-
Değerli kaptanlarımız.
Havayollarına veya havaalanlarına göre Güncellenen ve Download edilen AI-Uçuş Planlarında belirtilen
uçakları,kendi FS'mizdeki uçaklara göre uyarlayıp görebilmemiz ve uçuşlarını takip edebilmemiz için yapılması gerekenler:
- Download edilen AI-Uçuş plan Klasörlerinin içinde genelde şu dosyalar vardır.
1-
.bgl AI dosyası (TTools ile hazırlanmış AI uçuş dosyası)-FS2004/scenery/world/scenery klasörüne kopyalanır.
2-
Aircraft.txt dosyası,
3-
Airports.txt dosyası,
4-
Flightplans.txt dosyası.
Bunların bize
Aircraft.txt dosyası gereklidir.Şayet yoksa;
.bgl AI dosyasını TTools programı ile açar (decompile) içindeki
Aircraft.txt dosyasını çıkartırız.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]-
Aircraft.txt dosyasını açalım.Örnek olarak aşağıdaki gibidir.
Satırların sonunda görülen
"TRAI_THY_B738" yazılar,kullanılacak uçağın Title (adını) belirler.Bu Title , bizim FS9/Aircraft/bir uçak klasörünün içindeki "aircraft.cfg" dosyasındaki "Title= .." deki ile aynı olması gerekir...Kİ istediğimiz uçağı AI olarak FS'de görebilelim.
Resimdeki dosyanın satırındaki bu uçak title (ismini) değiştirip,bizim FS'de kullandığımız herhangi bir uçağı burada AI yapacağız.(Aynı zamanda seçtiğimiz uçağı FS'de kullanabiliriz.)
1- Yukarıdaki
Aircraft.txt dosyası açık kalsın.
2- FS9/Aircraft dizininin içinden kullandığımız veya kullanmadığımız herhangi bir uçağın klasörünü açalım.İçindeki "aircraft.cfg" dosyasını NotPed ile açalım.
3- Açtığımızda alttaki gibidir.
Sol resimdeki
[fltsim.0] veya
[fltsim.1] başlıklarının hemen altındaki
Title= karşısındaki o uçağın isimini kopyalayın.(Kopyalarken hepsini birden-nokta falan bırakmayınız)
4- Bu kopyaladığınız uçağın Title yazısını,yukarıda açıkta olan AI trafik dosyası
Aircraft.txt dosyasındaki
"TRAI_THY_B738" yazısının yerine yapıştırınız.
5- Şimdi sizin uçağınız bu uçuş planında yerini almıştır.
6- Farklı bir uçak daha AI uçuşa eklemek isterseniz,yine yukarıdaki işlemleri yapıp,yeni aklenen ismin altındaki satırdaki Title'nin yerine yapıştırabilirsiniz.
7-Title değişimlerinden sonra
Aircraft.txt dosyasını kaydediniz.
8-TTols programı ile tekrar .bgl ye çevirip-
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]-,fs9/scenery/world/scenery klasörüne atıp,Belirlenen saatte, ve belirlenen meydanda uçağınızı AI olarak görebilirsiniz.
Kolay gelsin.
-