Facebook |
|
VAPS following countries: ( Since 28.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| İVAO Rütbe Sınavları | |
|
+7Orhun CAGLAR Haluk Sabri Sorgut UMIT UNALDI Özgür Kiraz Cengizhan Barut enesyildirim 11 posters | |
Yazar | Mesaj |
---|
enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: İVAO Rütbe Sınavları Perş. 01 Mart 2012, 21:25 | |
| Merhaba değerli hocalarım ve sayın Kaptanlar; Ben İVAO da exam pilot sınavına girdim 1 soru ile kaldım ATC sınavına girdim 1 soru ile geçtim yalnız webeyeden ve the eyeden bakınca bazı pilotlarda böyle turuncu veya sarı kanatlar görüyrum turuncu en yükseğiymiş bende o sarı kanatlardan nasıl alırım exam dan praica examamı basacağım yoksa önce ivap examı geçmek zorundamıyım ? | |
| | | Cengizhan Barut ADMIN
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları Perş. 01 Mart 2012, 21:30 | |
| En en yüksek rütbeyi gerçek pilotlar alabiliyor.Fakat CP almak için önce FS3 sınavına akabinde PP,SPP ve tekrar CP sınavına girmen gerekir. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları Perş. 01 Mart 2012, 21:57 | |
| Önce ileri düzey uçuş öğrenciliği, sonra özel pilot, ticari pilot ve IFR pilotluk var hocam. 100 saatten fazla pilotluk olduğundan şu teorik sınavı geçin, arından PPL sınavına girebilirsiniz. Önce yazılı sonra uygulama var, VFR bilginizi geliştirmeye bakın derim. | |
| | | UMIT UNALDI ADMIN Flight Instructor
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları Perş. 01 Mart 2012, 22:53 | |
| Vallah o sevilen kanatlardan almak için aşağıdaki yöntemi izleyebilirsin.
1- 25 saat onlişne uçuşdan sonra bir pratik sınava girerek AFS olursunuz Advanced Flight Student Sınav temel IVAO kuralları ve IVAP programı ile alakalıdır
2- 50 saat online uçuşu olan AFS ler bir teorik sınava girer bu sınavı verirlerse 1 pratik sınav hakkı kazanır. Bu sınavıda verirlerse PP yani Private Pilot olurlar. Sınav Metar Chart okuma, M Turu ve temel VFR uçuş kuralları ile alakalıdır.
3- 100 saat uçuş yapan PP ler 1 teorik sınava girer ve bu sınavı da verirlerse 1 pratik sınav hakkı kazanırlar Bu sınavıda verirlerse SPP Senior Private Pilot olurlar. Sınav IFR uçuş kurallar chart vs ile alakalıdır.
4- 200 Saat uçuş yapan SPP ler 1 teorik sınava girer ve bu sınavı da verirlerse 1 pratik sınav hakkı kazanırlar Bu sınavıda verirlerse CP Commercial Pilot olurlar. Sınav IFR uçuş IFR dan Vfr a VFR dan IFR a ve bilimum uçak dinamikleri ile alakalıdır. Şahsen pratikte verdikleri yol müsaadesinin sonu geldiğinde başını unutanlar var. Örnek ben :))
5-) 750 Saat uçuş yapan CP ler 2 teorik sınava girer ve bu sınavı da verirlerse 1 mulakat ve 1 pratik sınav hakkı kazanırlar Bu sınavıda verirlerse ATP Airline Transport Pilot olurlar. Tamamen airliner uçaklarla alakalı. sınavları verince detaylarını yazarım. Ama gerçek ATPL lileri bile zorlayabilen bir sınav çünki IVAO merkez tarafından gerçek pilotlar tarafından yapılıyor :)
En son UMIT UNALDI tarafından Perş. 01 Mart 2012, 23:00 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
| | | UMIT UNALDI ADMIN Flight Instructor
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları Perş. 01 Mart 2012, 22:59 | |
| Haaa bu arada benim gibi yukarıda saydığım sınavlardan birtanesine girip lisansını IVAO ya yollayanlar lisanlarının dengi olan rütbeleri de alabilirler :) | |
| | | enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları Cuma 02 Mart 2012, 15:58 | |
| VAY be ! süpermiş gerçekt pilotlar süper ben türk birtane görmüştüm turuncu kanat sarıda değil yani en yuksegıydı galıba adıda neydı ya kaptan idi galiba bende sımdık ivap sınavını gececem 1. daha 1 soru ile kalmıstım | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları Cuma 02 Mart 2012, 16:30 | |
| - UMIT UNALDI demiş ki:
- Şahsen pratikte verdikleri yol müsaadesinin sonu geldiğinde başını unutanlar var. Örnek ben :))
Bunu anlamadım? | |
| | | UMIT UNALDI ADMIN Flight Instructor
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları Cuma 02 Mart 2012, 17:13 | |
| Anlatayım hocam;
