VAPS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaSSSGiriş yapKayıt Ol
Facebook
Google Translator
VAPS following countries:
( Since 28.01.2014 )
ils siz iniş yardım ? Flags_1
VAPS Forum Links
 Anasayfa-Indeks
 VAPS-Download
 Üye Listesi-Member List
 Kişisel Ayarlarınız-Profil
 SSS-Help
 Arama-Search
Sosyal yer imi
Sosyal yer imi reddit      

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın

 

 ils siz iniş yardım ?

Aşağa gitmek 
+2
Haluk
cihan55
6 posters
YazarMesaj
cihan55
Pilot-1

Pilot-1
cihan55



ils siz iniş yardım ? Empty
MesajKonu: ils siz iniş yardım ?   ils siz iniş yardım ? EmptyÇarş. 12 Şub. 2014, 20:49

değerli hocalarım merhaba.benim size bi sorum olucak.ben hep ils li pistlere iniyorum.ils sizlere de iniyorumda inişim hiç hoşuma gitmiyo PİSTİ TAM HİZALAYAMIYORUM. vor app yi fln inceledim hiç bişe anlamadım.görerek alçalmalarda pisti hizalamam için ne önerirsiniz? teşekkür ederim .
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Haluk
ADMIN

ADMIN
Haluk



ils siz iniş yardım ? Empty
MesajKonu: Geri: ils siz iniş yardım ?   ils siz iniş yardım ? EmptyÇarş. 12 Şub. 2014, 21:37

Çok çalışmakla kazanılacak bir meleke görerek iniş Cihan hocam hiç bir iniş bir öncekine benzemez ama o kadarda zor olmadığını tecrübe kazandıkça anlıyacaksınız benim naçizane tavsiyelerim bir kere uçağınızı iyi tanıyın stall değerini flap açma değerlerini not edin havaalanında navigasyon aletleri varsa onları doğru yaklaşma için değerlendirin gaz, rudder ve aileron kullanın hareketleriniz yumuşak olsun hızınız yüksek olmasın stall olacak kadar da düşük olmasın +gaz uçağı yükseltir -gaz alçaltır bunu unutmayın sağa sola dönüşlerde aileron çapraz rüzgar yiyorsanız rudder kullanın ben fs9 kullanıyorum alt tuşuna basınca üstte çıkan bar da aircraft bölümündeki alt menü de Visual fly path kısmına tık koyarsanız son yaklaşmalarda sizi yaklaşma hunisi içine koyuyor (bir eylem yapmıyor bildiğim kadarı ile doğru pozisyonda olduğunuzu anlamanızı sağlıyor galiba fsx de de var) bunu da  tecrübe kazanana kadar kullanabilirsiniz bir de küçük uçaklar ile bol bol meydan turu yapın saat tutun 5 dakika pist doğrultusunda gidin 2-3 dakika sola 15 dakika sola 2-3 dakika sola sonra son yaklaşma, Özgür hocamın bu konuda bir makalesi vardı onu bulup okuyun. Kolay gelsin.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Emin Yilmaz
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
Emin Yilmaz



ils siz iniş yardım ? Empty
MesajKonu: Geri: ils siz iniş yardım ?   ils siz iniş yardım ? EmptyPerş. 13 Şub. 2014, 11:04

Hocam boyle minibuscu yorumu gibi olacak ama "sure sure alisirsiniz":) Dun aksam Sochi'ye son yaklasmada 738 ile kamikaze gibi daldim ama tuy gibi indim (atc'nin okuzlugu o ayri mevzu). Ilk baslarda zinhar yapamazdim halbuki. Bu isler boyle. Sanal ortamda kaybedeceginiz tek sey zamaniniz hocam bol bol ucun.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Tamer Öztürk
Department
Moderator

DepartmentModerator
Tamer Öztürk



ils siz iniş yardım ? Empty
MesajKonu: Geri: ils siz iniş yardım ?   ils siz iniş yardım ? EmptyPerş. 13 Şub. 2014, 11:45

Benim önerim C172 gibi uçakla VFR uçmanızdan yana.İlk önce meydana turu,Touch and Go,Go around,Full stop landing gibi terimleri öğrenin uygulamaya çalışın.Daha sonra çift motorlu ve B737 ye doğru ilerletirsiniz.Ben dahil yaptığımız çok büyük bir hata var, bu işe direk B738 ile başlıyoruz.Halbuki gerçek hayatta pilot olmak için ilk önce PPL eğitimi alırsınız ve daha sonra ATPL olarak devamı gelir.Bende böyle bir hatayı yaptım fakat şuan bile zaman zaman Cessna 172 ile uçuş yapıyorum ve çok ta faydasını gördüm.

Kendinizi bu konuda ilerlettikten sonra: Meteoroloji,ATİS-Metar Okuma,Chart Okuma,Hold Usulleri,B737 Type Rating gibi alanlarda ilerletirseniz problem yaşamazsınız.Chart okumayı öğrenince birçok prosedürü, neyin nasıl olduğunu anlıyorsunuz zaten.

Saygılarımla.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



ils siz iniş yardım ? Empty
MesajKonu: Geri: ils siz iniş yardım ?   ils siz iniş yardım ? EmptyPerş. 13 Şub. 2014, 11:53

IFR uçuyorsanız ve indiğiniz meydanda ILS varsa, ILS yaklaşma yaparsınız. VFR uçuyorsanız, indiğiniz meydanda ILS olsa bile görerek iniş yaparsınız. Pisti görüyorsanız inersiniz, göremezseniz pas geçip tekrar denersiniz. Baktınız olmuyor, başka meydana iniş denersiniz.
 
Görerek inişten önce bazı kavramları bilmeniz lazım. Örneğin MDA (minimum descend altitude). Güvenli bir iniş için yaklaşmadaki en alçak irtifadır. Bunun altına inerseniz, yere haddinden fazla yaklaşmış olur ve kırıma uğrayabilirsiniz. Yine DH (decision height) diye bir tabir var. ILS yaklaşmalarda karar irtifasıdır. Bu irtifada pisti görüyorsanız inebilirsiniz (uçakların, minimums, minimums dediği irtifadır). Pilot burada devam diyebilir (continue şeklinde gelen cevabın nedeni budur) ya da devam etmeyip pas geçme prosedürünü başlatır. Pisti göremediğiniz halde devam ederseniz, sonuçlarına da katlanırsınız. Bunun sonucu genellikle kırım oluyor ve bedeli de canınız olur (gerçekte elbette) kahkaha
 
Bunun haricinde, görerek uçuş koşullarında (VFR) uçsanız bile VOR yaklaşmayı yapmakta serbestsiniz. Bu yaklaşma, daha önce de söyledim, sizin pisti ortalamanızı sağlamaz (VOR istasyonu, pist başı veya sonundaysa ortalatır ama genelde pistin sağında veya solunda oluyor), sadece, düzgüne yakın bir şekilde yaklaşma yapmanızı sağlar. Hafif ayarlamalarla pisti ortalatmak sizin sorumluluğunuzda. VFR uçakların manevraları, büyük jetlere nazaran daha kolaydır. Üstelik hızları da düşük olduğundan piste varasıya kadar bol bol imkanınız olur. Haa, VMC dediğimiz (visual meteorologic conditions) görerek yaklaşma meteorolojik koşullar, inişe uygun değilse zaten o meydana yaklaşmanıza da izin verilmez. Bu koşulları, daha önce açıkladım forumda. Devlet sırrı değil yani kahkaha
 
Son olarak: ILS dahi uçsanız görerek iniş hakkınız her zaman mevcuttur. Hava güzeldir, görüş mükemmeldir, hakimiyet sizde olsun istersiniz, yapabilirsiniz. Misal, C750 diye tabir edilen Cessna Citation X uçağıyla IFR uçtuğum zamanlarda bile son yaklaşmayı, imkanlar dahilinde görerek yapıyorum. Hem kumandası çok zevkli hem de pratik imkanı sağlıyor. En son Kahire'den İstanbul'a yaptığım uçuşta, kontrolör ILS yaklaşması verdiği halde görerek yaklaşma yaptım 05 pistine ve PAPI'leri takip ederek temiz bir iniş oldu. VFR uçaklardan hızlı ama jetlerden küçük olduğu için daha rahat elbette kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Erdinç TURKAN
MANAGER

MANAGER
Erdinç TURKAN



ils siz iniş yardım ? Empty
MesajKonu: Geri: ils siz iniş yardım ?   ils siz iniş yardım ? EmptyPerş. 13 Şub. 2014, 12:08

Değerli arkadaşlarım, nacizane fikrimi söylemek isterim, FS. başlarken defalarca yazıyoruz, lütfen C-172 ve buna benzer uçaklarla, meydan turları yapmayı, iniş ve kalkış (take off ve landing) larınızı bol bol ILS olmadan yapın, eliniz alışsın, küçük alanlarda ILS yok nasıl ineceksiniz, mecburen çalışarak öğreniyorsunuz, benim günlerim evde bunun la geçiyor, elim öyle alıştıki beni yakından tanıyan arkadaşlarım bilir, ben birçok hava alanlarında ILS kullanmadan inebileyorum hemde hiç sıkıntı çemeden ama sebebi çok çalışmak eliniz, alışana kadar devam herzaman IFR uçuş yapmayın arada bir VFR uçuş yani görerek uçuş yapın bizim gençliğimizde ILS yoktu, VOR la yaklaşarak görerek inişler vardı, ben bunları görerek uyguladım, arada bir uzun uçuşlarda yani IFR uçuşlarda ILS kullandım ama bana hiç zevk vermiyor, nedeni eğer pilot bensem o uçağı ben indirecem,uçağın kendisi indikden sonra ben birşey yapmıyorum ki uçak kendi iniyor, ne anladım ben mi kullanıyorum, anlıyamıyorum, eğer gerçekden uçmak kumandanın elinde olmasını istiyoryanız, bol bol iniş, kalkış yapın ILS e ihtiyaç bile duymayacaksınız, gerekli durumlarda ilk gittiğiniz, alanlarada kullanabilirsiniz, şunu hiç unutmayın gerçekde yolcu uçaklarında pilotlar yeni aldıkları görevlerde ilk defa gideceği havaalanın eğitimini alır ve üçüncü pilot olarak gider, kaptanla birkaç kez iniş yaptıkdan sonra ikinci pilot olarak eğitim aldığı havaalanına göreve gider, her pilot istediği zaman ben buraya giderim diye birşey yok, eğer o havalanının eğitimini almadıysa kesinlikle o alana görev verilmez, bu bir kuraldır.Buna istinaen sizlerde eğer sanalda similatörünüze yeni havaalanı  eklediyseniz, o havanında ilk önce Cessna ile iniş kalkış eğitimi yapın, yalnız yanınızda muhakak o havaalanına ait chartlar elinizde hazır olsun, yada bir yere not alın derim.

Bunlar benim sadece fikrim, uygulamak size düşer, zevk sizin, bizler gerçek pilot değiliz,sizler istediğiniz zaman istedeğinizi yapmakda serbestsiniz,ama bir gerçek pilot gibi uçmak isitiyorsanız, işte yukarıda yazdım.Sevgiler,Saygılar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
ils siz iniş yardım ?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» İniş'te Hız Düşüremiyorum
» VFR, VOR to VOR uçuş ve ILS iniş.
» Nav Frekans Yardım....
» Grafik yardım??
» Airbus X Yardım

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: "Mic.Flight Simulator" EĞİTİM ve ÇÖZÜMLER
Education & Solutions
 :: Mic. Flight Simulator-Uçuş Eğitimi, Sorunlar ve Çözümler
Flight Education, Problems and Solutions
 :: VFR/IFR/OFFLINE Uçuş ve Sorunları | VFR/IFR/OFFLINE Flights
-
Buraya geçin: