Facebook |
|
Visitors |
The following countries follow VAPS: ( Since 01.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| ivao türkiye atc'ler | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
resul-36 Pilot-2
| Konu: ivao türkiye atc'ler C.tesi 17 Ocak 2015, 17:00 | |
| Merhaba hocalarım benim bir sorum olacak acaba bu ivaodaki online türkiye atclerine bir çözüm bulamazmıyız :) .Biliyorum biraz saçma bir soru ama ne zaman ivaoda uçmak istesem 1 tane bile türkiyede online atc yok bu yüzden iletişim kurmakta biraz zorlanıyorum.İngilizcem çok iyi olmadığından dış ülkelerde uçamıyorum birkaç kere uçmaya çalıştım ama rezil oldum ne söylediklerini anlayamadım :) .Evet söylediğim gibi acaba buna bir çözüm bulabilirmiyiz :) | |
| | | Tamer Öztürk Department Moderator
| Konu: Geri: ivao türkiye atc'ler C.tesi 17 Ocak 2015, 19:04 | |
| Buna çözümü şöyle bulabilirsiniz. 1. İngilizce öğrenerek 2. Döküman okuyarak.
Kaldı ki havacılığın dili ingilizcedir öğrenmeden bu iş olmaz.Ha ben oyun niyetine kullanıyor simulator kullanmıyorum derseniz o başka... | |
| | | resul-36 Pilot-2
| Konu: Geri: ivao türkiye atc'ler C.tesi 17 Ocak 2015, 19:13 | |
| Hocam kesinlikle haklısınız ingilizce olmadan olmaz ama daha 15 yaşındayım şimdiden havacılığa gönül verdim artık ingilizce öğrenmeye çalışıcaz demekki :) :) | |
| | | Tamer Öztürk Department Moderator
| Konu: Geri: ivao türkiye atc'ler C.tesi 17 Ocak 2015, 21:02 | |
| Ağaç yaş iken eğilir hiçbirßey için geç değil.Üniversitede ingilizce bölüm seçin.Kısaca ingilizceyi hayatınıza sokmaya çalışın farkında olmadan öğreneceksiniz... | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: ivao türkiye atc'ler Paz 18 Ocak 2015, 00:38 | |
| Meseleyi Türkiye diye özelleştirmek pek de doğru olmuyor bence. Gerçek hayatta, kontrolörlük yapan kişiler, bu işten geçimini sağladıklarından mesai saatleri süresince görevlerinin başında oluyorlar. Ancak sanalda olay, hobi olduğu, herhangi bir ticari amaç gütmediğinden zaman zaman hiç kontrolör olmadığı oluyor. Misal vereyim: Ocak başında LTBA-OTBD-LTBA - LTBA-EKCH-LTBA ve LTBA-LTAI-LTBA uçuşlarını yaptım (hanım ve çocuk evde olmadığı için, yoksa bu kadar rahat uçamazdım). Uçuşların toplam mili yaklaşık 6.000 ve süresi de yaklaşık 15 saat. Taa Danimarka'dan Katar'a kadar bir mesafe. Peki, kaç tane kontrolör denk geldi biliyor musunuz bu uçuşlarda? Sadece en son uçuşta LTBA 23 pistine teker koyduğumda LTBA_GND aktif idi. Onun dışında ne Avrupa'da ne de Asya'da kontrolör denk geldi. Kaldı ki Kopenhag'a uçarken akşam ve gece saatlerinde uçtum, Bulgaristan, Romanya, Macaristan, Slovakya, Polonya ve İsveç Havasahaları'nda kimse yoktu. Sözün kısası bazen bol denk geliyor bazen de hiç denk gelmiyor. Zaman zaman Türkiye'de kule veya yer kontrolör olarak sektör açıyorum ama iletişimden, uçuş planı doldurmaktan, en basit komutları dahi anlamaktan bihaber arkadaşlar yüzünden (bilmediğini söylese sorun yok da bilmiş gibi davranıp ukelalık yapanlara lafım) açasım da gelmiyor. Adam plan yapmış, İstanbul'dan atıyorum Amsterdam'da 35 dakikada uçacak (Concorde ile uçsa hadi neyse de) Plandaki EET kısmının ne olduğunu bilse öyle yazmaz ama bilmiyor. Türk Havasahası'nda, Türkçe muhaberat serbesttir (bazen konuk kontrolörler veya bizim bölüme bağlı yabancı arkadaşlar denk geliyor, onlar hariç). İngilizce elbette şart ama tavsiyelerim: 1- İyi bir kulaklık edinin. Mikrofon özelliği de olsun. 2- Uçağınızın seslerini kısın. Q tuşuna basarak motordan gelen gürültüleri duymazsınız. Bu sayede, kontolörün dediklerini daha iyi anlayabilirsiniz. Kalkış ve iniş izinleri sırasında, uçağın seslerini tekrar açsanız iyi olur. GPWS gibi sistemlerden gelen çağrıları duymanız gerekebilir. 3- Anlamadığınız komutları tekrar sorun. Sormaktan çekinmeyin, Anlamış gibi yaparsanız ve komutu uygulayamazsanız karışıklığa neden olursunuz ve kontolörü de zor durumda bırakırsınız. 4- Duymada sorunlar yaşıyor veya söylenenleri tam anlayamıyorsanız hiç tasvip etmesem de yazılı muhaberat yapabilirsiniz. Yalnız, kontrolörlerin yazması, size göre daha zor oluyor. Siz, bir kişiye yazıyorsunuz, o belki de on kişiye yazıyor. Şayet derdinizi konuşarak anlatamıyorsanız siz yazın, karşınızdaki sesli cevap versin, en azından iş yükü hafifler. Bazen, verilen taksi yolları, gitmenizin istendiği bacakları anlayamazsanız kısa oldukları için zaten kontrolörler yazar bunları. Uzun talimatlar (taksi yollarında hele), genelde yazıyla da teyit ediliyor. 5- İngilizce'nin havacılık terimlerini öğrenmeden yurtdışına uçmayın. Kolay gelsin. | |
| | | Tamer Öztürk Department Moderator
| Konu: Geri: ivao türkiye atc'ler Paz 18 Ocak 2015, 09:59 | |
| Özgür hocamın yazdıklarına katılıyorum ama Q tuşuna basmak yerine Settins> sounds bölümünden ayarlayın inanın sorun yaşamayacaksınız.Siz hiç gerçek bir pilot\'un uçuşta Q tuşuna bastığını gördünüz mü? | |
| | | Tamer Öztürk Department Moderator
| Konu: Geri: ivao türkiye atc'ler Paz 18 Ocak 2015, 10:01 | |
| Nedenini anlamadım ama mesaj 2 defa yazmışım gibi görünüyor silebilir misiniz rica etsem? | |
| | | Mustafa Adlin MODERATOR
| Konu: Geri: ivao türkiye atc'ler Paz 18 Ocak 2015, 10:46 | |
| Uzun bir süre sonra herkese merhabalar. Malum bu sene 11. sınıfız ve seneye sınava gireceğiz o yüzden pek aktif olamadım ne zamandır kusura bakmayın. Resul hocamın konusuna gelirsek, hocam yanlış hatırlamıyorsam 2 hafta önce sadece Ankara Esenboğada 3 saat boyunca full sektör (App-Twr-Gnd) vardı. Groundda da ben vardım. 3 saatte yalnızca 2 trafik geldi. Webeye dan baktığımda ise Türkiye üzeri yoğundu ama Ankaraya gelen yoktu Nedense millet ATC olan yere gelmiyor | |
| | | Tamer Öztürk Department Moderator
| Konu: Geri: ivao türkiye atc'ler Paz 18 Ocak 2015, 10:56 | |
| - Mustafa Adlin demiş ki:
- Uzun bir süre sonra herkese merhabalar. Malum bu sene 11. sınıfız ve seneye sınava gireceğiz o yüzden pek aktif olamadım ne zamandır kusura bakmayın.
Resul hocamın konusuna gelirsek, hocam yanlış hatırlamıyorsam 2 hafta önce sadece Ankara Esenboğada 3 saat boyunca full sektör (App-Twr-Gnd) vardı. Groundda da ben vardım. 3 saatte yalnızca 2 trafik geldi. Webeye dan baktığımda ise Türkiye üzeri yoğundu ama Ankaraya gelen yoktu Nedense millet ATC olan yere gelmiyor Bende eğer internette gezinirken ATC'nin açık olduğunu görünce farkında olmadan uçuş planı dolduruyorum bir bakıyorum kendimi uçuşta bulmuşum Herşey bir yana bende bir süre ATC'lik yaptım Özgür hocam hatırlıyordur belki hatta Ercan destinasyonlu etkinlik uçuşu vardı Tower açmıştım.O dönemlerde LTBA_TWR açmıştım.Trafiğin bir tanesine klerans verdim geri okuma yapmadı.İkaz ettim '' Sizinle uğraşamayacağım'' diyip kendi kafasına göre devam etti.IVAO-TR'den Haluk Barutcu hocamıza durumu izah ettim neredeyse beni suçlu buldu.Kısacası benim talimatlarıma uymayan trafiğe hiçbirşey olmadı.O gün bu gündür İVAO da uçmuyorum.Ben böyle ciddiyetsiz disiplinsiz bir ortam görmedim. Şimdi size soruyorum böyle bir ortamda uçmak ister miydiniz benim yerimde olsaydınız? | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: ivao türkiye atc'ler Paz 18 Ocak 2015, 12:20 | |
| .wallop komutu ile yöneticilere bilgi veriliyor. O anda Haluk hocamızın yapacağı bir şey yok. Bir de gerçekte Q tuşuna basmak yok ama motorun sesi de kokpite bu kadar çok gelmiyordur herhalde. Gelse bile kulaklık takılı onlarda, dış sesi kesiyor. Ama bizde her ses kulaklığa geliyor. En garantisi Q tuşudur. | |
| | | Tamer Öztürk Department Moderator
| Konu: Geri: ivao türkiye atc'ler Paz 18 Ocak 2015, 15:17 | |
| Gerçekte herzaman kulaklık takmıyorlar genelde dışarıya veriyorlar sesi buna defalarca şahit oldum.Ayrıca Q ya basmanıza inanın gerek yok.Ayarlardan engines, environment, navigation...vb ayarlar var oradan en uygun ayarı yaparak gerçekçiliği elde edebilirsiniz.
Ben yıllardır böyle kullanıyorum hiçte problem yaşamıyorum hadi Allaha emanet olun.Saygılarımla | |
| | | eunver LAWYER/Avukat
| Konu: Geri: ivao türkiye atc'ler Ptsi 19 Ocak 2015, 01:22 | |
| Merhaba,
Size tavsiyem, uçuş boyunca, aksi bir durum olmadıkça kullanacağınız muhaberat cümlelerini (Atıyorum, BAW707 requests IFR clearence to Wien; turn right heading ...) herhangi bir kağıda yazın, bir müddet kağıttan okuyarak uçun, düşüncem bir kaç uçuş sonunda artık muhaberat sıkıntınızın olmayacağı yönündedir. Kulenin dediklerini not edin, özellikle yanınızda Squawk kodu ya da kanal frekansları gibi bilgileri yazabileceğiniz bir not defteriniz her zaman olsun.
Simulatörü bırakmadan önce IVAO üzerinden uçtuğum sıralarda hep İngiltere ve Almanya üzerinde uçtum, tabii bazı arkadaşlarımın kontrolörlük imtihanları sırasında da aktif trafik olması için Türkiye üzerinde uçtuğum da oldu, fakat bu bir elin parmaklarını geçmez. Aklınızda bulunsun, özellikle Frankfurt ve Berlin Tegel meydanlarında neredeyse her an aktif kontrolör bulunuyor, daha da önemlisi bu arkadaşlar genellikle işini ciddiye alan kişiler çıkıyor. Muhaberatı geliştirmek için en uygun yerler o civarlar.
| |
| | | | ivao türkiye atc'ler | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |