Facebook |
|
VAPS following countries: ( Since 28.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
Yiğit Erk Pilot-2
| Konu: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Perş. 29 Eyl. 2011, 21:18 | |
| Selamlar FS'de yeniyim ve daha acemiyim.
TakeOff yaptıktan sonra otopilot ile rotamda uçuyorum ineceğim piste yaklaşana kadar herşeyi yapıyorum işte hız ayarlamalarımız gibi.
Daha sonra ineceğim piste örneğin LTBA pistine yaklaştığımda ILS'yi NAV1'e girip aktif ediyorum courseyide giriyorum Sonra sinyal sesi geliyor GPS'den NAV'A geçiyorum
sonra uçak bi anda rotayı dönüp geldiğim yolu gitmeye başlıyordu bu sorunu çözdüm rotamı çizerken 2. VOR'u sildim neyse NAV'a geçiyorum fakat uçağım sinyali almasına rağmen pisti ortalamıyor normal devam ediyor
ne kadar video varsa ne kadar döküman varsa inceledim izledim, okudum sıkılmadan hergün denedim ama olmadı yapamadım vazgeçmek yok ama artık sıkılmaya başladım beceremiyorum neyi yanlış yapıyorum acaba | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Perş. 29 Eyl. 2011, 21:45 | |
| Sayın hocam. Sizden tek istediğim, NAV düğmesine bastığınız andaki kokpit görüntüsü. Panelleri görebilirsek daha iyi olacak. Aslında o konu ile ilgili Boeing üzerinde bir çalışma niyetim var ama uçmaya zor vakit buluyorum, Pegasus planlarına bile el atamadım daha...
Şu görüntüyü yayınlarsanız nerede sıkıntı olduğunu net söyleyebiliriz. Resim net olsun lütfen. Bize PFD ve ND (temel uçuş ekranı ve navigasyon ekranları, GPS değil) lazım. O anda bulunduğunuz irtifa, gittiğiniz yön ve ILS lokalizer ve süzülme işaretleri lazım. | |
| | | Yiğit Erk Pilot-2
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Perş. 29 Eyl. 2011, 21:47 | |
| Özgür hocam yine yetiştiniz bana yardıma :) :) özgür hocam açıkçası ne zaman alçalmaya başlayacağımı veya ils frekansını girerken kaç bin yükseklikte olacağımı bilmiyorum ama yinede screenshot çekip yollayabilirim
dediğim gibi acemiyim takeoff veya taxi konusunda pek sıkıntım yok veya autopilot veyada landinge kadar olan kısım diyelim | |
| | | Selim ŞAHİN Global MODERATOR
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Perş. 29 Eyl. 2011, 22:56 | |
| Yiğit kaptanı, azimle i...... betonu deler demişler! Pes etmek yok demişsiniz, tebrikler.. Özgür hocamızın işleri başından aşkın bu ara, isterseniz ben yardımcı olayım. SS eklerseniz daha çabuk çözeriz sorununuzu ama bunun için zamanım yok derseniz, önce uçurduğunuz uçağın tipini bilmemiz gerek! Yeni başladım acemiyim diye başlayan sözlerinizin ardından cessna tipi bir uçakla yapıyorum ilk uçuşlarımı demenizi umut ediyorum ben ama eğer boeing yada airbus tipi daha büyük bir uçaksa indirmeye çalıştığınız yine de dilimizin döndüğünce yardımcı olmaya çalışırız. [EDİT] Birde IFR'mi yoksa VFR'mi uçuyorsunuz hocam? | |
| | | Yiğit Erk Pilot-2
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Perş. 29 Eyl. 2011, 23:14 | |
| Hocam boeing ile iniş yapmayı deniyorum biliyorum direk zordan başladım
FS9 - 737-800 ile uçuş yapıyorum hocam
Kısaca hocam size şöyle açıklamak isterim landinge kadar olan tüm kısımları öğrendim biliyorum takeoff, autopilot tarzı şeyler bilirsiniz.
Hocam Örneğin LTBA 18L pistine rotamı çiziyorum find routeden piste yaklaşmadan NAV1'e ILS frekansını giriyorum aktif ediyorum coursemi ayarlıyorum sinyal sesi geliyor piste yaklaşıyorum 4000feete alçalıyorum tabi hangi akılla alçalıyorsam artık acemilik neyse fakat uçağım piste doğru yönelmiyor üstünden geçiyor gidiyor.
Bu arada FS9'da nasıl screen alacağım bilgi verirseniz screenleri çekip koyayım hemen.
Çok teşekkür ederim dediğim gibi pes etmek yok :)
Bu arada IFR hocam | |
| | | Selim ŞAHİN Global MODERATOR
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Perş. 29 Eyl. 2011, 23:30 | |
| Yiğit hocam, 737-800 güzel bir uçaktır! ::)
Gelin gelelim fs9 varsayılan modeller arasında yok bu model. Bu da demek oluyor ki siz herhangi bir yapımcının freeware yada payware bir uçağını kullanıyorsunuz. Daha doğru bilgi verebilmek adına bu bilgiyi de bizimle paylaşabilirmisiniz? Hangi yapımcının uçağını kullanıyorsunuz? | |
| | | Yiğit Erk Pilot-2
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Perş. 29 Eyl. 2011, 23:33 | |
| hocam valla fsdome.com diye bir site buldum birsürü uçak indirdim boeingden tutun airbusa kadar fakat orjinalmidir bilmiyorum zaten panelleri default panel bir sorun çıkacağını zannetmiyorum hocam vaps üzerinden boyamalarda indirdim ayrıca
Birde hocam vapsda paylaşılan bir boeing indirdim oda pegasus naz iremdi yanılmıyorsam full olarak indirdim fakat panel default panel | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Cuma 30 Eyl. 2011, 00:13 | |
| LTBA için 4.000 feet'te yaklaşırsanız zor teker koyarsınız piste. Genelde 2.200 feet fena bir yaklaşma olmuyor. 5 ve 35 (18 numaralı pistin adı 17 oldu, elinizdeki pist numaralarını 1 rakam düşürün) pistlerine yaklaşırken deniz üzerinden yaklaşacağınız için çok sıkıntı çıkartmaz bu yükseklik. 17 numaralı pistlere yaklaşırken, şehrin üzerinden geçeceğiniz için 2.500 feet ile yaklaşabilirsiniz. 23 numaralı pist için de benzerini söyleyebilirim (FS, bu pistlere inişe izin vermez, hava koşulları gerçek olursa veriyor, aslında pilot hocama bununla ilgili bir fikir vereceğim, bu pistlere de izin verecek FS). Az önce 5 numaralı piste teker koydum 737-800 ile. Ekran görüntüsü alacaktım panelde, kalkarken aklımdaydı ama kapattım FS'i maalesef. Görüntü almak için durdurun simulatörü, Print Screen tuşuna basın. Alt + Tab yaparak Windows'a dönün, Paint programına girin, Düzenden Yapıştır deyin, JPG olarak kaydedip [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] sitesine yükleyin. Bize de görüntüyü yayınlayın. Neden ILS hattına oturmadığınızı izah edeceğim o vakit. | |
| | | Yiğit Erk Pilot-2
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Cuma 30 Eyl. 2011, 00:17 | |
| hocam prt scr çekince masaüstünü çekiyor oyunu değil yoksa biliyorum birde
2.500 feete inince uçak sağa doğru dönüp denize düşüyor 3-4 kere denedim :o | |
| | | Yiğit Erk Pilot-2
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Cuma 30 Eyl. 2011, 00:20 | |
| flood gibi olacak ama
ILS dışında bir sorum daha şimdi ben uçuşlarda ne zaman alçalmaya başlamalıyım örneğin ANTALYA - İSTANBUL uçuşunda 737-800 ile
bu FSXDe FMC ile yapılabiliyor galiba bir videoda izledim peki FS9'da? | |
| | | Selim ŞAHİN Global MODERATOR
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Cuma 30 Eyl. 2011, 00:52 | |
| Yiğit hocam biraz geç oldu cevabım lütfen kusura bakmayın. Default panel kullanıyor olması yeterli! Bilgi için teşekkür ederim.
IFR uçuşlarda VFR uçuşlardan farklı olarak uçtuğumuz rota üzerinde, ki mutlaka bir merkez uçuş sahasını kapsayan alanda uçmamızı gerektirir. Örnek iç hatlar Ankara Center yada İstanbul Center, bu merkezlerden yada yine aynı rota üzerinde ki meydanların tower ve approach birimlerinden aldığımız yönlendirmelerle rotamızı bulur ve bu şekilde bölgedeki hava trafiğine dahil oluruz. Yani IFR uçuşlar uçuş süresince konumumuzu bildirmek ve ATC çağrılarından aldığımız yönergelerle uçmak zorunda olduğumuz uçuşlardır.
Nedir bu yönergeler? Kalkıştan hemen sonra aldığımız Please, Turn left-right heading XXX gibi bulunduğumuz konumdan dönmemiz gereken konum doğrultuları ve please altitude XXXX yada XXXXX gibi direktif cümleleridir. Bizim yapmamız gerekense auto pilot, altitude, speed vb. switchleri kullandığımız flight control unit yani uçuş kontrol panelinde ki heading kısmına ATC' den aldığımız uçuş başı derecelerini girip gitmemiz söylenen rotayı takip etmek ve yine altitude kısmına söylenen yükseklik değerini girerek tırmanmak yada süzülmek. IFR uçuşlarda kalkıştan hemen sonra başlayan takip ve yönlendirme inip uçağımızı park alanına yada kapılara götürünceye kadar devam eder. Bize kalansa bu değerlere göre hızımızı flaplarımızı ve inmeye yakın iniş takımlarımızı ve yavaşlatma sistemlerini birde sistemin çalışırlığını denetlemektir. ILS yaklaşmalarda ineceğimiz meydana son yaklaşmayı yaparken alçalmamız gereken yüksekliği yine ATC söyleyecektir. Ancak açık yada hafif bulutlu havalarda bahsettiğiniz LTBA meydanının 18 pistine değilde 36R pistine yönlendirilirsiniz. Yine LTBA meydanı deniz seviyesinde sayıldığından ILS hattında pisti karşılayabilmeniz için ATC talimatıyla piste yaklaştırılırken 355 course değerinin 30 derece iç yada dış açısına yönlendirilirsiniz ve Localizere oturmak için max 3200 feete alçalmanız istenir. Ankara istkametinden geliyorsanız örneğin, son alacağınız talimat 2700 feet yükseklik ve 325 derece sağa dönüş. Doğru rotayı kullanmışsanız tabi.. Nav1 111.300 bağlıysa ve uçuş başınız(course) 355 derece ayarlıysa ve app buton aktifse piste 20-25 mil kala localizere oturur ve doğru hız ve flap açısıyla süzülmeye başlarsınız. Anlatımlarınızdan çıkardığım sonuç ise siz uçuş planınızı IFR olarak hazırlıyorsunuz ancak rotanızı Direct GPS olarak tamamlayıp default modellerde ki GPS-NAV seçeneklerinden GPS modunu kullanarak nav yada app switchlerinden birini aktif hale getirerek rotayı karşılıyorsunuz. Fs9 yada FsX versiyonları uçurduğumuz boeing yada airbus tipi uçaklarda da böyle bir yöntemle rota takibi yapmamıza imkan sağlamaktadır. Ama gelin görün ki işin reel boyutuna bakınca gerçekte böyle bir sistem mevcut değildir bahsettiğimiz modellerde.
Yani bu yöntem düz rota takibini hatta pisti ILS kullanmadanda vor istasyonları aracılığıyla GPS ekranından yapacağımız bir kaç küçük işlemle karşılayabilmemizi sağlayabilir. Kullanılabilirde sakıncası yoktur. Ancak söylediğim gibi işin reelinde böyle bir sistem bu uçaklarda mevcut değildir. Bunun yerine FMC yani flight manager computer sistemi mevcuttur. Bu sistemde kalkış öncesi hazırlıklarda konum hizalama, rota, güvenli kalkış hızı, inişte ve kalkışta kullanılacak flap dereceleri, tırmanılması gereken yükseklik, seyir hızı, süzülüş ve iniş yükseklikleri gibi değerler önceden hesaplanarak bu sisteme kaydedilir ve kalkıştan sonra auto pilotta uçak kaydedilen değerlere göre rotasını bulur hızını ve yüksekliğini ayarlar pisti ortalayarak inişi gerçekleştirmemize imkan sağlar.
Konunun dışına çıktık biraz kafanızı karıştırmadan, temel ILS yaklaşma esaslarından kısaca tekrar bahsedelim. ILS yaklaşmalarda temel kural, doğru frekans sinyali alıyorsak görsel yada işitsel, ineceğimiz meydanın deniz seviyesinden yüksekliğine göre maksimum 3000-3200 feet yükseğinde ve course değerinin maksimum 30 derece sağında yada solunda olmak. Yani LTBA 36 pistleri yada 18 pistleri için 25 mil uzağındayken bu yükseklik ve konum sınırlarının dışında değilsek localizer hattına oturmak için hazırız demektir. Daha anlaşılır olsun diye teknik isimler kullanmamaya çalıştım. Anlamadığınız bir yer varsa lütfen sormaktan çekinmeyin hocam. Son olarak küçük bir de öneri, hevesinizi anlıyorum ama gerçekten iyi bir sanal pilot olmak istiyorsanız bu anlattıklarımızı da göz önünde bulundurarak ilk zamanlar cessna tipi daha küçük uçaklarla uçmaya çalışın. İleri zamanlarda bunun çok daha yararlı olduğunu göreceksiniz. Kolay gelsin. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Cuma 30 Eyl. 2011, 01:04 | |
| Yazılanları okudum ve link arama modundaydım. Bunları buldum arkadaşlar!.. Yiğit hocam, öncelikle umarım bu dökümanı indirmişinizdir. İlk uçuş eğitimi için acemice yazdığım, ilk ve BASİT eğitim dökümanı: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Panel butonları ve görevleri: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]VEEE!..İşte sorunlarınıza kesin çözüm:[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Vee diğerleri.(Bunlara da göz atınız!.) [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Cuma 30 Eyl. 2011, 01:15 | |
| - Yiğit Erk demiş ki:
- flood gibi olacak ama
ILS dışında bir sorum daha şimdi ben uçuşlarda ne zaman alçalmaya başlamalıyım örneğin ANTALYA - İSTANBUL uçuşunda 737-800 ile
bu FSXDe FMC ile yapılabiliyor galiba bir videoda izledim peki FS9'da? Fikir olsun diye söylüyorum: FL260 (26.000 feet) seviyede uçtuğum Antalya-İstanbul uçuşunda (LTFJ Sabiha Gökçen'e uçtum dün), LTFJ'ye 85 mil kala alçalmaya başladım. İstanbul-Antalya dönüşünü ise FL270 (27.000 feet seviyede yaptım). LTAI yani Antalya için alçalmaya ise 90 millik bir mesafede başladım. Aradaki fark 1.000 feet, alçalma mesafesi 5 mil uzadı. Yine son örnek: LOWW (Viyana) - LTBA (İstanbul - Atatürk) uçuşunu FL330 (33.000 feet) seviyede yaptım, 120 mil kala alçalmaya başladım. Buradan nasıl bir hesap çıkardık, görelim: FL330 - FL270 = 6.000 feet. FL270 seviyesinde 90 milde alçalmaya başlıyorsak ve her 1.000 feet artışta 5 mil ekliyorsak 6.000 feet için 5x6=30 mil olur. Dikkat ettiyseniz 90+30=120 mil oldu son uçuşta. Viyana'ya giderken FL340 idi seviyem, 125 mil kala alçalmıştım. Hesaplamalarınızı buna göre yapabilirsiniz. Ancak: Alçalırken yatay ve dikey hızınız (yatay hız, knot cinsinden hızınız, dikey hızınız ise VS cinsinden eksi veya artı olan hızınız), birbiriyle uyum içinde olmalıdır. Misal, 200 knot ile alçalırken -2.000 varyo (dikey hız) kullanırsanız, muhtemelen çok erken alçalırsınız. Fakat 250 knot ile alçalma yaparken de (ki tavsiye etmem bu hızda alçalmayı, 230 knot iyidir) -1.000 varyo ile alçalırsanız, bu defa da iniş için gereken yüksekliğe ulaşamazsınız. Umarım anlatabilmişimdir. Boeing 737-800 varsayılan panellerde, dikey hızı otomatikman -1.800 yapar. Siz karar verin. Piste 10 - 11 nm mesafe kala 2.200 feet yükseklikte ve iniş hızına yakın bir hıza erişmeniz gerekli. Unutmadan, uçağınızın yük durumu da inişlerde etkilidir. Hem iniş hızınızı hem de alçalma noktanızı değiştirir. Ağır bir uçak için alçalma noktası, daha geçtir çünkü yük yüzünden daha çabuk alçalır. Ben yatıyorum, iyi geceler | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Cuma 30 Eyl. 2011, 01:25 | |
| Yiğit hocam, bir eksik dikkatimi çekti!.. : "APR" butonu?.. Kullanmıyor musunuz?. GPS'ten NAV'a geçmeden önce Pisti ortaladıysanız "NAV"a geçmeden önce, HDG(Heading) butonundan LTBA için=358 dereceyi ayarlayın.Daha sonra NAV'a geçerfek hemen HDG tuşuna basın. Uçak ayarladığınız 358 dereceye dönecektir. Bu arada hızınızı 200-220 knot olmalı (yaklaştıkç.a daha da azaltacaksınız, ta ki piste teker koyana kadar 140knot (B737 için) ) ve yüklsekliğinizi de Özgür hocamın dediği gibi 2100-2300 arasında sabitlemelisiniz. 1- Bu arada gözünüz ND displayde olsun.(Soldaki display)..Bu displayin sağında BAKLAVA-Pembe renkli bir dilim vardır. Bu "Corse" simgesidir!. Bu simge displaydeki ufuk çizgisine yaklaşırken yani uçak "Localizer" KONİSİNE girerken hemen "APR" (Aproach) butonuna basınız. İşte bu kadar!.. "APR" ye bastığınız HDG buton söner ve Uçak hemen localizer hattına girer. 2-Belli bir mesafeden sonra da Pembe baklava dilimi, ND displayde ufuk çizgisine değdiği an da paneldeki "ALT" ışıkları söner ve uçak otomatik piste doğru alçalmaya başlar.
1. kısımda ilk yaptıklarınız uçağı yön bakımından sağ-sol, yukarı-aşağı olarak localizer hattına sokar. 2. kısımda yaptığınız (veya otomatik olarak yapılan) da uçağın pistteki PAPI ışıkların tam yanına indirecek şekilde uçağı alçaltmaya yarar. ------------------------ LTBA yaklaşımlarında "SADIK" intersection" noktrasını kullanırsanız bu nokta üzerindeki irtifanız en fazla 3000-4000 ft. olmalı.SADIK'tan 358 dereceye döndüğünüzde hızınızı 200 knot'a ve yüksekliğinizi de 2200 ft. ayarlayınız!. Kolay gelsin.
Sonuçları alalım...
En son pilot tarafından Cuma 30 Eyl. 2011, 01:32 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Cuma 30 Eyl. 2011, 01:30 | |
| Yiğit arkadaşımıza verdiğiniz bilgiler için sizlere teşekkür ediyorum arkadaşlar. İnanıyorum ki ; pist yaklaşım ve inişlerindeki değerler ve ayarlamaları Yiğit arkadaşımız denemeler yaptıkça ustalaşacak ve daha sonra bu yazıları hatırlayacaktır.
Ayrıca, Özgür hocamın son mesajındaki alçalma hesaplarına baktım. Güzel .. Fakat zaten Uçuş planı yaptıktan sonra, uçarken "Kneeboard" listesinde (F10) hangi VOR üzerinde hangi yükseklikte ve hızda olacağımız yazıyor. Bu noktalara gelmeden, bir önceki VOR'dan alçalmaya da başlayabiliriz. Yiğit hocama bir mini ipucu daha.
| |
| | | Yiğit Erk Pilot-2
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Cuma 30 Eyl. 2011, 18:34 | |
| Gerçekten hepinize verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim sevgili hocalarım :) Dediklerinizi dikkatlice okudum gerekli bilgileri aldım ve uygulamaya geçeceğim hayırlısı ile pilot hocam [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]bunu indirdim fakat wordde açınca yazılar doğru değil "adsadqdajdk" bu tarz şeklinde çıkıyor yazılar maalesef onu çözemedim diğer verdiğiniz linkleri dikkatlice okuyacağım SONUÇLARIDA BURAYA YAZACAĞIM TEKRAR ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM Birde hocam ben HDG 340da bırakıyorum izlediğim videolardada öyle gördüm course ve NAV1'e giriyorum örnek LTBA 18L pisti için 175 Course - 111.100 ILS FREKANSI yani NAV1'e girilecek giriyorum | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Cuma 30 Eyl. 2011, 19:58 | |
| Yiğit hocam, sanırım sisteminizdeki "Word" (.doc) döküman ayarı "Türkçe-Windows" olarak ayarlanmamış olduğundan sizde böyle görülüyor olabilir.. Ben test amaçlı dosyayı tekrar indirdim ve baktım. Her şey normal görünüyor. Fakat yine de yeni bir döküman daha Upload ettim, link yenilendi. | |
| | | Yiğit Erk Pilot-2
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Cuma 30 Eyl. 2011, 21:03 | |
| Çok teşekkürler hocam indirip hemen denemeye geçiyorum | |
| | | Mertcan UZUN Teacher Pilot
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. Cuma 30 Eyl. 2011, 21:17 | |
| Çok yararlı, olmuş farklı açılardan, pilot hocam teşekkür ederim ::) | |
| | | Yiğit Erk Pilot-2
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. C.tesi 01 Ekim 2011, 02:00 | |
| LTBA Limanına 355 hdg ve 355 course değerini girdim fakat rotada ilerlerken hdg butonuna basınca uçak yönünü rotanın dışına çevirdi bende mapden uçağı piste doğru yönlendirdim ils sinyalini aldı ve pisti doğruladı ama biraz erken alçaldım galiba pisti ortalamışken piste değil denize indik :D ama büyük bir kısmını öğrendim ILS olayının birkaç deneme ile tam anlamıyla öğrenmiş olacağım inşallah
bu arada konunun ismi değiştirilmiş ama yanlış değiştirilmiş | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. C.tesi 01 Ekim 2011, 02:32 | |
| MAP'tan uçağı yönlendirme hileye kaçmış! Öncelikle, "HDG" butonu basılı değilken (ışığı sönük halde) "355" değerini giriniz!. Bu arada "Nav-Gps" butonu "GPS" konumunda(yani uçak rotada.. "SADIK" noktasından sonra zaten uçak LTBA pistlerinin tam ortasına oturacaktır. SADIK'tan sonra 2200 ft'e alçalın.Hızınız 220 knot olsun.Sadıktan LTBA'ya yönelirken GPS'ten baktığınızda ilk mavi renkli VOR noktasında .. ÖNCE "Gps-Nav" butonunu "NAV'a geçirin. Sonra ayarladığınız "HDG" butonuna basınız!. Uçak kesinlikle ayarladığınız "355" yönüne yönelecektir!. Uçak LTBA'ya ilerlerken hızınızı sürekli yavaş-yavaş düşürün.. ND displaydeki pembe baklava işaret, ufuk çizgisine doğru alçalmaya başlandığı an hemen "APR" butonuna basınız."HDG" sönecektir. uçak 2200 ft.de ilerlerken ND displaydeki pempe dilim ufuk çizgisine geldğinde bu sefer "ALT" butonu sönecek ve uçak otomatik olarak alçalacaktır.Bu arada siz hızı düşürmeye devam edeceksiniz. Taki pistin önündeki deniz kıyısında hız, 150 knot civarı olana dek. - Ayrıca Flapları da derece-derece aşağıya indirmeyi unutmayınız!.. - "Throttle" ekranından bakarak, "Spoiler Armed" kolunu da çekin.F5'e basarak. - "Auto Break" swiçini "3" konumuna getirerek otomatik olarak uçağın pistte fren yapmasını sağlayabilirsiniz. Deniz kıyısında "otomatik pilottan" da çıkabilirsiniz. Pistin solundaki PAPI ışılarının yanına teker koymadan az önce de "IAS" butonun ışığını söndürün ve anında F1 tuşu ile uçağı minimum throttle'a getirin. Uçak yere arka tekerlerini koyduktan sonra (ön teker halâ havadadır!), "Auto Break" çalımaya başlar ve uçağın hızı düşerken ön teker de yavaşça piste değer. Ön teker piste değdiği an hemen "F2" tuşuna basarak uçağın motorlarını ters çalıştırın (Reverse)..Uçak pistin tahmini olarak ortasında dururken; - flapları kapatın, - F5 ile Armed spoiler'ı kapatın, - "Auto Break" swiçini OFF'a getirin, - Uzun farları (landing Lights) söndürün (CTRL+SHIF+L) ve ATC'nin talimatlarına göre uçağı en yakın taxiway'e girerek, hemen pistten ayrılın!.. Zor değil aslında | |
| | | Yiğit Erk Pilot-2
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. C.tesi 01 Ekim 2011, 02:51 | |
| - pilot demiş ki:
- MAP'tan uçağı yönlendirme hileye kaçmış!
Öncelikle, "HDG" butonu basılı değilken (ışığı sönük halde) "355" değerini giriniz!. Bu arada "Nav-Gps" butonu "GPS" konumunda(yani uçak rotada.. "SADIK" noktasından sonra zaten uçak LTBA pistlerinin tam ortasına oturacaktır. SADIK'tan sonra 2200 ft'e alçalın.Hızınız 220 knot olsun.Sadıktan LTBA'ya yönelirken GPS'ten baktığınızda ilk mavi renkli VOR noktasında .. ÖNCE "Gps-Nav" butonunu "NAV'a geçirin. Sonra ayarladığınız "HDG" butonuna basınız!. Uçak kesinlikle ayarladığınız "355" yönüne yönelecektir!. Uçak LTBA'ya ilerlerken hızınızı sürekli yavaş-yavaş düşürün.. ND displaydeki pembe baklava işaret, ufuk çizgisine doğru alçalmaya başlandığı an hemen "APR" butonuna basınız."HDG" sönecektir. uçak 2200 ft.de ilerlerken ND displaydeki pempe dilim ufuk çizgisine geldğinde bu sefer "ALT" butonu sönecek ve uçak otomatik olarak alçalacaktır.Bu arada siz hızı düşürmeye devam edeceksiniz. Taki pistin önündeki deniz kıyısında hız, 150 knot civarı olana dek. - Ayrıca Flapları da derece-derece aşağıya indirmeyi unutmayınız!.. - "Throttle" ekranından bakarak, "Spoiler Armed" kolunu da çekin.F5'e basarak. - "Auto Break" swiçini "3" konumuna getirerek otomatik olarak uçağın pistte fren yapmasını sağlayabilirsiniz. Deniz kıyısında "otomatik pilottan" da çıkabilirsiniz. Pistin solundaki PAPI ışılarının yanına teker koymadan az önce de "IAS" butonun ışığını söndürün ve anında F1 tuşu ile uçağı minimum throttle'a getirin. Uçak yere arka tekerlerini koyduktan sonra (ön teker halâ havadadır!), "Auto Break" çalımaya başlar ve uçağın hızı düşerken ön teker de yavaşça piste değer. Ön teker piste değdiği an hemen "F2" tuşuna basarak uçağın motorlarını ters çalıştırın (Reverse)..Uçak pistin tahmini olarak ortasında dururken; - flapları kapatın, - F5 ile Armed spoiler'ı kapatın, - "Auto Break" swiçini OFF'a getirin, - Uzun farları (landing Lights) söndürün (CTRL+SHIF+L) ve ATC'nin talimatlarına göre uçağı en yakın taxiway'e girerek, hemen pistten ayrılın!..
Zor değil aslında rotamı SADIK'a göre çizmemişim galiba ordan geçmedim BU SEFER BAŞARICAM AHA BURAYA YAZIYORUM :D | |
| | | Yiğit Erk Pilot-2
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. C.tesi 01 Ekim 2011, 03:27 | |
| İşte bu kadar başardım. Çok kötü bir iniş olduğunu söyleyebilirim ama düzgün bir şekilde piste indim çok mutluyum :) | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. C.tesi 01 Ekim 2011, 07:41 | |
| Bu inişlerinizi, fspassengers ile test edebilirsiniz. Hiçbir hatayı es geçmez :lol: | |
| | | | ILS-otomatikyaklaşımda Pisti ortalamıyorum. | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |