Facebook |
|
VAPS following countries: ( Since 28.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| Boyama Sorunu (yardım lütfen) | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
rybantics INACTIVE
| Konu: Boyama Sorunu (yardım lütfen) Paz 21 Şub. 2010, 21:38 | |
| Uçak boyamaya çalıştığımda tek yüzü hazırlıyorum ve texturenin içine atıyorum. Fakat bu görüntüyle karşılaşıyorum. Sebebi nedir? | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: Boyama Sorunu (yardım lütfen) Ptsi 22 Şub. 2010, 00:30 | |
| Hocam.Şu an FsX bölümünde olduğumuzu biliyorum.VEE!..Sorunun çözümü çok basit hocam. :D Ben anladım Fakat çoğu painter kaptanlarımız bu kadar kısacık yazınızdan anlamayabilirler.Onun için mesajınıza hangi uçak? ,tipi ve yapımcı kim? bunları yazmalısınızAyrıca 1- Boyadığınız texture resmini ve 2- O texturenin ORİJİNAL dosyasını buraya Upload etmeliydiniz.Yani 2 adet dosya Biri Orijinal biri de sizin boyadığınız ve DXT3 formatına çevirdiğiniz 2 adet texture. Sizin boyadığınız texture de bir alt resim eksik.Ne mi?..Aşağıda yazıyorum hocam. :D
Fs9 veya FsX farketmez.Siz Boyadığınız texture resimlerinin DXT3 formatına çevirmek için "DXTBmp" programını kullanıyorsunuz değil mi?..İşte bu DXTBmp ile açtığını orijinal texturenin resmi önünüze geldi.Hemen bunu File/farklı kaydet'ten 24 Bit Windows ile kaydettiniz.DURUN!..Hemen programdan çıkmayın. Bir de DXTBmp arayüzünün sağ-üstündeki küçük pencereye bakınız.Ne görüyorsunuz?..Değişik renkte veya yapıda küçük bir resim daha....İŞTE!...O resim, o texture'nin alt resmi yani ALPHA'sıdır!..Bu küçük resmin altındaki seçeneklerde fare ile biraz beklerseniz alt açıklamaları yazar.Bu seçeneklerden EXPORT'a basarak, ana resmi 24 bit olarak kaydettiğiniz yere kaydetmeden önce ,bu ALFA resmine ana resmin ismi gibi isim verip yanına -ALFA yazarak export yapınız.Çünkü bu ALFA o textureye ait.Bu resme (ALFAya) hiçbir işlem yapmayacaksınız.Taki.... Ana textureyi boyadıktan sonra tersi convert işlemi için (DXT3 için) DXTBmp'ye atın.Kaydetmeden önce,yine sağ-üstteki küçük resmin altındaki (ALFA resminin altındaki) seçeneklerden bu sefer IMPORT butonuna tıklayıp,önceden export yaptığınız, o textureye ait olan ALPHA resmini içeri import ediniz.Hemen geldi mi?..Geldiii. Bundan sonra DXT3 olarak kayıt ettiğinizde., Sizin boyamanız ayn orijinal gibi ALFAlı olacak ve uçağınız yukardaki gibi değil, gayet düzgün görünecektir!.. Kolay gelsin hocam.Yazdıklarımı harfiyen uygularsanız sorun çıkmaz.Birkaç kez okuyun yazdıklarımı.Yine de sorun çıkarsa ben burdayım. :helal!: | |
| | | rybantics INACTIVE
| | | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: Boyama Sorunu (yardım lütfen) Ptsi 22 Şub. 2010, 16:44 | |
| Tam olarak anlayamadım dediklerinizi hocam. Bu texture resmini vermişsiniz.Ne yapmalıyım?..Bu resim üzerinde düzenleme yapma mı istiyorsunuz?. | |
| | | yigitciftci ADMIN
| Konu: Geri: Boyama Sorunu (yardım lütfen) Ptsi 22 Şub. 2010, 17:11 | |
| | |
| | | rybantics INACTIVE
| Konu: Geri: Boyama Sorunu (yardım lütfen) Ptsi 22 Şub. 2010, 17:47 | |
| Zaten onu kullanıyorum. Ama derdimi anlatamadım galiba :D | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: Boyama Sorunu (yardım lütfen) Ptsi 22 Şub. 2010, 17:58 | |
| Açıkça anlat o zaman hocam.İyice anlayalım.Yukarıda yazdığım ALFA'ları uyguladınız mı?..Uyguladıysanız daha nasıl bir sorun çıktı.Boyamanız halâ Siyah mı görünüyor?.. Olmazsa bana PM'den şunları gönderiniz.Bir de ben bakayım. 1-Orijinal textureyi, 2-Sizin Boyadığınız textureyi, 3-model dosyasını, 4-aircraft.CFG dosyasını, 5-" ????.air " dosyasını. Bunları RAR'layıp,BOX:NET'te Upload edip,bana PM ile gönderin.Bir bakayım.Düzetleyim. Bir de bunun model yapımcısı kim?..Posky'mi?..IFDG mi?,PMDG'mi?.. | |
| | | | Boyama Sorunu (yardım lütfen) | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |