Facebook |
|
VAPS following countries: ( Since 28.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) | |
|
+4Mustafa Adlin Ahmet Salih Özgür Kiraz PETER 8 posters | |
Yazar | Mesaj |
---|
PETER General ADMIN
| Konu: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Perş. 07 Mart 2013, 12:20 | |
| | |
| | | PETER General ADMIN
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Perş. 07 Mart 2013, 12:44 | |
| Evet ve gerçek dünya turu zamanı geldi (Türkiye'ye geri dönüş)
08.03.2013 06:55 - 13:45 ZULU QF5 B747-400 YSSY-WSSS (STOPOVER) uçuş süresi 07 saat 30 dakika + SINGAPORE duraklama 1 saat 20 dakika 08.03.2013 15:05 - 04:25 ZULU QF5 B747-400 WSSS - EDDF uçuş süresi 13 saat 09:03.2013 10:40 - 13:40 ZULU TK1588 A330 EDDF - LTBA uçuş süresi 3 saat (şükür ,büyük havaotobüs hiç değilse)
| |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Perş. 07 Mart 2013, 12:50 | |
| Havalimanında karşılama istersen "dünyaca ünlü futbol yıldızı geliyor" diye sosyal medyada bir haber yazarız, omuzlarda terk edersin havalimanını Peter hocam | |
| | | PETER General ADMIN
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Perş. 07 Mart 2013, 12:56 | |
| | |
| | | PETER General ADMIN
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Cuma 08 Mart 2013, 14:32 | |
| Evet bugünkü ilk adımımız QF5 - B744 SYD - SIN YSSY DCT RIC UH226 NYN DCT MAKOM DCT 27S141E DCT MITTS M084F360 DCT MUDOX DCT DIGLA DCT 19S130E DCT MAMUT DCT ONOXA G326 BLI M084F380 M635 SURGA DCT IKAGO DCT IKIMA DCT IBULA DCT LAVAX WSSS (planlanmış FL340/486KTS) şu anda DENPASAR. BALI'yi geçtik, SINGAPORE'a 1 saat kaldı. FL360'dayız, hız 502 KTS. Sydney'den 40 dkk geçikmeli kalktık, lakin TIMOR denizin üzerinde iken plandan daha yukarı çıktığımız ve rüzgarı kıçımıza aldığımız için, CHANGI'de 12 dakika gibi erken ineceğiz. :brav: ALLAAM sen QANTAS PiLOTLARIMIZI KORU YAREEPPPİİİİM. AMiN !!!!! | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Cuma 08 Mart 2013, 14:52 | |
| Bayılıyorum şu kuyruk rüzgarına. Uçuşları kısaltıyor, hele ki tur uçuşuysa Yalnız son sıralar hep batıya uçtuğumdan kafa rüzgarı alıyorum, sizinki iyi denk gelmiş, iyi yolculuklar Peter hocam. | |
| | | PETER General ADMIN
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Cuma 08 Mart 2013, 16:48 | |
| Evet, indik 3 dkk erken, T1/C16 ya yaklaştık. 17:05'te (Türkiye saatleri) devam ederiz.
WSSS DCT AROSO Y339 GEMAS B466 SUKAT A457 VPG B579 DALAN N0512F300 B579 PUT N0506F280 L759 TAVUN M084F300 L759 LIBDI M085F320 L759 KKJ N0496F320 L333 TIGER DCT MURLI DCT BI M083F320 G201 ZB L750 ROSIE N0491F360 L750 RANAH K0904F340 B449 KEMOR K0901F360 B449 DUKAN N0481F360 M747 LUSAL N319 ADEKI L850 BANUT K0892F360 B147 UNAMI K0891F360 B147 TISOM N0480F360 L850 LASOR L981 DIBED L984 PADKA UL984 DONAD UT170 RAPET T170 GAPLA T173 KERAX EDDF (planlanmış FL300 baştan/495KTS)
Teşekkürler, burası saat 22:45, kalkıştan sonra uyuyacağım muhtemelen. Yolumun en uzun kısmı önümdedir. :salla.|: | |
| | | Ahmet Salih Vaps-Supervisor
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Cuma 08 Mart 2013, 16:51 | |
| Peter Hocam! Uçuşta nasıl uyuyabiliyorsunuz? Ben FSX'te iken çok tedirgin olurdum default atc birşey söyler de ben de onun söylediğini kaçırır cevap veremem ifr planım iptal olur diye... | |
| | | PETER General ADMIN
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Cuma 08 Mart 2013, 16:54 | |
| Pilotlarımız uyumasın da, ben kolay uyurum, çünkü şu anda gerçek uçuştayım, Türkiye'ye dönüyorıum. | |
| | | PETER General ADMIN
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Cuma 08 Mart 2013, 16:57 | |
| | |
| | | Ahmet Salih Vaps-Supervisor
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Cuma 08 Mart 2013, 17:14 | |
| Haha! Güldürdünüz beni PETER hocam...QANTAS'la mı gidiyorsunuz? | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Cuma 08 Mart 2013, 23:19 | |
| - PETER demiş ki:
- Pilotlarımız uyumasın da, ben kolay uyurum, çünkü şu anda gerçek uçuştayım, Türkiye'ye dönüyorıum.
Gece gece güldürdünüz beni ya, Allah da sizi güldürsün inşallah Qantas ile geliyor Ahmet hocam. Bildiğim kadarıyla Qantas, Avrupa'dan yapılan yolculuklarda WSSS Singapur Changhi'de ekip değişimi yapıyor ve Sydney'e öyle devam ediyor. Aynısı Avrupa'ya yapılan uçuşlarda da geçerli (yoksa direk uçuş oldukça uzun sürer oraya, 9.000 nm uçuş bu). Son etapta da hocamız, Frankfurt'tan THY'nin tarifeli seferiyle A333 ile İstanbul'a gelecek. Yani aklıma şu geliyor, doğrudan uçuş yok ama önce Changhi'ye gelseniz, oradan gerek Singapur Hava Yolları'nın B773'ü ile İstanbul'a veya Türk Hava Yolları'nın, artık uçuşa ne verildiyse (1/4 oranında B773 denk gelir, onun haricinde ya A343 ya da A330 serisinden geliyor) İstanbul'a gelebilirsiniz. Elbette düşünmüşsünüzdür ama maliyet fazla sanırım. Frankfurt üzerinden yol 900 nm kadar uzuyor da. Bir de şu dikkatimi çekti: Uçuş planının bir kısmı kilometre cinsinden, bir kısmı mach bir kısmı da Knots cinsinden yazılmış (N0512F300 - M084F300 - K0901F360). Uçulan ülkenin havasahasına girdikçe planda değişiklik mi yazıyorlar acaba? Bilmeyen arkadaşlar için kısaca anlatayım bu ifadelerin ne olduğunu (klasik rotanın haricinde yazılanlar): N0512F300 demek uçuşun 512 Knots süratle FL300'da (30.000 feet) yapılacağını; M084F300 demek uçuşun 0.84 mach süratle FL300'da yapılacağını; K0901F360 ise uçuşun 901 km/saat ile FL360'da (36.000 feet) yapılacağını gösterir. Genelde uçuş seviyesi değişecekse (normalde batıya uçuşlar çift, doğuya uçuşlar tek seviyede uçulurken İtalya gibi kuzey güney uzanan ülkelerde tek çift, kuzey güneye göre ayrılır ve bu yollardan herhangi birisinde seviye değiştirmeniz gerekirse) plana giriş ve çıkış yerlerinde sürat ve seviye yazılır. Kapsamlı yazmışlar burada Tekrar iyi yolculuklar, resimler çok güzel, tasarım ve boyama oldukça gerçekçi gözüküyor ::D::D | |
| | | PETER General ADMIN
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) C.tesi 09 Mart 2013, 11:16 | |
| Frankfurt'a indik, sabahın köründe, 4 dakika gecikme ile. Son adım yaklaşıyor, planlanmış 330 var, lakin 332 mi 333 mü yazılmıyor. Evet, QANTAS, Avrupa uçuşları Singapur üzerinden yapılıyor, ekip değişmesi için. Yoksa direkt yapılabiliyor bu uçuşlar. En uzun kısmı aynı uçakla gitmek benim için daha avantajlıdır, hem puan açısından hem rahatlık açısından, platin kartım var artık, her seferde FIRST olarak uçabiliyorum iyi bir fiyata. Bu sefer de çok güzel koltuk yakalayabilirdim, 1A, burnundaki ilk sıra sol kenarında, çok rahat. Yine 380 ile gelebilirdim, lakin özellikle bu uçuşu seçtim, çünkü 744 ile son uçuşlarımdan biri olabilir (belki de son), ilerde sadece 380 kullanılacak. Galiba ülkeye göre değişiyor bu birimler, zaten bu sadece planlanmış veriler, gerçek farklı olabiliyor. | |
| | | PETER General ADMIN
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) C.tesi 09 Mart 2013, 22:29 | |
| Evet, ben kendime geldim galiba. İstanbul'a gecikmeli indik, açık park yerine bizi götürdüler, COBUS'u bekledik, bagaj alım rezalet, pasaportçular ve gümrükçüler süratsız. Süper bir "İSTANBUL'A HOŞGELDiN !!" Yine de 333 ile uçuş rahat idi. | |
| | | Mustafa Adlin MODERATOR
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) C.tesi 09 Mart 2013, 22:32 | |
| | |
| | | PETER General ADMIN
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) C.tesi 09 Mart 2013, 22:40 | |
| | |
| | | Alp Deniz Şenyurt Teacher Pilot
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) C.tesi 09 Mart 2013, 23:44 | |
| | |
| | | PETER General ADMIN
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Paz 10 Mart 2013, 00:54 | |
| Hoş bulduk, her zamanki gibi rezalet işte. 17 sene boyunca değişmeyen bir durumdur. Frankfurt'ta 6 saat özellikle bekledim, mademki HAVAOTOBÜSE binmek zorunda isem, büyüklerden olsun diye. Keyfimden binmedim yani. mecburiyetten. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Paz 10 Mart 2013, 01:15 | |
| Hoşgeldiniz Peter hocam. Hiç gitmediğim için Atatürk Havalimanı için yorum yapamam ama siz sık sık gelip gittiğinizden daha iyi bilirsiniz. Neyse, bir kaç gün toparlanma sürer, jet lag yüzünden, Allah kolaylık versin | |
| | | PETER General ADMIN
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Paz 10 Mart 2013, 01:26 | |
| Hoş bulduk, gidişte zor, dönüşümde hiç jetlag olmuyorum çünkü zamana karşı gitmiyoruz, problem yok. Sydney'de akşama doğru kaltık, Frakfurt'ta sabah indik. Havalar da artık soğuk değil İstanbul'da, hayret. Bizde 26 derece vardı, burada 15 gibi. Büyük fark yok.
En son PETER tarafından Ptsi 11 Mart 2013, 14:53 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Paz 10 Mart 2013, 01:57 | |
| Daha dur bakalım hocam. Mart kapıdan baktırır, kazma kürek yaktırır sözünü boşa dememiş atalarımız. Gerçi 1/3'ü bitti Mart'ın ama mevsimlerde kayma var, Nisan soğuk geçecek gibi. Bir yönden yazın çok sorun olacak bu sıcaklar ama doğalgaz faturası da epey düşük şu sıralar, işime de geliyor hani | |
| | | PETER General ADMIN
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Ptsi 11 Mart 2013, 15:13 | |
| | |
| | | PETER General ADMIN
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Ptsi 11 Mart 2013, 15:22 | |
| | |
| | | PETER General ADMIN
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Ptsi 11 Mart 2013, 15:39 | |
| | |
| | | Ahmet Salih Vaps-Supervisor
| Konu: Geri: Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) Ptsi 11 Mart 2013, 20:00 | |
| Çok güzel resimler PETER Hocam! Yalnız hazır siz de Ifly kullanıyorsunuz. Kısacık bir soru sorayım... Bu sıralar Ifly ile ilk uçuşlarımı yapıyorum da. İneceğim havaalanına yaklaştığım zaman atc hemen beni ILS bir piste vektörlüyor. Fakat ben FMC de arrival kısmına ineceğim pist ve starları girmişim. Bu durumda LNAV ı deaktif edip ATC ye mi uymam gerekiyor? Ya da ATC'ye uyduğumda bundan önceki uçuşumda nedense İstanbul Atatürk 18L pistinin ILS'ni yakalayamadım... Yani ILS aldığıma dair mors alfabesinin sesleri geliyor. Fakat PFD de localizer çıkmıyor. Pembe baklava çıkmıyor. Acaba nerede hata yaptım? Çok teşekkür ederim. Bu uçağı öğrenmek için çok hevesliyim de... | |
| | | | Dünya Turu - 2013 "18.Bölüm - ADIM 0541-0570" ("FLYING REBEL KANGAROO" özel SS arşivi) | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |