Konu: Prepar3d 2.0 Ilk Degerlendirme Salı 17 Ara. 2013, 19:03
Epeydir elim degip yazamiyorum. Versiyon 2'yi ilk iki hafta epeyce kurcaladiktan sonra P3d v1.4'e geri dondum. Iste ilk degerlendirmem,
- Oncelikle Lockheed Martin grafik isleme motorunu epeyce degistirmis. FsX'e ait eklentiler tahmin ettigimden fazla problem cikariyor
- Yeni golge efekti cok guzel. Cok gercekcilik katiyor. Kokpitteki golge fps dususu yapmiyor. Ancak binalarin, agaclarin golgelerini acarsaniz feci sekilde kastiriyor
- Neden bilmiyorum ama deniz, su efekti FsX'teki kadar guzel degil. Sahile dalgalar vurmuyor. Yukaridan deniz cok durgun gozukuyor. Default olarak FsX daha guzel ama Rex'in yeni versiyonunda muhtemelen guzel dalga efektleri gelecektir
- Yeni versiyonun en cok begenilen noktasi autogen agaclarin ve binalarin yerden kostebek gibi bitmemesi, yaklastikca yavas yavas gozukmesi. Bu agaclar icin dogru ama binalar icin yanlis. Binalar yine yerden bitiyorlar ancak ucaktan olabildigince uzakta cikmaya basliyor. Yani etrafinizdaki bolgede pitir pitir cikimiyorlar. Bu da buyuk gelisme sayilabilir tabi
- Yine hosuma giden bir ozellik Time Preview ozelligi, ucagin bulundugu noktada gunesi istediginiz gibi hareket ettirip, hosunuza giden saat'te yukleyebiliyorsunuz,
- Performansa gelince default ucak ve scenery ile, golge haric en yuksek ayarlarla 25-30 fps civari aldim. Bu default scenery icin yuksek bir rakam degil. PMDG falan feci kastirir bu durumda, saglam bir ekran karti gerek
- Grafik islemeyi ekran kartina transfer etmeleri iyi birsey. Islemciyi overclockla bile belli bir hizdan daha fazla calistirmak mumkun degil ama ekran kartinin her sene daha iyisi cikiyor. Bilgisayari toptan degistirmektense ekran karti degistirmek daha kolay
- Nvidia henuz P3d ile uyumlu bir driver cikarmadi o yuzden Nvidia Inspector kullanilamiyor. Antialiasing ayarini iceriden yapabiliyorsunuz ama etkili degil. Bunu hemen hallederler yanliz cok buyuk problem degil,
- Fps acisindan ilerleme yok hatta gerileme var ancak ekran titremesi problemini buyuk olcude halletmisler. 15 fps'le bile ucak kaymak gibi ucuyor hissi veriyor insana. FsX'teki gibi degil
Yeni menu sistemiyle ilgili birtakim problemler ve buglar var. Bunlarin cozulmesi sanirim ilk servis paketi ile olur. O yuzden tavsiyem v2.1 cikana kadar bekleyin. Alip kendiniz de deneyebilirsiniz gerci, 60 gun icerisinde iade edebiliyorsunuz.
Rex'in yeni versiyonunda DX11'e ozel dalga efekleri var. Prepar3d'nin ozelliklerini tam olarak kullanabilen eklentiler yavastan cikmaya basladi.
Can Sabah Pilot-1
Konu: Geri: Prepar3d 2.0 Ilk Degerlendirme Salı 01 Mart 2016, 23:37
Bilgi için teşekkür ederim.
Tayfun Kaptan MODERATÖR
Konu: Geri: Prepar3d 2.0 Ilk Degerlendirme Çarş. 02 Mart 2016, 00:38
Bu simulasyonu Lockheed Martin'de adam edemeyecek. Fps sorunu bi türlü giderilemiyor, default ayarlarda 30 çok çok az. Neticede hiçbirimiz default uçak ve meydanlarda uçmayacağız bize FS2004deki gibi tüm eklentilerle birlikte 30 fps alacağımız bir simulasyon gerek. FSX'i geliştirmek yerine keşke FS2004'ü geliştirilseydi.
War Thunder diye ikinci dünya savaşındaki uçak ve tankları konu alan bir oyun mevcut bilmiyorum aranızda oynayan var mı, grafikleri müthiş ötesi landscapeden tutun gölgelere kadar her şey gerçeğiyle birebir özellikle suyun gerçekçiliği beni fena şaşırttı ve benim bu oyunda aldığım fps 60-90. Gram kasma olmuyor deyim yerinde görüntü yağ gibi. Bu arada War Thunder'ın grafiklerini merak edenler için işte durum bu:
En son Tayfun Kaptan tarafından Salı 02 Mayıs 2017, 17:28 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Tamer Öztürk Department Moderator
Konu: Geri: Prepar3d 2.0 Ilk Degerlendirme Perş. 03 Mart 2016, 15:03
Duygularıma tercüman olmuşsunuz Tayfun hocam.FS9'u geliştirseler çok çok daha iyi olurdu.fsx,p3d ikisini de denedim memnun kalmadım.Tam anlamıyla birer fps canavarı ikisi de aynı.
Emin Yilmaz Global MODERATOR
Konu: Geri: Prepar3d 2.0 Ilk Degerlendirme Perş. 03 Mart 2016, 18:40
War Thunder gibi oyunlarla ucus simulatorlerini karsilastirmak pek dogru degil. War Thunder'da uctugunuz bolge elle cizilmis dar bir alani kapsiyor. O alan disina cikmaniz mumkun degil. Oyle ucus simulatorlerindeki gibi Londra'dan Istanbul'a ucamiyorsunuz. Dolayisiyla islemci birseyi simule etmiyor zaten, hersey hazirlanmis durumda. Ikincisi bu tur oyunlarda kullanabildiginiz ucak turu ve sayisi bellidir, gercek hava durumuyla ucamazsiniz, atc ile konusamazsiniz, size bir gorev verirler onu yapmaya calisirsiniz. Simulatorlerde ise gercek hayatta olabilecek herseyi simule edebilirsiniz. Simulatorler icin dusuk fps konusunu tam anlamiyla cozmek mumkun degil. Islemci hizlari artmiyor cunku. Ama 30 fps almak o kadar zor degil. 4ghz ustu bir islemci ve yeni nesil saglam bir ekran karti gerekiyor (minimum gtx 970). Eskiden boyle birseyi toplamak icin servet gerekiyordu. Su anda epeyce ucuzladi.
Emin Yilmaz Global MODERATOR
Konu: Geri: Prepar3d 2.0 Ilk Degerlendirme Perş. 03 Mart 2016, 18:52
Erdinç TURKAN MANAGER
Konu: Geri: Prepar3d 2.0 Ilk Degerlendirme Cuma 04 Mart 2016, 01:31
Emim hocam unutuğunuz birşey var 4ghz lik işlemci içinde uyumlu anakart gerekiyor, anakart değişince rem lerde değişiyor, yani anlayacağınız, komple PC yenileniyor, bahsettiğiniz, parçalar bir araya geldiğinde faiş fiyatlar çıkıyor, burası Türkiye serbest piyasa ekonomisi olunca fiyatları görünce elimizdekilere razı oluyoruz.Sevgiler,Saygılar.
Emin Yilmaz Global MODERATOR
Konu: Geri: Prepar3d 2.0 Ilk Degerlendirme Cuma 04 Mart 2016, 23:53
Dogrudur sayin hocam, Turkiye'deki fiyatlari bilmiyorum. Ancak dedigim ozellikteki bir bilgisayarin iphone'dan daha ucuz olduguna eminim. Masallah Turkiye'de herkesin elinde iphone var. Sozum meclisten disari, paranin harcanacagi oncelik sirasina bilgisayar pek girmiyor bugunlerde.
Tamer Öztürk Department Moderator
Konu: Geri: Prepar3d 2.0 Ilk Degerlendirme C.tesi 05 Mart 2016, 09:37
Tabiki tercih meselesi ama bilgisayara 5000 TL para vermek mantıklı değil.Locheed Martin keşke fsx in kodlarıyla p3d yi çıkaracağına, fps canavarı olmayan FS9 gibi stabil bir yazılım ortaya çıkarsaydı.
Tayfun Kaptan MODERATÖR
Konu: Geri: Prepar3d 2.0 Ilk Degerlendirme C.tesi 05 Mart 2016, 11:07
Emin Yilmaz demiş ki:
War Thunder gibi oyunlarla ucus simulatorlerini karsilastirmak pek dogru degil. War Thunder'da uctugunuz bolge elle cizilmis dar bir alani kapsiyor. O alan disina cikmaniz mumkun degil. Oyle ucus simulatorlerindeki gibi Londra'dan Istanbul'a ucamiyorsunuz. Dolayisiyla islemci birseyi simule etmiyor zaten, hersey hazirlanmis durumda. Ikincisi bu tur oyunlarda kullanabildiginiz ucak turu ve sayisi bellidir, gercek hava durumuyla ucamazsiniz, atc ile konusamazsiniz, size bir gorev verirler onu yapmaya calisirsiniz. Simulatorlerde ise gercek hayatta olabilecek herseyi simule edebilirsiniz. Simulatorler icin dusuk fps konusunu tam anlamiyla cozmek mumkun degil. Islemci hizlari artmiyor cunku. Ama 30 fps almak o kadar zor degil. 4ghz ustu bir islemci ve yeni nesil saglam bir ekran karti gerekiyor (minimum gtx 970). Eskiden boyle birseyi toplamak icin servet gerekiyordu. Su anda epeyce ucuzladi.
Emin bey dediğiniz özellikte bir bilgisayarın fiyatı markasına göre değişmekle birlikte 10 bin liraya kadar çıkıyor. Özellikle MSI Türkiyede dudak uçuklatıyor maalesef. Adamlar 15 bin liraya bile laptop satıyor. Bu harita olayıyla ilgili benim düşünceme göre şöyle bir şey yapılabilirdi; Şimdi simulasyonun tüm dünyayı kapsadığına göre uçuş sırasında bölgeleri parça parça yüklese belki bu kadar kasma yaşanmaz. Örneğin bu haritadan yola çıkarsak adam New York-Los Angeles uçacak, haritada tam çizginin olduğu bölgede uçuş sırasında doğu amerika haritası devredışı kalıp batı amerika haritası yüklenecek. Böyle bir haritanın yüklenmesi de zaten saatler sürmez en fazla 2 dakika yani bu durum uçuşları etkilemez. Bence bu şekilde daha mantıklı geliyor bana.