VAPS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaSSSGiriş yapKayıt Ol
Facebook
Google Translator
Visitors
The following countries follow VAPS:
( Since 01.01.2014 )
Ils olmayan havalimanlarına iniş  Flags_1
VAPS Forum Links
 Anasayfa-Indeks
 VAPS-Download
 Üye Listesi-Member List
 Kişisel Ayarlarınız-Profil
 SSS-Help
 Arama-Search
Sosyal yer imi
Sosyal yer imi reddit      

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın

 

 Ils olmayan havalimanlarına iniş

Aşağa gitmek 
4 posters
YazarMesaj
enesyildirim
Teacher Pilot

Teacher Pilot
enesyildirim



Ils olmayan havalimanlarına iniş  Empty
MesajKonu: Ils olmayan havalimanlarına iniş    Ils olmayan havalimanlarına iniş  EmptyCuma 28 Ekim 2011, 16:07

Arkadaşlar eğer bir h.limanında ILS yoksa yani vor olarak inilecekse en kolay yoldan nasıl inilir bunlarla ilgili döküman vs olan arkadaşlar paylaşırsa çok sevinirim teşekkürler. ::)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
enesyildirim
Teacher Pilot

Teacher Pilot
enesyildirim



Ils olmayan havalimanlarına iniş  Empty
MesajKonu: Geri: Ils olmayan havalimanlarına iniş    Ils olmayan havalimanlarına iniş  EmptyCuma 28 Ekim 2011, 16:09

Bu arada Fmcli uçak sürüyorum belirteyim chart ta okumaya çalşıyorum.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



Ils olmayan havalimanlarına iniş  Empty
MesajKonu: Geri: Ils olmayan havalimanlarına iniş    Ils olmayan havalimanlarına iniş  EmptyCuma 28 Ekim 2011, 20:48

Sürüyorum derken ::)

Vallaha hocam, her meydanda veya her pistte ILS olacak diye bir koşul yok. Öncelikle ILS ne işe yarar, bunu bilmekte fayda var: Diyelim meydanda görüş düşük, hava koşulları kötü. Görerek inmek imkansız ise ILS faydalı oluyor. Bunun dışında herşey normal ise ILS yaklaşmanın bir mantığı da yok zaten. VOR yaklaşma ile pist ortalamasını kendiniz yapabilirsiniz zaten. Bunun dışında alçalma açısını da PAPI ışıklarını takip ederek yapabilirsiniz. PAPI ışıklarında 4 lamba var. Bunlar, kırmızı veya beyaz yanarlar (dış görünümden yani spot görünümden bakmayın, aşağı yukarı hareket ettikçe ışıkların rengi değişiyor). Kokpit görünümünden bakın bu ışıklara. Eğer 4 beyaz yanıyorsa alçalın anlamını taşır. Alçalmazsanız pas geçmek zorunda kalacaksınız. 3 beyaz 1 kırmızı ise teker koyacağınız nokta, koymanız gereken yerden biraz ileride olacaktır, belki durmakta zorlanabilirsiniz. En ideali 2 beyaz 2 kırmızı. Süzülme açınız mükemmel demektir. Kırmızı ağırlıkta olursa da piste ya hiç ulaşamayacaksınız ya da sıkıntılı ulaşacaksınız demektir. 4 beyaz veya 4 kırmızı yanarken bir anda 2 beyaz 2 kırmızı yapamazsınız, yavaş yavaş yapabilirsiniz, burnu çok kaldırmanız gerek. Bu işlem için de Home veya End tuşlarını kullanabilirsiniz. Home ile burun aşağı iner, End ile yukarı kalkar. Lövye ile yaparsanız sert olur, çok önermem.

Dün yaşadığım bir olay: LTAC-LTBS (Dalaman) arası uçuyordum. Muhtemelen 01R pistini verir ATC diye düşünürken ATIS frekansına bağlandım, Visual 19L dedi (ilk kez, çoğunlukla 01R veriyordu). Ben de pisti değiştirdim FMC'de, alçalma açımı ona göre tekrar ayarladım ve VOR yaklaşma denedim (DAL VOR'una bağlanarak). Nitekim piste burnunu çevirdi uçağım ama 2.500 feet yükseklikte (pistin yerden yüksekliği 20 feet) önümdeki tepeye çarpacağımı anlayıp 3.500 feet'e çıktım (01R için chart okuyup 19L için okumazsan olacağı bu idi). 2.500 feet'te 200 knot süratteyken mecburen sürat yükselttim (tırmanabilmek için), ancak yükselmeden önce 2 kırmızı 2 beyaz okuyordum, yükselince 4 beyaz oldu, mesafe azaldı, alçalırken hızlı alçalttım, sürat arttı haliyle, piste teker koyabilecek bir yükseklikte süratim 220 knot idi :lol: Yani ILS olmadan inebiliyorsunuz ama chart'i iyi okuyun, bilmediğiniz meydanlarda çok işe yarar (İstanbul, İzmir gibi yerlerde rahat iniyorum örneğin). Haa, uçuş ne mi oldu, dönerek 01R pistine indim, ATC de hemşerim ne yapıyorsun demedi, 330 puanlık temiz bir inişle bitirdim :lol:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
orhanyavuz
ADMIN
Orgnztor Manager

ADMINOrgnztor Manager
orhanyavuz



Ils olmayan havalimanlarına iniş  Empty
MesajKonu: Geri: Ils olmayan havalimanlarına iniş    Ils olmayan havalimanlarına iniş  EmptyCuma 28 Ekim 2011, 23:34

Özgür hocam anlatım için teşekkürler.Bende askeri uçuşlar yapmadığım sürece ağırlıkta ıls kullanıyordum ama son zamanlarda becerimi arttırmak için manuel inişleri tercih ediyorum.Bu anlatımında çok faydalı oldu.
Saygılar
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



Ils olmayan havalimanlarına iniş  Empty
MesajKonu: Geri: Ils olmayan havalimanlarına iniş    Ils olmayan havalimanlarına iniş  EmptyC.tesi 29 Ekim 2011, 01:22

Tam da bu konunun üstüne az önce yaşadığım olay: OERK (Suudi Arabistan - Riyad) Havaalanı'nda 33L pistine inecektim (yaptığım taksi levhalarını görem diye). Geç saat oldu, ILS ile 33L inelim dedim, ortaladı ama bakıyorum, PAPI ışıkları epey solumda. Biraz daha yaklaşınca ILS hattını yapan şahsiyetin, taksi yoluna ILS verdiğini gördüm ve hemen sola dönerek (karanlıkta yanaşırsan) pisti ortalamaya çalıştım ama olmadı. Hem mesafe azdı hem de irtifam. Gerçi teker koydum piste (hem de pisti öptürdüm uçağa, çok yumuşak indim) ama ön teker yerleşesiye kadar pistten çıktık ::) Uçuşu bitirip AFCAD dosyasına bakınca gerçek ortaya çıktı. O kadar levhayla uğraşacağına ILS hattının doğru olup olmadığına bak, değil mi ama kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
emresancaktar
EDITOR

EDITOR
emresancaktar



Ils olmayan havalimanlarına iniş  Empty
MesajKonu: Geri: Ils olmayan havalimanlarına iniş    Ils olmayan havalimanlarına iniş  EmptyC.tesi 29 Ekim 2011, 02:43

En güzeli her yönden Manuel Landing bence de. Özellikle FSX'de PMDG ile zaten ayrı bir güzelliği var şu HGS ekranı ile, PAPI ışıklarını tam manalı öğrendiğimiz iyi oldu. Ellerinize sağlık.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
enesyildirim
Teacher Pilot

Teacher Pilot
enesyildirim



Ils olmayan havalimanlarına iniş  Empty
MesajKonu: Geri: Ils olmayan havalimanlarına iniş    Ils olmayan havalimanlarına iniş  EmptyC.tesi 29 Ekim 2011, 12:28

Bende çok teşekkür ederim hocam iyi bir anlatımdı gerçekten chartlarıda okumaya çalışıyorum zaten ha birde, bana kimse dememişdi fmc var diye fs ile 6-7 yıldır ilgileniyorum yani 5 yıl hep default uçtum çünkü fmc'li uçak chart falan olduğunu hiç bilmiyorudum durum böyle olunca iş gecikti.Oyunun multiplayerine girinceanladımki kullandıgım default uçak bisiklet sürmek gibi birşeymiş kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Ils olmayan havalimanlarına iniş
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» İniş takımları olmayan uçağım
» IlS Frekansları Olmayan Havaalanlarına ILS Frekansı Nasıl Eklenir ?
» ils siz iniş yardım ?
» VFR, VOR to VOR uçuş ve ILS iniş.
» İniş'te Hız Düşüremiyorum

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: FS TASARIM ve EKLENTİLER
M.Flight Simulator Designs & Add-ons
 :: Havaalanı ve Afcad Tasarımları, Çözümler, Öneriler
Airport Scenery Forums
-
Buraya geçin: