VAPS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaSSSGiriş yapKayıt Ol
Facebook
Google Translator
Visitors
The following countries follow VAPS:
( Since 01.01.2014 )
İvao kullanmak istiyorum ama.. Flags_1
VAPS Forum Links
 Anasayfa-Indeks
 VAPS-Download
 Üye Listesi-Member List
 Kişisel Ayarlarınız-Profil
 SSS-Help
 Arama-Search
Sosyal yer imi
Sosyal yer imi reddit      

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın

 

 İvao kullanmak istiyorum ama..

Aşağa gitmek 
4 posters
YazarMesaj
MuraTetik
Pilot-1

Pilot-1
MuraTetik



İvao kullanmak istiyorum ama.. Empty
MesajKonu: İvao kullanmak istiyorum ama..   İvao kullanmak istiyorum ama.. EmptyPerş. 30 Tem. 2015, 14:01

kule ile konuşma prosedürlerini tam bilmiyorum öğrenebileceğim bir kaynak var mı ?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



İvao kullanmak istiyorum ama.. Empty
MesajKonu: Geri: İvao kullanmak istiyorum ama..   İvao kullanmak istiyorum ama.. EmptyPerş. 30 Tem. 2015, 17:18

Sadece kule mi yoksa tüm kontrolerle mi? Öncelikle, kaç tane (bundan sonra sektör diyeceğim) sektör olduğunu, hangisiyle önce, hangisiyle sonra konuşacağınızı bilmeniz lazım. Size ilk etapta kısa (!) bir bilgi vereyim bu konuda:

1- DEL (Delivery) Sektörü: Son dönemde IVAO'da pek de açılmayan bir sektör ama olursa da görevi, uçuş planınızı onaylamak. Her meydanda olmaz zaten, genellikle büyük meydanlarda oluyor (İstanbul, Frankfurt gibi). Buradan onayı alırsanız sıradaki sektöre geçersiniz.

2- GND (Ground) Sektörü: Görevi, meydandaki trafiklerin hareketlerini düzenlemektir. Uçuş planı izni almış trafiğe geri itme, motor çalıştırma izni vermek ve ona kalkış pistine gidecek yollar konusunda yardımcı olmak (nereden gideceği bilgisi gibi), meydana gelen trafikleri ise belirlediği kapılara yönlendirmek görevidir. Meydanda hareket halindeki uçakların gerekirse beklemelerini sağlamak (bir nevi trafik polisi gibi çalışmak) da görevidir. Şayet meydanda DEL sektörü yoksa ilaveten onun işini de yapar.

3- TWR (Tower) Sektörü: Sizin kule dediğiniz sektör işte. Görevi, bekleyen uçaklara kalkış izni vermek ve yaklaşan trafiklere de iniş izni vermektir. Meydanın 10 millik bir alanı, sorumluluk sahasında olup görerek uçuş yapan trafikleri de ilaveten yönetir. Şayet arka arkaya inen trafikler olur da iki trafik birbirine çok yaklaşır (örneğin birisi pisti daha terk etmemiştir ancak arkasındaki inmek üzeredir) ise arkadaki trafiği pas geçtirmek de görevleri arasındadır. Meydanda DEL veya GND yoksa ayrıca onların işlerini de yapar.

4- APP (Approach) Sektörü: Yaklaşma veya ayrılma olarak iki temel görevi vardır. Meydana yaklaşan trafikleri, birbirlerinden ayırır ve bir sıra halinde aktif iniş pistine yönlendirir. Kalkış yapan trafikleri de en seri şekilde meydandan uzaklaştıracak şekilde çalışır. Esasında en yoğun sektör de burasıdır. DEL, GND veya TWR yoksa bunların görevlerini de üstlenir. Ayrıca sorumluluk sahası, birden fazla meydan olabilir (örneğin, LTBA_APP aynı zamanda LTFJ, LTBU, LTBR gibi meydanlardan sorumluyken LTBJ_APP aynı zamanda LTFE, LTAY, LTBL ve o civardaki pek çok meydandan da sorumludur).

5- CTR (Center) Sektörü: Merkez olarak da adlandırılır. Genellikle gerçekte, belli bir uçuş seviyesinden sonra görev alır. Türkiye'de temel olarak İstanbul (LTBB) ve Ankara (LTAA) olarak iki sektör bulunmasına rağmen İstanbul, kuzey ve güney; Ankara ise kuzey, kuzeybatı, güney, güneydoğu, vs vs şeklinde sayısını tam bilemediğim sektörlere ayrılmıştır. Şayet DEL, GND, TWR veya APP yoksa onların işini de üstlenir kahkaha

Size tavsiyem, CTR haricinde bir sektörle ilk temasa geçtiğinizde mutlaka ATIS bilgisini teyit edin. Confirm ATIS info Delta diyorsa "Delta bilgisi alındı veya information Delta onboard" şeklinde bilgi verin ki atıyorum bir TWR, hangi pistlerin aktif olduğunu, TA ve TRL değerlerini bildiğinizi de anlasın. Vaktim olsa daha uzun yazardım ama mesaim bitmek üzere kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
resul-36
Pilot-2

Pilot-2
resul-36



İvao kullanmak istiyorum ama.. Empty
MesajKonu: Geri: İvao kullanmak istiyorum ama..   İvao kullanmak istiyorum ama.. EmptyCuma 31 Tem. 2015, 11:23

Özgür hocam yine döktürmüşsünüz kahkaha kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



İvao kullanmak istiyorum ama.. Empty
MesajKonu: Geri: İvao kullanmak istiyorum ama..   İvao kullanmak istiyorum ama.. EmptyCuma 31 Tem. 2015, 12:10

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Bu konuyu inceleyin derim. Üzerinde aklımda kalan bir kaç değişikliği az önce yaptım. Özellikle Güney Asya'da o anda aktif olan bir sektör üzerinde bilgi vermiştim. QNH kullanımıyla ilgili kısımda bir değişiklik yaptım. O zamanlar (yanlış biliyormuşum), QNH bilgisini kalkış öncesi vermiştim ama doğrusu, taksiye başlamadan önce bu bilginin verilmesi gerekliymiş.

O konuda da anlatmıştım, çağrı kodunuzun sonuna T eki koymanız, sizin acemi olduğunuzu diğerlerine anlatacaktır (hani şu sürücü adayı ifadesi yazan mavi zemin üzerine beyaz yazılar var ya, ondan ki yarın o araçlardan birisiyle akşama kadar gezip trafiğe yeni ehliyetliler katacağım) kahkaha

IVAO'da bağlantıyı kurmadan önce (sonra da olabilir) [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] adresinden, hangi sektörlerin aktif olduğunu görme imkanınız var. Diyelim, Ankara Esenboğa'dan kalkacaksınız. Haritada Ankara'nın yerini biliyoruz. Geliyorsunuz oraya ve ilk önce GND var mı diye bakıyoruz. GND simgesi, sarı renkli bir artı işareti şeklinde (NATO'nun simgesini biliyorsanız aşağı yukarı aynısı). Niye ilk GND var mı diye baktık çünkü ilk teması onunla kuracağız (Esenboğa için DEL pozisyonu yok ya da kullanılmıyor. Onun işini GND yapıyor. Diyelim GND yok ama bunun yerine küçük kırmızı bir daire var. Anlamı, Esenboğa Kule aktif demektir. Hatırlayın, GND yoksa onun işini kim yapıyordu, kule. O halde ilk teması onunla kuracağız demektir. Haa, kırmızı bir daire yok ama büyükçe bir mavi daire var. O zaman şunu anlıyoruz, Ankara Yaklaşma aktif demektir. Hatırlayın, GND veya TWR yoksa APP (yani yaklaşma), onların görevlerini de yapıyordu. Esenboğa yaklaşma aynı zamanda Etimesgut, Akıncı ve Güvercinlik meydanlarına da hizmet vermektedir (demiştim, yaklaşmanın sorumluluk alanı, birden fazla meydan olabilir). Örneğin Antalya Yaklaşma, Antalya'ya ilaveten Isparta ve Gazipaşa'ya da hizmet verir. Dalaman Yaklaşma ise sadece Dalaman'a hizmet veriyor (bencil) kahkaha Diyelim bu büyük mavi daire yok ama Ankara'nın üzerinde kocaman mavi bir örtü var (hatta Türkiye'nin Eskişehir'den doğuya kadar olan bütün bölümünü kapsıyor). Bu demektir ki Ankara Merkez aktif. O halde mecburen ilk teması Ankara Merkez ile kuracağız. Yalnız burada, hangi meydanda olduğunuzu mutlaka kontrole söyleyin. Düşünün ki sorumluluğunda Antalya, Ankara, Samsun, Trabzon, Diyarbakır, vs vs. onlarca meydan ve geniş bir alan var. Sizin nerede olduğunuzu tahmin etmesi çok da kolay olmayacaktır. Keza diğer sektörlerle de ilk teması kurduğunuzda, hangi kapıda olduğunuzu söylemeniz (APP ile ilk temasta da meydanı söyleyin, onların da sorumluluğu birden fazla oluyor), sizi bulmasını kolaylaştıracaktır. Başa dönelim, tüm bu sektörler aktif olsun, ilk teması GND ile kurduğunuzda bir sonraki sektörle temasınızı, artık bağlandığınız sektör sağlayacaktır. GND sizi, A taksi yoluna girmenizin ardından büyük ihtimalle kuleye sevk edecektir. Daha üstte bir kontrolör yoksa (sadece GND var, başkası yok) da sizi Unicom kanalına sevk edecektir ki meali, başının çaresine bak kahkaha Daha doğrusu, bundan sonrası senin sorumluluğunda, kalkış trafiğini sen kontrol edeceksin, son yaklaşmada veya pistte bir trafik yoksa kalkış yapabileceksin anlamı taşır. Bazen GND sektörleri, bana piste girme ve kalkış izni veriyor, kibarca uyarıyorum kendilerini, sorumluluk sahanız burada sona erdi diye. Bazıları heves ediyor, o zaman ses etmiyorum, bırak kule gibi davransın diye kahkaha

Aklıma geldikçe yazarım, varsa takıldığınız nokta yardımcı olabilirim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Cengizhan Barut
ADMIN

ADMIN
Cengizhan Barut



İvao kullanmak istiyorum ama.. Empty
MesajKonu: Geri: İvao kullanmak istiyorum ama..   İvao kullanmak istiyorum ama.. EmptyCuma 31 Tem. 2015, 13:18

Selamlar!
Çok güzel bilgiler Özgür hocam +,

Ek olarak aşağıdaki döküman linkini verebilirim.

IVAO Türkiye Divizyonu tarafından dilimize çevrilmiş Klerans, Talimat ve Geri Okuma adlı döküman.

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Eğer IVAO üyeliğine sahipseniz aşağıdaki linkten yine sizler için çok çok yararlı Türkçe dökümanlar da mevcuttur.

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



İvao kullanmak istiyorum ama.. Empty
MesajKonu: Geri: İvao kullanmak istiyorum ama..   İvao kullanmak istiyorum ama.. EmptyCuma 31 Tem. 2015, 15:04

Tam sayısını hatırlamamakla beraber 2 ya da 3 dokümanı da Türkçe'ye ben çevirmiştim. Bir tanesi trafik ayrımı ile ilgili idi. Diğerlerini hatırlamıyorum.

Teşekkürler Cengizhan hocam bu arada. Keşke kendimde yeterli cesareti bulabilsem de şu ADC sınavına girebilsem...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
MuraTetik
Pilot-1

Pilot-1
MuraTetik



İvao kullanmak istiyorum ama.. Empty
MesajKonu: Geri: İvao kullanmak istiyorum ama..   İvao kullanmak istiyorum ama.. EmptyPaz 30 Ağus. 2015, 13:57

Özgür Kiraz demiş ki:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Bu konuyu inceleyin derim. Üzerinde aklımda kalan bir kaç değişikliği az önce yaptım. Özellikle Güney Asya'da o anda aktif olan bir sektör üzerinde bilgi vermiştim. QNH kullanımıyla ilgili kısımda bir değişiklik yaptım. O zamanlar (yanlış biliyormuşum), QNH bilgisini kalkış öncesi vermiştim ama doğrusu, taksiye başlamadan önce bu bilginin verilmesi gerekliymiş.

O konuda da anlatmıştım, çağrı kodunuzun sonuna T eki koymanız, sizin acemi olduğunuzu diğerlerine anlatacaktır (hani şu sürücü adayı ifadesi yazan mavi zemin üzerine beyaz yazılar var ya, ondan ki yarın o araçlardan birisiyle akşama kadar gezip trafiğe yeni ehliyetliler katacağım) kahkaha

IVAO'da bağlantıyı kurmadan önce (sonra da olabilir) [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] adresinden, hangi sektörlerin aktif olduğunu görme imkanınız var. Diyelim, Ankara Esenboğa'dan kalkacaksınız. Haritada Ankara'nın yerini biliyoruz. Geliyorsunuz oraya ve ilk önce GND var mı diye bakıyoruz. GND simgesi, sarı renkli bir artı işareti şeklinde (NATO'nun simgesini biliyorsanız aşağı yukarı aynısı). Niye ilk GND var mı diye baktık çünkü ilk teması onunla kuracağız (Esenboğa için DEL pozisyonu yok ya da kullanılmıyor. Onun işini GND yapıyor. Diyelim GND yok ama bunun yerine küçük kırmızı bir daire var. Anlamı, Esenboğa Kule aktif demektir. Hatırlayın, GND yoksa onun işini kim yapıyordu, kule. O halde ilk teması onunla kuracağız demektir. Haa, kırmızı bir daire yok ama büyükçe bir mavi daire var. O zaman şunu anlıyoruz, Ankara Yaklaşma aktif demektir. Hatırlayın, GND veya TWR yoksa APP (yani yaklaşma), onların görevlerini de yapıyordu. Esenboğa yaklaşma aynı zamanda Etimesgut, Akıncı ve Güvercinlik meydanlarına da hizmet vermektedir (demiştim, yaklaşmanın sorumluluk alanı, birden fazla meydan olabilir). Örneğin Antalya Yaklaşma, Antalya'ya ilaveten Isparta ve Gazipaşa'ya da hizmet verir. Dalaman Yaklaşma ise sadece Dalaman'a hizmet veriyor (bencil) kahkaha Diyelim bu büyük mavi daire yok ama Ankara'nın üzerinde kocaman mavi bir örtü var (hatta Türkiye'nin Eskişehir'den doğuya kadar olan bütün bölümünü kapsıyor). Bu demektir ki Ankara Merkez aktif. O halde mecburen ilk teması Ankara Merkez ile kuracağız. Yalnız burada, hangi meydanda olduğunuzu mutlaka kontrole söyleyin. Düşünün ki sorumluluğunda Antalya, Ankara, Samsun, Trabzon, Diyarbakır, vs vs. onlarca meydan ve geniş bir alan var. Sizin nerede olduğunuzu tahmin etmesi çok da kolay olmayacaktır. Keza diğer sektörlerle de ilk teması kurduğunuzda, hangi kapıda olduğunuzu söylemeniz (APP ile ilk temasta da meydanı söyleyin, onların da sorumluluğu birden fazla oluyor), sizi bulmasını kolaylaştıracaktır. Başa dönelim, tüm bu sektörler aktif olsun, ilk teması GND ile kurduğunuzda bir sonraki sektörle temasınızı, artık bağlandığınız sektör sağlayacaktır. GND sizi, A taksi yoluna girmenizin ardından büyük ihtimalle kuleye sevk edecektir. Daha üstte bir kontrolör yoksa (sadece GND var, başkası yok) da sizi Unicom kanalına sevk edecektir ki meali, başının çaresine bak kahkaha Daha doğrusu, bundan sonrası senin sorumluluğunda, kalkış trafiğini sen kontrol edeceksin, son yaklaşmada veya pistte bir trafik yoksa kalkış yapabileceksin anlamı taşır. Bazen GND sektörleri, bana piste girme ve kalkış izni veriyor, kibarca uyarıyorum kendilerini, sorumluluk sahanız burada sona erdi diye. Bazıları heves ediyor, o zaman ses etmiyorum, bırak kule gibi davransın diye kahkaha

Aklıma geldikçe yazarım, varsa takıldığınız nokta yardımcı olabilirim.

uzun bir süre online olamadım ama geldiğimde daha da çok bilgilendirme gördüğüme çok sevindim.özgür hocam trafiğe yeni ehliyetlilerin yanısıra göklere yeni pilotlar yetiştirmek için de ilk adımları attırıyorsunuz.Böyle kendimi geliştirebileceğim bilgileri bulunca (ki çoğunu bu sitede rahatça bulabiliyorum) pilot olma hayalim daha kolaylaşıyo gibi oluyo bu da beni iyice gaza getiriyor. :D

Bu arada cengizhan hocam size de teşekkür ederim linkler için.Hepsini teker teker detaylı bir şekilde inceleyeceğim :d
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
İvao kullanmak istiyorum ama..
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» IVAO ATC
» IVAO MTL
» Online uçmak için yardım istiyorum
» IVAO C1 sınavı
» Fs için uçak, satın almak istiyorum?..

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: "Mic.Flight Simulator" EĞİTİM ve ÇÖZÜMLER
Education & Solutions
 :: Mic. Flight Simulator-Uçuş Eğitimi, Sorunlar ve Çözümler
Flight Education, Problems and Solutions
 :: ONLINE Uçuş, Sorunlar, çözümler | Online Flights & Education
-
Buraya geçin: