Facebook |
|
VAPS following countries: ( Since 28.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| Wilco İle Ils | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: Wilco İle Ils C.tesi 15 Ekim 2011, 12:32 | |
| Arkadaşlar Wilco 737-300 ile ILS olarak inemiyorum yardımcı olacak arkadaşlar bekliyorum. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Wilco İle Ils C.tesi 15 Ekim 2011, 16:03 | |
| Olurum olmasına da tavsiye etmem o uçağı. Gerçekçilik bakımından iyi de... Ne bileyim, ısınamadım. Trim sesi bile çıkartmıyor ::) | |
| | | enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: Geri: Wilco İle Ils C.tesi 15 Ekim 2011, 17:03 | |
| Bilmem pc özelliklerine göre hareket etmeye çalışıyorum gerçi ayarlar full en ağır uçaklarda fs2004 50 frame ama bilmemki deniyoruz tam bulana kadar devam sizin ıls ile bilginiz varsa paylaşabilirsiniz. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Wilco İle Ils C.tesi 15 Ekim 2011, 19:14 | |
| Enes hocam:
Sizden ricam, ILS yaklaşma konusunda ne biliyorsunuz, ne bilmiyorsunuz, onu söylemeniz. Forumda ILS yaklaşma ile ilgili konularımız var. En son, PMDG 737-800 ile FMC programlama, kalkış, uçuş, ILS yaklaşma ve iniş ile ilgili 5 bölümlük bir seri yayınladım. Wilco 737 de 3 aşağı 5 yukarı aynı sistemi kullanıyor. Oradan da faydalanabilirsiniz. Kolay gelsin. | |
| | | enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: Geri: Wilco İle Ils Salı 18 Ekim 2011, 15:32 | |
| Hocam şöyle başlayayım NAV1 aktif olunca loca basmam gerk bildiğim öylede yapıyorum basıyorum ama uçak ne dönüyor ne birşey oluyor,ama G/S leri çok güzel yakalıyor aşağı yukarı süper ama sağa sola yok hocam 0 yani bazen anlamsız dönüşler yapıyor headingi 108 yapınca (trabzonun cours'u)headingten atıyor herşeyi alıyor güzelce ILS iniyor amçaa benim anlamadığım şu ki neden loca basınca dönmüyor videolarda izliyorum hemen dönüyor uçakta sorun olsa 4 pc de denedim yapamıyorum ben yapamıyorum bütün pc ler aynı idi.Headinglede inince gerçekçiliği bozdugunu düşünüyorum
Teşekkürler | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Wilco İle Ils Salı 18 Ekim 2011, 16:00 | |
| Sayın hocam. Sizin için basit bir çizim yaptım, orada anlatayım en iyisi: Diyelim, yukarıdaki sanal meydanda 07 pistine ineceksiniz. Course değeriniz 070 olsun. Siz bu değeri çoklu kontrol paneline (MCP yani hız, irtifa bilgilerini girdiğiniz panel, Boeing için) işlersiniz. Yapmanız gereken tek şey, uçağınızı, 07 ILS hattı diye geçen o sağ üst köşeye doğru giden çizginin üzerine getirmek. Şöyle de hayal edin: Lazer ışığıyla korunan bir bölgede, ışığın kestiği yerden geçtiğiniz anda alarm öter. Öyle bir hat bu işte. ILS, mors alfabesiyle sinyal gönderiyor ve bu hatta giren uçak, sinyalleri alıyor (Nav1 dediğiniz) ve lokalizer (LOC) tuşuna da basılı ise kendisini piste doğru döndürüyor. Aynı söylediklerim 25 no'lu pist için de geçerli ama 250 course değerini (070 yaptık ya 180 fazlası olacak bu durumda) girdikten sonra 25 ILS hattına gitmeniz gerekiyor. Resmin tam ortasındaki bölüm, temsili pisttir (fena da çizmemişim hani, orta çizgilerini bile koydum pistin). Bütün sorun şu: İster 07 ILS hattı, isterse 25 ILS hattına girin, nereden girdiğiniz çok önemli. Piste sadece 2-3 nm mesafe kala bu hatta girerseniz, %100 (kesin konuşuyorum) pas geçersiniz. Çünkü siz, dönüş işlemleri sırasında havada asılı kalamayacağınızdan uçağınız ilerlemeye devam edecek, iniş noktasını kaçıracaksınız bu defa (G/S yani süzülme açısını yakalıyorum dediğiniz için bu noktada problem yok zaten). 10 nm mesafede bu hatta girerseniz, zaten 2-3 nm mesafe kadar (sürati düşük tutmak çok önemli, manevralar daha rahat olur) ortalama işiyle uğraşırsınız, kalan mesafede de güvenle inersiniz. Sizin anlamsız dönüşlerinize gelince: Diyelim pistin solundan geldiniz, sağa dönerek ineceksiniz (İstanbul Atatürk Havalimanı, 05 numaralı pisti öyledir, sağa dönerek turlanır, sizin Trabzon 29 numaralı pisti de öyledir). Önce sağa dönüş yapar uçağınız ama bunu epey keskin yapar. Hatta pistin bu defa solundan çıkar, sağına geçer. Ancak bu normal bir durum. Otomobiller gibi dönüp de gidelim olayı yok havada. Sırf sağa dönüp bıraksa yine ortalayamıyor pisti, solunda kalmaya devam ediyor bu durumda. Size göre anlamsız gelen dönüşler, gerekli dönüşlerdir çoğunlukla. Şu da var, 30 derecelik bir açıyla o hatta girmeyi başarabilirseniz, en rahat dönüşü yapıyor. 90 derecelik bir açıyla girerseniz de toplamak için çok uğraşıyor uçağınız. Biraz da sorun burada. Deneyim bakalım. Yine de Wilco Boeing 737'lerini önermiyorum. İçimi karartıyor o uçak, PMDG bu konuda daha başarılı. | |
| | | enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: Geri: Wilco İle Ils Salı 18 Ekim 2011, 16:41 | |
| Hocam Baştan sona teşekkürler,çizimde hiç fena değil zaten ben onlineydim ama deniyordum yaptığınızı o yüzden yazamadım hemen 2dk de slew modla aldım geriye hocam;
Çoooooooooookkkk teşekkürler aynende dediğinizi yaptım yemeğimi alıp geliyordumki uçak pisti ortalamış iniyor :D ten dedi yetişemedim çakıldı eheh çok teşekkürler ocakta yeni pc alıyorum wilcoyuda bırakırım ngx ile uçucam hele bir alayımda :D | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Wilco İle Ils Salı 18 Ekim 2011, 17:06 | |
| Bir tavsiye: NGX için FSX kurmanız gerekecek. Çok uğraştık forumda, anlatamadık: Bir çok usta simalatörcü bile FS9 kullanıyor. Bence bilgisayarı değiştirip FS9 ile uçun. Sonra benim gibi LTBA veya LTAI inişlerinde, 8-9 frame yakalamadan, temiz bir iniş yaparsınız. Ah parasızlık, imkan olsa makineyi değiştireceğim ama hanım da bizi değiştirir artık (hele bugün, doğum gününü kutlamazsam bittim demektir) ::)
İyi uçuşlar dilerim. Yalnız, bu ILS hattına oturma işlemi gerçekçi olsun istiyorsanız chart okumayı öğrenin. Forumda anlattım, dilim döndüğü kadar ama ben de daha acemisiyim bu işin. | |
| | | enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: Geri: Wilco İle Ils Cuma 21 Ekim 2011, 16:04 | |
| Hocam yengeye selamlar korkmayın sizin gibi pilotu değişmez yenge :D -- Şöyle söyleyeyim ben zaten fs9 ile uçuyorumda bakalım makineyi bende değişip x e geçmek istiyorum ama bilmem ki çok para ngx te adam gibi frame için bayağı para saymak lazım :) | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Wilco İle Ils Cuma 21 Ekim 2011, 21:39 | |
| Paranız varsa da yoksa da FS9 kullanın. FSX'ten dönen birisi olarak söylüyorum. Yalnız FSX, sizi duacı bir insan haline getiriyor, imanı kuvvetlendiriyor. Uçuş sırasında yalvarıyosnuzu, göçmesin diye. | |
| | | enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: Geri: Wilco İle Ils C.tesi 22 Ekim 2011, 06:55 | |
| Ehehehe çok doğru dediniz Hocam bende zamanında çok dua ettim ::) | |
| | | enesyildirim Teacher Pilot
| Konu: Geri: Wilco İle Ils C.tesi 22 Ekim 2011, 07:01 | |
| Hocam Fsx'te zaten ariane ile uçuyodum chart kullanıyordum güzelcede iniyodum ama bi zamandan sonra oda takılmaya inişlerde 10 frameye kadar düşünce,bende fs2004 iso adlı dosyayı indirmiştim aklıma geldi fs9 a geçtim::) zaten mors bile ötmüyodu | |
| | | | Wilco İle Ils | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |