VAPS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaSSSGiriş yapKayıt Ol
Facebook
Google Translator
VAPS following countries:
( Since 28.01.2014 )
Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) Flags_1
VAPS Forum Links
 Anasayfa-Indeks
 VAPS-Download
 Üye Listesi-Member List
 Kişisel Ayarlarınız-Profil
 SSS-Help
 Arama-Search
Sosyal yer imi
Sosyal yer imi reddit      

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın

 

 Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR)

Aşağa gitmek 
3 posters
YazarMesaj
bso!d€roß
Pilot-4

Pilot-4
avatar



Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) Empty
MesajKonu: Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR)   Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) EmptyC.tesi 27 Şub. 2010, 11:24

Sakin ruzgarda (4 knot'u gecemeyen ruzgarda);
LTBA'da 36R/36L veya uygunsa 06
LTBJ'de 34R
LTAC'de 03R
LTFJ'de 06
LTBS'de 01
pistleri kullanilmaktadır

Konu hakkında VACCTR'nin Hatırlatması : [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
trooper
Pilot-1

Pilot-1
trooper



Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) Empty
MesajKonu: Geri: Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR)   Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) EmptyPaz 23 Mayıs 2010, 23:41

hocam peki diğer havaalanları için nasıl seçim yapmalıyız?mesala antalya veya izmir acaba rüzgar hızına ve açısına göre bir genelleme yapılıyormu?inişlerde rüzgarı arkayamı almalıyız?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
bso!d€roß
Pilot-4

Pilot-4
avatar



Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) Empty
MesajKonu: Geri: Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR)   Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) EmptyPaz 23 Mayıs 2010, 23:43

LTBJ 34R LTAI 36C-36R
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
bso!d€roß
Pilot-4

Pilot-4
avatar



Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) Empty
MesajKonu: Geri: Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR)   Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) EmptyPaz 23 Mayıs 2010, 23:45

Trooper hocam,
doğrusunu söylemek gerekirse bu bildiriye kadar ben sakin rüzgarı 0kt rüzgar olarak ele alıyordum. Rüzgar 01kt olsa bile estiği yöne göre iniş yapıyordum...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
trooper
Pilot-1

Pilot-1
trooper



Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) Empty
MesajKonu: Geri: Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR)   Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) EmptyPaz 23 Mayıs 2010, 23:56

Burak Hocam öncelikle sorumu bu kadar hızlı cevaplandırdığınız için teşekkür ederim.Merak ettiğim şey geçen LTAC 3R ye iniş yaparken bir diğer kaptanımın beni uyarmasıydı çünkü rüzgar sanırım farklı açı ile esmekteydi ona sordugumda bana örnek verdi;mesala rüzgarın açısı 260 ile 060 arasında olursa rwy 3R pistine iniş yapılır dedi acaba ne kadar doğru bu hocam yani demek istediği şeydi pisti rüzgarın açısının aralığında seçmek gerek gibi birşey söyledi sizce ne kadar doğru hocam bu?cevaplarınız için teşekkürler..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
awin8g_flæ
Pilot-4

Pilot-4
avatar



Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) Empty
MesajKonu: Geri: Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR)   Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) EmptyPtsi 24 Mayıs 2010, 01:16

Rüzgarın esiş yönüne göre ankarada genelde 03R pisti inişte 03L pisti de kalkışta kullanılıyor.
Sanırım rüzgar hızı az olduğunda genel itibariyle kullanıldığından o pist aktif oluyor olabilir.


Deniz kıyısında ya da denize yakın olan meydanlar için de; sanırım deniz üzerinden yaklaşılarak indirmek istenmiş olabilir mantığını anlamadım gerçekten. (LTBA, LTFJ, LTAI)

Ancak eminim ki ankarada "genel" itibariyle aktif pist 03 R ve L.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
bso!d€roß
Pilot-4

Pilot-4
avatar



Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) Empty
MesajKonu: Geri: Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR)   Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) EmptyPtsi 24 Mayıs 2010, 09:51

İbrahim Kaptan,
Değişken rüzgarlarda aktif pisti rüzgarın değişkenlik gösterdiği değer aralığına göre belirlemekteyiz...

Konu ile alakalı olarak değerli hocamız Hakan Güven'in yazısından alıntı:

Alıntı :
VATSIM pratik uygulama kurallarına göre 5 knt dahil ve altı rüzgarlar CALM olarak kabul edilmektedir.Fakat pist seçimi için iki durum söz konusudur. (sistem zorunluluklarından dolayı, weather generatör programları-sb3,fsinn,fsmetar ve active sky- 5knt ve altındaki rüzgarlarda efektif değildir)

A- ATC olduğu zaman;
pist seçimi ATCnin insiyatifinde olup 5knt'a kadar olan rüzgarda trafik akışına göre birden fazla pisti olan meydanlarda ana pisti kullandırabilir veya rüzgar yönüne göre pist seçer.
5knt'ın üzerindeki rüzgarlarda ise rüzgara uygun olan pist seçilir.

B- ATC olmadığı zaman;
Unicom kanalından haberleşen trafiklerin ortak pisti kullanması açısından rüzgar şiddeti ne olursa olsun rüzgarın derecesine göre pist belirlenmelidir. rüzgar 250dereceden 01 knt bile olsa, operasyonun ortak pistten yapılması amacı ile buna uygun pist seçilmelidir.

birden fazla pisti olan meydanlarda ise 250 dereceye uygun olan ikinci bir pist'de rapor verilerek operasyon yapılamk kaydı ile kullanılabilir.

Örneğin, LTBA'da 215dereceden 02 knt rüzgarda, 18L/R ve 24 pistinin her ikiside kullanılabilir. Önemli olan trafiklerin pozisyon ve niyetlerini UNICOM'dan bildirmeleridir.

ATC olduğu zaman ise tüm sorumluluk ve operasyon ATC'ye ait olmakla beraber, crosswind ve tailwind limiteri uçağın limitleri dışında ise pilot pist değiştirilmesini talep edebilir.


İstisnai durumlar 1;
VRB yani variable olan rüzgar durumlarında, eğer ATC yok ise mevcut yer trafiğinin unciom mesajları takip edilerek tespit edilen pist öğrenilmelidir. rüzgar Variable yani değişken olsa bile yinede pist seçimi rüzgarın derecesi içinde kalacak pist yada pistlerden biri olmalıdır.

ATC varsa, yine kontrolör rüzgarın şiddetine göre pisti belirler, eğer rüzgar sakin ise trafik akışına göre insiyatif kullanır.

İstisnai durumlar 2;
Bir havalanına ait özel durumlarda;
teknik veya coğrafi nedenlerle pistin sadece bir yönünün kullanılması,
görüş şartları,
minimumlar vb nedenlerle arka rüzgarla iniş durumu söz konusu olduğunda ATC olsun olmasın rüzgarın şiddeti ve buna bağlı olarak uçağın arka rüzgar limitleri dikkate alınarak iniş planlanır veya divert edilir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
trooper
Pilot-1

Pilot-1
trooper



Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) Empty
MesajKonu: Geri: Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR)   Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) EmptySalı 25 Mayıs 2010, 01:15

Değerli bilgiler için teşekkürler Alperen ve Burak hocam.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Joistik Seçimi
» Online uçaçak olan varsa FSX
» PREPAR3D V1 DİRECT PİST BAŞINDA BAŞLIYOR.
» pist hizlalama
» Pist'den Düz kalkamıyorum?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: "Mic.Flight Simulator" EĞİTİM ve ÇÖZÜMLER
Education & Solutions
 :: Mic. Flight Simulator-Uçuş Eğitimi, Sorunlar ve Çözümler
Flight Education, Problems and Solutions
 :: ONLINE Uçuş, Sorunlar, çözümler | Online Flights & Education
-
Buraya geçin: