Facebook |
|
Visitors |
The following countries follow VAPS: ( Since 01.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
kurty EMEKLİ Admin ;)
| Konu: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Ptsi 30 Mayıs 2011, 03:54 | |
| Evet yanlış duymadınız artık bu efektle kendi uçaklarınıza motor ısı&eksos efekti verebilirsiniz! İlk önce kendi çektiğim üstünde deneme yaptığım Default Boeing 737-800: Bu mod bence çok iyi ve ileride PMDG serilerinede ekleyeceğim. Gelelim linke ve kuruluma. Bu efekti [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Kurulum.... :idea: Bu efekti malesef manuel olarak tek tek istediğiniz uçaklara ekliyeceksiniz. Win-rar'ın içinden çıkan Hepsini Fsx'in effects bölümüne atın. Simulatör'e girdiğinizde "I" tuşuna basarak aktif-deaktif edebilirsiniz. Uçağın Aircraft.cfg bölümüne "[SMOKESYSTEM]" Diye bir bölüm açın ve motor koordinatlarını girin. Örnek: Default Boeing 737-800 [smokesystem] smoke.0 = -10, -16.1, -4.5, voo_heat_shimmer_a7 smoke.1 = -10, 16.1, -4.5, voo_heat_shimmer_a7 Eğer herhangi bir sorununuz olursa lütfen bu konudan sorunuz. ---------------------------------------------------------------- Birkaç default uçak için motor koordinatları. ( Fazla yer kaplamaması için uygulanan "Spoiler" ın altındaki MAVİ alana TEK-tıklayınız!...Pilot.) - Spoiler:
Microsoft F/A-18 Hornet [smokesystem] smoke.0 = -53.00, 2.00, 0.00, voo_heat_shimmer_a6 smoke.1 = -53.00, -2.00, 0.00, voo_heat_shimmer_a6
CaptainSim F/A-18D (courtesy of James F. Chams) [smokesystem] smoke.0 = -57.00, 0.00, 0.00, voo_heat_shimmer_a6 smoke.1 = -57.00, 0.00, 0.00, voo_heat_shimmer_a6
Microsoft Airbus 321 [smokesystem] smoke.0 = -10, -18.6, -4, voo_heat_shimmer_a7 smoke.1 = -10, 18.6, -4, voo_heat_shimmer_a7
Microsoft Boeing 737-800 [smokesystem] smoke.0 = -10, -16.1, -4.5, voo_heat_shimmer_a7 smoke.1 = -10, 16.1, -4.5, voo_heat_shimmer_a7
Microsoft Boeing 747-400 [smokesystem] smoke.0 = -129.5, -69.5, -6.9, voo_heat_shimmer_a7 smoke.1 = -98.0, -38.9, -10.4, voo_heat_shimmer_a7 smoke.2 = -98.0, 38.9, -10.4, voo_heat_shimmer_a7 smoke.3 = -129.5, 69.5, -6.9, voo_heat_shimmer_a7
CRJ 700 [smokesystem] smoke.0 = -89.0, -7.75, 4.1, voo_heat_shimmer_a6 smoke.1 = -89.0, 7.75, 4.1 , voo_heat_shimmer_a6
Microsoft Learjet 45 [smokesystem] smoke.0 = -50, -4.8, 2.8, voo_heat_shimmer_a6 smoke.1 = -50, 4.8, 2.8, voo_heat_shimmer_a6
Iris A-7 Corsair II [smokesystem] smoke.0 = -60, 0, 0, voo_heat_shimmer_a7
DSB S-3 Viking [smokesystem] smoke.1=-50, 7.5, -1, voo_heat_shimmer_a6 smoke.2=-50, -7.5, -1, voo_heat_shimmer_a6
Dino Cattaneo T-45 Goshawk [smokesystem] smoke.0 = -19.00, 0.00, 0.00, voo_heat_shimmer_a6
Robert Versluys Airbus A380-800 [smokesystem] smoke.0 = -12.9, -85.57, 6.0, voo_heat_shimmer_a7 smoke.1 = 13.46, -50.19, 1.54, voo_heat_shimmer_a7 smoke.2 = 13.46, 50.19, 1.54, voo_heat_shimmer_a7 smoke.3 = -12.9, 85.57, 6.0, voo_heat_shimmer_a7
Mike Stone Boeing C-17 [smokesystem] smoke.0 = 0.000, -45.500, 2.000, voo_heat_shimmer_a6 smoke.1 = 11.000, -24.500, 4.000, voo_heat_shimmer_a6 smoke.2 = 11.000, 24.500, 4.000, voo_heat_shimmer_a6 smoke.3 = 0.000, 45.500, 2.000, voo_heat_shimmer_a6
| |
| | | kurty EMEKLİ Admin ;)
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Ptsi 30 Mayıs 2011, 04:10 | |
| Dipnot: Kendi eklediğim koordinatlarda konuda güncellenmiş olarak yayınlanacaktır. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Ptsi 30 Mayıs 2011, 17:45 | |
| Az kalsın ben yazacaktım yüklenmesini..Siz yazmışınız mesajın sonuna.. Paylaşım için teşekkürler hocam. Arkadaşlar; Motor eksoz efektlerinin FS'ye uygulanması hakkında biraz bilgilendirme: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
| | | Haluk ADMIN
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Ptsi 30 Mayıs 2011, 19:57 | |
| Teşekkürler Kurty hocam çok güzel bir çalışma. Pilot hocanın yukarıda verdiği linkte motorlar çalışmasada bu efekt görünür diyor bunun için bir çalışmanız olacakmı? Daha gerçekçi olması için. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Salı 31 Mayıs 2011, 00:50 | |
| - Haluk demiş ki:
- Teşekkürler Kurty hocam çok güzel bir çalışma. Pilot hocanın yukarıda verdiği linkte motorlar çalışmasada bu efekt görünür diyor bunun için bir çalışmanız olacakmı? Daha gerçekçi olması için.
Olabilir Haluk hocam.. Bu tasarım kendi başına özel bir tasarımdır. Yani Duman efekti ayrı bir tasarım, efektin motorun çalışma/çalışmama durumuna göre düzenlenmesi de ayrı bir tasarımdır. Bu tasarımı XML programları ile yapmayı planlıyorum. Umarım bunda da başarılı olabiliriz. Saygılar. (Yaz'ın sonuna doğru olabilir.)..tasarım listemiz o kadar uzadı ki; yeni sipariş tasarımlara en erken 6 ay verebiliyoruz. | |
| | | kurty EMEKLİ Admin ;)
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Salı 31 Mayıs 2011, 12:19 | |
| Bu sorunu çözmeye çalışacağım. Şimdilik "I" tuşu ile aktif-deaktif yapmacaksınız. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Salı 31 Mayıs 2011, 19:11 | |
| - kurty demiş ki:
- Bu sorunu çözmeye çalışacağım. Şimdilik "I" tuşu ile aktif-deaktif yapmacaksınız.
Ah!, keşke hocam. ..keşke çözebilseniz de beni de "XML" bel^^asından kurtarsanız..Bu kadar kolay değil maalesef. İnşallah yaparsınız.. Ancak, "I" tuşu ile yaparsanız hile!'ye kaçar.. (Senden öğrendim Kurty hocam ) Asıl mesele, otomatik olarak motor çalışınca siyah gazı salsın, motor durunca kaybolsun.İşte!, bütün mesele BU!. | |
| | | Haluk ADMIN
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Salı 31 Mayıs 2011, 19:35 | |
| Çalışmalarınızda başarılar. :helal!: Bende uçma hevesimi körelteyim boyamadan başlayacağım böyle işlere ama üç senedir bi azalma olmadı. | |
| | | kurty EMEKLİ Admin ;)
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Salı 31 Mayıs 2011, 22:21 | |
| [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Yenilenmiş motor kapanınca efektinde kendiliğinden kapandığı dosyalar. Sadece içindekileri effects dosyasına atın. Motor kapandığında efekti görmeyeceksiniz! başlarken motordan siyah (yağ) dumanı geldikten sonra efekti tekrar görebilirsiniz. :) | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Salı 31 Mayıs 2011, 23:49 | |
| Kurty hocam, bu sakın şu şey olmasın?.. Hani motorları ilk çalıştırırken dışarı birden atılan DEFAULT siyah duman var. O dumandan sonra jet motorlar hızını alıyor ya!.. Bir daha o duman gözükmüyor.. Bu, o duman mı yoksa?..
Kurty hocam, yukarıda verdiğin "Automatic_FIX" içindeki .fx dosyalarını "Effects" dosyasına atıp demedin mi?..Şu an inceliyorum yazılan değerleri.. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Çarş. 01 Haz. 2011, 00:06 | |
| Kurty hocam, FX dosyalarını inceledim. Kim hazırladı bunları acaba , sorabilir miyim mahsuru yoksa?.. İki adet FX dosyası var. voo_heat_shimmer_a6.fx voo_heat_shimmer_a7.fx
Bu iki FX dosyasının içindeki değerlerden sadece şurada farklılık var. geri kalan bütün değerler aynı:
[Particle.0] başlığının altında:
voo_heat_shimmer_a6.fx'teki değerler şunlar: X Scale=0.4, 0.5 Y Scale=0.4, 0.5
voo_heat_shimmer_a7.fx'teki değerler şunlar: X Scale=0.59, 0.79 Y Scale=0.59, 0.79
Ancak bu değerler, efekt görselinin(resminin) motordan olan koordinat değerleri.. Bu arada "Z" dikey değeri pas geçilmiş/değiştirilmemiş... Yani bu FX dosyaları ile Eksoz dumanı Otomatik olarak, motor çalışınca görünüp, çalışmayınca görünmez yapmaz.. Ve şu an denedim , yükledim ve "CFG" dosyasında da gerekli koordinat ayarlarını yaptım. Olmuyor hocam.
| |
| | | Erdinç TURKAN MANAGER
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Çarş. 01 Haz. 2011, 00:33 | |
| Hocam uygulamayı bende FS9 da denedim, fakat motorların sol (left) tarafından geliyor, sağ taraftan gelmiyor,sanıyorum bu su buharı olayı Project Airbus A318-A319 ve A320 lerinde var, her iki motordan geliyor,ama yeni çıkan P.A. A321 uçaklarında bu olay yok.Saygılar. | |
| | | kurty EMEKLİ Admin ;)
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Çarş. 01 Haz. 2011, 01:36 | |
| - pilot demiş ki:
- Kurty hocam, bu sakın şu şey olmasın?.. Hani motorları ilk çalıştırırken dışarı birden atılan DEFAULT siyah duman var. O dumandan sonra jet motorlar hızını alıyor ya!.. Bir daha o duman gözükmüyor.. Bu, o duman mı yoksa?..
Kurty hocam, yukarıda verdiğin "Automatic_FIX" içindeki .fx dosyalarını "Effects" dosyasına atıp demedin mi?..Şu an inceliyorum yazılan değerleri.. Evet o duman hocam hafif duman çıkıyor. 6 numaralı efekt küçük motorlar için örnek F-18 7 numaralı efekt büyük motorlar için örnek boeing 737-747 Airbus. Bu mod FSX içindir. FS9 için hiçbir yardımda bulunamıyacağım çünkü fs9'um yok şu anda. Motorlar durduğunda efekt kayboluyor çalıştığında ise geri gerçekçi olarak çıkıyor. Resimle örnek gösterebilirim isteyorsanız. Erdinç hocam motor koordinatlarının sanırsam sadece sol tarafdakini kopyalamışsınız. + FS9 için değişik olabilir. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Çarş. 01 Haz. 2011, 01:57 | |
| Ben Fs2004'de "Robert Versluys" _ Airbus 380 de denedim. Gerçekten çok başarılı.. 4 motorun koordinatları TAM uydu. Sorun yok. Dediğin gibi ancak gökyüzümnde dumanlar hafifi belli oluyor. Gündüz açık havada daha da belli oluyor. Gerçekçi yapılmış Bravo.. Ama Microsoft' ta da BRAVO!.. Çünkü "effekt resmi" olarak; "Effects/texture" klasöründeki microsoft'un Contrail efect resmi olan fx_wake_2.bmp yi kullanmış. Şu resim: voo_heat_shimmer_a6-7.fx dosyalarında bu rengi negatif yaparak, beyaz olan Contrail siyah çıkıyor. Uzunluğunuda .fx doayasındaki değerlerle kısaltmış. Buraya kadar çok iyi .. Bravo diyebilirim. Gelelim Motor çalışmadığı zamana.... Kurty hocam. Tamam uçak yerdeyken(pist üzerindeyken) hiçbir siyah duman yok, ama motorlar ÇALIŞIYOR!..Pist başında TAM GAZ verdim ki duman çıksın diye .. I-IH!. Çıkmadı. Olması gerekirdi.. Sonra take-Off yaptım, pistten ayrıldım. 400-700ft. sonra siyah dumanlar belli olmaya başladı.. Burası da güzel.. 35-40.000 ft'e çıktım. Hala güzel dumanlarım duruyor. 40.00 ft'te motorları kapatınca dumanların da gitmesi gerekirdi!..Değil mi?.. Hani motorlar susunca dumanlar da yok olması lazım.; Yakıt ve eksoz yoksa, duıman nerden gelsin?.. 40.000ft.te motorları STOP ettim. Fanların iyice durmasını bekledim. Ama nafile.. Duman hala var. Yani mühim olan dumanların görüldüğü gökyüzünde motorları stop edince dumanların da kaybolması gerekirdi. kaybolmadı Kurty hocam. Deneyin arkadaşlar bakın .. Bu effekti uyguladığınız uçağı 25-28.000 ft. gökyüzüne çıkartın , motorları stop ettirin ve bakın. Dumanların hala oluştuğunu göreceksiniz. Kısacası; fx dosyalarındaki hiçbir değer Otomatik olarak motorlar sustuğunda efektin kaybolması için değer bulunmuyor. Yapılamaz mı?, yapılır tabi ki... Sonuç olarak, daha önceki yıllarda da kullandığım 3 duman effektinden bu effekti bizlerle paylaştığı için Kurty hocama çok teşekkür ederim. Saygılar. - | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Çarş. 01 Haz. 2011, 02:06 | |
| Neden bu kadar çok .fx doayası içindeki değerlerden bahsettim?..
Çünkü insanda bir MERAK duygusu vardır ya.. İşte bu duyduyu bastırmak için Fs dosyalarının içine hiç girmeyen kaptanlarımız bile; "_-Allah, allah; beyaz dumanı YAZI ve Sayılarla nasıl SİYAH yapıyorlar?" veya "- uzun Contrail izini sayılarla ve yazılarla nasıl kısaltabilirler?" diye merak edip dosyanın içine girmelerini sağlamak, hiç olmazsa bizim bu dosyaların içinde nelerle uğraştığımızı ve nasıl çalıştığımızı bilmeleri için... İnsan bu duyguyla farkında bile olmadan, zaman bulamayıp öğrenemediği bilgileri bir ÇIRPIda öğreniveriyor...Saygılar kaptanlarım.
İmzamdaki Atatürk'ümüzün sözleri hep aklımızda olsun kaptanlarıım.. çalışmak, çalışmak, çalışmak.. Yaş, baş ne olursa olsun.. | |
| | | kurty EMEKLİ Admin ;)
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Çarş. 01 Haz. 2011, 02:12 | |
| Hocam bende hiçbir sorun yok şimdi denedim. Fl400'e çıktım motor kestim contrailler kesildi, eksos efektide kesildi, açtım hepsi tekrar çalıştı. Isterseniz resim koyabilirim. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Çarş. 01 Haz. 2011, 02:19 | |
| Hocam resim ispat etmez.. Tamam inanıyorum size.. Belki A380lerde veya Fs2004'de kesmiyor olabilir. Ancak aynı fx dosyası ve aynı değerler olduğu müddetçe her durumda kesmesi gerekir. Çünkü az-çok fx dosya düzenlemesinden anladığım kadarı ile "motor_ON/OFF" =effect OPEN gibi değerler bulunmuyor. belki sizin FsX'te başka bir dosyada effectleri kesen değerler bulunabilir. Ama buradaki FX dosyaları ile olmuyor.. sanırım FsX'teki başka dosyalarda bunun açıklaması bulunabilir.Çünkü FsX kullanıyorsunuz.. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Çarş. 01 Haz. 2011, 02:22 | |
| Kurty hocam, bir de ÇAğrı ve esteban kaptanlarımızın mesajlarını, profillerini kontrol eder misiniz?. Ben YORULDUM , ağzımda TÜY bitti. Yakında OTLAR çıkacak... | |
| | | bilgin.5252 Pilot-1
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Ptsi 13 Mayıs 2013, 16:39 | |
| hocam rica etsem linki yenileyebilirmisiniz? | |
| | | Ersin Akbulut Pilot-3
| Konu: Geri: [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! Salı 14 Mayıs 2013, 20:22 | |
| link kırık.yenileyebilirmisiniz. | |
| | | | [FSX] - FSX'de bir İlk! Motor ısı efekti! | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |