VAPS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaSSSGiriş yapKayıt Ol
Facebook
Google Translator
VAPS following countries:
( Since 28.01.2014 )
IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Flags_1
VAPS Forum Links
 Anasayfa-Indeks
 VAPS-Download
 Üye Listesi-Member List
 Kişisel Ayarlarınız-Profil
 SSS-Help
 Arama-Search
Sosyal yer imi
Sosyal yer imi reddit      

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın

 

 IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik

Aşağa gitmek 
4 posters
YazarMesaj
AhmatFjorke
Pilot-2

Pilot-2
AhmatFjorke



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyÇarş. 20 Mart 2013, 20:32

Merhaba hocalarim oncelikle bir hatam olduysa ozur dilerim ama sahsi 2 sorum var Ivao hakkinda.

1. Private Pilot sinavini gectim ve pratik sinavi olacagim, konu hakkinda bilgisi olanlardan yardimci olmalarini rica ediyorum.
Gerekli dokumanlari edindim ve ogrenmek istedigim dikkat edilmesi gereken noktalar nerelerdir ve bu sinavi gecemez isek eger nasil bir sistemle geri donus yapilmaktadir tekrar sinav + pratik sinav mi yoksa sadece pratik sinav mi?

2.Agustosta eger sartlar elverisli olursa ve Turk Silahli Kuvvetleri`de uygun gorurse Kisa donem askerlik yapmayi planlamaktayim bu sure dahilinde Ivao uyeligimin iptal olmamasi icin hangi yollari izlemeliyim ? 3 ay sonrasinda kapandigini biliyorum !

Yardimci olan butun hocalarima simdiden cok Tesekkur ediyorum.

Herkeze Saygilar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyÇarş. 20 Mart 2013, 21:13

Vaktim olunca anlatırım Ahmet hocam. Şimdiden başarılar dilerim, iki saatinizi ayırın bu işe.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
AhmatFjorke
Pilot-2

Pilot-2
AhmatFjorke



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyÇarş. 20 Mart 2013, 21:40

Özgür Kiraz demiş ki:
Vaktim olunca anlatırım Ahmet hocam. Şimdiden başarılar dilerim, iki saatinizi ayırın bu işe.

Ozgur Hocam sizin onerilerinizi bekliyorum. Simdiden Tesekkurler.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyPerş. 21 Mart 2013, 00:43

Biraz uzun bir anlatım olacağı, rezerve bir Paris - İstanbul uçuşum olduğundan (ki uçuş sonunda Mustafa Adlin hocamız F16'sı ile eşlik etti, Çorlu - Büyükçekmece arasında) yarın sakin kafa yazmak istedim. Başarılar şimdiden.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyPerş. 21 Mart 2013, 09:36

Ahmet hocam, merhabalar. Geciktim cevap için ama malum, benim de özel hayatım var ve yetiştirmem gereken işlerim var.

Şimdi, sınav için şunları söyleyebilirim:

1- Sınavda uçuş yapacağınız meydanların, güncel kartlarını mutlaka temin ediniz. IVAO TR sitesinde, IVAO kodunuz ve şifrenizle giriş yaparak Türkiye sınırları içerisindeki tüm meydanların güncel kartlarını temin edebilirsiniz. Belki Jeppesen gibi firmaların daha güncel kartları olabilir ama sınavda IVAO TR sitesinde yüklü kartlardan sorumlusunuz. Rotanızla ilgili bilgiler, sınavdan önce size verilecektir.

2- Uygulama sınavına başvurduğunuz zaman size EXM ile başlayıp devam eden 7 haneli bir çağrı kodu verilecektir (EXM1234 gibi). IVAP'ta bağlantıyı kurarken çağrı kodunuzu size verildiği şekilde girmeniz şart. Yine Team Speak kanalında TR-MEMBERS kanalı var, oraya da bağlantı kurarken bu kodla giriş yapmanız gerekiyor. Aksi halde eksi puanla başlarsınız sınava (zaten bilgi formlarında bu anlatılıyor).

3- Uygulama sınavı, iki aşamadan oluşur: Kartları okuma bilgisi, METAR, TAF çözme becerisi (forumda da anlattım üstelik, pek dikkate alan olmadı), havacılıkla ilgili temel kurallar. Basınç şekilleri (QNH, QFE, HGA gibi), hız türleri (IAS, TAS, GS gibi), uçuş koridorları, VFR uçuşun yapılacağı veya yapılmayacağı haller, VFR uçuşun hangi hava sahasında olamayacağı gibi sorular vs vs uzatmak mümkün, bu tarz sorular gelecektir.

4- Doğru bir uçuş planı gönderme. Uçağınızın türüne uygun bir plan yapmanız gerekiyor. Örneğin, RNAV desteği yok küçük uçakların, bunları planda düşmeniz gerekiyor (SDG yeterli aslında size). Kalkış ve iniş meydanlarınızı doğru yazmanız, rota belirlediyseniz bunu doğru girmeniz şart. Uçuş yüksekliğinizi mutlaka VFR olarak girmelisiniz.

5- Geri okumaları doğru yapmanız (sözlü kısım Türkçe olabiliyor ama uçuş başladığı anda İngilizce konuşmak zorundasınız), izinsiz asla hareket etmemeniz gerekiyor. Örneğin, izin almadan kesinlikle iniş yapmayınız, anında kalırsınız. Karşınızdakinin interneti kopabilir, sesi kısılabilir, mikrofonu arıza yapabilir, olur da olur, aksilik ya, tam da inerken olur kahkaha Pas geçip meydan turu atın ve tekrar inişi deneyin.

6- Meydan turu atarken doğru irtifayı korumanız şart. Ne çok yükselin ne de çok alçakta kalın. Uçuş anında yükselmeniz gerekiyorsa bunu bildirin. Ayrıca, özelliğini iyi tanıdığınız bir uçakla uçun. C172, C182, M20T, C208, PA28, BE33 gibi tek motorlu piston uçaklardan herhangi birisini seçebilirsiniz (ben M20T ile girmiştim). Otopilot kullanmak serbest ama dönüşlerde geç kalabilir, manevraları tam yapamayabilir, sorun çıkartabilir. En azından uçuşun düz bölümlerinde açabilirsiniz. C172 veya PA28 gibi bir uçakta otopilot olmadığını hatırlatmak isterim.

7- Uçuş anında size kontrolör (yani sınavı yapan hocanız) tarafından filanca VOR veya NDB'ye dön talimatı verilebilir. Geri okumayı yapmadan dönmeye başlayın ve ardından geri okumayı yapın. Yapabiliyorsanız aynı anda da yapabilirsiniz ama hem frekans gir, hem dönüş yap hem de bir elinle mikrofonu açan CTRL tuşuna bas, biraz zor oluyor kahkaha

8- Anlamadığınız bir komut varsa mutlaka (say again diyerek) tekrar ettirin. Kafanıza göre bir tahminde bulunmayın. Sorulan sorulara yirmi saniye içerisinde cevap vermeye bakın. Aksi halde kopya çektiğinizi düşünebilirler, bu da sizin için hoş olmaz. Bende o imkan vardı, ikinci bilgisayarı açıp kopya çekebilirdim ama yapmadım, öğrenciliğimde de hiç kopya çekmemiştim, kendimi kandırmış oluyorum o vakit, bunu da söyledim sınavı yapanlara ve düşünmem için ekstra zaman da verdiler ama bilemediğim sorular da oldu elbette.

9- En önemlisi, kendinize güveniniz tam olsun. Heyecan yaptığınız takdirde en bilgili insan bile sınavda çuvallar. Bunun haricinde, kullandığınız kulaklık, mikrofon gibi ekipmanların da kaliteli olması, hem duymanız hem de duyulmanız açısından şart. Yanınızda bolca içecek bulundurmanızı öneririm, zira sesiniz kısılabilir (iki saat kadar sürüyor). Yalnız fazla içmeyin, bu defa da bunları tahliye edeyim derken sorun yaşarsınız kahkaha

10- Sınavda, sınavınızı yapan hocanızdan başka iki de gözetmen bulunuyor. Şayet bu kişilerden herhangi birisinin işi çıkar, gelemezse sınavınız erteleniyor. Bunlar gözlemci olarak katılıyor, en sonunda not vermede etkili oluyorlar. Hatalarınızı sorabilirsiniz, bana uçuş planımda nerede hata yaptığımı söylemişlerdi, bir daha o hatayı yapmıyorum. Sınavı geçseniz bile üst düzey bir yönetici (başka ülkeden oluyor), değerlendirmeyi yapıyor ve onun onayından sonra özel pilot olabiliyorsunuz. Sınavdan ben 79 almıştım, üst yöneticinin onayından sonra notum 80 oldu ve sertifikamı aldım. Enes hocamın da bu konuda yardımları oldu (sınavda neler olup bitiyor kısmında özellikle).

Başarılar dilerim. Sınav saatinizi ve gününüzü mutlaka belirtin.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
AhmatFjorke
Pilot-2

Pilot-2
AhmatFjorke



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyPerş. 21 Mart 2013, 13:14

Özgür Kiraz demiş ki:
Ahmet hocam, merhabalar. Geciktim cevap için ama malum, benim de özel hayatım var ve yetiştirmem gereken işlerim var.

Şimdi, sınav için şunları söyleyebilirim:

1- Sınavda uçuş yapacağınız meydanların, güncel kartlarını mutlaka temin ediniz. IVAO TR sitesinde, IVAO kodunuz ve şifrenizle giriş yaparak Türkiye sınırları içerisindeki tüm meydanların güncel kartlarını temin edebilirsiniz. Belki Jeppesen gibi firmaların daha güncel kartları olabilir ama sınavda IVAO TR sitesinde yüklü kartlardan sorumlusunuz. Rotanızla ilgili bilgiler, sınavdan önce size verilecektir.

2- Uygulama sınavına başvurduğunuz zaman size EXM ile başlayıp devam eden 7 haneli bir çağrı kodu verilecektir (EXM1234 gibi). IVAP'ta bağlantıyı kurarken çağrı kodunuzu size verildiği şekilde girmeniz şart. Yine Team Speak kanalında TR-MEMBERS kanalı var, oraya da bağlantı kurarken bu kodla giriş yapmanız gerekiyor. Aksi halde eksi puanla başlarsınız sınava (zaten bilgi formlarında bu anlatılıyor).

3- Uygulama sınavı, iki aşamadan oluşur: Kartları okuma bilgisi, METAR, TAF çözme becerisi (forumda da anlattım üstelik, pek dikkate alan olmadı), havacılıkla ilgili temel kurallar. Basınç şekilleri (QNH, QFE, HGA gibi), hız türleri (IAS, TAS, GS gibi), uçuş koridorları, VFR uçuşun yapılacağı veya yapılmayacağı haller, VFR uçuşun hangi hava sahasında olamayacağı gibi sorular vs vs uzatmak mümkün, bu tarz sorular gelecektir.

4- Doğru bir uçuş planı gönderme. Uçağınızın türüne uygun bir plan yapmanız gerekiyor. Örneğin, RNAV desteği yok küçük uçakların, bunları planda düşmeniz gerekiyor (SDG yeterli aslında size). Kalkış ve iniş meydanlarınızı doğru yazmanız, rota belirlediyseniz bunu doğru girmeniz şart. Uçuş yüksekliğinizi mutlaka VFR olarak girmelisiniz.

5- Geri okumaları doğru yapmanız (sözlü kısım Türkçe olabiliyor ama uçuş başladığı anda İngilizce konuşmak zorundasınız), izinsiz asla hareket etmemeniz gerekiyor. Örneğin, izin almadan kesinlikle iniş yapmayınız, anında kalırsınız. Karşınızdakinin interneti kopabilir, sesi kısılabilir, mikrofonu arıza yapabilir, olur da olur, aksilik ya, tam da inerken olur kahkaha Pas geçip meydan turu atın ve tekrar inişi deneyin.

6- Meydan turu atarken doğru irtifayı korumanız şart. Ne çok yükselin ne de çok alçakta kalın. Uçuş anında yükselmeniz gerekiyorsa bunu bildirin. Ayrıca, özelliğini iyi tanıdığınız bir uçakla uçun. C172, C182, M20T, C208, PA28, BE33 gibi tek motorlu piston uçaklardan herhangi birisini seçebilirsiniz (ben M20T ile girmiştim). Otopilot kullanmak serbest ama dönüşlerde geç kalabilir, manevraları tam yapamayabilir, sorun çıkartabilir. En azından uçuşun düz bölümlerinde açabilirsiniz. C172 veya PA28 gibi bir uçakta otopilot olmadığını hatırlatmak isterim.

7- Uçuş anında size kontrolör (yani sınavı yapan hocanız) tarafından filanca VOR veya NDB'ye dön talimatı verilebilir. Geri okumayı yapmadan dönmeye başlayın ve ardından geri okumayı yapın. Yapabiliyorsanız aynı anda da yapabilirsiniz ama hem frekans gir, hem dönüş yap hem de bir elinle mikrofonu açan CTRL tuşuna bas, biraz zor oluyor kahkaha

8- Anlamadığınız bir komut varsa mutlaka (say again diyerek) tekrar ettirin. Kafanıza göre bir tahminde bulunmayın. Sorulan sorulara yirmi saniye içerisinde cevap vermeye bakın. Aksi halde kopya çektiğinizi düşünebilirler, bu da sizin için hoş olmaz. Bende o imkan vardı, ikinci bilgisayarı açıp kopya çekebilirdim ama yapmadım, öğrenciliğimde de hiç kopya çekmemiştim, kendimi kandırmış oluyorum o vakit, bunu da söyledim sınavı yapanlara ve düşünmem için ekstra zaman da verdiler ama bilemediğim sorular da oldu elbette.

9- En önemlisi, kendinize güveniniz tam olsun. Heyecan yaptığınız takdirde en bilgili insan bile sınavda çuvallar. Bunun haricinde, kullandığınız kulaklık, mikrofon gibi ekipmanların da kaliteli olması, hem duymanız hem de duyulmanız açısından şart. Yanınızda bolca içecek bulundurmanızı öneririm, zira sesiniz kısılabilir (iki saat kadar sürüyor). Yalnız fazla içmeyin, bu defa da bunları tahliye edeyim derken sorun yaşarsınız kahkaha

10- Sınavda, sınavınızı yapan hocanızdan başka iki de gözetmen bulunuyor. Şayet bu kişilerden herhangi birisinin işi çıkar, gelemezse sınavınız erteleniyor. Bunlar gözlemci olarak katılıyor, en sonunda not vermede etkili oluyorlar. Hatalarınızı sorabilirsiniz, bana uçuş planımda nerede hata yaptığımı söylemişlerdi, bir daha o hatayı yapmıyorum. Sınavı geçseniz bile üst düzey bir yönetici (başka ülkeden oluyor), değerlendirmeyi yapıyor ve onun onayından sonra özel pilot olabiliyorsunuz. Sınavdan ben 79 almıştım, üst yöneticinin onayından sonra notum 80 oldu ve sertifikamı aldım. Enes hocamın da bu konuda yardımları oldu (sınavda neler olup bitiyor kısmında özellikle).

Başarılar dilerim. Sınav saatinizi ve gününüzü mutlaka belirtin.

Hocam oncelikle zaman ayirip bu degerli bilgileri paylastiginiz icin cok ama cok tesekkur ederim diger forumdaki bilgileride dikkatle okuyorum su siralar vfr ucus icin birikim yapiyorum ki hep ifr ucuslarda bulundum dispatch lik yaptim yer harekat ta calistim butun islerim ifr uzerineydi hic vfr la ilgili veya alakali hicbir bilgim olmadigi icin mevcut dokumanlari indirdim zaman buldukca calisiyorum peki hocam sinavda basarisiz olursak tekrar pratik hakkimiz oluyormu ? ve pratik sinavi istedigim zamanmi isteyebiliyorum yoksa onunda belli bir suresi varmi ? cok sagolun hocam insallah diger hocalarda nacizhane bilgilerini paylasirlar zaman buldukca.okumaya devam hocam cok tesekkur ederim tekrar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyPerş. 21 Mart 2013, 14:32

Merhabalar hocam. Sınavdan ola ki başarısız olursanız 15 gün içerisinde tekrar sınava girebiliyorsunuz. Yalnız bazı istisnai durumlar var: Başvurup da gelmezseniz vs gibi durumlar (başvuruyla ilgili bilgilerde var) olursa 90 gün gibi bir süre atabiliyor. Sınav, sizin istediğiniz bir günde olmayabilir. Zira hem üç kişi (artı siz) bir araya geleceksiniz hem de bugünde herhangi bir işiniz olmayacak. Özel hayat yüzünden istediğiniz gün olmayabilir. Genelde salı günleri yapıyorlar sınavları. VFR çalışın bol bol, güzel de oluyor uçması kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
AhmatFjorke
Pilot-2

Pilot-2
AhmatFjorke



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyPerş. 21 Mart 2013, 18:08

Özgür Kiraz demiş ki:
Merhabalar hocam. Sınavdan ola ki başarısız olursanız 15 gün içerisinde tekrar sınava girebiliyorsunuz. Yalnız bazı istisnai durumlar var: Başvurup da gelmezseniz vs gibi durumlar (başvuruyla ilgili bilgilerde var) olursa 90 gün gibi bir süre atabiliyor. Sınav, sizin istediğiniz bir günde olmayabilir. Zira hem üç kişi (artı siz) bir araya geleceksiniz hem de bugünde herhangi bir işiniz olmayacak. Özel hayat yüzünden istediğiniz gün olmayabilir. Genelde salı günleri yapıyorlar sınavları. VFR çalışın bol bol, güzel de oluyor uçması kahkaha

Hocam bu PP pozisyonunu almayi istiyorum nitekim vfr ucmaktanda cok sikiliyorum ucaklar yuzunden sanki ben bunun icin yaratilmamisim gibi geliyor ama ne yapalim ucacagiz artik :)
birde hocam 2. sorum hakkinda bir oneriniz varmi acaba askere gidersem uyeligim inactive olur mu ? sizi de biraz esir aliyorum sorularimla ama cok tesekkur ediyorum hocam yardimlariniz icin.

saygilarla.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyPerş. 21 Mart 2013, 21:52

Üyelik inaktif olur ama aktifleştirmek son derece kolaydır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Alp Deniz Şenyurt
Teacher Pilot

Teacher Pilot
Alp Deniz Şenyurt



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyPerş. 21 Mart 2013, 22:46

Bende hiç VFR uçmayı bilmiyorum, hep IFR gittik ve IFR'da kalınca insan VFR öğrenesi gelmiyor. Sınavınızda basarılar :)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
AhmatFjorke
Pilot-2

Pilot-2
AhmatFjorke



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyPerş. 21 Mart 2013, 22:49

Alp Deniz Şenyurt demiş ki:
Bende hiç VFR uçmayı bilmiyorum, hep IFR gittik ve IFR'da kalınca insan VFR öğrenesi gelmiyor. Sınavınızda basarılar :)

Sagolun kaptanim bakalim sikilacagiz bir sure yapacak bir sey yok.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
AhmatFjorke
Pilot-2

Pilot-2
AhmatFjorke



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyPerş. 21 Mart 2013, 22:50

Özgür Kiraz demiş ki:
Üyelik inaktif olur ama aktifleştirmek son derece kolaydır.

Tesekkurler hocam o zaman vatani gorev bizi bekler daha 4 ay var ama heyecanlaniyor insan yinede.
kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyCuma 22 Mart 2013, 00:28

Hayırlı teskereler dileyelim şimdiden. Yalnız siz yurt dışındasınız, dövizli askerlik yok mu size? Daha kısa sürüyor diye biliyorum, gerçi uzağım bu işlere ama...

VFR öğrenmeden IFR'a başlamanız zaten bir hatadır. Siz a b c demeden x y z diyorsunuz ki olmaz bu şekilde kahkaha Onun zevki başka oluyor. Gidin Karaipler üzerinde uçun, denizi artık nasıl yapmışlarsa neredeyse gerçeği gibi. Bir de VAPS'ın su efektlerini kullanınca tadından yenmiyor kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
AhmatFjorke
Pilot-2

Pilot-2
AhmatFjorke



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyCuma 22 Mart 2013, 01:00

Özgür Kiraz demiş ki:
Hayırlı teskereler dileyelim şimdiden. Yalnız siz yurt dışındasınız, dövizli askerlik yok mu size? Daha kısa sürüyor diye biliyorum, gerçi uzağım bu işlere ama...

VFR öğrenmeden IFR'a başlamanız zaten bir hatadır. Siz a b c demeden x y z diyorsunuz ki olmaz bu şekilde kahkaha Onun zevki başka oluyor. Gidin Karaipler üzerinde uçun, denizi artık nasıl yapmışlarsa neredeyse gerçeği gibi. Bir de VAPS'ın su efektlerini kullanınca tadından yenmiyor kahkaha

Dovizle Askerlik yapmayi hic dusunmedim hocam evet imkan var ama anlam veremedigim birsey ! hocam su efekti konusunda fsx de kullandigim rex esse ayarlarima cok guveniyorum kismetse ilk ekran goruntumude verecegim yarin :) bir antalya yaklasmasiyla sonra isteyen arkadaslarada tuyo yu veririm buradan mi paylasayim hocam ?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyCuma 22 Mart 2013, 01:02

Ne tüyosu Ahmat hocam? Videoyu diyorsanız onu ilgili bölümde yeni başlık açarak (başlığı ise Video-FS diye başlatıyoruz) paylaşabilirsiniz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Haluk
ADMIN

ADMIN
Haluk



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyCuma 22 Mart 2013, 08:20

Özgür Kiraz demiş ki:

VFR öğrenmeden IFR'a başlamanız zaten bir hatadır. Siz a b c demeden x y z diyorsunuz ki olmaz bu şekilde kahkaha Onun zevki başka oluyor. Gidin Karaipler üzerinde uçun, denizi artık nasıl yapmışlarsa neredeyse gerçeği gibi. Bir de VAPS'ın su efektlerini kullanınca tadından yenmiyor kahkaha

Size katılıyorum Özgür hocam maalesef bir çoğumuz bu hata ile başladık FS'ye ama zararın neresinden dönülürse kârdır diyerek ilk fırsatta VFR öğrenmeye başlamak lâzım hem ayrıca bence çok da zevkli havada kaybolmamak için yapılan hesaplamalar verilen mücadele bence çok zevkli (tabi zevk meselesi bunun tartışması yapılamaz) bu konuda sitemizde yayınlanan eğitim ve videolar değerlendirilebilir.

Sizede hayırlı teskereler diliyorum Ahmat hocam pp imtihanında da başarılar dilerim.


En son Haluk tarafından Cuma 22 Mart 2013, 09:37 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
Özgür Kiraz



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyCuma 22 Mart 2013, 09:19

Bakınız, bu mesajı atan Haluk hocamız şu anda, Polonya'dan İsveç'e VFR uçuş düzenlemektedir. O EPBP dediğimiz meydanı, skyvector dahi tanımıyor. FS9'da bir tasarımı var, akıllara zarar (apron, park yeri yok ama iki tane pisti koymuş adamlar). Buradan yapılacak bir uçuşu planlamak da öyle kolay değil, emek ister.

VFR uçuştan önce sağlam bir plan yapmanız gerekiyor. Genellikle VOR to VOR uçarım ama VOR bulmak mümkün değilse NDB'leri referans alarak uçuyorum. Yine de yeterli değil, rotanızı oluştururken yükseltileri doğru hesaplamanız, mümkünse dağ gibi yüksek noktalardan geçmek yerine bunların yanlarından dolaşarak (yolu biraz uzatırsınız ama güvenli uçarsınız) uçmanız gerekebilir. Yine meydanların, görerek yaklaşma usulleri farklı olabiliyor, bunları iyi hesaplamalısınız. Ayrıca, VOR to VOR uçuşlarda, yoğun trafik olan meydanlardan geçmemenizi yani hava sahalarına girmemenizi öneririm. Örneğin İngiltere'de Bristol Southend arası uçuşta EGLL Heathrow üzerinden gitmek en kısa yol olduğu halde şehrin etrafından dolanarak uçmak durumunda kaldım çünkü epey inen ve kalkan uçak vardı. Ayrımla uğraşmak zorunda kalmamak için bu yolu seçmiştim.

VFR uçuşun en büyük zorluklarından birisi, uçağın hızını, alçalma ve son yaklaşmada ayarlamaktır. Çok dik bir açıyla alçalırsanız hızınız da artacağından tahmininizden daha önce alçalabilirsiniz. Fazla alçalıp da yükselmek istediğinizde de hızınız düşmeye başlayacak, belki de stall olacaksınız. O yüzden, gaz kolu özelliği olan bir joystick, inanılmaz rahatlık sağlıyor. Onu geçtim, kullandığım Cessna Citation X (IFR uçuşlar için elbette) uçağının da otomatik gaz sistemi yok, onun son yaklaşma faslı da aynı piston motor uçaklar gibi oluyor kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
AhmatFjorke
Pilot-2

Pilot-2
AhmatFjorke



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyCuma 22 Mart 2013, 19:27

Haluk demiş ki:
Özgür Kiraz demiş ki:

VFR öğrenmeden IFR'a başlamanız zaten bir hatadır. Siz a b c demeden x y z diyorsunuz ki olmaz bu şekilde kahkaha Onun zevki başka oluyor. Gidin Karaipler üzerinde uçun, denizi artık nasıl yapmışlarsa neredeyse gerçeği gibi. Bir de VAPS'ın su efektlerini kullanınca tadından yenmiyor kahkaha

Size katılıyorum Özgür hocam maalesef bir çoğumuz bu hata ile başladık FS'ye ama zararın neresinden dönülürse kârdır diyerek ilk fırsatta VFR öğrenmeye başlamak lâzım hem ayrıca bence çok da zevkli havada kaybolmamak için yapılan hesaplamalar verilen mücadele bence çok zevkli (tabi zevk meselesi bunun tartışması yapılamaz) bu konuda sitemizde yayınlanan eğitim ve videolar değerlendirilebilir.

Sizede hayırlı teskereler diliyorum Ahmat hocam pp imtihanında da başarılar dilerim.

sagolun haluk hocam hayirlisiyla gider gelirim insallah cocuk da var biraz zor olacak ayrilmak ama yapacak birsey yok :)

ozgur hocam sizinde dediginiz gibi ben iki gundur kendime sartlamaya calisiyorum ama sikilip birakiyorum en guzeli belli bir sure hic IFR ucus yapmamak belki dediginiz gibi zevkine bende varabilirim ama VFR icinde keske pilots eye tv gibi filmler olsa belki biraz heves edebiliriz.

bu arada hocam vermek istedigim tuyo ya gelirsek butun FSX kullanicilari genelde REX Essential kullaniyor ama essentiali gercek anlamda kullanmak icin tabiki ayarlari duzgun yapmak gerekiyor biraz arastirmadan sonra ayarlari duzgun bir sekilde ayarladim ve gercek otesi denebilecek kadar net ve berrak deniz efekti var en yakin zamanda ise sizlerle paylasacagim :)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Haluk
ADMIN

ADMIN
Haluk



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyCuma 22 Mart 2013, 20:45

Bir tane var hocam Fsx gibi takılmalar var ama iyi bir video, sonunu kaçırma derim. kahkaha

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


En son Haluk tarafından C.tesi 23 Mart 2013, 00:04 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
AhmatFjorke
Pilot-2

Pilot-2
AhmatFjorke



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyCuma 22 Mart 2013, 23:23

Haluk demiş ki:
Bir tane var hocam Fsx gibi takılmalar var ama iyi bir video, sonunu kaçırma derim. kahkaha

hangisi hocam 5.2 ghz ile cekilmis olanmi ?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Haluk
ADMIN

ADMIN
Haluk



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyC.tesi 23 Mart 2013, 00:06

Link yukarıda hocam yapıştırmayı unutmuşum kusura bakma.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
AhmatFjorke
Pilot-2

Pilot-2
AhmatFjorke



IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik Empty
MesajKonu: Geri: IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik   IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik EmptyC.tesi 23 Mart 2013, 02:38

Haluk demiş ki:
Link yukarıda hocam yapıştırmayı unutmuşum kusura bakma.

Evet hocam tesekkur ederim guzel bir video idi bende artik sifirdan vfr derslerine baslicam :) onumuzdeki gunlerde sinavi verdikten sonra artik IFR`a devam ederim :) super video haluk hocam
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
IVAO PP pratik sinavi ve Uyelik
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» IVAO ADC SINAVI
» IVAO C1 sınavı
» IVAO MTL
» IVAO ATC
» IVAO İlk Giriş

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: "Mic.Flight Simulator" EĞİTİM ve ÇÖZÜMLER
Education & Solutions
 :: Mic. Flight Simulator-Uçuş Eğitimi, Sorunlar ve Çözümler
Flight Education, Problems and Solutions
 :: ONLINE Uçuş, Sorunlar, çözümler | Online Flights & Education
-
Buraya geçin: