Facebook |
|
VAPS following countries: ( Since 28.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| Wilco A318 Kalkış Sorunu | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
kadirsariaslan Vaps Designer
| Konu: Wilco A318 Kalkış Sorunu Paz 13 Kas. 2011, 17:57 | |
| Bu sefer uçmadan önce çok fazla kaynaktan çalıştım dersime ama nedense kalkışta uçak stall oluyor. Adımları defalarca kontrol ettim sonuç aynı. Sorunu kendim bulamadığımdan dolayı Cold & Dark çalışmadan kalkışa kadar tüm yaptıklarımı anlatacağım. Hatamı görmeniz daha kolay olur. -her ihtimale karşı oyuna girmeden önce airbus configden yükleme planını hazırlayıp kaydettim. Aynısını FSP de de gireceğim. 1- 2 bataryada aktif 2- Nav ışıkları açık 3- Harici güç kullanımı aktif 4- Gen 1 ve 2 aktif --- Bu adımdan sonra MCDU planlarını girdim resimleri aşağıda mevcut --- 5- APU master switch -> on 6- APU başlattım. 7- APU bleed -> on 1- TOW değeri (içerde 174kg yakıt olduğundan ZFW 47.2 çıkar yaklaşık olarak) 2&3- Yolcu ve bagaj yüklemeleri airbus configle aynı şekilde ayarlandı 4- yakıt olarak 5064 kg yüklendi. 1- Uçuşum LTAI/LTAF 2- Cost index olarak 35 girdim 3- Uçuş yüksekliğimide FL250 olarak belirlemiştim daha öncesinde 4- Uçağın yerini belirledim 1- Değerleri kendi girdi (ZFW CG sanki çok arkada?, ZFW tahmin ettiğimizle aynı değer) 2- 5064 yüklemiştik 5.1 olarak yuvarladı 3- girdiğim plana göre yakıt ve süre hesabını yaptı. 1- Kalkış için 2 flap ve FLEX uygun gördüm (yakıt tasarrufu ve daha az gürültü :P) 2- Bu değer her firma ve havalanına göre değişkenlik gösteriyor ama manualde genel kullanımda 50 kullanmamızı önerdiği için girdim. 3- hızları bilgisayara hesaplatıp değerleri yerleştirdim. 1- Tırmanma hızı olarak FL100 altında olacağımızdan genellikle 250 olarak belirliyorum. Ekonomik seyir için önerdiği hız değerini giriyorum. Kalkış öncesi her şey yolunda. Panelde ALT değeri 25000 girildi, FD ve ARPT aktif. Gazı FLEX aktif olacak kadar açtım ve joystick'e el dahi değdirmeden kalkışa geçti uçak ve stall a girmeden hemen öncesi. (aircraft.cfg dosyasında default vertical speed 1800) Tırmanma varyom artık 4000lerde... bir kaç saniye sonrada stall. Diyeceksiniz ki varyo neden "---------" şeklinde, izlediğim ve incelediğim hiç bir örnek uçuşta oraya varyo değeri girmiyorlar. Otomatik olarak uçakları hesaplıyor fakat bende sorun oluyor. Hata yaptığım yeri de anlayamadım. | |
| | | Salih BAŞPINAR Pilot-3
| Konu: Geri: Wilco A318 Kalkış Sorunu Paz 13 Kas. 2011, 18:09 | |
| Kadir kaptanım sorun altitude'e girdiğin 25000 feet değeri olabilir. Oto pilot bu değere göre varyo hesaplayıp o şekilde tırmanma yapıyor olabilir. Kalkışta altitude değerini 4000 feet'te sabit bırakıp tırmanma rayına oturunca yavaş yavaş yükseltirsen sorun ortadan kalkar gibi düşünüyorum. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: Wilco A318 Kalkış Sorunu Paz 13 Kas. 2011, 18:13 | |
| Kadir hocam, VS(Vertical Speed) 'i önce "Aircraft.CFG" den "1000.00 - 1200.00" yapınız.Daha sonra uçuşa başlarken, "FD, ALT" tuşu basılı ve "VS: 1200"'de sabitlenmiş (Görünenecek) ve Fren çekili olsun. "IAS" ı "255-260" arasına ayarlayın ve "ATH ile SPD" 'e basın.."Freni bırak!" uyarısından sonra freni boşa alın ve uçak pistte hızlanırken "IAS: 120-130" arasına geldiğinde kalkışa geçin.
Resimlerde kalkış hızınız mükemmel, fakat 130 knot ve LTAI_Antalya gibi "0" deniz seviyesinde varyonun 4000'e çıkmasını anlayamadım. Sanırım VS(vertical Speed) sabitlenmediği içindi.. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Wilco A318 Kalkış Sorunu Paz 13 Kas. 2011, 18:34 | |
| Bayağı eksiklikler var. İlk resimde off yazan tüm düğmelerin açık olması gerek. Yakıt pompaları kapalı, jeneratör kapalı. FSP'de yükleme şekli hatalı, yük arkaya gelmiş, ortanın biraz önü olursa iyi olur yoksa kuyruk yere çarpar bu şekilde. Cost Index olarak 30 öneririm, daha az yakıt yanar. Trans ALT (transition altitude) 18000 feet olmalı, 5000 feet olmaz. Flex to Temp 50 olarak sistem mi verdi siz mi elle girdiniz? Genelde orayı çift tıklayınca 41 yazıyor da merak ettim. Ayrıca wing (kanat) ve engine (motor) anti ice (buzlanma önleyici) kapalı. Gerçi sonradan da açabilirsiniz. Şimdi: Sondan ikinci resimde sağ tarafta FOB: 4700 KG yazıyor, FOB'nin altı neden çizili? Bunun tek nedeni var, yakıt pompalarından birisi veya daha fazlası kapalı. O zaman çiziyor burayı. Sanırım motorlara yeteri kadar yakıt gitmiyor, bu da stall nedenidir. Varyo kısmına aşağı paragafta gireceğim. Son resimde hızınız, varyoya bağlı düşüyor. Yükseklik o sırada sadece 350 feet. Kontrol sizde olmalı, lövyeyi yavaşça aşağı iteceksiniz. Böylece stall olmazsınız. 1.500 feet yükseklikte otopilot çekersiniz uçağı, gaz kolunu bir kademe geri alınca 250 knot hız sınırlamasıyla hız kontrol devreye girer. Varyoyu elle ayarlayın, VS düğmesine sağ tıklayınca ayarlama açılıyor, buradan düşürebilirsiniz varyoyu. Eğer isterseniz yükseltin, hızınız azalsın, son resimdeki sol taraftaki (hızı gösteren bölüm) kahverengi bölüme hızınız geldiği anda optimal tırmanma varyosunu kendisi ayarlar Airbus. Genelde ona yaptırırım. Hızı 250 knot olacak şekilde tutar, varyoyu kademe kademe düşürür. Kahverengi bölüme giderken varyo hızlı inmesin, yoksa stall oluyor. En iyisi size resimli anlatmak, bu böyle olmayacak. Dün Airbus A321 ile en mükemmel inişlerimden birisini yaşadım. LTBA 35R pistine inerken rüzgar 027 yönünden 13 knot süratle esiyordu (orta şiddette). ATC 05 pistini verdi ama Ankara'dan gelince ters geldi, zaman sorunum da vardı (1 saniye farkla rötar yaptım, 100 puanı kaybettim), 35R istedim ve teker koymaya 300 feet kala uçak 015 yönündeydi, piste 20 derece ters durumdaydı ama yine de indirdim hem de mükemmel iniş puanıyla. O havayı her zaman bulamıyoruz, iyi denk geldi ama Boeing olsa sert inerdim, kesin | |
| | | kadirsariaslan Vaps Designer
| Konu: Geri: Wilco A318 Kalkış Sorunu Paz 13 Kas. 2011, 18:55 | |
| Özgür hocam, o ilk resimdeki offların tamamı daha dokrusu center fuel tank hariç diğerleri açık. Başlangıçta sadece bataryaları aktif ettikten sonra görüntüyü aldım.
Yükü o şekilde yapma sebebim Güncel bir airbusta buna benzer yükleme yaptığımızdan. Hoş bu yüklemeyi 319 ve üzerinde yaptık. Hiç 318le karşılaşmadığımdan Loadsheeti ve trimi görmedim. 319-320 gibi düşünüp yüklemeyi yaptım.
transition altitude için amerika ve kanada da 18000 bin avrupa genelinde havalanına göre değişmekle birlikte genelde 5000 diye biliyorum ben.
Temp 50 yi airbus vol 1 ile gelen manual i okudum. orada belirtiyordu. Yazan bölümü aynen kopyalayım "Suggestion: A value of 50 is an avarage value that should work fine."
FOB un altının çizili olması sadece center olanı açmadığımdan olabilir. tüm yakıtım kanatlarda olduğundan center ı açmadım.
350 feetlik yükseklikte kontrol zaten bende AP aktif değil. Lövyeyi yavaşça aşağı itmem gerektiğini söylemişsin ama ileri doğru tam itmeme rağmen varyoyu en fazla 3000lere düşürebiliyordum.
VS ye sağ tıkladığımda hala "------" şeklinde herhangi bir değer aktif olmuyor. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Wilco A318 Kalkış Sorunu Paz 13 Kas. 2011, 19:04 | |
| 5000 feet için söyledikleriniz doğru olmakla beraber siz de demişsiniz, Avrupa ve Amerika'da 18.000 feet kullanılıyor. O halde değiştirmemek daha doğru.
Center (merkez) yakıt tankını kapatmayın. Boşsa zaten kendisi kapatıyor, siz ellemeyin (Boeing ise hata veriyor, onda kapatmak gerekiyor).
VS kısmına sol tıklayın o zaman. Sağ tıklayınca ayarlar açılır, sol tıklayınca kapanır genelde. Eğer lövyeyle de burnu inatla kaldırıyorsa trim fazladır, home tuşuna basarak trim azaltın, aklıma gelenler bunlar. Ne FSX'te ne de FS9'da Wilco Airbus ile bu tarz bir sorun yaşadım. Bilemiyorum, bir yerde oynama yaptıysanız... | |
| | | kadirsariaslan Vaps Designer
| Konu: Geri: Wilco A318 Kalkış Sorunu Paz 13 Kas. 2011, 19:17 | |
| Kalkıştaki trim değerini hangi göstergeden görebiliriz? Acaba sorun orada mı onu kontrol edeyim. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Wilco A318 Kalkış Sorunu Paz 13 Kas. 2011, 19:34 | |
| Vallaha home tuşuna basıp trim düşürün. Neticede göstergeye gerek de yok. Varyo ve trim sorunu gibi duruyor. | |
| | | kadirsariaslan Vaps Designer
| Konu: Geri: Wilco A318 Kalkış Sorunu Paz 13 Kas. 2011, 22:21 | |
| Önerileriniz için hepinize teşekkür ediyorum. Şu an için tek sorun kalkışta varyo biraz yükseliyor onda da biraz home tuşuna basarak trimle sabit tutuyorum havalandıktan hemen sonra VS ekranını aktif edebiliyorum ama yerdeyken olmuyor. Şu an için sorun kalmadı. Yardımlarınız için teşekkür ederim. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Wilco A318 Kalkış Sorunu Paz 13 Kas. 2011, 23:24 | |
| VS ekranını zaten yerde aktif edemezsiniz. O, paralı uçaklarda olmuyor zaten. Hadi iyi uçuşlar diyelim. Bence A320 deneyin, en sorunsuzu o gibi. Kafam çok rahat oluyor o uçakla, manevrası (yerde) çok iyi, 150 yolcu alıyor, epey uzun mesafe uçabiliyor, inişi çok yumuşak, daha ne isterim ki | |
| | | kadirsariaslan Vaps Designer
| Konu: Geri: Wilco A318 Kalkış Sorunu Ptsi 14 Kas. 2011, 01:39 | |
| - Özgür Kiraz demiş ki:
- VS ekranını zaten yerde aktif edemezsiniz. O, paralı uçaklarda olmuyor zaten.
Hadi iyi uçuşlar diyelim. Bence A320 deneyin, en sorunsuzu o gibi. Kafam çok rahat oluyor o uçakla, manevrası (yerde) çok iyi, 150 yolcu alıyor, epey uzun mesafe uçabiliyor, inişi çok yumuşak, daha ne isterim ki tabi gönül isterdi A320 ile uçayım ama FSP sadece A318e izin veriyor şu an. O da 40ton un altında diye. 39 küsürat ton :D | |
| | | | Wilco A318 Kalkış Sorunu | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |