Facebook |
|
VAPS following countries: ( Since 28.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| Atc ile inis pisti problemi | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
Bahci Pilot-1
| Konu: Atc ile inis pisti problemi Salı 05 Mart 2013, 14:51 | |
| Degerli kaptanlarim... Normalinde ltba istanbul ataturk havaalanina inis icin alcaliyorum atc araciligiyla kule ile iletisime geciyorum... Mesela 36R pisti icin ayarliyom kendimi atc bana 18L veriyor baska bir ornekle onumde 18R var ama atc bana o pistin diger tarafini veriyor... Toparlayacak olursak hep duzergahimin ters pistini veriyor bu sefer havaalaninin etrafindan 180 derecelik bi aciyla donup inmem gerekiyor buda baya bi zaman kaybi... Degerli ustadlar bu atcnin bana kasti ne | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Atc ile inis pisti problemi Salı 05 Mart 2013, 15:04 | |
| ATC demeyelim de şuna rüzgarın bana kastı nedir desek Sayın hocam, rüzgarın esiş yönüne göre pist seçimi konusunu hiç duydunuz mu? Yani şöyle sorayım: Sizce, inişte, rüzgar karşınızdan mı esmeli yoksa arkanızdan mı? Bu konuyu çok tartıştık forumda. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: Atc ile inis pisti problemi Salı 05 Mart 2013, 15:36 | |
| Bi daha tartışalım hocam, ben tartışmaya yetişememişim Murat hocam, Özgür hocam haklı.. ATC, pist yönlendirmesini hava durumlarına göre verir.Yaz aylarında ve rüzgarsız günlerde çoğunlukla LTBA ATC'si (Kulede pilotlarla irtibata geçen amcalar, teyzeler) inişleri 35N(356 derece Kuzey) ve 5E(56 derece Doğu) doğrultusundaki pistlere verir. Fakat rüzgarın esiş yönüne göre aylardan yaz da olsa bu pistlerin ters istikametlerine iniş verir. FS'nizi default hava durumundan "En sert rüzgarlı" fonksyona ayarlayıp öyle girin. Bakın LTBA'da size başlangıç olarak hangi pisti veriyor. Ve AI trafikler de aynı pistten kalkış yapıyor. Eh, en azından FS, bu durumda biraz gerçekçi olabilmiş. "Açık ve Rüzgarsız" bir fonksiyona ayarladığınızda, kalkışlar sürekli 35 ve 5 pistlerinden olur. Tabi bu ayarlamayı scenery yapan üstad "Start Location" seçeneğini iyi düzenlerse. Saygılar, sevgiler. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Atc ile inis pisti problemi Salı 05 Mart 2013, 16:27 | |
| Aslında LTBA için prosedür biraz farklı. Şöyle ki: Rüzgar şayet 5 knots ve altında ise kalkışlar 35L - 35R pistlerinden; inişler ise 05 pistinden yapılıyor. Rüzgarın esiş yönünün burada bir etkisi yok çünkü 5 knots gibi bir rüzgar, uçağınızın dinamiklerini zorlamaz. Lakin, bunun üzerine çıkınca şöyle yapılıyor: Rüzgar şayet, kuzey batı, kuzey ve kuzey doğudan eserse inişler yine 05 pistine, kalkışlar ise 35L - 35R pistlerinden yapılıyor. Rüzgar, batı, güney batı ve güneyden eserse bu durumda kalkışlar 17L - 17R pistlerinden, inişler ise 23 pistinden yapılıyor (biraz riskleri olan bir uygulama, özellikle 23 için pas geçme durumunda). Ancak rüzgar, kuzey veya güneyden, 10 knots üzeri ya da kuvvetli eserse bu durumda 05-23 pisti, yan rüzgara fazlaca maruz kalacaklarından kullanılmıyor ve 17/35 pistleri kullanılıyor. Bahci hocamızın sorusunun cevabı: Rüzgara karşı inmeniz gerekiyor. Kuyruktan alacağınız rüzgar, sizi hızlandıracaktır ve bu da olumsuz sonuçlara yol açabilir. Kalkışta da karşınızdan esmesi gerekiyor (yandan da tolere edilebiliyor bir miktar). Tamam, kalkışta hız gerekli ama kalkışı iptal etmeniz gereken bir durum da olabilir. Onu geçtim, tek pist olan yerlerde siz ters pistten kalkarsanız, karşıdan inişe geçen trafikle karşı karşıya gelirsiniz | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: Atc ile inis pisti problemi Salı 05 Mart 2013, 16:35 | |
| İşte buna (+) verilmez de ne yapılır? Ağzına sağlık hocam. Tartışmaya devam!.. etmemize gerek kalmadı sanırım. Son noktayı Özgür hocam saplamış! Bu arada PM'nizi bekliyorum Özgür hocam. | |
| | | Bahci Pilot-1
| Konu: Geri: Atc ile inis pisti problemi Salı 05 Mart 2013, 16:38 | |
| | |
| | | | Atc ile inis pisti problemi | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |