Facebook |
|
VAPS following countries: ( Since 28.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| VATSIM LTBA Event | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
emresancaktar EDITOR
| Konu: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 00:43 | |
| Herkese Merhaba ;
Bugün saat 21:00'dan 00:00'a kadar Vatsim'in LTBA event'i vardı yılbaşı için özel, New year's Eve over BOSPHORUS by Turkish vACC isminde lanse edildi. Bende az önce inebildim açıkcası ben uçarken saat 23:00 civarında 15'den fazla live ATC hemen hemen her sektörden 2 tane vardı ve 45'e yakın trafik vardı. Kelimenin tam anlamıyla harika ötesiydi.Bir daha zor bulunur böyle event açıkcası Türkiye semalarında, bir ara TCAS ekranımda 6 adet uçak gördüm.ATC ile konuşma frekansımızda sürekli konuşmaların geçmesi ve her ülkeden pilot\'un kendi aksanıyla konuşması, readback edebilmek için sıra bekleyen pilotlar ATC'ler harika performansı çok etkileyiciydi.Dışardan baktığımda gökyüzünde parlayan Strobe ışıkları bir sürüydü çok keyifliydi paylaşmak istedim. Bende sonlarına LTBJ'den kalkarak yetişebildim. Keşke 21:00 da görseydim bir uçuş daha yapardım arkasına. Bence yavaş yavaş herkes online uçuşlara başlamalı ve bu zevki tatmalı diye düşünüyorum. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 00:48 | |
| Biz de Lübnan semalarındaydık, göre göre bir adet ATR72-500 (Borajet), bir adet 737-800W (Anadolujet) ve bir adet de 777-300ER (Air France) gördük O da sayemde inemedi, pas geçti, öyle yani :lol: Görüntü aldıysanız paylaşabilir misiniz? | |
| | | emresancaktar EDITOR
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 01:00 | |
| Hocam o kadar yoğundum ki bir yandan sürekli vektör verilip hız ayarlamaları yapiyorduk RNAV yaklaşmaları TURKO 1G mesela ne NGX'in FMC'sinde ne de chartlarda vardı zar zor buldum ettim yoğundu benimde aklımda vardı ama nasip olmadı malesef. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 01:06 | |
| Güncel chart var aslında. IVAO TR sitesinde mevcut. Antalya için en güncelini buldum orada.
TURKO1G yaklaştığınıza göre LTFJ 06 pistine indiniz demektir. Elimdeki chart'ta var, FMC'de olmaması garip. Airac versiyonu eski mi? | |
| | | emresancaktar EDITOR
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 01:24 | |
| - Özgür Kiraz demiş ki:
- Güncel chart var aslında. IVAO TR sitesinde mevcut. Antalya için en güncelini buldum orada.
TURKO1G yaklaştığınıza göre LTFJ 06 pistine indiniz demektir. Elimdeki chart'ta var, FMC'de olmaması garip. Airac versiyonu eski mi? İşte benim de anlamadığım oydu ilk önce aradım taradım ne yaptım ettim bulamadım.TURKO1G diye bir şey LTBA için yok herhalde ATC'ninde kafası karıştı ama benide panik yapmadı değil kendisi :D Sonra ben Turko1G Rnav yaklaşması bulamadım elimdeki chartlarda mevcut değil vektör talep ediyorum dedim. BIG'deydim o ara IMREN'e direct aldım. Sonra zaten yaklaşma ile bağlantıya geçip 05'e indim. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 01:35 | |
| Ya siz yanlış hatırlıyorsunuz ya da ATC yanlış biliyor bu konuyu:
TURKO1 ile başlayan RNAV starlarının sonuna A-B-C-D harfleri gelir. Bunlar sırasıyla 05-17-23-35 numaralı pistler içindir. LTBA için yazıyorum bunu. Eğer LTBA 05 pistine inecekseniz TURKO1A yaklaşmasını seçmeniz lazım ve BIG VOR'undan sonra FMC'ye giriş yapmalısınız (LTFJ'ye uçacaksanız IST VOR'una olan kısmı girmeyeceksiniz). Ancak sizin bahsettiğiniz TURKO1G star'ı ise LTFJ içindir. TURKO1G, LTFJ 06 pisti için, TURKO1H, LTFJ 24 no'lu pisti içindir. Ya size yanlışlıkla LTFJ için yaklaşma verdiler ya da G harfi kısmında sizin bir hatanız var. Sizi IMREN'e yönlendirmeleri de RNAV olmaz, TURKO1A, LTBA 05 için sırasıyla TURKO-ZEMBA (250 knot limit) - BA611 - BA612 - ERLEB - BA791 (220 knot limit) ve trafik yoğunluğuna göre BA798'e kadar sırasıyla gider. Tabi tüm süreci bilemiyorum, belki de o noktadan sonra sizi RNAV vektörlemiş de olabilirler ama elimdeki chart'lara göre durum böyle. En iyisi okula gidince chart değiştiyse ne oldu bir bakayım. Ama son dönemde LTBA'ya RNAV iniyorum, fark yok, chart ile tutuyorlar birbirlerini. | |
| | | emresancaktar EDITOR
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 02:10 | |
| Hocam dediğim gibi zaten ATC yanlış söyledi ben turko1g dediğine eminim GOLF dedi özellikle GOLF'u readback edip confirm istedim. Confirmed geldi.Daha sonra ben chartımda bulamadım vektör istiyorum dedim IMREN'e yolladı.Herhalde şaşırdılar başka bir sebeb gelmiyor aklıma trafik çok yoğundu. RNAV yaklaşma izleyeceğimi (TURKO1A) düşünürken arkamdaki 4 uçak ve ben vektörlenek direct aldık daha sonra Atatürk yaklaşma vektörledi ILS yaklaşma olucakti 05'e Localizer'a oturmadı uçak görerek iniş talep ettim öyle indim arkamdakilerde sorun yoktu. Bende bu konuyu açtıktan sonra VA'mızın TS kanalına girdim orada konuşuldu daha başka bundan ilginç olaylarda olmuş. Yakıtı bitip, sabihaya direct edenlerden tutunda, Vektörlenmeyip neredeyse Bursa'ya kadar gidenlere :D
Center'lığa kadar yükselmiş olan bir ATC için ben asla yanlış biliyordur diyemem muhtemelen şaşırmıştır.
Hocam bayadır merak ediyorum konusu açılmışken sorayim siz RNAV yaklaşmalarını chartlara göre manuel olarak mı FMC'ye işliyorsunuz eğer öyle ise pisti FMC'ye nasıl tanıyorsunuz ? Ben rw35R yazıyorum mesela kabul etmiyor . | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 09:14 | |
| Manuel (elle) işlemiyorum. Uçtuğunuz uçağın, RNAV ekipmanı varsa zaten buna gerek kalmıyor. Örnek olsun diye TURKO1A LTBA 05 pistine nasıl RNAV yaklaşılır, yazayım (LTBJ-LTBA uçuşu):
Kalkışımız LTBJ 34R pisti olsun. FMC'de DEP/ARR kısmında DEP bölümüne girip 34R pisti seçilir, BERG1G kullanırım genelde. Ancak bunun için Çiğli'deki trafiğin uygun olması ve oradan izin alınması gerekiyor. Aksi takdirde BERG1E kullanılıyor. Neyse, bunu girdikten sonra RTE bölümüne gelip Next diyorum, VIA kısmına UG80 TO kısmına da BIG yazıyorum. Aktifleştirdikten sonra BIG VOR'una kadar uçarım. Zaten yaklaşma esnasında METAR alınıp hangi piste ineceğimi belirledikten sonra DEP/ARR bölümüne gelir, ARR için (05 pistine inmeye karar verdik diyelim), ILS ya da ne isterseniz 05 pistini seçerim. STAR kısmında 05 için uygun olanlar kalır (kalmadığı da oluyor). TURKO1A seçerim ve CI05 bacağından önce kopukluk oluşur. Normaldir de RNAV mantığı gereği. LEGS sayfasından hangi bacakta hangi irtifada olmam, hangi hızda olmam gerektiği yazıyor (chart ile uyumlular). Bunlara uyarak rotayı zaten kendisi işliyor. Şöyle bir rota çıkıyor:
TURKO - (030 baş ile 21.9 nm sonrası) ZEMBA (250 knot en fazla süratiniz olacak, FL90 266 baş ile de hold noktasıdır) - (054 baş ile 13 nm sonrası) BA611 - (054 baş ile 19.3 nm sonrası) BA612 - (144 baş ile 8 nm sonrası) ERLEB - (144 baş ile 8 nm sonrası) BA791 (220 knot en fazla süratiniz olacak) - (234 baş ile 5 nm sonrası) BA792. Bundan sonra yazacaklarımın tamamı 234 baş ile devam edecek ve 3 nm mesafeli olacaklar. Toplam 18 nm mesafe ediyor (BA798 ile biter). 5 nm mesafe de BA792'ye kadar vardı, etti mi 23 nm mesafe. CI05 noktası ile RW05 noktaları arasını da hesap edersek 30 nm civarı bir mesafeye denk geliyor. İşte bu hat boyunca uçarken trafik müsait olduğu anda ATC size vektör verir ve iniş hattına girmenizi sağlar. Belirtilen hızı korur, irtifanızı da ayarlarsanız, ne öndeki uçağa çok yaklaşırsınız ne de arkanızdaki uçak size fazla yaklaşır. Pas geçmek zorunda kalmazsınız (önünüzde inen uçak pisti terk edemezse yapacak bir şey yok veya rüzgar aniden değişmezse), sırayla inersiniz.
Özetle, ben böyle yapıyorum hocam. Elle işlemek, deliye pösteki saydırır. Uçarken onunla mı ilgileneyim bir de. Doğru STAR girmek çok önemli. Türkiye'de sadece 3 meydanda olduğundan ve chart'larımız güncel olduğundan mesele yok ama Almanya'da yaptığım uçuşlarda sıkıntı oluyor bu durum. Gerçi öğrendim oranın mantığını, TRANS kısmına işleniyor, RNAV yapıyor yaklaşmayı. Londra'da ise TRANS kısmında RNAV vardı, hiç uğraştırmadı ama seçmedim, özellikle FSP'de zamanı biraz fazla ayarladıysam çok iyi oluyor, vakit geçirtiyor havada :lol: | |
| | | UMIT UNALDI ADMIN Flight Instructor
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 09:31 | |
| Merhabalar;
Özgür İşine karışmak gibi olmasın Ancak RNAV elle işlenmez. Noktalar kesin ve hassas noktalar olup RNAV uygulamak için uçağın pek çok sistemi birlikte çalışır. Ve noktalar hassas noktalardır.
FMC ye el ile işlemek de mümkündür. Aynı okyanus geçerken ki durumda olduğu gibi her noktanın altındaki koordinatları FMC ye bir bacak gibi tanıtmanız lazım. Ama elle işlemenin mantığı yok. Güncel AIRAC yüklü ise zaten FMC sisteminde mevcut
| |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 10:05 | |
| Karışmıyorsunuz, aynı şeyi söylüyoruz zaten Ümit hocam. Tek fark, benim yapım gereği lafı uzatmam :lol: Son paragrafın başında yazdım, "deliye pösteki saydırır".
Okyanus geçişleriyle ilgili (NATS) konu açmıştım burada. Onu mecbur elle işleyeceksiniz, çare yok ::) | |
| | | hknpal Vaps Designer
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 11:42 | |
| Dışardan alamadık ama içerden TCAS ile durum boyleydi... Trafiğin dahası ekran dışında vardı. Dolu dolu bir uçuş yaşadık. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 12:14 | |
| Resimdeki rotanın ne olduğunu anlamakta güçlük çekenler olursa kısaca açıklayayım: Hakan hocamız, LTAI (muhtemelen) kalkışı yapmış ve LTBA 05 pistine RNAV yaklaşmada. -1.300 varyo ile alçalmakta, FL80'e kadar da alçalmaya devam edecek. Üç ayrı uçak, 05 pistine yaklaşıyor, birisi inişi tamamlamak üzere (irtifasını okuyamadım).
RNAV yaklaşma bu işte, önce Marmara Denizi boyunca batıya doğru gidersiniz, uygun trafikte önce kuzeye döner, sonra da kuzeydoğu yönüne dönerek inişini gerçekleştirir. Teşekkürler Hakan hocam, bundan güzel anlatım olamazdı. | |
| | | hknpal Vaps Designer
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 12:42 | |
| RNAV yaklaşma esasen, FMC de herahngi bir direction dan farklı değidir. RNAV yokken İstanbul'da SADIK-ERMAN gibi yollar vardı. (hala var tabiki)Bu yollar -özellikle kalabalık zamanlarda- sınırlı pozisyon sahası anlamına gelmektedir. Yani bir hat düşünün ip gibi sıralanmış uçaklar. RNAV ise hava sahası içinde bir sürü noktacık anlamına gelmektedir, resimde gördüğünüz BA583 gibi noktalar ATC ye daha çok alan yaratmaktadır. Yani ip örneğini düşünürsek daha çok ip :) bilmiyorum anlatabildim mi? Böylece ATC, havasahasında bir çok noktaya uçak serpiştirebilir ve trafiği rahatlatır.
Özgür kaptanın dedikleri doğrudur. DEKEK 1A yaklaşmasıdır, LTAI geliştir. Etrafta yaklaşmakta olan biri daha açıkta o da hatta girmek üzere onu da sayarsak 4 uçak var.
Önemli noktalardan biri de RNAV LTBA chartında hızlarla ilgili uyarı vardır. O uyarı çok çok önemlidir. Kalabalıkta bu hızlara riayet edilmezse bu sistem işlemez. Charta kesinlikle bakınız...
Fotoğraf dünkü event te çekilmiştir. Bu tip eventlere herkesi şimdiden davet ediyorum. Bilmeyen arkadaşlar da biraz çalışıp yapabilirler. ATC arkadaşlar ufak hatalara asla sabırsızlık etmezler.
Bir dip not daha: foto.da ATC, RNAV da çıkarttı Heading ile yönlendiriyordu. Önemsiz bir ayrıntı :) | |
| | | emresancaktar EDITOR
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 13:18 | |
| Hakan saat kaçta uçuyordun sen ?
Konu RNAV tartışmasına döndü baya baya. | |
| | | hknpal Vaps Designer
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 13:32 | |
| | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 13:59 | |
| - emresancaktar demiş ki:
- Hakan saat kaçta uçuyordun sen ?
Konu RNAV tartışmasına döndü baya baya. Neticede şu da var: Buraya üye olan bir çok arkadaşımız, ya uçmayı hiç bilmiyor ya da hasbel kader biliyordu, ilk üye olduklarında. Örneğin, Emre hocamın ilk üye olduğu zamanları da biliyorum, şu anki durumuyla arada dağlar kadar fark var. Kendisini çok geliştirdi, VA pilotu oldu ve Air Anatolia VA forumunda da gördüm, 737-800 tip eğitimini de aldı. Bir kısım bilgileri burada öğrendi, bir kısım bilgileri üyesi olduğu VA'da öğrendi. Biz de böyle şeyleri paylaşalım ki diğer arkadaşlar da öğrensinler, ileride bu bilgilerden faydalansınlar. Özellikle aktif VA pilotu olarak uçan veya buralarda çalışan arkadaşlar da bilgilerini bizimle paylaştığı sürece çok daha fazla üye, bilgi sahibi olacaktır. Yoksa sizin bildiğiniz size kalırsa bir anlamı olmaz ki (bir öğretmen olarak bunu en çok söyleyenlerdenimdir). Benim de bir dünya eksiğim var, daha bu konu 10'luk olsa en fazla 4'lük biliyorum, 5 bile değil | |
| | | emresancaktar EDITOR
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 14:44 | |
| Ben VAPS'a geldiğimde hiç bir şey bilmiyordum hakikaten sağ olsun bu forumdaki tüm hocalarım özellikle de siz Özgür hocam sayenizde bir çok şey öğrendim. Çok araştırma yaptım, bilmediğim herşeyi sorarak bir şey öğrenmeye çalıştım sonra Air Anatolia ile tanıştım. Onlarda sağolsun MNG'de şu an aktif olarak çalışan bir Uçak teknisyeni hocamız ile eğitim almamı sağladılar ve kendimi geliştirmeme yardımcı oldular.Ancak insanın birazda içinde olucak çok fazla heves edipte bayıp bırakan var. Seneye eğer bir problem çıkmaz ise Kanada'da ATPL almak için eğitim görmeye gitmeyi düşünüyorum. Hem çalışıp hem eğitimimi tamamlamak umarım dilediğim gibi olur da VAPS'ta gerçek bir pilot oluruz.
Bundan önceki hedefim simulatörde VA pilotu olarak online uçuşlar gerçekleştirmekti, şimdi de hedefim gerçek bir pilottan simulatör için eğitim almak.Bu konu da Ümit ÜNALDİ hocamızın yardımlarını beklemekteyim. Kendisi de umarım içimizdeki havacılık sevdasını ve hevesini görür de bizi böyle bir eğitime laik görerek eğitim almamıza yardımcı olur.
Söyledikleriniz tamamiyle doğrudur, bilgi paylaştıkça büyür. Konuda sözü geçen event'in senede sadece bir kere olduğundan dolayı çok fazla başka konulara sapmamasını söylemek istemiştim ama dediklerinizi düşündüğümde size hak veriyorum. En basit sorularda bile en ince ayrıntısına kadar değinip bilgi verdiğiniz için kendimden biliyorum çok iyi anlıyoruz.Teşekkür ederiz hocam burda olduğunuz ve bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için. İyi ki varsınız, iyi ki biz VAPS'tayız. | |
| | | UMIT UNALDI ADMIN Flight Instructor
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 15:42 | |
| Emre selam;
vatsim.onurairva.com dan müracaatını tamamlayabilirsin. Diğer konuları konuşuruz. Biz kendi içerisinden 2 tane Airliner pilot yetiştirmiş kurumuz. İnşallah seni de bir gün gerçek pilot olarak göklerde görürüz.
Selamlar | |
| | | emresancaktar EDITOR
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 16:43 | |
| Kayıt Tamamlandı. Yöneticinin onayını beklemektesiniz.
İnşallah hocam benimde temennim bu yönde, umarım bir gün hocalarımı B738 cockpitin'de ağırlarım. | |
| | | UMIT UNALDI ADMIN Flight Instructor
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 16:54 | |
| Emre;
Kayıt işlemin tamamlandı. OHY017 olarak kaydını yaptım. Hayırlı olsun. Training Center da döküman bulabilirsin. Diğer kısımları konuşuruz.
Kolaygelsin | |
| | | emresancaktar EDITOR
| Konu: Geri: VATSIM LTBA Event Çarş. 28 Ara. 2011, 17:29 | |
| - UMIT UNALDI demiş ki:
- Emre;
Kayıt işlemin tamamlandı. OHY017 olarak kaydını yaptım. Hayırlı olsun. Training Center da döküman bulabilirsin. Diğer kısımları konuşuruz.
Kolaygelsin Tamamdır hocam. Görüşmek üzere. | |
| | | | VATSIM LTBA Event | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |