Facebook |
|
VAPS following countries: ( Since 28.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| İnişte flap-stall sorunu. | |
|
+9bilgin.5252 UMIT UNALDI cankaptan byturkman pilot Özgür Kiraz Salih BAŞPINAR Ahmet Cengiz Alper2590 13 posters | |
Yazar | Mesaj |
---|
Alper2590 Pilot-2
| Konu: İnişte flap-stall sorunu. C.tesi 11 Ağus. 2012, 23:16 | |
| Değerli kaptanlarım,
Bu soru önceden de sorulmuş olabilir ama ben bulamadım galiba. Eğer sorulmuşsa şimdiden affınıza sığınıyorum. Benim sorunum şu inişe geçerken hızımı 230 knota ve daha aşağısına düşürüyorum, bununla birlikte flaplarimi de full yapıyorum fakat uçak inişte stall'a giriyor ve düşüyor. Benim sormak istediğim şu. Boeing 737-800 kullanıyorum genelde ama inişteki hız ve flap varyasyonu nedir? FSXde yeniyim ve daha öğrenmem gereken çok şey var açıkçası. :/ Vereceğiniz değerli cevaplar için çok teşekkür ederim şimdiden.. :) | |
| | | Ahmet Cengiz Pilot-1
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Paz 12 Ağus. 2012, 01:11 | |
| kulandığınız uçak pmdg 738 ise hız ve flap varyasyonunu FMC deki initref tuşuna basarak görebilirsiniz.Eğer default 738 kullanıyorsanız bildiğim kadarıyla görme şansınız yok. 230 knot gibi bir hızla stall oluyorsanız bu uçağın ağırlığının çok fazla olduğunu akla getirir yakıt yükünüze dikkat edin. Uçağa gerekenden fazla yakıt almayın maximum landing weight değerine dikkat edin. | |
| | | Salih BAŞPINAR Pilot-3
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Paz 12 Ağus. 2012, 03:39 | |
| Default 738 için de Kneboard'un reference sekmesinde görünür. FS9'da F10 ile girilirken FSX'de menüden Aircraft menüsü altından veya 2D Paneldeki butonlardan V şeklindeki butondan girilir. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Paz 12 Ağus. 2012, 13:42 | |
| Çok söyledim, yine söylüyorum (ki forumda da bu konuyu açtım): Flap, otomobillerdeki vites gibidir. Yüksek hızla giderken nasıl 1. veya 2. vitesi kullanamazsanız düşük hızla giderken de 4. veya 5. vitesi kullanamazsınız. Uçaklarda farklı olarak yük önemlidir. Gross weight (yani uçağınızın o anda toplam yükü), flap için önemli. Şöyle izah edeyim: İstanbul-Pekin uçuşu yapacak bir uçakta, haliyle yakıt fazla olur. Atıyorum bu uçak, kalkıştan hemen sonra geri inmek zorunda kaldı. Bu uçağın iniş hızı ve flap açılacak hızı, bu uçuşu normal tamamlamış bir uçağa göre çok farklı olur. Atıyorum, 160 knot full flap açma hızı birinde iken diğerinde 140 knot olabilir. Sorunuzun cevabı bu ayrıntıda gizli, bilmem anlatabildim mi? | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Paz 12 Ağus. 2012, 14:02 | |
| Merhaba Alper kaptanım. Ben farklı bir VAPS konusuna değineceğim. Soldaki Profilinizde şunlar yazıyor: CPU: bilmiyorum RAM: 1 gb HDD: 120 gb Graphics card: Ati readon Monitor: yok Operating system: Windows 7Yukarıda kırmızı ile vurguladığım kısımlar sisteminizde belirsiz, yetersiz bilgiler içeriyor ve buraları " [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]" programı yardımıyle doldurmanızı rica edeceğiz. Monitor: YOK! yazıyor. Peki monitorsüz bu yazıları nasıl görüyorsunuz?. CPU, Grafik card ve diğer bütün bilgilerinizi ismini yazdığım ve üzerine tıklayınca açılan sayfamızdaki programı yükleyerek doldurabilirsiniz. Teşekkürler. | |
| | | byturkman Pilot-1
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Paz 12 Ağus. 2012, 22:30 | |
| Bence uçak iniş için fazla yüklü alper kaptanım.birde 230 knot ta full flap olmaz.Kokpitte flap limitleri yazar iniş takımı kolunun orada,ondan faydalanabilirsiniz. | |
| | | cankaptan Pilot-1
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Ptsi 13 Ağus. 2012, 10:11 | |
| Alper kaptanım merhaba
Sorunuz ile ilgili bende ilk başladığımda araştırmıştım ve bu sonuçları bulmuştum.
Değerli kaptanlarımın dediği gibi , max ağırlık ( taxi - takeoff - landing ) önemli bilgiler.
Flaps 737-800
1 230 knots 250 knots 2 230 knots 250 knots 5 225 knots 250 knots 10 210 knots 215 knots 15 195 knots 205 knots 25 190 knots 190 knots 30 185 knots 185 knots 40 158 knots 162 knots | |
| | | Ahmet Cengiz Pilot-1
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Salı 14 Ağus. 2012, 00:03 | |
| Özgür hocam dedikleriniz çok doğru ben de şöyle bi ekleme yapayım,gerçek hayattada İstanbul Pekin uçuşunu yapacak bir uçak kalkıştan hemen sonra acil iniş yapmak zorunda kalırsa yakıt boşaltmadan inemez.Pmdg 747 de overhead panelde bu işlemi gerçekleştirmek için 2 buton var boşaltmanız gereken yakıt miktarını hesaplayıp kanatların ucundan boşaltırsınız | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Salı 14 Ağus. 2012, 00:08 | |
| Bu işleme de jettison denir Genellikle savaş uçakları yapar | |
| | | UMIT UNALDI ADMIN Flight Instructor
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Salı 14 Ağus. 2012, 17:24 | |
| Değerli dostlar;
Yukarıda cankaptan verilen veriler kısmen doğu olsada yinede Özgür hocanın verdiği bilgi daha doğru.
Aslına bakarsanız bu sorunun cevabı biraz araştırmakdan geçiyor. Ben bu işlere başladığım dönemlerde internet denilen derya bu kadar gelişmiş olmadığı için gördüğüm her pilot\'un paçasına yapışıp birşeyler öğrenmeye çalışıyordum. Sorunuzun cevabını aslına bakarsanız interneti araştırarak ama bırakın interneti forumumuzdaki konuları okuyarak öğrenebilirsiniz.
Simulatörü yükledikden sonra hemen uçmaya çalışmak emeklemeden koşmaya çalışmak gibi oluyor biraz.
Özgür hocanın haklılığına gelince.
cankaptanın verdiği bilgiler ortalama flap-hız konfigrasyonları olup uçağın ağırlığına göre değişkenlik gösterebilir.
Ahmetkaptanımızın dediği gibi yakıt boşaltmak bir seçenek olabileceği gibi tersi bir durum olarak yakıt doldurmak seçeneği ne yazıkki yoktur. Uçuş Operasyon manuellerinde hangi ağırlıkdaki uçağın hangi konfigrasyonla iniş yapması veflap açması gereklilikleri yazmaktadır. Uçağınızın ağırlığı bu konuda birincil etken olup, rüzgar durumu ve hava şartları da konuya etkendir.
herkesekırımsız uçuşlar | |
| | | bilgin.5252 Pilot-1
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Salı 14 Ağus. 2012, 20:11 | |
| alper hocam bende sizin gibi yeniyim bu işlerde.valla ben knot fln anlamıyorum :) havaalanına 15-20 mil kala flapları ayarlayıp motorları yarılıyorum. ve cok yavas bir biçimde uçağın burnunu hafif indiriyorum sonra speed brake kolunu shift+ö yaparak biraz çekiyorum ve yavaş yavaş alçalıyor uçak bu sayde piste güzel bir iniş yapıyorum.imiş yaptıktan sonra speed brakeyi full çekiyorum ve uçak hemen yavaşlıyor. şunuda belirteyim 230 knot gibi bir hızda eğer speed brake kolunu full çekerseniz yükünüz olmasa bile stall olmanız kaçınılmazdır. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Salı 14 Ağus. 2012, 22:45 | |
| 230 knot hızla speed breake (hız freni) kolunu çekerseniz stall olmayabilirsiniz. Siz eğer auto thrust dediğimiz hızınızı sabit tutan (otomobillerde de cruise control denir) bölümü açar, hızı da sabitlerseniz stall olmazsınız. Bugün pek çok uçuşta hızı uçak kontrol eder, genellikle inişin son bölümlerinde bu kontrolü pilot alıyor (Airbus'ta bu da pek mümkün değil) çünkü yavaşlamada ciddi sıkıntı çekebilirsiniz. Ümit hocam, bugün sizi aradığımda bu mesajı görmemiştim, malumat | |
| | | mertkarslioglu Pilot-4
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Çarş. 15 Ağus. 2012, 01:31 | |
| Ben birsey merak ediyorum pmdg 737 lerde falan uçak eğer auto thrust ta hala yeteri kadar yavaşlayamamışla yani motorları minimum güçe getirerek olmamışsa spoiler kullanıyormu ben bazen inerken kullanmak zorunda kalıyorum ama gerçektede autopilot spoilerlarıda kontrol edebiliyormu hıza göre açısını ayarlayabilirmi falan
| |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Çarş. 15 Ağus. 2012, 12:18 | |
| Mert hocam. Spoiler dediğimiz kanatlarda bulunan bir parçanın açılması. Kanada ters bir şekilde (90 derecenin altında bir açıyla) durarak hızlanmayı bir nebze engelliyor. Yani otomatik pilotla pek alakası yok, fizik kurallarını işletiyor. Gereksiz kullanıldığında sadece fazla yakıt tüketimine neden olur. Belli bir noktadan sonra (çok dik bir iniş örneğin) işe yaramadığı da olur. Eğer yavaşlamak istiyorsanız hızınızın tolere edebileceği yerlerde flap açabilir ve yine aynı kural gereği iniş takımlarını açabilirsiniz (cidden yavaşlatır sizi). Ama gidip de 280-300 knot gibi hızlarda açmayın iniş takımlarını, yazık olur :lol: | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Çarş. 15 Ağus. 2012, 17:57 | |
| Alper hoca sorunu atıp gitmiş...Gelince bu çözümlere bakalım ne diyecek?...4 günden beri kayıp kaptanımız?. İlân mı versek acaba?.. Arkadaşlar, alın uçağınızı/uçuşunuzu "Realizm" seçeneğine.. bakın nerelerde hata yapılıyor. .. Hiç, 300-250 knot hızlarda spolier açılır mı arkadaş?.."Aircraft.CFG" de de yazdığı gibi (CFG'yi bir okusanız... okumak, biz de arkadan gelemiyor bile...) Flap ve Spolier açılımlarının hangi hızlarda, kaç derece açılacağı yazıyor. Yani her uçakta hıza göre flap ve spolier açılımları farklıdır. Bunlara dikkat etmek, en azından iniş için elzemdir.. | |
| | | Alper2590 Pilot-2
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Çarş. 15 Ağus. 2012, 23:56 | |
| - ahmetkaptan demiş ki:
- kulandığınız uçak pmdg 738 ise hız ve flap varyasyonunu FMC deki initref tuşuna basarak görebilirsiniz.Eğer default 738 kullanıyorsanız bildiğim kadarıyla görme şansınız yok.
230 knot gibi bir hızla stall oluyorsanız bu uçağın ağırlığının çok fazla olduğunu akla getirir yakıt yükünüze dikkat edin. Uçağa gerekenden fazla yakıt almayın maximum landing weight değerine dikkat edin. Ahmet kaptanım verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.. Dikkate alacağım.. | |
| | | Alper2590 Pilot-2
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Perş. 16 Ağus. 2012, 00:09 | |
| - Hulusi FİL demiş ki:
- Default 738 için de Kneboard'un reference sekmesinde görünür. FS9'da F10 ile girilirken FSX'de menüden Aircraft menüsü altından veya 2D Paneldeki butonlardan V şeklindeki butondan girilir.
Default Boeing 737 kullanıyorum. O dediğinizi görmüştüm, dikkat edeceğim.. | |
| | | Alper2590 Pilot-2
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Perş. 16 Ağus. 2012, 00:19 | |
| - Özgür Kiraz demiş ki:
- Çok söyledim, yine söylüyorum (ki forumda da bu konuyu açtım): Flap, otomobillerdeki vites gibidir. Yüksek hızla giderken nasıl 1. veya 2. vitesi kullanamazsanız düşük hızla giderken de 4. veya 5. vitesi kullanamazsınız. Uçaklarda farklı olarak yük önemlidir. Gross weight (yani uçağınızın o anda toplam yükü), flap için önemli. Şöyle izah edeyim: İstanbul-Pekin uçuşu yapacak bir uçakta, haliyle yakıt fazla olur. Atıyorum bu uçak, kalkıştan hemen sonra geri inmek zorunda kaldı. Bu uçağın iniş hızı ve flap açılacak hızı, bu uçuşu normal tamamlamış bir uçağa göre çok farklı olur. Atıyorum, 160 knot full flap açma hızı birinde iken diğerinde 140 knot olabilir. Sorunuzun cevabı bu ayrıntıda gizli, bilmem anlatabildim mi?
Özgür kaptanım teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.. :) | |
| | | Alper2590 Pilot-2
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Perş. 16 Ağus. 2012, 00:25 | |
| - pilot demiş ki:
- Merhaba Alper kaptanım.
Ben farklı bir VAPS konusuna değineceğim. Soldaki Profilinizde şunlar yazıyor: CPU: bilmiyorum RAM: 1 gb HDD: 120 gb Graphics card: Ati readon Monitor: yok Operating system: Windows 7
Yukarıda kırmızı ile vurguladığım kısımlar sisteminizde belirsiz, yetersiz bilgiler içeriyor ve buraları "[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]" programı yardımıyle doldurmanızı rica edeceğiz. Monitor: YOK! yazıyor. Peki monitorsüz bu yazıları nasıl görüyorsunuz?. CPU, Grafik card ve diğer bütün bilgilerinizi ismini yazdığım ve üzerine tıklayınca açılan sayfamızdaki programı yükleyerek doldurabilirsiniz. Teşekkürler. Açıkçası monitörü ben ayrı bir monitör zannettim, yani ben Laptop kullandığım için masaüstü bilgisayar için ayrı bir monitörden bahsedildiğini düşündüm açıkçası.. :)) Programla bilgilerimi doldurdum hatırlatma için teşekkür ederim.. :) | |
| | | Alper2590 Pilot-2
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Perş. 16 Ağus. 2012, 00:26 | |
| - byturkman demiş ki:
- Bence uçak iniş için fazla yüklü alper kaptanım.birde 230 knot ta full flap olmaz.Kokpitte flap limitleri yazar iniş takımı kolunun orada,ondan faydalanabilirsiniz.
Evet o konuda hata yaptığımı anladım. Bundan sonra dikkat edeceğim. | |
| | | Alper2590 Pilot-2
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Perş. 16 Ağus. 2012, 00:28 | |
| - cankaptan demiş ki:
- Alper kaptanım merhaba
Sorunuz ile ilgili bende ilk başladığımda araştırmıştım ve bu sonuçları bulmuştum.
Değerli kaptanlarımın dediği gibi , max ağırlık ( taxi - takeoff - landing ) önemli bilgiler.
Flaps 737-800
1 230 knots 250 knots 2 230 knots 250 knots 5 225 knots 250 knots 10 210 knots 215 knots 15 195 knots 205 knots 25 190 knots 190 knots 30 185 knots 185 knots 40 158 knots 162 knots Can kaptanım, verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.. :) | |
| | | Alper2590 Pilot-2
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Perş. 16 Ağus. 2012, 00:30 | |
| - UMIT UNALDI demiş ki:
- Değerli dostlar;
Yukarıda cankaptan verilen veriler kısmen doğu olsada yinede Özgür hocanın verdiği bilgi daha doğru.
Aslına bakarsanız bu sorunun cevabı biraz araştırmakdan geçiyor. Ben bu işlere başladığım dönemlerde internet denilen derya bu kadar gelişmiş olmadığı için gördüğüm her pilot\'un paçasına yapışıp birşeyler öğrenmeye çalışıyordum. Sorunuzun cevabını aslına bakarsanız interneti araştırarak ama bırakın interneti forumumuzdaki konuları okuyarak öğrenebilirsiniz.
Simulatörü yükledikden sonra hemen uçmaya çalışmak emeklemeden koşmaya çalışmak gibi oluyor biraz.
Özgür hocanın haklılığına gelince.
cankaptanın verdiği bilgiler ortalama flap-hız konfigrasyonları olup uçağın ağırlığına göre değişkenlik gösterebilir.
Ahmetkaptanımızın dediği gibi yakıt boşaltmak bir seçenek olabileceği gibi tersi bir durum olarak yakıt doldurmak seçeneği ne yazıkki yoktur. Uçuş Operasyon manuellerinde hangi ağırlıkdaki uçağın hangi konfigrasyonla iniş yapması veflap açması gereklilikleri yazmaktadır. Uçağınızın ağırlığı bu konuda birincil etken olup, rüzgar durumu ve hava şartları da konuya etkendir.
herkesekırımsız uçuşlar Ümit kaptanım, cevap için teşekkür ederim.. :) | |
| | | Alper2590 Pilot-2
| Konu: Geri: İnişte flap-stall sorunu. Perş. 16 Ağus. 2012, 00:33 | |
| - bilgin.5252 demiş ki:
- alper hocam bende sizin gibi yeniyim bu işlerde.valla ben knot fln anlamıyorum :) havaalanına 15-20 mil kala flapları ayarlayıp motorları yarılıyorum. ve cok yavas bir biçimde uçağın burnunu hafif indiriyorum sonra speed brake kolunu shift+ö yaparak biraz çekiyorum ve yavaş yavaş alçalıyor uçak bu sayde piste güzel bir iniş yapıyorum.imiş yaptıktan sonra speed brakeyi full çekiyorum ve uçak hemen yavaşlıyor. şunuda belirteyim 230 knot gibi bir hızda eğer speed brake kolunu full çekerseniz yükünüz olmasa bile stall olmanız kaçınılmazdır.
Bilgin kaptanım sizin yöntem de iyiymiş.. Artık zamanla öğrenecez.. :) | |
| | | Alper2590 Pilot-2
| | | | Alper2590 Pilot-2
| | | | | İnişte flap-stall sorunu. | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |