VAPS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaSSSGiriş yapKayıt Ol
Facebook
Google Translator
VAPS following countries:
( Since 28.01.2014 )
Pist'den Düz kalkamıyorum? Flags_1
VAPS Forum Links
 Anasayfa-Indeks
 VAPS-Download
 Üye Listesi-Member List
 Kişisel Ayarlarınız-Profil
 SSS-Help
 Arama-Search
Sosyal yer imi
Sosyal yer imi reddit      

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın

 

 Pist'den Düz kalkamıyorum?

Aşağa gitmek 
+2
pilot
emresancaktar
6 posters
Sayfaya git : 1, 2  Sonraki
YazarMesaj
emresancaktar
EDITOR

EDITOR
emresancaktar



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyCuma 30 Eyl. 2011, 03:25

Saygıdeğer Hocalarım ;

Öncelikle herkese Selamlar.

Taxing yaptıktan sonra pist başı çeviriyorum ucağımı ancak takeoff'da hızlanırken pistte ucağım saga solo kayma yapiyor. Sanki düz değilde eğri başlamışım veya ön tekerlek sanki biraz saga veya sola takili kalmıs gibi. Bunun için ekstra yapmam gereken bir şey var mı pist başı olunca yoksa yaw rudder ile fln kendimiz manuel mi yapiyoruz ?


Şimdiden teşekkür eder herkese iyi uçuşlar dilerim.


En son emresancaktar tarafından Cuma 15 Mart 2013, 10:21 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
MANAGER

MANAGER
pilot



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyCuma 30 Eyl. 2011, 03:51

Biz de sizi VAPS ailemizin yeni bir üyesi olarak görmekten ve size faydalı olabileceğimize inandığımız için memnunuz. İyi bir tahsil geçmişinizden dolayı da kutlarız kaptanım.
Ancak FS tasarım ve eğitim sitemizin kuralarından birisi olan ve sizin de Ön Kayıt Müracaat formunda teyid ettiğiniz ;
"- "İlk mesajımdan önce MUTLAKA "Avatar" yükleyeceğim.!. Avatarsız profilim olduğunda kaydım silinsin!.."
...maddesi uyarınca şu an soldaki Profil bölümünüzde "Avatar YOK!" resmi yerine, kendinize özel bir Avatar yükleyinceye dek, maalesef kural gereği size şu an çözüm cevabı sunamayacağımız için üzgünüz. Saygılar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Mertcan UZUN
Teacher Pilot

Teacher Pilot
Mertcan UZUN



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyCuma 30 Eyl. 2011, 09:43

Mert üzgünüm hocamın yazısını dikkatli okursan neden sildiğimi anlarsın.

E.TURKAN
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
MANAGER

MANAGER
pilot



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyC.tesi 01 Ekim 2011, 01:17

Tekrar merhaba sayın Emre kaptanım.
Avatar yüklediğiniz için teşekkür ederiz.
Bir hatırlatma:
Net'teki veya resim upload sitelerindeki bazı sorunlardan dolayı avatar veya forum içine yüklenen resimler bazen görünmediğinden zaman zaman avatar yeri boş olduğunda yokmuş hissi oluşuyor. Ancak avatar yüklemeyenlere ilk girişlerinde sistemimiz otomatik olarak şu resmi eklediğinden Pist'den Düz kalkamıyorum? Avatarnou avatar yüklenmediği anlaşılıyor.
Kaptanlarımız, avatar yerini boş gördüğünde "-Avatarı yok!" diye sakın düşünmesinler. Upload sitesindeki sorun yüzünden yer boş kalmıştır!.
Yukarıdaki "Avatar Yok" resmi görüldüğü takdirde, kural hatırlatması yapılır!.


Sorunuza vereceğimiz cevaplara devam edebiliriz.
Öncelikle sorunu anlayabildik mi?..Uçuşa başlamak için pist başındasınız. Gerekli ayaralamaları yaptınız, uçağınıza gereken Throttle hızını da verdiniz, el frenini bıraktınız.. Ama uçağınız sağa-sola çekiyor.Yani pist orta çizgisinin üzerinden ilerlemiyor. Nedenlerini sırlayalım:

1- İlk önce rüzgâr meselesi..İlk ayarlamalarda, hava durumunu "Rüzgârlı" bir hava seçeneğine ayarlamış olmayasınız?..Böyle seçeneklerde, rüzgâr soldan geliyorsa uçak sağa çeker, aksine sağdan gelirse sola çeker.

2- İkinci bir neden de uçağın "Aircraft.CFG" veya ".air" (sim) dosyalarının birinde hatalı bir veri olabilir.

Şayet 1. neden yoksa, 2. neden de yazdığım dosyaları incelemek için bu sorunu olan uçağın modelini ve yapımcısını yazmalısınız. Veya bize iki dosyayı göndermeniz gerekir ki , soruna çözüm bulabilelim.
Geri gönderilecek çözüm dosyası ile birlikte nerede hata olduğu da size bildirilecektir. Saygılar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Erdinç TURKAN
MANAGER

MANAGER
Erdinç TURKAN



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyC.tesi 01 Ekim 2011, 08:09

capkınboncuk demiş ki:
Mertcan üzgünüm hocamın yazısını dikkatli okursan neden sildiğimi anlarsın.

E.TURKAN


Mertcan yazını alta ekliyorum,

_________________________________________________________________________________________________________________



Hocam, aramıza hoşgeldiniz taxide pist başı, yapmak için! Numlock tuşlarindan küçük ''Enter'' tuiu ile sağ yöne ''0''yani ''sıfır'' tuşu ise; sol yapar yani pedallardan, görürseniz anlarsınız.

Pist başı yapmak için ''ctrl y'' mause yoke'yi aktif ederek mauseden sağ sol yapabilirsin. Ama zevki çıkması için dediğim gibi ''küçük enter!'' ve ''0'' sıfır kullanabilirsin. Tekrardan hoşgeldiniz ::)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
emresancaktar
EDITOR

EDITOR
emresancaktar



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyC.tesi 01 Ekim 2011, 14:25

Tekrardan hoşbulduk. Avatar'ı yüklemeyi unuttugum içinde tekrardan özür dilerim bu konuya ne kadar önem verdiginizi biliyorum.Henüz denemedim ama sanırım Erdinç kaptanın dedigi gibi pedalları ayarlamayla ilgili bir sıkıntım var birazdan deneyip onada bakacağım. Başlığımın kilitli bulunduğu zaman boyunca sitede bir çok araştırma yaptım ve hemen hemen tüm soracagım soruların cevaplarını da buldum. Ancak son bir sorum kaldı simdilik. Bu da hızlarla alakalı check list kontrol ederken Takeoff da su bölümleri tam olarak anlayamiorum.Yardımlarınızı bekliyorum.

1- Thrust Levers : Advance Smootly to %100 (N1)

or TO/GA mode : Engage (Bunu biliorum böyle takeoff yapiorum ancak altındakileri bilmiorum)

1-Airspeed 80 KIAS : Callout "80 KNOTS" : Bu sanırım uçakların 80 Knottan sonraki hizları tam olarak doğru belirtmesinden dolayı 80 knotta cikmami istiyor. Ancak;

2-Airspeed V1 : Callout " V1" Bunu hiç bilmiorum V1 kaç KNOT a denk geliyor ve V1'e geldigimde ne yapmalıyım bu hızdamı pitch up yaparak kalkısa baslayacagım ?

3-Airspeed VR : Callout "Rotate" : Sanırsam bu da takeoffdan sonraki Dönüş hızım olucak ancak kac KNOT onuda bilmiorum.

ROTATE TO APPROX 10 Deg PITCH UP

1- Airspeed V2 "Callout V2" : V2 Knot değeri ? Bu da Climbing de benden istediği hız değeri.

Unutmadan son olarak : Ben Virtual cocpitte mesela Autobrake'leri 2'den OFF'a cekiyorum. 2d cockpite bi geçiyorum Autobrake ler 2 de duruo OFF a cekmemis gösteriyor. Hangisi doğru oluyor tam olarak ? Default 737/800 kullanıyorum. Ekstra bir uçak veya texture deil.
Ekstra bir uçak yükledigim de ise virtual cockpiti hiç göremiyorum zaten bu nedendir hiç anlamadım.


Bir çok sorum oldu arka arkaya yazdım şimdiden cevaplayacak olan kaptanlara cok teşekkür ederim.

Saygılar ;
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Erdinç TURKAN
MANAGER

MANAGER
Erdinç TURKAN



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyC.tesi 01 Ekim 2011, 21:30

Emre'cim bir yanlışlık olmasın, o yazı Mertcan (çapkınboncuk) arkadaşıma ait, ben kaldırmışdım geri ekledim.Saygılar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Mertcan UZUN
Teacher Pilot

Teacher Pilot
Mertcan UZUN



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyC.tesi 01 Ekim 2011, 21:32

Taxi "pist" başı yapabilmeniz için !

Erdinç hocam saygılar. ::)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyC.tesi 01 Ekim 2011, 21:44

1- Thrust Levers : Advance Smootly to %100 (N1)

or TO/GA mode:
%100 ile anlatılan Boeing için, TO/GA yazan ise Airbus içindir.

Airspeed 80 KIAS: 80 Knot hıza ulaştığınızı belirtir. Sizden istenen bir şey yok.

Airspeed V1: V1 hızı, bu noktadan sonra frenleme yapsanız bile güvenli bir şekilde pist sonunda duramayacağınız hızdır. V1 için standart bir hız yok. Tamamen yükünüzle alakalı. Tüm koltukları dolu, yakıt deposu da tıka basa dolu olan bir 777'nin V1 hızı, bir çok uçağın kalkış hızından bile daha fazla olur.

Airspeed VR: Kaldır uçağı demektir. Bu hıza ulaştığınızda uçağınızın burnunu havaya kaldıracaksınız. Yine yükle bağlantılı değişir. İstanbul-Viyana arası uçtuğum 737 için 141 knot VR hızı idi. İstanbul-Chicago arası uçtuğum 777 için ise 160 knot idi. Farkın nedeni, iki uçağın ağırlığıdır.

Airspeed V2: Doğru söylemişsiniz. Güvenli tırmanmak için gereken hızdır.

Kalkışlarda Autobrake 2 olmasın lütfen. Boeing için RTO dediğimiz 1'in de altındaki kademeyi seçin. Airbus için ise Max olsun. Bunun nedeni, pistte aniden bir obje belirebilir, kalkışı etkileyebilecek bir sorun oluşur, kalkışı iptal etmeniz gerekir. Gaz kolunu geri çektiğiniz anda frenler otomatik olarak devreye girer bu konumlarda.

Kokpit değişiminde neden böyle bir sıkıntı oluştuğunu bilmiyorum ama uçaklarımın 3D kokpitleri olmasına rağmen 2D kokpiti kullanırım genelde (Cessna'da 3D iyi oluyor). Eksi tuşuna basarak 0.31 yakınlaştırma yaparsanız rahat taksi yapar ve inersiniz de 2D panellerde.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
emresancaktar
EDITOR

EDITOR
emresancaktar



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyPaz 02 Ekim 2011, 00:40

Özgür kaptanım teşekkür ederim vermiş olduğunuz bilgiler için. Peki ben V1 e veya VR ye ulaştığımı nerden anlayacağım da uçağı kaldıracagım veya frenleme yapsamda duramayacagım konuma gelecegim ?

2.Olarak capkınboncuğa mesajı için teşekkür ederim.
3. ve son olarak su kokpit olayını bende çözemedim her nedense sadece texture eklesem bile aynı sorunu yapiyor. Neyse default boing kullanıcaz demekki ilerleyen seviyeye gelene kadar. Bu arada kalkışlarda bende Autobrake yi RTO konumuna getiriyorum. APP de 2 ye getiriyorum. Ancak dediğim gibi 3D de OFF da alsam 2D de en son aldıgım pozisyonunu gösteriyor yani son aldıgım OFF u göstermiyor. Neyse bir de aklıma gelmişken su tepedeki GRND ve FLG 2 tane cevirmeli sey var adını bilmiorum. Onu Kalktıktan sonra FLGHT moduna alinca motorlarda Start Engine Valve diye bir uyarı almaya basliyorum bu nedir neden böyle bir şey yapiyor onuda merak ediyorum.

Tüm mesaj atan hocalarıma teşekkür eder saygılarımı sunarım.

Herkese iyi uçuşlar dilerim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Mertcan UZUN
Teacher Pilot

Teacher Pilot
Mertcan UZUN



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyPaz 02 Ekim 2011, 00:47

emresancaktar demiş ki:
Özgür kaptanım teşekkür ederim vermiş olduğunuz bilgiler için. Peki ben V1 e veya VR ye ulaştığımı nerden anlayacağım da uçağı kaldıracagım veya frenleme yapsamda duramayacagım konuma gelecegim ?

2.Olarak capkınboncuğa mesajı için teşekkür ederim.
3. ve son olarak su kokpit olayını bende çözemedim her nedense sadece texture eklesem bile aynı sorunu yapiyor. Neyse default boing kullanıcaz demekki ilerleyen seviyeye gelene kadar. Bu arada kalkışlarda bende Autobrake yi RTO konumuna getiriyorum. APP de 2 ye getiriyorum. Ancak dediğim gibi 3D de OFF da alsam 2D de en son aldıgım pozisyonunu gösteriyor yani son aldıgım OFF u göstermiyor. Neyse bir de aklıma gelmişken su tepedeki GRND ve FLG 2 tane cevirmeli sey var adını bilmiorum. Onu Kalktıktan sonra FLGHT moduna alinca motorlarda Start Engine Valve diye bir uyarı almaya basliyorum bu nedir neden böyle bir şey yapiyor onuda merak ediyorum.

Tüm mesaj atan hocalarıma teşekkür eder saygılarımı sunarım.

Herkese iyi uçuşlar dilerim.

Rica ederim, Emre kaptanım uyarmak istedim sadece ::)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
MANAGER

MANAGER
pilot



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyPaz 02 Ekim 2011, 00:57

Değerli hocalarımızın izniyle ben de birşeyler eklemek istiyorum Emre kaptanım.

Öncelikle topiğiniz kilitli değildi.. ilk mesajınızın altındaki ikaz mesajımı gören ve algılayabilen! kaptanlarım, avatarsız mesajlara cevap verilmeyeceği kuralını bildiklerinden hiç kimse cevap yazmaması gerektiğinden bir müddet (siz avatar yükleyinceye kadar) sessizce beklemişti.

Son mesajınızdaki ilk sorulara Özgür hocam gereken çözümleri sunmuş olduğundan, son sorularınız biraz askıda kaldığını düşündüğümden biraz daha açıklık getireyim.Şunu sormuşunuz:
"-Unutmadan son olarak : Ben Virtual cocpitte mesela Autobrake'leri 2'den OFF'a cekiyorum. 2d cockpite bi geçiyorum Autobrake ler 2 de duruo OFF a cekmemis gösteriyor. Hangisi doğru oluyor tam olarak ? Default 737/800 kullanıyorum. Ekstra bir uçak veya texture deil.
Ekstra bir uçak yükledigim de ise virtual cockpiti hiç göremiyorum zaten bu nedendir hiç anlamadım.
"

Cevap:
--------
Default FS'lerde kullanılan 2D-kokpit ve 3D-VC panellerinde kullanılan gösterge ve konütrol butonları arasında dengesizlikler varsa, kullanacağınız ve doğru olarak butonların aktarıldığı 2D kokpiti kullanmanızı öneririm. Çünkü önce 2D kokpit CFGsi hazırlanır. Birçom testler yapıldıktan sonra, BAZI! buton ve göstergeler (en fazla %70'i) 3D-VC'ye aktarılır. Niye 2D paneldeki aletlerin %7*0'i aktarılır?.. Nedeni; 3D-VC panel öncelikle göze hitap eder, kulanım olarak pek önem verilmez. 2D kokpitte bulunan herşey 3D kokpit'e pek aktarılmaz. Ancak,parayla satılan (ucuz da olmayan) birkaç yapımcının uçaklarındaki 3D paneller, son derece detaylı ve herşey vardır.

"Ekstra" dediğiniz; eklenti, yani Add-On uçaklar. Bizim farklı havayollarına boyayıp, sizlere sunduğumuz uçaklardan bahsediyorsunuz sanırım. Tabi ki, bu paylaştığımız boyama uçakların çoğunda 3D-VC yoktur. Nadir olarak, üstelik tam da çalışmayan bazı 3D-VC'li paylaşımlar da olabiliyor.
Fakat siz, FsX için 3D-VC'siz olan bir boyanmış uçak indirip FsX'e yüklediğiniz de, haliyle 3D-panel yoktur ve göremezsiniz. saygılar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
MANAGER

MANAGER
pilot



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyPaz 02 Ekim 2011, 01:09

Son mesajınızda ;
FsX'teki default uçaklara sadece "TEXTURE" eklediğinizde dahi o uçağın 3D-VC göremediğinizden bahsetmişsiniz. Niye?.. Mutlaka görmeniz gerekir. Örneğin benim paylaştığım bir çok Default-FsX-Uçak textureleri eklendiğinde yeni boyamayı kullandığınız uçakta 3D-VC görülebiliyor ve kullanılabiliyor. Size bazı default-FsX için texture paylaşımlarımızın sayfalarını vereyim. Bunları da bir deneyiniz:

New tail_A321_THY_TC-JRR:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

THY TC-JMH Didim_Airbus A321
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

THY-Malatya(TC-JGA)_B737-800w-VC'li
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

AnadoluJet_Silifke(TC-JHJ)_B737-800w-VC'li
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

THY(eski kuyruk)_A340-300 VC (default FsX)
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

...ve dahası :
Airbus'lar FsX default için boyamalarımızın ana sayfası: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] (Başlık yazısının yanında (default-FsX için) diye yazar.)

Boeing'ler FsX default için boyamalarımızın ana sayfası: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] (Başlık yazısının yanında (default-FsX için) diye yazar.)

CRJ700 için : [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] (Başlık yazısının yanında (Microsoft) diye yazar.)






Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyPaz 02 Ekim 2011, 01:39

emresancaktar demiş ki:
Neyse bir de aklıma gelmişken su tepedeki GRND ve FLG 2 tane cevirmeli sey var adını bilmiorum. Onu Kalktıktan sonra FLGHT moduna alinca motorlarda Start Engine Valve diye bir uyarı almaya basliyorum bu nedir neden böyle bir şey yapiyor onuda merak ediyorum.

Şimdi Emre hocam, FS, uçakları motorları çalışır halde getirir önümüze. Gerçekte öyle olmaz, motorlar kapalıdır, siz çalıştırırsınız (Boeing'leri çalışır halde istiyorum, prosedürü gıcık, biliyorum ama uzun sürüyor, Airbus daha kısa sürede çalıştırıyor, onu kapalı başlatıyorum). O bahsettiğiniz tepe paneldeki GRND ve FLG 2 düğmeleri, motor çalıştırmayla alakalı. GRND konumuna motor kapalıyken düğmeyi çevirirseniz (öncesinde APU açılacak, APU Bleed yapılacak, GGT %40 güce ulaşacak, hidrolikler açılacak, yaw damper açılacak, yakıt pompaları açılacak, var yani öncesi), yerden güç almaya başlar uçağınız ve motor panelinde %20 yazdığı anda pedestal bölümünden motor çalıştırma düğmesine basarsınız (hangi motorun GRND düğmesini çevirdiyseniz, önce 2 numara çevrilir). Kısa bir süre sonra çat diye bir ses gelir, düğme eski konumuna gelir. Motor çalışmış olur.

Bu söylediklerim, paralı uçaklar için geçerli. Ctrl + E yapın, default uçaklar çalıştırırlar motorlarını kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
emresancaktar
EDITOR

EDITOR
emresancaktar



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyPaz 02 Ekim 2011, 02:40

Pilot ve Özgür Kiraz hocama çok teşekkür ederim. Beni bu konularda yine her zaman olduğu gibi Airbus'in Landing Lightları gibi aydınlattınız. Ayrıca pilot nickli kaptanımın (ismini bilmediğimden nickinle hitap edebiliyorum) dediği gibi vermiş olduğu linkteki 737/800 THY malatya uçağını kurdum ve Virtual cocpit'de calisiyor.

FSX'de sanırsam uçakları full stop hiç bir şeyi calismadan başlatamiyoruz. Peki FS9'da da mı bu aynı şekilde devam ediyor kendimizin motorları açabileceği bişey yok mu ya ?

Tekrardan herkeze teşekkür ederim.

Saygılar
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyPaz 02 Ekim 2011, 11:39

Emre hocam.

Hem FS9 hem de FSX, varsayılan (default) uçaklarını, motorlarını çalıştırır vaziyette başlatır. Bin ve git mantığı. FSX kullananlar, bir görev var, Area 51 ile ilgili (Amerika Nevada'da bulunan, gizli saklı işlerin yapıldığı iddia edilen bir bölge). Boeing 737-800W ile VFR bir uçuş yapıyorsunuz, sabahın erken saatinde. Yolcular da orada çalışanlar. O görev, motorlar kapalı vaziyette başlar.

Paralı uçaklar ise size seçenekler sunar: Wilco/Feelthere Boeing ve Airbus uçakları, isterseniz motorları çalışır, isterseniz de kapalı başlar. Airbus, MCDU (FMC diye de bilinen uçuş bilgisayar) için motorlar kapalı olmak zorunda. Boeing FMC'si ise motorlar çalışır halde de programlanıyor. O yüzden, Boeing'i (elimde şu anda Wilco/Feelthere ki uçurmuyorum, PMDG ve PSS Boeing uçakları var) motorlar açık seçiyorum. Hele PSS 777'nin nasıl çalıştığını da tam çözemedim. 737 artık oyuncak oldu elimizde, Airbus zaten önceden öğrendiğim uçaktı.

Siz şimdilik çalıştırma yerine uçurmayı öğrenin. Fakat Cessna ile başlayın, uçmanın temelini öğrenirsiniz. Jetler, öyle basit uçaklar değil, uğraştırır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
emresancaktar
EDITOR

EDITOR
emresancaktar



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyPaz 02 Ekim 2011, 14:44

Özgür kaptanım. Şu an 737/800'lerde uçarken veya inerken bir problem yaşamıyorum. Rahatlıkla uçabiliyorum Airbus ve 747 leri beceremiyorum onlarada şimdilik bulasmiyorum zaten su 737lerde iyice bir ustalaşmak istiyorum. Dün söylemiş oldugunuz üzere bende internetten ifly in Boing serisi ucaklarını indirdim internetten birisi cracklemiş ve düzgün bir şekilde çalışıyor. Görünce şok oldum zaten uçakları cocpitte bulunan herşey programlanabilir ve düzeltilebilir şekilde herşeye basabiliyoruz burdan sesler vs cok iyi şimdi su bilgisayarını biraz öğrenmem gerecek onla ilgili bir calismaya başlayacağım. Zaten uçağın check listini complete etmek baya bir zaman aliyor. Sitede crack vs. gibi paylaşımlar yasakmıdır eğer değilse bende bir şey paylaşmak isterim sonuçta paralı olan bir seriyi free buldum ama yine de sizden tam kuralları öğrenmeden paylaşmam yanlış olur diye düşündüğümden mesajını bekliyor olacağım.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyPaz 02 Ekim 2011, 15:46

Sakın hocam, paralı ürünleri kaçak şekilde paylaşmak yasak. Üyeliğiniz sakata gelir, baştan uyarayım sizi.

İlla da Boeing 737-800 diyorsanız, iFLY denen meredi bırakın. Şahsen hiç beğenmedim, ILS yaklaşmada zor kullanırsınız. Atıyorum, sizdeki LTBA için course değeri 358 ise iFLY için course değeri 354 (veya 355)'dir. Siz gidip course için 358 girerseniz (sizdeki tasarım ne ise onu girmeniz gerek), iFLY, course yanlış girildiği için ILS hattına oturtmuyor uçağı. İlla da onun dediğini yapmak gerekiyor. 1-2 dereceler neyse de bazen fark fazla oluyor, piste teker koyduğunuz anda kenarlara doğru hızla kaçar uçağınız. Onun yerine, PMDG serisini SATIN ALMANIZI öneririm. Sesler gerçekçi, uçak gerçekçi (course değerini hatalı girerseniz sadece uyarı verir ama ILS hattına yine de oturur), boyamaları çok rahat bulunur. FS9 için olanı daha eski olduğundan her çeşit uçak boyaması var. FSX için olanı yeni çıktı, boyamalarından 737-900ER için olanını Tolga hocam (forum üyemiz) yaptı bile (Türkiye'de ilk). FS9 için olanını da pilot hocam ilk kez boyadı (ama gerçekte kanatlarında Winglet olan uçağın FS9 versiyonunda bu yok).

FMC, yani uçuş bilgisayarını öğrenmeden önce ILS'siz inmeyi iyice öğrenin. Ayrıca, Airbus, emin olun Boeing'den daha kolay bir uçaktır. İnişleri daha yumuşak yapar, iniş anında burnu kaldırma oranını (elevator trim) kendisi yapıyor, Boeing ise size yaptırır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
emresancaktar
EDITOR

EDITOR
emresancaktar



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyPaz 02 Ekim 2011, 16:24

Hmm paylaşmadığım iyi olmuş o zaman şimdilik bu paralı uçak vs olayını hiç girmeyeyim hakkaten daha sonrada iyice ustalaşınca satın alırım şimdilik manuel ILS'siz inişler üzerinde calisiyorum 737'lerde. Önerileriniz için tekrardan teşekkür ederim Özgür Hocam
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
MANAGER

MANAGER
pilot



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyPaz 02 Ekim 2011, 16:54

Emre kaptanım.
Konu başlığında yazdığınız sorun (Düz kalkamıyorum?..) için yazdığım 2 sorulu mesajıma cevabınız ne olacak acaba?..
1- Şayet artık düz kalkabiliyorsanız, nasıl çözdüğünüzü lütfen bu sayfaya yazın ve konuya "ÇÖZÜLDÜ" iconu uygulayalım.
Halâ düz kalkamıyorsanız, konudaki mesajımda soruduğum 2 soruya lütfen cevap yazınız ki; sorunu çözelim. VAPSta sorunu çözülmeyen mesaj kalmaması gerekir.
2- Konu içinde, konu başlığına ait olmayan birçok sorunlardan bahsedildi. Lütfen her sorun için ayrı-ayrı konu başlığı (topik) açalım ki; diğer kaptanlarımız aradığı cevapları, konu başlığına bakarak hızlıca bulabilsin. Teşekkür ederim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
emresancaktar
EDITOR

EDITOR
emresancaktar



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyPaz 02 Ekim 2011, 19:06

Hocam haklısınız hemen cevapliyorum.

Bunlardada pek bir problem oldugunu düşünmüyorum.Çünkü her uçakta aynı problemi yaşiyordum.

Şimdi çözüm açıkcası bulamadım ancak artık Takeoff da pistte ilerlerken pedallar aracılığı ile ucakta ufak düzeltmeler yaparak kalkıs yapiyorum. Halen daha pist başı aldığımda hiç bir rudder ayarı yapmaz isem ucağım başka yöne kayıyor. Söyle basit bir acıklamasını yapim.

-> ---------------------------------

-> : ucak ------------------ da pist olsun

Takeoff da gazı açtığım zaman bu şekilde dümdüz kalkış yapamiyorum ucak bu çizgiden çıkıyor. Pist başı oldugumda her ne kadar ucagın ön tekerini çizgiye sabitlesem de ufak ufak çizgiden sapma oluyor pist ortasında eğer hiç rudderlara ellemezsem pistin ortalarında ucagımın ön tekerleri çizginin sagında veya solunda kaliyor. Umarım düzgün ve anlaşılabilir bir biçimde anlatabilmişimdir.

İlgilenen herkeze çok teşekkür ederim..

Saygılar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
MANAGER

MANAGER
pilot



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyPaz 02 Ekim 2011, 19:31

Anlatabildiniz Emre kaptanım.
Siz sanıyorum başlangıç olarak, kalkacağınız pistin herhangi bir GATE'ini de ayarlıyorsunuz ve Gate'den çıkıp, taxiway ile pist başına geliyorsunuz. Tabi haliyle uçağı, pist orta çizgisine tam oturtmanız zorlaşır.
Önerim şu: (en azından FS'de veya uçakların dosyalarında hata olmadığını bilme açısından)..
kalkış yapacağınız meydanı seçtikten sonra, GATE seçimini yapmayın. Dolayısıyle FS, sizi direk olarak pist başına atar. Böylece pisti tam ortalamış olursunuz. Bir de böyle deneyin. Sonucu bekliyorum.
Bu arada hiçbir şekilde rudder'lerle oynamayın, ayarları kaçmasın. Sağ ve sol pedallara sakın basmayın.


En son pilot tarafından Ptsi 03 Ekim 2011, 01:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyPaz 02 Ekim 2011, 20:02

Wilco/Feelthere uçaklarında da var bu sorun. Ne kadar düz tutarsan tut, ne yaparsan yap, illa ki sağa sola çekiyor. Adamların Cessna karavanı bile yapıyor bunu, demek ki firmada var sıkıntı. Uçuşu direk pistten başlatınca da aynısı oluyor. Huyunu bildiğim için hafif manevralarla düzgün kaldırıyorum. Yalnız demin LTBA için rüzgarın şiddetini 175 dereceden 16 knot yaptım, garibim varsayılan Cessna, 23 numaralı pistte, kendisini bir anda askeri uçakların üzerine gider şekilde buldu ::) Rüzgar, soldan gelmesine rağmen sola doğru kaçtı uçak. Bu da başka bir sorun ::)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
emresancaktar
EDITOR

EDITOR
emresancaktar



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyPtsi 03 Ekim 2011, 03:57

Aynen işte öyle oluyor. Hocam direk Runway'den kalkmak da pek zevk vermiyor. Pushback taxing yaparken ucagı seyretmeyi seviyorum

Yine bişey daha sorucam gerçi konu başlığına ne yazdık içinde neler sorduk :D
Bu aralar 737/800 ile full manuel APP ve Landing kasıyorum. Bazen Runway ler benim uçtuğum pozisyonun tersinde kalıyor.Bunu yazıyla anlatamam en iyisi resimli gösteriyim.

----Yeni üye olduğum için resim koymama izin vermiyor site izin verildiği zaman bu yazının yerine koyacağım.----------


Mesela geçen IFR uçuşumu iptal ettim 16R ye inmek yerine IFR'i iptal edince 36L'yi verdi bana pozisyonumu 16R için ayarlamış gidiyordum ve 36L yi verince full manuel aşağıdaki resimdeki KIRMIZI çizgi şeklinde uçtum. A noktası diye belirttiğim noktaya gelince HDG'mi 358'e aldım burdan piste gittim direk olarak. 358 olarak verdiği sanırım benim dikey pozisyonumu ayarliyor. Yatay için bir numara var mı ? Veya tam olarak nasil ayarlayabilirim. Mesela yeşil ile çizdiğim yol doğru bir rota gibi kesiştiğim yerde 358 ile doğru derecede dönüş yapip pisti tam ortalamam lazım. VOR full manuel inişlerde bunu sağlıyor mu ? Yani APP veya NAV/VOR'a göre Autopilot uçuşlarında ayarlıyor ancak Autopilot açmaz isem manuel olarak kendimi VOR'a sokabilirmiyim ?
Kısacası böyle bir pozisyonda hiç autopilot kullanmadan doğru rotaya nasil girebilirim ?

Şimdiden tüm kaptanlarıma teşekkür ederim.

Saygılar ;
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



Pist'den Düz kalkamıyorum? Empty
MesajKonu: Geri: Pist'den Düz kalkamıyorum?   Pist'den Düz kalkamıyorum? EmptyPtsi 03 Ekim 2011, 07:15

Resmi bir görelim önce. 16 ve 36 nasıl oldu aynı anda? 18-36 diyecektiniz herhalde. 18'e giderken 36'ya bir şekilde yönlendirilmeniz, rüzgarın yön değiştirdiğini, güncel pistin 36 olduğunu gösterir. Başıma gelmişti daha önce, go around (pas geçme) prosedüründe oluyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Pist'den Düz kalkamıyorum?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 2 sayfasıSayfaya git : 1, 2  Sonraki

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: "Mic.Flight Simulator" EĞİTİM ve ÇÖZÜMLER
Education & Solutions
 :: Mic. Flight Simulator-Uçuş Eğitimi, Sorunlar ve Çözümler
Flight Education, Problems and Solutions
-
Buraya geçin: