Facebook |
|
Visitors |
The following countries follow VAPS: ( Since 01.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
bso!d€roß Pilot-4
| Konu: Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) C.tesi 27 Şub. 2010, 11:24 | |
| Sakin ruzgarda (4 knot'u gecemeyen ruzgarda); LTBA'da 36R/36L veya uygunsa 06 LTBJ'de 34R LTAC'de 03R LTFJ'de 06 LTBS'de 01 pistleri kullanilmaktadır Konu hakkında VACCTR'nin Hatırlatması : [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
| | | trooper Pilot-1
| Konu: Geri: Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) Paz 23 Mayıs 2010, 23:41 | |
| hocam peki diğer havaalanları için nasıl seçim yapmalıyız?mesala antalya veya izmir acaba rüzgar hızına ve açısına göre bir genelleme yapılıyormu?inişlerde rüzgarı arkayamı almalıyız? | |
| | | bso!d€roß Pilot-4
| Konu: Geri: Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) Paz 23 Mayıs 2010, 23:43 | |
| | |
| | | bso!d€roß Pilot-4
| Konu: Geri: Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) Paz 23 Mayıs 2010, 23:45 | |
| Trooper hocam, doğrusunu söylemek gerekirse bu bildiriye kadar ben sakin rüzgarı 0kt rüzgar olarak ele alıyordum. Rüzgar 01kt olsa bile estiği yöne göre iniş yapıyordum... | |
| | | trooper Pilot-1
| Konu: Geri: Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) Paz 23 Mayıs 2010, 23:56 | |
| Burak Hocam öncelikle sorumu bu kadar hızlı cevaplandırdığınız için teşekkür ederim.Merak ettiğim şey geçen LTAC 3R ye iniş yaparken bir diğer kaptanımın beni uyarmasıydı çünkü rüzgar sanırım farklı açı ile esmekteydi ona sordugumda bana örnek verdi;mesala rüzgarın açısı 260 ile 060 arasında olursa rwy 3R pistine iniş yapılır dedi acaba ne kadar doğru bu hocam yani demek istediği şeydi pisti rüzgarın açısının aralığında seçmek gerek gibi birşey söyledi sizce ne kadar doğru hocam bu?cevaplarınız için teşekkürler.. | |
| | | awin8g_flæ Pilot-4
| Konu: Geri: Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) Ptsi 24 Mayıs 2010, 01:16 | |
| Rüzgarın esiş yönüne göre ankarada genelde 03R pisti inişte 03L pisti de kalkışta kullanılıyor. Sanırım rüzgar hızı az olduğunda genel itibariyle kullanıldığından o pist aktif oluyor olabilir.
Deniz kıyısında ya da denize yakın olan meydanlar için de; sanırım deniz üzerinden yaklaşılarak indirmek istenmiş olabilir mantığını anlamadım gerçekten. (LTBA, LTFJ, LTAI)
Ancak eminim ki ankarada "genel" itibariyle aktif pist 03 R ve L. | |
| | | bso!d€roß Pilot-4
| Konu: Geri: Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) Ptsi 24 Mayıs 2010, 09:51 | |
| İbrahim Kaptan, Değişken rüzgarlarda aktif pisti rüzgarın değişkenlik gösterdiği değer aralığına göre belirlemekteyiz... Konu ile alakalı olarak değerli hocamız Hakan Güven'in yazısından alıntı: - Alıntı :
- VATSIM pratik uygulama kurallarına göre 5 knt dahil ve altı rüzgarlar CALM olarak kabul edilmektedir.Fakat pist seçimi için iki durum söz konusudur. (sistem zorunluluklarından dolayı, weather generatör programları-sb3,fsinn,fsmetar ve active sky- 5knt ve altındaki rüzgarlarda efektif değildir)
A- ATC olduğu zaman; pist seçimi ATCnin insiyatifinde olup 5knt'a kadar olan rüzgarda trafik akışına göre birden fazla pisti olan meydanlarda ana pisti kullandırabilir veya rüzgar yönüne göre pist seçer. 5knt'ın üzerindeki rüzgarlarda ise rüzgara uygun olan pist seçilir.
B- ATC olmadığı zaman; Unicom kanalından haberleşen trafiklerin ortak pisti kullanması açısından rüzgar şiddeti ne olursa olsun rüzgarın derecesine göre pist belirlenmelidir. rüzgar 250dereceden 01 knt bile olsa, operasyonun ortak pistten yapılması amacı ile buna uygun pist seçilmelidir.
birden fazla pisti olan meydanlarda ise 250 dereceye uygun olan ikinci bir pist'de rapor verilerek operasyon yapılamk kaydı ile kullanılabilir.
Örneğin, LTBA'da 215dereceden 02 knt rüzgarda, 18L/R ve 24 pistinin her ikiside kullanılabilir. Önemli olan trafiklerin pozisyon ve niyetlerini UNICOM'dan bildirmeleridir.
ATC olduğu zaman ise tüm sorumluluk ve operasyon ATC'ye ait olmakla beraber, crosswind ve tailwind limiteri uçağın limitleri dışında ise pilot pist değiştirilmesini talep edebilir.
İstisnai durumlar 1; VRB yani variable olan rüzgar durumlarında, eğer ATC yok ise mevcut yer trafiğinin unciom mesajları takip edilerek tespit edilen pist öğrenilmelidir. rüzgar Variable yani değişken olsa bile yinede pist seçimi rüzgarın derecesi içinde kalacak pist yada pistlerden biri olmalıdır.
ATC varsa, yine kontrolör rüzgarın şiddetine göre pisti belirler, eğer rüzgar sakin ise trafik akışına göre insiyatif kullanır.
İstisnai durumlar 2; Bir havalanına ait özel durumlarda; teknik veya coğrafi nedenlerle pistin sadece bir yönünün kullanılması, görüş şartları, minimumlar vb nedenlerle arka rüzgarla iniş durumu söz konusu olduğunda ATC olsun olmasın rüzgarın şiddeti ve buna bağlı olarak uçağın arka rüzgar limitleri dikkate alınarak iniş planlanır veya divert edilir.
| |
| | | trooper Pilot-1
| Konu: Geri: Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) Salı 25 Mayıs 2010, 01:15 | |
| Değerli bilgiler için teşekkürler Alperen ve Burak hocam. | |
| | | | Sakin Rüzgarda (4 nm'e kadar hızı olan) Pist Seçimi (VACCTR) | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |