VAPS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaSSSGiriş yapKayıt Ol
Facebook
Google Translator
Visitors
The following countries follow VAPS:
( Since 01.01.2014 )
Boeing 737-800  Aletli uçuş 4  Flags_1
VAPS Forum Links
 Anasayfa-Indeks
 VAPS-Download
 Üye Listesi-Member List
 Kişisel Ayarlarınız-Profil
 SSS-Help
 Arama-Search
Sosyal yer imi
Sosyal yer imi reddit      

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın

 

 Boeing 737-800 Aletli uçuş 4

Aşağa gitmek 
4 posters
YazarMesaj
Haluk
ADMIN

ADMIN
Haluk



Boeing 737-800  Aletli uçuş 4  Empty
MesajKonu: Boeing 737-800 Aletli uçuş 4    Boeing 737-800  Aletli uçuş 4  EmptyCuma 01 Nis. 2011, 22:00

Tekrar merhaba serinin son videosundayız ufak tefek hatalar var, yok değil. mesela.. Sesim boğuk çıkmış yine onu düzeltemedim bi türlü, neyse o önemli değil ne dediğim anlaşılıyor. ikincisi LTFJ nin ILS frekansı 110.90 demişim. Sanki bir tane varmış gibi o 24 pistinin frekansı bide 06 pisti var. Üçüncüsü kule bize APP butonuna basmamızı söyler demişim yok öyle bir şey. İneceğin pist şu yönde şu kadar uzakta sinyali yakaladığında havaalanı kulesi ile temasa geç der. İşte o zaman APP düğmesine basabilirsiniz. Lövyeyi sık sık çekmişim sanki uçağı ben yönetiyormuşum gibi, yanlış anlaşılmasın FD ve ND ekranına bakmak için çekiyorum otopilota etkisi olmuyor sanırım pedala basınca etkisi oluyordu. Özgür hocamın 3. videoda belirttiği hatayı burada yapmamışım burada direk 3800-2800 girmişim FMC ye. Benim tespitlerim bunlar sizde bulursanız aşağıya yazın. İyi seyirler.

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



Boeing 737-800  Aletli uçuş 4  Empty
MesajKonu: Geri: Boeing 737-800 Aletli uçuş 4    Boeing 737-800  Aletli uçuş 4  EmptyCuma 01 Nis. 2011, 23:03

Gerçi siz Airane kullanıyorsunuz diye biliyorum ama APP tuşunun esas görevi şudur:

Anlamı Approach (yani yaklaşma). ILS ile iniş yapacağınız zaman kullanırsınız. Pisti görüyorsunuz ama henüz süzülme açısını (glide sloop) yakalamadınız. Bu tuşa basın ve bekleyin. ILS, dikey ve yatay olmak üzere iki bölümden oluşur (Türkçe anlatmak istedim, normalde farklıdır söylenişi). Yatay kısım, lokalizer dediğimiz, pisti ortalamaya yarayan kısımdır. Pembe renkli baklava dilimi şeklindedir fakat enine bir deseni vardır. Süzülme açısını ifade eden şekil de pembe renkli baklava dilimidir ama diğerinin tersine boyunadır. Siz şayet, dikey baklava dilimini, temel uçuş ekranında (primary flight display) ve elbette naviasyon ekranında (navigation display), tam ortada görürseniz uçağınız otomatik olarak burun kısmını aşağı doğru eğer ve inişe geçmeye başlar. Eğer bu dilim, ortanın üstündeyse süzülme açısının altındasınızdır ve bu şekilde piste yanaşırsanız, pisti göremeden çakılırsınız! Şayet üstte kalırsa da bu defa pisti görürsünüz ama inemeden üzerinden geçersiniz (pas geçersiniz). APP tuşu, bu dengeyi sağlar. Fakat son 100-150 feet arası (ben 100 feet'te yapıyorum), uçağınızı oto pilottan mutlaka çıkartın (CATIII sınıfı ILS varsa gerek yok, o indirir bir şekilde). Boeing kullanıyorsanız otomatik gazı daha önceden iptal edin, yoksa piste teker koymaya 20 feet kala gaz kesmek istediğinizde kesemezsiniz gazı. Airbus kullanıyorsanız da gazı, idle konuma aldığınız anda otomatik gaz direk devre dışı kalır.

Son olarak: Özellikle fspassangers kullanıyorsanız, yaşayacağınız 1 numaralı sorun teker patlatma olur. İniş varyonuzu iyi takip edin. 300 varyodan fazla teker koyarsanız ya sert iniş olur (yardımcı pilot basar fırçayı) ya da tekerleri patlatırsınız, itfaiye seslerini dinlersiniz.

Videoya bakamadım daha, kısmetse yarın kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Mertcan UZER
Pilot-2

Pilot-2
Mertcan UZER



Boeing 737-800  Aletli uçuş 4  Empty
MesajKonu: Geri: Boeing 737-800 Aletli uçuş 4    Boeing 737-800  Aletli uçuş 4  EmptyPerş. 19 Mayıs 2011, 23:08

Evet hocam zamanında az teker patlatmadım Fspassenger de :) ama güzel bi eklenti...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Tamer Öztürk
Department
Moderator

DepartmentModerator
Tamer Öztürk



Boeing 737-800  Aletli uçuş 4  Empty
MesajKonu: Geri: Boeing 737-800 Aletli uçuş 4    Boeing 737-800  Aletli uçuş 4  EmptyCuma 20 Mayıs 2011, 16:09

Hocam ellerinize ağzınıza sağlık.Gerçekten çok yararlı bir çalışma olmuş.Benim gibi acemilere yol göstereceğine eminim.Bu arada diğer videoları bir başlık altında toplasanız daha iyi olmaz mıydı hocam?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Boeing 737-800 Aletli uçuş 4
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Boeing 737 800 FMC programlamak 3
» [VIDEO-Eğitim]; PMDG 737 Full Uçuş Serisi -2- FS2Crew ile Uçuş
» VFR Uçuş dökümanı...
» VFR, VOR to VOR uçuş ve ILS iniş.
» Boeing 737-800 Default Fsx THY

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: "Mic.Flight Simulator" EĞİTİM ve ÇÖZÜMLER
Education & Solutions
 :: Mic. Flight Simulator-Uçuş Eğitimi, Sorunlar ve Çözümler
Flight Education, Problems and Solutions
 :: Uçuş Eğitim Videoları | Flight Education Videos
-
Buraya geçin: