Facebook |
|
Visitors |
The following countries follow VAPS: ( Since 01.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| Ils olmayan havalimanlarına iniş | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: Ils olmayan havalimanlarına iniş Cuma 28 Ekim 2011, 16:07 | |
| Arkadaşlar eğer bir h.limanında ILS yoksa yani vor olarak inilecekse en kolay yoldan nasıl inilir bunlarla ilgili döküman vs olan arkadaşlar paylaşırsa çok sevinirim teşekkürler. ::) | |
| | | enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: Geri: Ils olmayan havalimanlarına iniş Cuma 28 Ekim 2011, 16:09 | |
| Bu arada Fmcli uçak sürüyorum belirteyim chart ta okumaya çalşıyorum. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Ils olmayan havalimanlarına iniş Cuma 28 Ekim 2011, 20:48 | |
| Sürüyorum derken ::)
Vallaha hocam, her meydanda veya her pistte ILS olacak diye bir koşul yok. Öncelikle ILS ne işe yarar, bunu bilmekte fayda var: Diyelim meydanda görüş düşük, hava koşulları kötü. Görerek inmek imkansız ise ILS faydalı oluyor. Bunun dışında herşey normal ise ILS yaklaşmanın bir mantığı da yok zaten. VOR yaklaşma ile pist ortalamasını kendiniz yapabilirsiniz zaten. Bunun dışında alçalma açısını da PAPI ışıklarını takip ederek yapabilirsiniz. PAPI ışıklarında 4 lamba var. Bunlar, kırmızı veya beyaz yanarlar (dış görünümden yani spot görünümden bakmayın, aşağı yukarı hareket ettikçe ışıkların rengi değişiyor). Kokpit görünümünden bakın bu ışıklara. Eğer 4 beyaz yanıyorsa alçalın anlamını taşır. Alçalmazsanız pas geçmek zorunda kalacaksınız. 3 beyaz 1 kırmızı ise teker koyacağınız nokta, koymanız gereken yerden biraz ileride olacaktır, belki durmakta zorlanabilirsiniz. En ideali 2 beyaz 2 kırmızı. Süzülme açınız mükemmel demektir. Kırmızı ağırlıkta olursa da piste ya hiç ulaşamayacaksınız ya da sıkıntılı ulaşacaksınız demektir. 4 beyaz veya 4 kırmızı yanarken bir anda 2 beyaz 2 kırmızı yapamazsınız, yavaş yavaş yapabilirsiniz, burnu çok kaldırmanız gerek. Bu işlem için de Home veya End tuşlarını kullanabilirsiniz. Home ile burun aşağı iner, End ile yukarı kalkar. Lövye ile yaparsanız sert olur, çok önermem.
Dün yaşadığım bir olay: LTAC-LTBS (Dalaman) arası uçuyordum. Muhtemelen 01R pistini verir ATC diye düşünürken ATIS frekansına bağlandım, Visual 19L dedi (ilk kez, çoğunlukla 01R veriyordu). Ben de pisti değiştirdim FMC'de, alçalma açımı ona göre tekrar ayarladım ve VOR yaklaşma denedim (DAL VOR'una bağlanarak). Nitekim piste burnunu çevirdi uçağım ama 2.500 feet yükseklikte (pistin yerden yüksekliği 20 feet) önümdeki tepeye çarpacağımı anlayıp 3.500 feet'e çıktım (01R için chart okuyup 19L için okumazsan olacağı bu idi). 2.500 feet'te 200 knot süratteyken mecburen sürat yükselttim (tırmanabilmek için), ancak yükselmeden önce 2 kırmızı 2 beyaz okuyordum, yükselince 4 beyaz oldu, mesafe azaldı, alçalırken hızlı alçalttım, sürat arttı haliyle, piste teker koyabilecek bir yükseklikte süratim 220 knot idi :lol: Yani ILS olmadan inebiliyorsunuz ama chart'i iyi okuyun, bilmediğiniz meydanlarda çok işe yarar (İstanbul, İzmir gibi yerlerde rahat iniyorum örneğin). Haa, uçuş ne mi oldu, dönerek 01R pistine indim, ATC de hemşerim ne yapıyorsun demedi, 330 puanlık temiz bir inişle bitirdim :lol: | |
| | | orhanyavuz ADMIN Orgnztor Manager
| Konu: Geri: Ils olmayan havalimanlarına iniş Cuma 28 Ekim 2011, 23:34 | |
| Özgür hocam anlatım için teşekkürler.Bende askeri uçuşlar yapmadığım sürece ağırlıkta ıls kullanıyordum ama son zamanlarda becerimi arttırmak için manuel inişleri tercih ediyorum.Bu anlatımında çok faydalı oldu. Saygılar | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Ils olmayan havalimanlarına iniş C.tesi 29 Ekim 2011, 01:22 | |
| Tam da bu konunun üstüne az önce yaşadığım olay: OERK (Suudi Arabistan - Riyad) Havaalanı'nda 33L pistine inecektim (yaptığım taksi levhalarını görem diye). Geç saat oldu, ILS ile 33L inelim dedim, ortaladı ama bakıyorum, PAPI ışıkları epey solumda. Biraz daha yaklaşınca ILS hattını yapan şahsiyetin, taksi yoluna ILS verdiğini gördüm ve hemen sola dönerek (karanlıkta yanaşırsan) pisti ortalamaya çalıştım ama olmadı. Hem mesafe azdı hem de irtifam. Gerçi teker koydum piste (hem de pisti öptürdüm uçağa, çok yumuşak indim) ama ön teker yerleşesiye kadar pistten çıktık ::) Uçuşu bitirip AFCAD dosyasına bakınca gerçek ortaya çıktı. O kadar levhayla uğraşacağına ILS hattının doğru olup olmadığına bak, değil mi ama | |
| | | emresancaktar EDITOR
| Konu: Geri: Ils olmayan havalimanlarına iniş C.tesi 29 Ekim 2011, 02:43 | |
| En güzeli her yönden Manuel Landing bence de. Özellikle FSX'de PMDG ile zaten ayrı bir güzelliği var şu HGS ekranı ile, PAPI ışıklarını tam manalı öğrendiğimiz iyi oldu. Ellerinize sağlık. | |
| | | enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: Geri: Ils olmayan havalimanlarına iniş C.tesi 29 Ekim 2011, 12:28 | |
| Bende çok teşekkür ederim hocam iyi bir anlatımdı gerçekten chartlarıda okumaya çalışıyorum zaten ha birde, bana kimse dememişdi fmc var diye fs ile 6-7 yıldır ilgileniyorum yani 5 yıl hep default uçtum çünkü fmc'li uçak chart falan olduğunu hiç bilmiyorudum durum böyle olunca iş gecikti.Oyunun multiplayerine girinceanladımki kullandıgım default uçak bisiklet sürmek gibi birşeymiş | |
| | | | Ils olmayan havalimanlarına iniş | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |