiği gibi uçabilmektir.
HAsan Unsac'ın deyimi ile FMC yardımıyla uçağın sizi uçurmasını değil sizin uçağı uçurmanız havacılıkda esasdır.
sorduğunuz soru ile ilgili olarak tüm dökümanlar flyşy'de ve birçok sitede Türkçe veya ingilizce olarak yer almaktadır.
yinede size yolgöstermek açısından;
SID ve STAR chartları, size ne yapacağınızı anlatan bir yol haritası gibidir. bu chartlar üzerinden nereden nasıl geçeceğiniz, nereye nasıl uçacağınız fazlasıyla yazar. hatta uçakların avionik sistemlerinin yeterliliğini göz önüne alarak daha basit navigasyon araçlarına sahip hava araçları için (örneğin DME cihazı olmayan, FSde var ama gerçekte DME ekstra bir cihazdır) "kerteriz" alabilecekleri radyallar bile verilmiştir.
bu haritaları okuyabilmek ve doğru yorumlamak için VOR,NDB gibi seyrüsefer cihazlarının navigasyon cihazları yardımı ile nasıl takip edildiklerini bilmek, değişik uçaklardaki cihazların ayarlanış biçimleirni bilmek gereklidir. B737400 uçağındaki VOR cihazı ile C172deki ynı işi görselerde ayarlanış ve gösterge biçimleri farklıdır.
kısacası harita okuma becerisi ile beraber burada anlatılanları harfiyen uygulayabilecek navigasyon bilgiside gereklidir. O yüzden size buradan anlatmak biraz uzun sürer.



Yine değerli hocalarımızdan sayın Fatih Koz'un yorumu:
"Jeppesen SimCharts sadece sizin o anki konumunuzu chart üzerinde gösterir , bir nevi destek diyebiliriz buna ama ATC ile uzak yakin ilgisi yok yaniltmasin sizi .
Diger cevaplarda yazilmis , Fs'in default ATC sistemine SID-STAR uygulatamazsiniz (aslinda isterseniz olurda o size asla SID vermez, illaki radar vektörü ile is yapar)
Fs'in ATC yapisini degistiren yegane program Radar Contact isimli üründür , karisik ve alismasi zordur ama özellikleri iyidir , mevcut teknoloji ile size verilebilecek en iyi ATC destegini verir . ( ücretlidir , demosu yoktur )
"


Değerli hocalarımızdan sayın Arslan Türegün'ün uygulaması:
"Ben genelde farklı uygulama yapıyorum uçarken. Tabi FMC veya MCDU (adı neyse o cihaz) kullanmadığım için iş kolay .
SID bitiş noktası ve STAR başlangıç noktası belirtip çart varsa "on board" ibaresini remark kısmına yazıyorum. ATC eğer vektör verecek ise (ki çoğunlukla buna şahit oldum) zaten kurcalamıyor. Yok eğer SID - STAR uygulatacak ise söylüyor ben de uygulamaya çalışıyorum.
Bunun faydası nedir?
1- ATC, benim gideceğim yöndeki herhangi bir SID veya STAR'ı uygulayabileceğimi anlıyor (charts on board yazdık ya). Ha eğer bendeki çartta o uygulama yoksa "unable" demekle yetiniyorum.
2- Eğer farklı bir uygulama varsa (mesela sanal NOTAM :p) uçuş planımda düzeltme yapmak için uğraşmıyorum (daha az bürokrasi ).
Kimse yanlış anlayıp bu uygulamayı doğru kabul etmesin ama, eğer hayatımda bir kez uçacağım ve bir daha uçmayacağım bir meydan ise (mesela bazı fly in durumları), "no charts" ibaresi ile ATC nin beni vektörlemesini sağlıyorum.
ATC açısından bakacak olursak Fatih'e %100 katılıyorum. Eğer çart varsa okumayı ve kullanmayı bilmek gerekiyor. Yoksa da SID - STAR yazmanın bir anlamı yok. Örneğin adam LCLK plan doldurmuş. rwy 22 için DAROS 2A yapacak (yazmış), DAROS FL110 olsun diyorsunuz. Oraya kadar iş tamam. DAROS üzerinde "cleared descend with DAROS 2A minimums" diyorsunuz ve bakıyorsunuz adam LCA vor üzerinde hâlâ FL110.
"
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ÇAĞATAY ARSLAN
Pilot-2

Pilot-2
ÇAĞATAY ARSLAN



FSX ATC Pist Kullanımı. Empty
MesajKonu: Geri: FSX ATC Pist Kullanımı.   FSX ATC Pist Kullanımı. EmptyPaz 02 Ekim 2011, 15:49

Özgür Hocam,sizlerle VOXATC sitesinden bir alıntı paylaşacağım.

Phases
All phases of IFR flight are supported; start up and taxi, departure, enroute and arrival. During the flight, all thFlight e different types of ATC unit are available (Clearance Delivery, Ground, Tower, Departure, Approach, Center).

SIDs and STARs
SIDs and STARs are available from the Navdata AIRAC cycle. Assignments are based on the runway in use and current flight plan. The proper name for the assigned procedures is used in the corresponding clearance. As an example, at Heathrow the MAY2G departure is assigned as mayfield two golf.

Diversions
After a missed approach, rather than attempting another, a diversion to an alternate airport can be opted for.

Alternate Routings
Flights can be created with alternate routings as variations on the filed flight plan. ATC will then issue a clearance including a full routing for the variation from the original flight plan.

Virtaul First Officer Available
A virtual first officer is available to handle communications with ATC. The FO can takeover the radio at any phase of the flight


Burada özellikle SIDS and STARS başlığı altında ki bilgilerde mevcut, AIRAC Navdata bilgilerinin programları içinde bulunduğunu ve pist ve yönlendirmelerin gerçek uçuş planına göre tayin edildiğinden bahsetmişler.Ayrıca verilen bir örnekte Heathrow MAY2G SID inin MAYFIELD TWO GOLF olarak tayin edileceğinden bahsetmiş.Benim anladığım bu program, hem de ATC ile sesli konuşarak,bir şekilde SID ve STAR bilgisi veriyor.Yanlış anlamış veya çevirmiş olabilirim,kusuruma bakmayınız lütfen.

Ayrıca PROFLIGHT EMULATOR DELUXE 1.8 isimli payware bir program daha buldum,burada da SID ve STAR bilgilerini kendimiz veriyoruz ve ATC bunları bize uygulatıyor diye anladım.Kaptanlarımın bunu da incelemesini rica ederim.

Pilot hocam paylaşımlarınız için size de ayrıca teşekkür ederim.Saygılarımla,
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



FSX ATC Pist Kullanımı. Empty
MesajKonu: Geri: FSX ATC Pist Kullanımı.   FSX ATC Pist Kullanımı. EmptyPaz 02 Ekim 2011, 15:52

Hmmm, müsait bir anımda bu programı deneyeceğim. Özellikle Londra için deneyeceğim, bakalım dedikleri gibi mi... Teşekkürler hocam.

Alternatif pist seçimi (LTBA için) için ise dosyalarımız birazdan yayında. Hallettim bunu, çok kişinin işine yarayacak.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ÇAĞATAY ARSLAN
Pilot-2

Pilot-2
ÇAĞATAY ARSLAN



FSX ATC Pist Kullanımı. Empty
MesajKonu: Geri: FSX ATC Pist Kullanımı.   FSX ATC Pist Kullanımı. EmptyPaz 02 Ekim 2011, 16:20

Özgür Hocam, bu program gerçekten bahsedildiği gibiyse FSX için gerçekliği %100 e yakın yakalamış oluruz:) Fiyat bilgisini bulamadım sitesinde,4 adet video var izlemenizi tavsiye ederim,gerçekten müthiş!!!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
FSX ATC Pist Kullanımı.
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» FMC kullanımı
» PREPAR3D V1 DİRECT PİST BAŞINDA BAŞLIYOR.
» pist hizlalama
» Pist'den Düz kalkamıyorum?
» OIIE Pist Hatası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: "Mic.Flight Simulator" EĞİTİM ve ÇÖZÜMLER
Education & Solutions
 :: Mic. Flight Simulator-Uçuş Eğitimi, Sorunlar ve Çözümler
Flight Education, Problems and Solutions
 :: VFR/IFR/OFFLINE Uçuş ve Sorunları | VFR/IFR/OFFLINE Flights
-
Buraya geçin: