Facebook |
|
VAPS following countries: ( Since 28.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| Çözüm; "Kanatsız B787-8" | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
pilot MANAGER
| Konu: Çözüm; "Kanatsız B787-8" Ptsi 26 Ağus. 2013, 02:42 | |
| Değerli arkadaşlar, Birkaç gün önce Peter hocamızın şu sayfamızda [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] paylaştığı, benim de üzerinde birçok testler yaptığım TSD 'nin üretimi olan Boeing 787-8 uçağında bu güne kadar hiç rastlamadığım çok İLGİNÇ bir sorunu ve çözümünü açıklayacağım. Uçak dosyalarını RAR'dan çıkartıp Fs9/aircraft klasörüne attım. Sonra "Aircraft.cfg" dosyasındaki bazı satırları kendi FS'me uygun olarak değiştirdim. İlk uçuş testlerim gayet normal, biraz frenler yumuşak, uzun mesafede duruyordu, dinamiklerde tepkime süresi uzundu, falan onlar haledildi. Daha sonra "aircraft.cfg" dosyasında diğer bazı satırların da değişmesi gerektiğinden, onları da değiştirip düzenledim. (Bu arada orjinal dosyalar indirdiğim RAR içinde duruyor tabi..). Bu ikinci düzenlemeden sonra tekrar FS'de uçağı teste girdiğimde uçağın kanatlarının alttaki resimdeki gibi, sanki testereyle kesilmiş kanatların yarısı yoktu. İLGİNÇ!, çok şaşırmıştım. Tipik bir model MDL dosyası hasarı gibi görünüyordu. Ancak dosyaları uzun saatler boyunca karıştırdığımda daha da ilginç bir durumla karşılaştım...Ve çözümünü buldum. Devam etmemi ister misiniz?.. - | |
| | | Mustafa Adlin MODERATOR
| Konu: Geri: Çözüm; "Kanatsız B787-8" Ptsi 26 Ağus. 2013, 03:01 | |
| | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: Çözüm; "Kanatsız B787-8" Ptsi 26 Ağus. 2013, 03:19 | |
| Mustafa hocamn, size birşey soracağım: Size ait başka bir nick ile ikinci bir hesabınız VAPS 'ta var mı?. Çünkü size ve bana hemen anında KİM ARTI verebilir. Şu an, şu saat itibarı ile sitede online olarak 5 kişiyiz: Cengizhan Barut, Emin Yilmaz, Mustafa Adlin, pilot, Ö.Savaş
| |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Çözüm; "Kanatsız B787-8" Ptsi 26 Ağus. 2013, 09:58 | |
| Pilot hocam: Sitede kişiler çevrim içi gözükse bile durum, göründüğünden farklı: Diyelim, forumda gezindim sonra da tarayıcımı kapatıp çıktım. Hattan düşmem (yani çevrim içi listesinden çıkmam), belli bir zaman alıyor. Zaman zaman Ümit hocamızla MSN üzerinde konuşurduk eskiden, bilgisayarını kapatması gereken durumlar olurdu ama hattan düşmesi, neredeyse 15-20 dakika sürüyordu. Çıkış düğmesine basıp forumdan çıkılmadığı takdirde halen içeride gözüküyoruz. Oradan çıkmak da açıkçası mantıklı değil çünkü her girişte, tekrar şifre girmek gerekiyor. Eh, kullandığım bilgisayarlar belli. İki tane evde, bir tane de işyerimde (bana zimmetli bilgisayardır, başkasının kullanması yasak), bunlarda şifreler kayıtlı. Kafe, başkasının bilgisayarı gibi yerlerde kullanıyorum bu seçeneği, çıkış diyorum. Böyle bir durum olma olasılığı yüksek. | |
| | | PETER General ADMIN
| Konu: Geri: Çözüm; "Kanatsız B787-8" Ptsi 26 Ağus. 2013, 12:23 | |
| Hocam kullanma kılavuzunda çözüm var. Ben açıklarım.
Modelin koruması var, "model hırsızlara karşı" CFG değişiklik yaptıysanız, problemdir. Kırmızı işaretlediğim kısımlar aynı kalmalı. Böylece her zaman modelin tasarımcısı bilinir.
Örneğin: title=Plane0 FREEWARE_COPYRIGHT_TenkuuDevelopersStudio_01JUN2013 OPTANT1110000000_OPTDEC11110 Boeing 787-881 TURKISH AIRLINES
Wings not showing up Due to the increase in file stealing, TDS has implemented new security to ensure that anyone who uses our aircraft know who the original author is and also showing that it is freeware. If your wings are not visible, then someone has removed certain lines from the aircraft.cfg. In the aircraft.cfg file, there is a line that says title= This line MUST include the following entry: FREEWARE_COPYRIGHT_TenkuuDevelopersStudio_01JUN2013 If you have multiple textures that use the same model, then you must have multiple [fltsim.#] entries. No title= may be the same, each must have a unique name, so you can add to the line to keep it different from other titles. For example, if you have an All Nippon 787, the title can be title=Plane0 FREEWARE_COPYRIGHT_TenkuuDevelopersStudio_01JUN2013 OPTANT1110000000_OPTDEC11110 Boeing 787-881 All Nippon Airlines If you use the same model, and want to also add a Japan Airlines texture, then on the JAL entry, you can have title=Plane1 FREEWARE_COPYRIGHT_TenkuuDevelopersStudio_01JUN2013 OPTANT1110000000_OPTDEC11110 Boeing 787-889 Japan Airlines Note that the security code is the exact same, only the Plane#, Aircraft type, and airline has changed. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Çözüm; "Kanatsız B787-8" Ptsi 26 Ağus. 2013, 13:17 | |
| Peki, biz ne yapıyoruz bu durumda? Peter hocamıza teşekkürlerimizi iletiyoruz | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: Çözüm; "Kanatsız B787-8" Ptsi 26 Ağus. 2013, 17:56 | |
| Aynen öyle Peter hocam.. Benim yerime açıklama yaptığımnız için teşekkürler. :+1T: Yalnız TITLE kısmında olması gereken (bir vurgu bile eksik olmadan) en azından yazı şu olmalı: FREEWARE_COPYRIGHT_TenkuuDevelopersStudio_01JUN2013 Bu cümle içinden tek bir harf, çizgi veya bir noktalama bile değişse, modelde kanat yarım çıkar.
Niye bu TITLE kısmını kısaltmak istedim?.. Uçuş raporlarını alırken otomatik olarak "LOGBOOK.LOG" taki "Aircraft Model" kısmı uzun olacaktı. Gerçi daha sonra kısaltıyorum ama... İyi ki bu düzenlemeyi yaparken böyle bir Model Copyright uygulamasını bulabildik.
Saygılar, sevgiler. | |
| | | Erdinç TURKAN MANAGER
| Konu: Geri: Çözüm; "Kanatsız B787-8" Salı 27 Ağus. 2013, 10:28 | |
| Hocam bu uçakla bir çok uçuş yaptım, ama bana hiç gerçekci gibi gelmedi, sound olayı çok kötü, panel düzgün çalışmıyor, aircraft cfg. dosyasında birçok değişiklik yapılması gerekiyor, en basiti yukarıdaki anlatılan gibi yaptığınız, yani uçağı biraz daha gerçekci hale getirmek istiyorsunuz,buna izin verilmiyor, bu model ilk çıktığında default B777 paneli ile çıktı, sonradan b787 paneli eklediler, bizim daha önce camsim in B787 de kullandığımız panel bundan çok daha iyi Shift+7 ile açtığımız, uçağın eklentilerini bu panele uygulasak inanın ben bu paneli kullanırım.Saygılar. Camsim de kullandığımız B787 paneli,TDS nin B787 panelinden daha iyi | |
| | | PETER General ADMIN
| Konu: Geri: Çözüm; "Kanatsız B787-8" Salı 27 Ağus. 2013, 13:01 | |
| Doğru bilgi vermek gerekir, panel TDS'nin paneli değil, TDS için Ken Wigginton ve Staffan Ahlberg tarafından yapılmış bir paneldir. Düzgün çalışmıyor, doğru bilgi değil, kullanmaktayım ve sorun yok. TDS forumlara bakınca, panelle alakalı bir şikayet göremedim. CFG dosyası değişikliğe izin verilmiyor da doğru bilgi değil, sadece "title" belli bir kısmına izin verilmiyor. Zaten bu kısım uçağın uçuş dinamikleri etkilemez, "title" kısım uçağı gerçek hale getiremez, kalan etkin kısımlara istenildiği gibi değişiklik yapılabiliyor. Ses değiştirmek ya da eklemek en basit olaylardan biri, belli sitelerde bir takım sesler bulunuyor, ücretli, ücretsiz. Aramızda uçak gerçekçi gibi değil tartışacak, BOEING uzmanlar ya da 787 pilotlar var mı ki? Sonuç? Uçağın ırkı, milliyeti yok, herkes istediği tasarımcının uçağı kullanmakta serbesttir. | |
| | | Erdinç TURKAN MANAGER
| Konu: Geri: Çözüm; "Kanatsız B787-8" Salı 27 Ağus. 2013, 13:09 | |
| Peter hocam siz iyi günlerde kazasız, belâsız kullanın, ama ben sadece pilot hocama panel hakkında fikrimi yazdım, bırakın hocam karar versin. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: Çözüm; "Kanatsız B787-8" Salı 27 Ağus. 2013, 17:38 | |
| Ben de fikrimi yazayım bari.. Akşam masaüstünde duran B787_DST" klasörüne birkaç livery daha attıktan sonra, bu uçak için verilmiş "Wigginton" panelini test etmeye başladım. Gerekli dosyaları gerekli konumlara yükledikten sonra, bulunduğum yerden, LTBA'ya bir uçuş yapayım dedim. Panel'deki bütün tuşlar çalışıyordu. Taki LTBA yaklaşımında "APR" tuşunu KÖR gözlerimle arayıncaya kadar. Localizer hattının üzerine çıktığımda bile hala aramaktaydım. ::DHemen 2200>4000 ft'e çıkıp sağa Boğaz köprüne keskin dönüş yaptım. Hızımı 250 knot'ta tuttum ki, gözlüğümün üzerine bir de raftaki merceğimi alıp, panel üzerinde APR tuşunu aramak için. Bu arada uçak Sabihaya doğru gidiyor . 180 derece, sonra 220 derece verdim, SADIK için. Şu APR yerine HOLD tuşu olmasın derken sağ taraftaki AP tuşunun altında minik butona fare denk geldi. Birden açılan yazıda "Aproach Holding" görünce OHH! rahatladım. Sadık'tan sonra rahatça sorunsuz şekilde 36L'ye indim. Yani panelde bir sorun göremedim. Belki kullanım açısından ortopedik olmayan konumlandırmalar olabilir. Zaten her uçağk için üretilen farklı panellere önceden alışmak gerekiyor. Defaultta bile, bir hafta B737 ile uçup, daha sonra Bombardier'e geçtiğimde panellde bir-iki dakika afallıyorum bende.. Gelelim sorunlara. Öncelikle Camsim panelini kullanmadığım için bununla kıyaslayamayacağım. Bu panelin bana göre (bana göre diyorum, herkesi bilemem) tek sorun GAUGE dosyalarının haddinden fazla çok olması. Neredeyse Default gauge klasörünün yarısı kadar. Zaten Gaugeleri test için yüklemeden önce, default Gauge klasörünü "Gauges_ORGINAL" yaptım ve ayrı, boş bir "Gauges" klasörü açarak içine bu gaugeleri attım. yani Fs9 sadece bu panelin gaugelerini gördü. Tabi şu an tekrar eski haline getirdim klasörleri...Yani bana göre tek terslik, gaugelerin fazlalığı .. ama çözüm olarak bunları panel klasörü içine de atılabilir. Bunu yapardım ama, zamanım yoktu. En sevdiğim tarafı da gece, iki farklı şekilde aydınlık(ışık) uygulaması. Gelellim gerçeklere. Aslında gerçek bir B787-8 panelinin yüksek çöznürlüklü (en az 4000pixel) bir fotoğraf veya resmini (TAM DİK açıdan Çekim olacak şekilde) bulabilsek, hemen panel yapımına başlarım. Yaparız, çünkü daha önce Airbus'ları yaptık biliyorsunuz. Gaugeleri de panel klasörünün içine adapte ederek. Gauge'ler tabi farklı olacak, buradakileri hem telif hakkından dolayı, hem de uymayacağı için kullanamayız. Erdinç hocamın ricası olan camsim paneline MVT paneli (SHIFT+7) ekkleyebiliriz. Sorun değil. "Panel.cfg" dosyasının içindeki yazılanları bana mesaj olarak aktarırsanız, hemen hazırlayabilirim. Saygılar. | |
| | | Erdinç TURKAN MANAGER
| | | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: Çözüm; "Kanatsız B787-8" Çarş. 28 Ağus. 2013, 00:34 | |
| Merhaba hocam. Bende Taxi, Landing, Beacon ışıkları çalışıyor. Strobe ışıkları minik şekilde. Yalnız effect klasörünü test etmedim. İçinde (unutmadıysam), Winglight efecti vardı. Zamanım olmadığından herşeyi test edemedim. Öylece harici HDD'ye kaldırdım. Şu an sadece Aircraft klasöründe bıraktığım B787 dosyalarına bakabiliyorum. Towtruck aracı "Pushback" esnasıında görünmesi için "SHIFT+7" den çıkan "Tds_util" arayüzündeki GSU2/Tow 'a basınca çıkıyor. Sanırım bunu modele böyle uygulamışlar. Posky'lerde Pushback'a başladığımızda otomatik çıkıyordu. Bunun panel dosyaları ile ilgisi yok hocam. Modelden kaynaklanıyor. Saygılar. | |
| | | Mustafa Adlin MODERATOR
| Konu: Geri: Çözüm; "Kanatsız B787-8" Çarş. 28 Ağus. 2013, 00:37 | |
| - pilot demiş ki:
- Mustafa hocamn, size birşey soracağım:
Size ait başka bir nick ile ikinci bir hesabınız VAPS 'ta var mı?. Çünkü size ve bana hemen anında KİM ARTI verebilir. Şu an, şu saat itibarı ile sitede online olarak 5 kişiyiz: Cengizhan Barut, Emin Yilmaz, Mustafa Adlin, pilot, Ö.Savaş
Yeni eve taşındığımız için bu günlerde pek aktif olamadım.Yok hayır pilot hocam. Vapsta tek hesabım var. PETER hocam çözüm için Teşekkürler | |
| | | | Çözüm; "Kanatsız B787-8" | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |