Konu: Boeing 737-800 Aletli uçuş 4 Cuma 01 Nis. 2011, 22:00
Tekrar merhaba serinin son videosundayız ufak tefek hatalar var, yok değil. mesela.. Sesim boğuk çıkmış yine onu düzeltemedim bi türlü, neyse o önemli değil ne dediğim anlaşılıyor. ikincisi LTFJ nin ILS frekansı 110.90 demişim. Sanki bir tane varmış gibi o 24 pistinin frekansı bide 06 pisti var. Üçüncüsü kule bize APP butonuna basmamızı söyler demişim yok öyle bir şey. İneceğin pist şu yönde şu kadar uzakta sinyali yakaladığında havaalanı kulesi ile temasa geç der. İşte o zaman APP düğmesine basabilirsiniz. Lövyeyi sık sık çekmişim sanki uçağı ben yönetiyormuşum gibi, yanlış anlaşılmasın FD ve ND ekranına bakmak için çekiyorum otopilota etkisi olmuyor sanırım pedala basınca etkisi oluyordu. Özgür hocamın 3. videoda belirttiği hatayı burada yapmamışım burada direk 3800-2800 girmişim FMC ye. Benim tespitlerim bunlar sizde bulursanız aşağıya yazın. İyi seyirler.
Konu: Geri: Boeing 737-800 Aletli uçuş 4 Cuma 01 Nis. 2011, 23:03
Gerçi siz Airane kullanıyorsunuz diye biliyorum ama APP tuşunun esas görevi şudur:
Anlamı Approach (yani yaklaşma). ILS ile iniş yapacağınız zaman kullanırsınız. Pisti görüyorsunuz ama henüz süzülme açısını (glide sloop) yakalamadınız. Bu tuşa basın ve bekleyin. ILS, dikey ve yatay olmak üzere iki bölümden oluşur (Türkçe anlatmak istedim, normalde farklıdır söylenişi). Yatay kısım, lokalizer dediğimiz, pisti ortalamaya yarayan kısımdır. Pembe renkli baklava dilimi şeklindedir fakat enine bir deseni vardır. Süzülme açısını ifade eden şekil de pembe renkli baklava dilimidir ama diğerinin tersine boyunadır. Siz şayet, dikey baklava dilimini, temel uçuş ekranında (primary flight display) ve elbette naviasyon ekranında (navigation display), tam ortada görürseniz uçağınız otomatik olarak burun kısmını aşağı doğru eğer ve inişe geçmeye başlar. Eğer bu dilim, ortanın üstündeyse süzülme açısının altındasınızdır ve bu şekilde piste yanaşırsanız, pisti göremeden çakılırsınız! Şayet üstte kalırsa da bu defa pisti görürsünüz ama inemeden üzerinden geçersiniz (pas geçersiniz). APP tuşu, bu dengeyi sağlar. Fakat son 100-150 feet arası (ben 100 feet'te yapıyorum), uçağınızı oto pilottan mutlaka çıkartın (CATIII sınıfı ILS varsa gerek yok, o indirir bir şekilde). Boeing kullanıyorsanız otomatik gazı daha önceden iptal edin, yoksa piste teker koymaya 20 feet kala gaz kesmek istediğinizde kesemezsiniz gazı. Airbus kullanıyorsanız da gazı, idle konuma aldığınız anda otomatik gaz direk devre dışı kalır.
Son olarak: Özellikle fspassangers kullanıyorsanız, yaşayacağınız 1 numaralı sorun teker patlatma olur. İniş varyonuzu iyi takip edin. 300 varyodan fazla teker koyarsanız ya sert iniş olur (yardımcı pilot basar fırçayı) ya da tekerleri patlatırsınız, itfaiye seslerini dinlersiniz.
Videoya bakamadım daha, kısmetse yarın
Mertcan UZER Pilot-2
Konu: Geri: Boeing 737-800 Aletli uçuş 4 Perş. 19 Mayıs 2011, 23:08
Evet hocam zamanında az teker patlatmadım Fspassenger de :) ama güzel bi eklenti...
Tamer Öztürk Department Moderator
Konu: Geri: Boeing 737-800 Aletli uçuş 4 Cuma 20 Mayıs 2011, 16:09
Hocam ellerinize ağzınıza sağlık.Gerçekten çok yararlı bir çalışma olmuş.Benim gibi acemilere yol göstereceğine eminim.Bu arada diğer videoları bir başlık altında toplasanız daha iyi olmaz mıydı hocam?