"
revspray" effect:
-----------------------
Effekt işlevi : FS2002-2004 de yağmurlu havalarda uçağın tekeri piste temas ettiğinde Motor ve tekerleklerin arkasından su buharı (revspray) çıkar.Resimdeki gibi;
"revspray" efekt dosyasının "Opensky_747_400P- GE THY"
"aircraft.cfg" dosyasına yüklenmesi :AÇIKLAMA
----------
1-Klasör içinden çıkan "fx_revspray.fx" dosyası "FS-9/effects" klasörüne kopyalanır.
2-Sonra aynı klasör içindeki "revspray.cab" dosyası "FS-9/gauges" klasörüne kopyalanır.
3-Bu efekt'i kullanmak istenilen uçağın klasöründeki "aircraft.cfg" dosyasındaki " [EFFECT] " başlığı altındaki satırların arasına "water=fx_spray" yazılı satırın oluşması ve bu uçakta effekt'i görmek için;
********* effect satırı (aircraft.cfg) de *************
EFFECT DEĞERLERİ:
-----------------
NOT: Effekt uygulanacak uçağın "panel.cfg" ve aircraft.cfg" dosyalarının YEDEKLERİNİ Alınacak.
1-İndirilen klasör içindeki "ReadMe.txt" dosyasındaki şu "gaugexx=revspray!revspray, 0,0,10,10 // Reverser splash" satırı,uçağın klasöründeki "Panel" dosyasındaki "panel.cfg" içindeki "[windows00]" başlığı altında bulunan "gauge00,gauge01,gauge05,gauge09,..vs." satırlarının en altına kopyalayıp,ardından bu kopyalanan satırın başındaki "gaugexx=" daki "XX" değerinin yerine de;
altına koyduğumuz satırın numarası KAÇ?ise ondan sonraki sayıyı yazıyoruz.Örnek: 11 ise,12...57 ise,58..vs. yazılır..."KAYDET" tıklanır.
Bu "gauge" "satır adetleri" her uçak panel.cfg dosyasında farklıdır!...
2- "ReadMe" dosyasındaki "E.g for the POSKY 747 v4:" yazının altındaki "[SMOKESYSTEM]" in 4 adet satırındaki değerlerini olduğu gibi,([SMOKESYSTEM] yazısı dahil) kopyalanır.
3- Bu değerler, "Opensky_747_400P- GE THY" uçağının "aircraft.cfg" dosyasındaki [EFFECT] bölümünün altına yapıştırılır.( EFFECT satırlarının arasına kopyalanmaz!)/ "SAVE" .
4- Spray effect'inin bu sayı değerleri ile Simulatörde Uçağa "reverse" (push back) yapılırsa çok farklı,hatalı bir duman effeckt'i görebiliriz.Dumanlar uçak motorlarının 30-40 metre önünden veya 20-30 metre üzerinde veya x,y,z koordinatlarına göre motorların 40-50 metre yan taraflarında oluşabilir.
İstenmeyen konumlarda oluşan effeckt'i düzenlemek için kopyaladığımız [SMOKESYSTEM] değerlerini;bu uçağımızın "[GeneralEngineData]" değerlerine göre değiştirmemiz gerekir!..
NOT: "revspray" effect'in sayı değerleri;HER UÇAĞA GÖRE FARKLI ŞEKİLDE DÜZENLENİR...Bazı uçakların 2,bazılarının 4,bazı uçakların ise (Antonov-225 gibi) 6 adet motorları vardır.Uçağın boyutları ve motorların yerden yüksekliği,gövdeden uzaklıkları da farklı olduğu için..
Ayrıca [SMOKESYSTEM] deki satırlar,uçak motorlarının adedini ve sıralamasını gösterir.Örneğin:
Uçağa burnunu ileri verilip üstten bakılınca;
"smoke.0" sol kanattaki,soldan 1.motor,
"smoke.1" 2.motor,
"smoke.2" 3.motor ve
"smoke.3" ise 4.motordur.
Aşağıdaki resimde,"smoke.3" satırının son değerlerini değiştirince duman effect'inin motordan ne kadar açıkta oluştuğu görülüyor.Bu motor-4 (smoke.3) tür.
-Resimdeki gibi;"smoke.3" satırındaki "70.083333," değerini "170.083333," olarak değiştirilirse,4.motorun (smoke.3)'e ait "revspray effect" 'i motordan uzaklaşır.
-"smoke." satırlarının ortasındaki değerlerin değişimi de,efekt'in motorlardan ileride veya geride oluşmasını sağlar.
5- [SMOKESYSTEM] deki motorlara ait olan her satırdaki,aralıklı yazılan değerler; revspray-su buharı_efeckt'inin motorlara göre x,y,z koordinat değerlerini içerir.
Bu değerleri değişirse;efekt motorun çevresinden dikey,yatay(sağa-sola) ve ileri-geri olarak uzaklaşabilir veya yakınlaşabilir.
Bunun için indirilen değerleri,bu "Opensky_747_400P- GE THY" uçağında ve ya diğer uçaklarda olduğu gibi kullanılmaz.
6-Effect'i uygulamasını görmek için,FS'den Hava seçeneğinin "Gray and Rainy" olarak ayarlanması gerekir.
Düzenlenen "rev spray" Effecti değerleri ile birlikte "Opensky_747_400P-GE THY" uçağının "aircraft.cfg" dosyası Download Linki:
[url=http://] BURADAN İNDİRİNİZ[/url]
"Opensky_747_400P-GE THY" uçağının diğer dosyalarını da (panel,model,sound ve .air) AVSİM'den bulabilirsiniz.