OHY002, good evening, you are cleared to Antalya Airport as filed, RW03 in use after Departure keep RW HDG and climb 6000 feet. After 6000 inbound BUK 212 dgr. and 6600 feet over BUK and 1 Hold then turn HDG 186 dgr. and Continue 39 miles from this HDG and clmb FL 110 then proceed to HALIL via HAY. FL130 at HAY Ndb and join AWY R32 dhen climb final and continue as field , squawk 2011, qnh 1011
gibi bir kleransı size verebilirim dilerseniz :D | |
| | | enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları Cuma 02 Mart 2012, 17:16 | |
| - UMIT UNALDI demiş ki:
- Anlatayım hocam;
OHY002, good evening, you are cleared to Antalya Airport as filed, RW03 in use after Departure keep RW HDG and climb 6000 feet. After 6000 inbound BUK 212 dgr. and 6600 feet over BUK and 1 Hold then turn HDG 186 dgr. and Continue 39 miles from this HDG and clmb FL 110 then proceed to HALIL via HAY. FL130 at HAY Ndb and join AWY R32 dhen climb final and continue as field , squawk 2011, qnh 1011
gibi bir kleransı size verebilirim dilerseniz :D Hocam bunun az kısasını bir arapa vermiştim ben bugun | |
| | | Sabri Sorgut Pilot-4
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları Cuma 02 Mart 2012, 17:20 | |
| ben yeni yeni başladım vatsim üzerinden online uçuşa, böyle bir şey görsem duysam anladım derim sadece :D:D:D | |
| | | enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları Cuma 02 Mart 2012, 17:24 | |
| - Sabri Sorgut demiş ki:
- ben yeni yeni başladım vatsim üzerinden online uçuşa, böyle bir şey görsem duysam anladım derim sadece :D:D:D
Hahaha bu yorumunuza koptum vallahi hocam halen guluyorum | |
| | | Haluk ADMIN
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları Cuma 02 Mart 2012, 19:10 | |
| Ivao ve Vatsim Türkiye de ATC muhaberatı Neredeyse hiç yok Geçen gün sadece Bizim Memo yu webeye de LTCG de buldum o kadar. Bu yüzden ATC ile muhaberatımız zayıf unicomdan kafamıza göre yalan yanlış muhaberat yapıyoruz (Güzel muhaberat yapanlarda var tabii onlar istisna) Geçen sene uçuşlarımda ATC ile temas oranı %30-50 idi diyebilirim bu sene tık yok! Turkey division VFR tours da Malatya ya ineceğim ve ATC var nasıl seviniyorum anlatamam ama en erken 40 dakika sonra orada olacağım.. Ve tahmin ettiğiniz gibi arkadaş 10 dakika sonra terk etti.. Beni görmeyin!! :bom: Buradan Turkey division a seslenmek istiyorum, aslında buna bir çözüm bulmak lâzım kitaplardan öğrenmeye çalışmakla olmuyor pratik şart. | |
| | | Cengizhan Barut ADMIN
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları Cuma 02 Mart 2012, 19:29 | |
| Aslında son gelen rütbe sınırlamasıyla biraz düşüşlük oluştu ki rütbe konusu olmasada çoğu atc trafik bulamadığından sıkılıp kapatıyor.Onun aksine belirttiğniz gibi sadece saat doldurmak isteyen garip arkadaşlarımızda var malesef. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları Cuma 02 Mart 2012, 21:36 | |
| - UMIT UNALDI demiş ki:
- Anlatayım hocam;
OHY002, good evening, you are cleared to Antalya Airport as filed, RW03 in use after Departure keep RW HDG and climb 6000 feet. After 6000 inbound BUK 212 dgr. and 6600 feet over BUK and 1 Hold then turn HDG 186 dgr. and Continue 39 miles from this HDG and clmb FL 110 then proceed to HALIL via HAY. FL130 at HAY Ndb and join AWY R32 dhen climb final and continue as field , squawk 2011, qnh 1011
gibi bir kleransı size verebilirim dilerseniz :D Fakslasın bir kopyasını kokpite :lol: | |
| | | enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları C.tesi 03 Mart 2012, 07:50 | |
| - Haluk demiş ki:
- Ivao ve Vatsim Türkiye de ATC muhaberatı Neredeyse hiç yok Geçen gün sadece Bizim Memo yu webeye de LTCG de buldum o kadar. Bu yüzden ATC ile muhaberatımız zayıf unicomdan kafamıza göre yalan yanlış muhaberat yapıyoruz (Güzel muhaberat yapanlarda var tabii onlar istisna) Geçen sene uçuşlarımda ATC ile temas oranı %30-50 idi diyebilirim bu sene tık yok! Turkey division VFR tours da Malatya ya ineceğim ve ATC var nasıl seviniyorum anlatamam ama en erken 40 dakika sonra orada olacağım.. Ve tahmin ettiğiniz gibi arkadaş 10 dakika sonra terk etti.. Beni görmeyin!! :bom: Buradan Turkey division a seslenmek istiyorum, aslında buna bir çözüm bulmak lâzım kitaplardan öğrenmeye çalışmakla olmuyor pratik şart.
ben onu raporlayacağım zaten saaat doldurmak ıcın yapıyor bunlar yazıktır memoyada ben gidiyorum bazıları gidiyor size diyeyyimki bende trabzonda yasıyorum heergun 36-37 tane trafik geliyor ivao da günde 15 kişi zor geliyor trabzona hemde çko zor ya geliyor yada gıdıyor cok kotu gercekten avrupada böyle bırsey yok
En son enesyildirim tarafından Paz 28 Haz. 2015, 16:30 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları C.tesi 03 Mart 2012, 10:49 | |
| Hatırlatmakta fayda görüyorum: Bu kişilerin özel hayatları da var ve siz 30 dakika sonra orada olacaksınız diye sizi beklemek zorunda değil. Remarks kısmına gideceği saati belirtirse iyi olabilir.
Hizmet vermeyenleri şikayet edebilirsiniz. Ben yaptım, işe yaradı. | |
| | | Cengizhan Barut ADMIN
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları C.tesi 03 Mart 2012, 10:51 | |
| Özellikle isim verilmemeli bence.Ne sebeple çıktıklarını bilmiyoruz. | |
| | | enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları C.tesi 03 Mart 2012, 11:32 | |
| Tamam hocalarım da şimdi bana servis vermesi gerekiyor özel durumlara karışmam BEN DEMİYORUM BEN ORAYA GELİYORUM DİYE AÇIK KALCAKSIN ben bu lafı dedimmi hocalarım demedim sadece ben o an ordayım yerdeyim ona bağlanıyorum konusuyorum radio check diyorum o bana cevap vermıyorsa onu raporlama hakkımda dogar
En son enesyildirim tarafından Paz 28 Haz. 2015, 16:34 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları C.tesi 03 Mart 2012, 11:39 | |
| Aynı şeyi söylüyoruz zaten. Zaten siz dediniz diye söylemedik ki Enes hocam.
Görevini yapmazsa başka konu, o zaman gereken yapılır. Bu her yerde kuraldır. | |
| | | Orhun CAGLAR Pilot-1
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları C.tesi 03 Mart 2012, 13:08 | |
| Enes Hocam benim gördüğüm ATC ler çıkmadan 10 dakika önce ana ekrana çıkacaklarını belirtirler ve de bunu belirtmeseler bile özel iş sorunuyla çıkabilirler ve sizi beklemek zorunda değillerdir. Saat dolduran arkadaşlara ise Kimsenin gitmeyeceği Meydanda açmak evet mantıksız ama aralarında bilgili olduğuna uçtuğumda karşılaştığım bizim Memo gibi daha yeni rütbe konusunda sıkıntı yaşayan birçok kişi var. Eğer ki sen meydanda iken senle temas kurmayıp saat doldurma çabası içinde olduğunu anlar isen divizyona rapor edebilirsin. Saygılarımla... | |
| | | enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları C.tesi 03 Mart 2012, 14:09 | |
| - Orhun CAGLAR demiş ki:
- Enes Hocam benim gördüğüm ATC ler çıkmadan 10 dakika önce ana ekrana çıkacaklarını belirtirler ve de bunu belirtmeseler bile özel iş sorunuyla çıkabilirler ve sizi beklemek zorunda değillerdir.
Saat dolduran arkadaşlara ise Kimsenin gitmeyeceği Meydanda açmak evet mantıksız ama aralarında bilgili olduğuna uçtuğumda karşılaştığım bizim Memo gibi daha yeni rütbe konusunda sıkıntı yaşayan birçok kişi var. Eğer ki sen meydanda iken senle temas kurmayıp saat doldurma çabası içinde olduğunu anlar isen divizyona rapor edebilirsin. Saygılarımla... Hah bende bunu anladım işte oyuzden raporlayacagım | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları C.tesi 03 Mart 2012, 16:17 | |
| Dediğim gibi Enes hocam, raporladım ve gereği yapıldı. Tarih aklımda değil, FRA yükseltme yoktu, İstanbul merkezde görevli var, LTBA-LTAC uçuşu yapacağız, o kadar yazılı IFR izni istedim, cevap bile vermedi. Tek ben değil, 1-2 kişi daha vardı, aynısını onlara da yaptı. Fazla trafik de yoktu ve yazıyla diğer uçaklara gayet güzel vektörleme yapıyordu. Ne ismini hatırlarım vatandaşın ne de olayın zamanını ama gereken yapıldı. | |
| | | UMIT UNALDI ADMIN Flight Instructor
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları C.tesi 03 Mart 2012, 21:04 | |
| Arkadaşlar. Önce uçmaya başlamadan önce kuralları iyice irdelemek zorundayız. Bir ATC veya pilot\'un kontrollü havasahasında kontrolöre havr vererek kontrolsüz sahalarda ise unicom a raporlayarak makine başından 15 dk uzaklaşma hakkı mevcuttur. Siz bu hakka rağmen konuda art niyet olduğunu veya bilinçli yapıldığını düşünüyorsanız .wallop komutu ile durumu o esnada görevli sup lara bildirebilirsiniz " .wallop MESAJINIZ " bu komutu takiben anında işlem yapılacaktır. Eğer bu komutu uygulamıyor iseniz yapacağınız fazla birşeyyok. Bu mevzu IVAO R&R Suspension Table'da SANDBAGGING olarak tanımlanmıştır.. Gerek Pilot, gerekse ATC'nin sandbagging yaptıgı düşünülüyorsa her iki taraf da ".WALLOP" komutu ile SUP cagirabilir, durumu tespit edilmesini ve server'dan disconnect olmasını saglayabilir. SANDBAGGING karşılıgında alacagi cezalar aşagıda belirtilmiştir. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
| | | AhmatFjorke Pilot-2
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları Çarş. 12 Ara. 2012, 03:44 | |
| Hocam herkeze iyi aksamlar mevzu bahis .wallop mesaj komutunu sikintili durumlarda kullanabilirmiyiz ornegin, AUA421 callsign li bir arkadasimiz ben LTAI 36C ye inis takimlari acilmama problemi ile yaklasirken ve IVAP da dakika dakika bilgiye sunarken inatla pistin basinda bekledi yani HOLDRWY pozisyonunda degil ve havada fazladan 2 tur attim bu arkadas yuzunden fspassanger ile uctugum icin her ucus benim icin cok degerli ve butun gerceklik ayarlari acik ucuyorum. | |
| | | Alp Deniz Şenyurt Teacher Pilot
| Konu: Geri: İVAO Rütbe Sınavları Çarş. 12 Ara. 2012, 08:32 | |
| - Özgür Kiraz demiş ki:
- UMIT UNALDI demiş ki:
- Anlatayım hocam;
OHY002, good evening, you are cleared to Antalya Airport as filed, RW03 in use after Departure keep RW HDG and climb 6000 feet. After 6000 inbound BUK 212 dgr. and 6600 feet over BUK and 1 Hold then turn HDG 186 dgr. and Continue 39 miles from this HDG and clmb FL 110 then proceed to HALIL via HAY. FL130 at HAY Ndb and join AWY R32 dhen climb final and continue as field , squawk 2011, qnh 1011
gibi bir kleransı size verebilirim dilerseniz :D Fakslasın bir kopyasını kokpite :lol: Hocam bu nedir ? Bu kadar uzun bir clearence söylese offline olurum yemin ederim :D | |
| | | | İVAO Rütbe Sınavları | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |