Facebook |
|
VAPS following countries: ( Since 28.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| ATC_Kule Sorunu | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
Recep ÇALKAN Pilot-3
| Konu: ATC_Kule Sorunu Ptsi 25 Tem. 2011, 22:28 | |
| sevgili hocalarım iniş esnasında kuleden yön ve irtifa bilgilerini verirken bazen maaintain FL200 gibi bir cümle kullanıyor genelde maintain 3000 4000 vs gelirdi ama bazen FL200 FL180 gibi terimler gelmeye başladı buda mı bir irtifa bilgisi pek anlayamadım ATC nin dediğini yapamadığım için onay vermemi istiyor ve iniş için izin alamıyorum değerli kaptanlarımdan ne anlama geldiğini öğrenmek istiyorum şimdiden teşekkürler | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: ATC_Kule Sorunu Ptsi 25 Tem. 2011, 23:06 | |
| Ben anlatayım Recep hocam.
Genellikle havacılıkta 18.000 feet üzeri, 18 bin şeklinde söylenmez, FL180 olarak söylenir (flight level yani uçuş seviyesi). FL200 ise 20.000 feet'e tekabül eder. Altimetreniz de FL180 üzerine çıktığınız anda otomatikman 29.92 (veya 1013, artık nasıl ayarladıysanız) olarak değişir. Normalde altimetreniz, basınca göre değişmek zorundadır ama FL180 üzerinde bu dert biter, altimetreyi STD (standby) konumuna almanız gerekir (ekseriyetle Airbus uçaklarında, Boeing'lerde nasıl yapılıyor, bilmiyorum).
Umarım faydalı olmuştur. Uçuşlarınızı minimum FL250 seviyesinde yapın. Genelde 200 nm uçuşlarda FL250 veya FL260 kullanıyorum ama şu anda 4.800 nm'lik uçuşum devam ediyor, FL340 olarak ayarladım. Kolay gelsin. | |
| | | Recep ÇALKAN Pilot-3
| Konu: Geri: ATC_Kule Sorunu Ptsi 25 Tem. 2011, 23:38 | |
| hocam yalnız bunu kulenin yön tarifi yani pisti ortalatma esnasında söylüyor ineceğim meydana yaklaşınca 20000 feete çıkmam biraz abes değil mi ? | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: ATC_Kule Sorunu Salı 26 Tem. 2011, 00:58 | |
| Değerli Recep hocam, ATC'nin verdiği pist yaklaşım değerleri her meydana göre değişir. Özgür hocamın da bahsettiği gibi FL (Flight Level)-Uçuş seviyesi, yaklaşım irtifası değildir. Hangi meydana iniş yaparken ATC'nin yönlendirme bilgilerinin arasındaki bu bilgilerin de verildiğini yazmadığınız için tam ve net bir şey söyleyemeceğim ancak, belki de sizin o an bulunduğunuz FL değerinden bahsediyor olabilir.Bulunduğunuz seviyeden daha aşağılara gelmenizi istiyor olabilir. Hangi meydana yaklaşırken bu bilgileri veriyorsa, aynı meydana defalarca iniş testi yapın ve aynı değerleri verecek mi?..Yaklaşım irtifanız her defasında değişiyorsa, söylediği FL değerleri de değişeblir. İniş izni vermemesinin nedeni de, yaklaşım irtifa ve hızınızın meydana göre yüksek olmasından kaynaklanabilir. Saygılar. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: ATC_Kule Sorunu Salı 26 Tem. 2011, 02:02 | |
| FL şeklindeki bir uyarıyı, pisti ortalamaya çalışırken alıyorsanız bize piste olan uzaklığınızı (nm cinsinden) ve o anki irtifanız ile hangi meydana inmeye çalıştığınızı söyleyebilir misiniz? Örnek vereyim: LTBA, 10 nm, 2.500 feet gibi (ideal sayılabilecek bir değerdir LTBA için).
Çok yüksekteyseniz zaten inmeniz imkansız, meydan turu atıp alçalmanız gerekecektir. | |
| | | Recep ÇALKAN Pilot-3
| Konu: Geri: ATC_Kule Sorunu Salı 26 Tem. 2011, 23:48 | |
| tamamdır kaptanlarım hallettim LTBA-LTCA uçuşumda 27 nolu piste inmem istendi ben bu isteği kaçırmışım ve 9 nolu piste inmeye kalktığım için irtifam yüksek istendi tabi teşekkür ederim tekrardan.. | |
| | | | ATC_Kule Sorunu | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |