Facebook |
|
VAPS following countries: ( Since 28.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| 20.000 feet'den Sonra Stall Sorunu(ÇÖZÜLDÜ) | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
Kaan Özgel Global MODERATOR
| Konu: 20.000 feet'den Sonra Stall Sorunu(ÇÖZÜLDÜ) Ptsi 25 Nis. 2011, 11:58 | |
| Sevgili kaptanlarım yeni başıma gelen bir olayı sizlere anlatmak ve çözüm için yardım almak isterim Dün bir uçuşumda 737-800 Tipli uçağım ile 20.000 feet'e tırmandıktan sonra uçak birden bire stall oldu sizlerede oluyorsa yardımlarınızı bekliyor bir fix dosyası bekliyorum.
En son Kaan Özgel tarafından Çarş. 27 Nis. 2011, 19:53 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
| | | kurty EMEKLİ Admin ;)
| Konu: Geri: 20.000 feet'den Sonra Stall Sorunu(ÇÖZÜLDÜ) Ptsi 25 Nis. 2011, 12:03 | |
| Hocam bu tür sorunlarınız olduğunuzda Hızınızı, Yükselme varyonuzu, Uçağın modeli default veya herhangi paylaşırsanız çözebiliriz. Benim uçak neden düşüyor diye bir konuya benziyor şu anda. Daha fazla bilgi lütfen :) | |
| | | Kaan Özgel Global MODERATOR
| Konu: Geri: 20.000 feet'den Sonra Stall Sorunu(ÇÖZÜLDÜ) Ptsi 25 Nis. 2011, 12:14 | |
| Pardom Hocam dün kullandığım kendi boyadığım Barcelona default 737-800 uçağıydı 1800 valya ile yükseliyordum hızım 240 knot'dı yeterli mi? | |
| | | kurty EMEKLİ Admin ;)
| Konu: Geri: 20.000 feet'den Sonra Stall Sorunu(ÇÖZÜLDÜ) Ptsi 25 Nis. 2011, 13:36 | |
| Hmm. Bu herzamanmı oluyor yoksa sadece 1 keremi? Airspeed'in doğru çalıştığından emin olun forumda bir kaç kere bu yüzden sorunlar çıktı :) | |
| | | Kaan Özgel Global MODERATOR
| Konu: Geri: 20.000 feet'den Sonra Stall Sorunu(ÇÖZÜLDÜ) Ptsi 25 Nis. 2011, 14:19 | |
| Hocam bugün bir kaç test uçuşu daha yaptım hızımı 250 Knot yaptığım zaman Fl31'e kadar çıktım sanırım hızım biraz düşüktü | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: 20.000 feet'den Sonra Stall Sorunu(ÇÖZÜLDÜ) Ptsi 25 Nis. 2011, 16:19 | |
| Uçağınızı tırmandırırken varyonuzu kademe kademe düşürün. Uçağın tipi, tırmanmada çok etkili. Uzun süredir A320-A321 kullandığımdan kalkıştan sonra 1.500 feet yükseldikten sonra gaz kolunu CLB konumuna getiriyorum (hızı sabit tutar bu konum). Akabinde varyoyu da +2000 olarak ayarlıyorum. 18.000 feet'e geldiğimde varyoyu +1500 olarak düşürüyorum. 27.000 feet'ten sonra ise varyoyu +1000 olarak ayarlıyorum, Top of Climb (tırmanmanın bitmesi gereken nokta) noktasına geldiğimde istediğim yüksekliğe ulaşmış oluyorum. Bu esnada süratim de azalmıyor. Şayet uçuş irtifasına kadar +2000 yaparsam sürat kaybı başlıyor çünkü önce sabitlediğiniz hızı ayarlamak için motorlar güç artırıyor, yetmediğinde de hız kaybı başlıyor. Optimal Climb modunu seçerseniz, varyoyu uçak kendisi ayarlıyor, tırmanışlarda seçilebilecek bir yöntem olabilir ama bu moda çok erkenden girerseniz stall olursunuz (kalkıştan kısa süre sonra). A330 ise bu deneyimlerimi alt üst etti. CLB konumundan sonra +4500 varyo veriyorum, bana mısın demiyor. Motorları güçlü olduğundan ve 10.000 feet'e kadar 250 knot sınırı olduğundan rahat tırmanıyor. Hızın düşmeye başladığını hissettiğim anda 500'er düşürüyorum varyoyu ve hız kaybı olmadan uçuş irtifasına ulaşmış oluyorum. +2000 ile A330'u yükselttiğimde, T/C noktasına geldiğim halde önümde tırmanmam gereken 2000-3000 feet kalmıştı. Yani önemli olan motorlarınızın gücü burada. | |
| | | Kaan Özgel Global MODERATOR
| Konu: Geri: 20.000 feet'den Sonra Stall Sorunu(ÇÖZÜLDÜ) Ptsi 25 Nis. 2011, 20:11 | |
| Hocam Uçağımın modeli 737-800 ancak kalktıktan sonra varyoyu 1700 yaptığım zaman 240 knot ile FL20'ye kadar sorunusuz tırmanıyor ve motorlar zorlanmıyor ancak stall oldu. ama hızı biraz daha arttırdıktan sonra bu sorun çözüldü | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: 20.000 feet'den Sonra Stall Sorunu(ÇÖZÜLDÜ) Ptsi 25 Nis. 2011, 20:20 | |
| Kaan hocam. 250 knot zaten 10.000 feet altında sınırdır. 10.000 feet'ten sonra hızlanmak serbest (fspassengers kullanıyorsan izne tabi). Dediğim gibi de yapabilirsiniz ama sürekli +1.700 varyo bence çok. Tırmanma arttıkça hızı tutturmak için motorlar daha çok güç üretiyorlar ama kapasiteleri de belli. Özellikle Boeing bu konuda daha hassas (daha önce 734 kullanıyordum, tekrar başlayacağım kısmetse). Çok daha kolay hız kaybına uğruyor. Airbus öyle değil, daha rahat toparlıyor. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: 20.000 feet'den Sonra Stall Sorunu(ÇÖZÜLDÜ) Salı 26 Nis. 2011, 03:29 | |
| Siz çok yaşayın Özgür hocam. Benim ağzımdan aldınız. Tam şimdi bende 10.000 ft. e kadar azami hız 250 knot yazacaktım. 10.000 den sonra açın gazı, KÖKLEYİN!... "Overspeed" olmasına az kala hızı ayarlayın Kaan hocam. O zaman varyoyu 4000 de yapabilirsiniz. . Bakın, 10.000 den sonra "Speed" tuşu OFF!, yüklen F4'e 325 knota gelmeden önce (300 knotlarda) yapın varyoyu 9.900!.. Uçak KATANA gibi şahlansın, 45 derece açıyle gökleri delsin!..Fakat gözünüz bu arada ekrandaki kırmızı değerlerde olsun.. Bu yazdığım TEST uçuşlarında yaptıklarım, Kaan hocam..Normal uçuşlarda FsPassenger'da sanırım 3000 varyoya bile izin vermeyebilirler..Özgür hocam daha iyi bilir tabi ki.. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: 20.000 feet'den Sonra Stall Sorunu(ÇÖZÜLDÜ) Salı 26 Nis. 2011, 06:52 | |
| Malum programda izin veriyor, o anlamda sorun yok da her zaman işte 250 knot üzerine çıkma iznini vermiyor. Onu da şu şekilde ayarlıyor: Eğer varış süresini, 250 knot ile zamanında varılacak şekilde ayarlarsanız izin vermiyor, gerek yok diye. Bu sürenin altında (veya üstünde) bir ayar yaparsanız izin çıkıyor (istisnaları da oldu 1-2 defa). +2000 varyodan daha fazla varyoyla yükselir veya alçalırsanız kemer tak ikazı çıkıyor. Yoksa kalkışlarda 250 knot aşmamak için A330'a +6.500 varyo verdiğim bile oldu | |
| | | Kaan Özgel Global MODERATOR
| Konu: Geri: 20.000 feet'den Sonra Stall Sorunu(ÇÖZÜLDÜ) Çarş. 27 Nis. 2011, 19:52 | |
| Haklısınız hocam ama bende fspassenger kullanıyorum ve daha gerçekçi olması için elimden geleni yapıyorum Özgür hocamın bildiği gibi fspassenger'da manevralar'da veya yükseliş ve alçalışlar'da abartılı bir hareket yapınca satisfaction azalıyor ve yolcular çığlık çığlığa ama sorunu çözdüm sanırım yardımlarınız için teşekkür ederim | |
| | | | 20.000 feet'den Sonra Stall Sorunu(ÇÖZÜLDÜ) | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |