Facebook |
|
VAPS following countries: ( Since 28.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| scenery'yi meshe gommek... | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
yigitciftci ADMIN
| Konu: scenery'yi meshe gommek... Cuma 15 Ocak 2010, 20:45 | |
| Selamlar ufak bir afcad denemeleri yapmaktayim yalniz sorunum var... Yeni olusturdugum alanlari fs eyukledigim zaman egik duzleme yaptigim runwayin yarisi dagin icinde diger yarisi havada kaliyor... bunu nasil meshin icine gomeriz? yani Uludag scenerysinde oldugu gibi nasil duzlem yaratabiliriz? | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... C.tesi 16 Ocak 2010, 01:19 | |
| :D .. Hocam kusura bakma, GÖMMEK kelimesi beni böyle yaptı.. :D Neyse..Konumuza dönelim. Aslında dağa gömmek değil, sanırım yarısı toprak altında yarısı açıkta kalan pistleri nasıl DÜZ duruma getiriz !..değil mi hocam? Aşağıdaki resmi AFX tasarım programından alarak, izah edeyim. Pisti oluşturdunuz.Fakat pistin yarısı veya bir kısmı toprak altında kaldıysa; Resimdeki Surface (Beton) oluşturan butonu tıklayıp, pist çevresine SURFACE alanı yapmalısınız.Bu Surface pistin altında kalacaktır.Pisti kapatmaz.Merak etmeyin,pist görünür. Surface'nin cinsini ayarlamak için Surfacenin bir kenarına tıklayıp açılan pencereden asfalt , Dirt veya Concrete olarak ayarlayabilirsiniz. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Bu şekilde KAYIT yaparak FS'ye giridğinizde göreceksiniz ki, pist toprak altından kurtulmuş, yatay düzlemde dümdüz olmuştur.Tabi ki Surface'nin kenarlarından 2-3 metre çevresindeki toprak arazi de hafif düzleşmiş olacaktır. Kısacası AFCAD ve AFX'teki yapılan Surfaceler, toprak zemini düzleştirir. Saygılarımla hocam.Kolay gelsin. | |
| | | yigitciftci ADMIN
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... C.tesi 16 Ocak 2010, 01:57 | |
| AFCAD 2.21 kllaniyorum.. surface yapiyorum ama nafile.... anlamadim simdi AFX deniyecegim... bakalim | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... C.tesi 16 Ocak 2010, 01:58 | |
| Farketmez hocam.AFCAD 2.21 ile de oluyor.,Olmuyorsa Surface alanını daha fazla genişletin. | |
| | | yigitciftci ADMIN
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... C.tesi 16 Ocak 2010, 02:25 | |
| yok abi bu sorun surfacede degil ben AFCAD da yaptim AFXte yaptim surface yemiyor goruntuler aynen bu runwayin yarisi icerde diger yarisida kopru gibi havarda... cozemedim... [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... C.tesi 16 Ocak 2010, 02:49 | |
| Şimdi anladım hocam. Siz Pistin altitudesini (yüksekliğini) meydanın yüksekliği ile esitlememişsiniz!..İkisi de birbirinin aynı olması gerekir. Bu sorun ondan kaynaklanıyor.Fakat yukarıdaki Surface yine kalması/olması gerekiyor. Bir de üzerinde çalıştığınız Fs9 mu?,FsX 'e mi ait şu an yaptığınız pist ? | |
| | | yigitciftci ADMIN
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... C.tesi 16 Ocak 2010, 03:09 | |
| yok abi gene ayni sorun var.... meydan yuksekligi ile kastiniz referans noktasimi acaba? Referans noktasi ayni hatta ben size bir atayimda siz deneyin bakalim ayni sey mi olucak? | |
| | | yigitciftci ADMIN
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... C.tesi 16 Ocak 2010, 03:11 | |
| | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... C.tesi 16 Ocak 2010, 14:54 | |
| Yiğit hocam,Dosyayı aldım şimdi bakıyorum. | |
| | | yigitciftci ADMIN
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... C.tesi 16 Ocak 2010, 15:28 | |
| Neyse ben hallettim. AFXteki kirmizi kare isi cozdu :) | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... C.tesi 16 Ocak 2010, 16:14 | |
| Yiğit hocam,alttaki resim sizin gönderdiğiniz AF2 dosyasını olduğu gibi yüklediğimin resmidir.Değişiklik yapmadan önceki ilk halinin resmi: Pist ve çever-altındaki surface çok güzel olmuş.Pist düz ve hiçbir şekilde pistin bir kısmı dağın içine girmiyor.Herşey gayet düzgün ve normalmiş.Sadece Meydanın Orjin noktası ile Pistin altitudesini eşitledim.Meydan orjini Pistin biraz yukarısında kalmış.Buna dikkat etmemişsiniz.Meydan orjin noktası pistin TAM orta merkezinde olması gerekir. Şayret sizin Fs'da dağın içine gömülüyse :D ,bilin ki Trreain Mesh uygulanmamasındandır.Full Avrupa Mesh'i yüklü desenizde mutlaka hasarlıdır o mesh veya benim şurada [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] önerdiğim Terrain mesh değildir . [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Bu dosyanızı düzenledim ve şunları ekledim: -kalkışlar 10 pist başından olacak şekilde (Apron tarafı) Start Location, -İnişler 28 pist başında (Deniz tarafı) -ILS frekansı eklendi-110.90Mhz..(Localizer hattı oluştu), -Alttaki resimde de görüldüğü gibi 2 adet VOR yaklaşma section'ları eklendi.MSE1,MSE2 olarak., -ATC frekansları verildi.(ATIS,APR,Tower,Departure) -Birkaç ilaveler daha yaptım.. Bu da düzenlenmiş harita resmi. (Meydanın üstündeki önceki Marmara, büyük havaalanıdır). [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Bu da yeni düzenlenmiş dosyanız: (İsmini değiştirdim ki elinizdeki önceki dosyanız ile karışmasın). [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Kolay gelsin hocam. - | |
| | | yigitciftci ADMIN
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... C.tesi 16 Ocak 2010, 17:02 | |
| Sagolun hocam ben sizin yolladiginizi da kullandim sonuc vahim, nedeni sanirim FSX, ancak dedigim gibi AFX benim sorunumu cozdu, hatta size en son yaptigim calismayi yolliyacagim inceleyin begeniceksiniz :) [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... C.tesi 16 Ocak 2010, 17:46 | |
| Hocam burda anlaşamıyoruz galiba?... :D
VAPS kurulduğundan beri koşulsuz ve şartsız, bütün tasarımlar ve test çalışmaları Flight Simulator 2004 içindir.Opsiyon olarak FsX, VAPS'ta ikinci planda gelir. Bundan dolayı VAPS, çalışmanızı Fs9'da test etmiş, OYSA siz; Fsx ile çalışıyormuşsunuz!...Bunu ilk başta belirtmeniz gerekirdi..Bütün sorun buymuş.Kolay gelsin.
ÖNEMLİ: Kaptanlarım!... Yapılacak her çalışma, Fs9 için yapıldığından bunu belirtrmeye gerek yoktur ve mecburiyette yoktur!..Ancak, Çalışmanız FsX içinse MUTLAKA ve KESİNLİKLE, FsX için olduğunu çalışmanızın başında yazınız, belirtiniz!... (Çünkü FsX, VAPS'ta opsiyondur!.) | |
| | | yigitciftci ADMIN
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... C.tesi 16 Ocak 2010, 19:34 | |
| Hocam ben size belirttim FSX olarak, unutmayalim FS9 un cogu alanlari FSXtede calismakta.. Benim size yolladigim afcad dosyasida FS9 uyumlu :) | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... Paz 17 Ocak 2010, 00:24 | |
| Zaten Fs9'da çalıştı AFCAD..Fakat Terrain mesh, Fs9 için olduğundan FsX'e uyum sağlamadı ve sizin pistiniz ondan dolayı dağın içinden kendini kurtaramadı.. :D - yigitciftci demiş ki:
- Neyse ben hallettim. AFXteki kirmizi kare isi cozdu :)
Hocam AFX'teki "kırmızı kare", yani ( Create Exclusion Rectangles) butonu pist üzerindeki veya apronlardaki istenmeyen ağaçları.nesneleri, sing tabelalarını vs.seçime bağlı olarak bazı objeleri kaldırır (yokeder).. Siz de bu sorununuzu ve çözümünüzü bu buton sayesinde NASIL çözdüğünüzü yeni kaptanlarımızın anlayacağı şekilde açıklarsanız, inanın çok iyi bir eğitim paylaşımı olacaktır.Mutlaka bekleriz çözüm açıklamanızı!.. | |
| | | yigitciftci ADMIN
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... Paz 17 Ocak 2010, 21:54 | |
| Acik bir sekilde yazardim ama pek aciklayacak birsey yok... AFXde bu yaptigim alani FSX alani olarakta cevirdim gene sorunlar yasiyorum. Bendeki meshle sizin meshiniz ayni, karsilastirdim hic bir fark yok. Bendeki sadece toparlama tek BGL dosyasi olarak. Bu kirmizi karelerde aslinda yapmasi gereken isi yapmadi, silinmesi gereken agaclar evler yeniden alanda cikmaya basladi Altitute degistirip deniyecegim, belki duzelir. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... Paz 17 Ocak 2010, 23:41 | |
| Hiç Altitude değiştirip denemeyin hocam.Gereksiz, çünkü; Nasıl ki AFX ile meydanda oluşturulan taxising tabelaları varken bu meydanı tekrar AFCAD 2.2.1 ile düzenlemeye geçtiğimiz ve KAYDET dediğimiz anda taxisingler yok oluyorsa; AFX'teki "kırmızı kare", yani (Create Exclusion Rectangles) butonu ile yokettiğimiz ağaçlar,binalar vs.objeler ikinci kez AFX ile meydana herhangi bir değişiklik yapıp ta KAYDET dersek yine ağaçlar çıkar.Bunun için "kırmızı kare", yani (Create Exclusion Rectangles) ile yapılan çalışmalardan sonra mutlaka "kırmızı kare" butonu BASILI (çalışmada kırmızı dörtgenler görünür durumda) kaydetmek gerekiyor.Bunun için; -Ya AFX teki (Create Exclusion Rectangles) butonunu bütün işler bittikten sonra çalıştırılmalı, -Ya da önceden (Create Exclusion Rectangles) butonu ile işlem yaptıysak, o meydan için her düzenleme çalışmasından sonra mutlaka tekrar o butona basılıp aktif etmek ve KAYDET yapılması gerekiyor.Bendeki ortak Marmara meydanımızdaki ağaçlar halâ yok.Bir daha görülmedi. Gelelim Mesh'e ... Tamam, benim kullandığım ve şu sayfamızda [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Fs9 kullanan bütün kaptanlarımıza önerdiğim mesh ile sizinki aynı olabilir.Sizinki toplu halde bir BGL içindeymiş.Fakat bu mesh'inizi SimViation'dan aldıysanız, bu böyle olamazdı.Çünkü SimViation' da sunulan bu mesh'ler parça parça bölgeler halinde BGL'ler. Mesh hatanızı çözmek için ve yapılan veya/yapılacak meydanlarımıza Fs9'unuzun uygun olmasını istiyorsanız size önerim şudur; Şu sayfamızda [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] önerdiğimiz Terrain Mesh'lerden Türkiye yer şekilleri için 9 adet mesh'i indirip, Fs9'unuza yüklemektir. Kolay gelsin. | |
| | | yigitciftci ADMIN
| Konu: Geri: scenery'yi meshe gommek... Ptsi 18 Ocak 2010, 01:51 | |
| Hocam buyrun simviation linki: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Buda ayni SRTM mesh... Hem ayni zamanda verdiginiz linlerdeki meshlerde yuklu bende 2 meshde de ayni sonuc elde ediliyor... Ben olayi farkli sekilde cozdum, ayni alani AFXde acip Create Exclusion Rectangles ekledim, sonra runwaya kadar sildim geriye sadece Create Exclusion Rectangles kaldi. Isimi degistirip yeni isimle BGL dosyasi olusturdum, ayni dosya icerisine koydum diger ana dosyayida AFCAD programi ile duzenledim artik sorunum cozuldu . :) | |
| | | | scenery'yi meshe gommek... | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |