Facebook |
|
Visitors |
The following countries follow VAPS: ( Since 01.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. | |
| | |
Yazar | Mesaj |
---|
emresancaktar EDITOR
| Konu: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Salı 04 Ekim 2011, 22:35 | |
| Diğer postum olan " [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] " da sormuş olduğum ancak üyelik zamanından dolayı resim ekliyemediğim ve kurallar dahilinde yeni bir sorum için yeni bir post açmam gerektiği vesilesi ile bu postu açmış bulunmaktayım. Bu aralar 737/800 ile full manuel APP ve Landing kasıyorum. Bazen Runway ler benim uçtuğum pozisyonun tersinde kalıyor.Bunu yazıyla anlatamam en iyisi resimli gösteriyim. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Mesela geçen IFR uçuşumu iptal ettim 18R ye inmek yerine IFR'i iptal edince 36L'yi verdi bana pozisyonumu 18R için ayarlamış gidiyordum ve 36L yi verince full manuel aşağıdaki resimdeki KIRMIZI çizgi şeklinde uçtum. A noktası diye belirttiğim noktaya gelince HDG'mi 358'e aldım burdan piste gittim direk olarak. 358 olarak verdiği sanırım benim yatay pozisyonumu ayarliyor. Mesela yeşil ile çizdiğim yol doğru bir rota gibi kesiştiğim yerde 358 ile doğru derecede dönüş yapip pisti tam ortalamam lazım. VOR full manuel inişlerde bunu sağlıyor mu ? Yani APP veya NAV/VOR'a göre Autopilot uçuşlarında ayarlıyor ancak Autopilot açmaz isem manuel olarak kendimi VOR'a sokabilirmiyim ? Yeşil çizgi üzerinde gidersem ve B noktasına ulaşırsam uçağımı kaç HDG değerine çevirirsem tam olarak rotaya oturmuş olurum ? Kısacası böyle bir pozisyonda hiç autopilot kullanmadan doğru rotaya nasil girebilirim ? Şimdiden tüm kaptanlarıma teşekkür ederim. Saygılar ;
En son emresancaktar tarafından Perş. 06 Ekim 2011, 17:30 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
| | | Mertcan UZUN Teacher Pilot
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Salı 04 Ekim 2011, 22:36 | |
| Emre, hocam rotanın, üstüne basılı tutup oynatabiliyorsun, öyle ayarlamanı tavsiye ederim daha kolay olur. | |
| | | Haluk ADMIN
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Salı 04 Ekim 2011, 22:45 | |
| Otopilot açmazsanız VOR indicator headingi "358" ayarlayıp gözle takip ederek rotaya oturtabilirsiniz Emre hocam B noktasındada aynı işlemi yapabilirsiniz. Benim size tavsiyem pervaneli bir uçakla bu işe başlamalısınız yeni çektiğim şu videoları bir seyredin derim AP düğmesine basmadan aynı işlemleri manuel olarak yapmayı deneyin. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Salı 04 Ekim 2011, 23:56 | |
| Haluk hocamın dediği gibi pır-pır uçaklarla "B" noktasında da aynı işlemi yapabilirsiniz. "B" noktası piste yakın olduğundan bu işlemi B737 gibi hızlı uçaklarla yapmayı denediğinizde 358 dereceye dönerken pisti tutturuncaya kadar pistin sonuna bile gelebilirsiniz :D . Bu yönden Cessna gibi uçaklarla bu denemeyi yapmanızı tavsiye ederim. Hem niye "A" noktasını dönüş olarak seçtiniz ki?.. Piste dik çizdiğiniz kırmızı çizginin üzerinde yarımadanın burnu ile "B" noktası arasında "SADIK" isimli bir VOR daha var. Gerçekte de uçaklar, SADIK üzerinden 358'e yaklaşma yaparlar (Temiz havada).. bakınız altta çizdiğim nokta.(SADIK). Sanırım siz, LTBG-Bandırma'dan kalkış yaptınız. Ben de hep oradan kalkarım ve SADIK üzerinden LTBA'ya inerim. Ancak, LTFJ_Sabiha Gökçenden kalkış yaptığınızda "B" noktası dediğiniz İLK intersection noktasını kullanabilirsiniz. Saygılar. | |
| | | emresancaktar EDITOR
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Çarş. 05 Ekim 2011, 00:26 | |
| Öncelikle Haluk Hocamı tebrik etmek isterim. Videoların hepsini izledim çok güzel ve anlaşılır olmuş bildiklerimi tazeledim bilmediğim şeylerde öğrendim. 2. Olarak "pilot" hocam aynen dediğiniz gibi 737'lerde B noktasında piste cok yakın oluyorum Cessna'larda daha rahat iniş yaparım.Birazdan dediğiniz gibi SADIK noktasını kullanarak iniş yapmayı deneyeceğim. Sorunuz olan "Hem niye "A" noktasını dönüş olarak seçtiniz ki?.." Çünkü hocam aynen baştada söylediğiniz gibi "B" noktasında 737 ile piste çok yakın olup rahat bir iniş gerçekleştiremiyordum. Bu yüzden "A" noktasına kadar gidip Runway ile mesafemi uzun tutup daha rahat bir APP ve Landing yapiyordum. Hocam şu SADIK VOR istasyonu benim Flight Planner'imda gözükmüyor. LTBG->LTBA uçuşu VFR ile VOR to VOR Flight planı hazırladıgımda ; [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Acaba ekstra olarak bir şey mi yapmalıyım veya yanlış bir şey mi yaptım da göstermiyor ? Saygılar; | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Çarş. 05 Ekim 2011, 00:30 | |
| Ekranının sol üstündeki (+) işaret ile görüntüyü yaklaştırınca "SADIK" ve "LTBA yaklaşım intersection'ları" görülür. | |
| | | Haluk ADMIN
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Çarş. 05 Ekim 2011, 10:32 | |
| "V" harfinin solundaki yukarı ok işaretine tıkla yeşil olacak o zaman intersection olan "SADIK" görülecektir. | |
| | | emresancaktar EDITOR
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Çarş. 05 Ekim 2011, 14:35 | |
| Evet "SADIK" intersection'ini gördüm hocam şimdi ancak bu bir intersection bunlara doğru nasil gidilir üzerinde VOR gibi istasyon numarası veya HDG yok. Ona doğru nasil plan yapacağım da üzerinde oldugunu ve piste dönüş yapmam gerektiğini anlayacağım GPS kullanarak mı ? | |
| | | Haluk ADMIN
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Çarş. 05 Ekim 2011, 15:36 | |
| FMC de bacak olarak gireceksin AP modunda iken uçak bacakları takip eder [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] seriyi takip et. | |
| | | emresancaktar EDITOR
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Çarş. 05 Ekim 2011, 18:10 | |
| Hocam benim problemimim manuel olarak uçağı tam VOR'a göre oturtamıyorum. Yani landinglerde NAV a göre AP yi active edince uçak kendini rotaya tam olarak oturtuyor ya işte ben onu yapamıyorum. Niddle in tam ortada olduğu yerde benim uçak başı başka bir yönde oluyor. Resimde gösterdiğim gibi B noktasına ulaştığımda Niddle düz bir şekli aliyor ancak ucak başım pistle alakasız bir yerde oluyor Niddle'i ortalayınca HDG yi pistin HDG sine göre ayarliyorum ancak sonrada Niddle saga veya sola kaymaya basliyor pistin sağında veya sol tarafında kalıyorum. Bunu ayarliyamıyorum bir türlü.
Mesajlar ve tavsiyer için teşekkür ederim.
Saygılar; | |
| | | Haluk ADMIN
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Çarş. 05 Ekim 2011, 22:15 | |
| Emre hocam o iş biraz tecrübe ve tatbîki eğitim ister zamanla alışırsın şu videoyu seyrettinmi? Burada 1. bölümde needle nasıl hareket eder animasyonla gösterilmiş mantığı anladıktan sonra gerisi bilek kuvveti. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] | |
| | | emresancaktar EDITOR
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Perş. 06 Ekim 2011, 00:44 | |
| İzledim hocam, yabancı bir çok video da izledim ama Niddle o kadar hizli hareket ediyor ki oturtamiyorum ucağı bir türlü. Test uçuşlarım ve araştırmalarım devam etmekte yılmak yok.Çözümünü bulunca burada anlatmaya çalışacağım tabi bulabilirsem. Herkese teşekkür eder saygılar sunarım. | |
| | | emresancaktar EDITOR
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Perş. 06 Ekim 2011, 17:30 | |
| Evet. Sonunda bir sorumun cevabını ve bir problemimin çözümünü de vaps ailesinin yardımı ile çözmüş bulunmaktayım. "pilot" hocamın vermiş olduğu tavsiye sayesinde "SADIK" Intersectionu ve diğer intersectionları araştırdım ve hocamın dediği gibi sorunun çözümünün tamamen bu yoldan geçtiğini öğrendim. Daha sonradan böyle bir problem ile karşılacak olan kaptanlarımız için elimden geldiğince çözüm yolumu anlatmak istedim. Öncelikle LTBA 36R pistinin etrafındaki Intersectionları sırasıyla "Flight Planner" da yapmış olduğum uçuş plan rotamın üzerine ekledim. LTBG>SADIK>ERMAN>FD36R>LTBA gibi bir uçuş planım oldu. Cocpitte GPS ekranımı açtım ve SADIK Intersectionuna doğru yol almaya başdım. Bu intersectionun HDG sini GPS'deki FLP butonunu tıklayarak öğrendim ve Uçağın rotasını HDG'sini SADIK intersectionuna doğru yönlendirdim. Daha sonra SADIK intersectionuna ulaşınca Rotamı yine FPL ekranından bakarak ERMAN intersectionuna çevirdim. ERMAN intersectionuna doğru giderken yüksekliğimi 2700 Feet'e aldım. Çünkü indirmiş olduğum LTBA chartında ERMAN intersectionuna 2700 Feet ile yaklaşmam gösteriliyordu. Daha sonra aynı işlemleri FD36R için gerçekleştirdim ve yüksekliğimi 1800 Feet'e ayarladım. Bundan sonrası son olarak HDG mi LTBA'ya ayarladım ve görerek inişimi başlattım Manuel olarak alçalmaya başladım ve başarılı bir şekilde Landing yaptım. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Bu sorunumu çözmemde yardımcı olan herkese teşekkür eder saygılarımı sunarım. Umarım ilerde bu tarz problem çekenler için faydalı bir yazı oluşturur.Yinede hocalarımızın yazdıklarımda bir yanlışlık veya yanlış bir anlamamdan kaynaklanan bir sorun bulunlarsa düzeltmelerini rica ederim ki başka kullanmak isteyenler için hatalı bir bilgi oluşmasın. Saygılar. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Perş. 06 Ekim 2011, 18:55 | |
| Bu kıdar kısa zamanda LTBA yaklaşımını teorik ile pratiğinizi birleştirerek başardığınız için tebrik ederiz. Bizler sadece VAPS ailemizin bir geleneği ve görevimiz olarak sizlere yardımcı olduk.Asıl sizler bunları, azminiz ve yeteneğinizle başardınız. Yukarıdaki LTBA_yaklaşma kartında yazan değerlere gerçek uçakların bile uymadığını hatırlatarak; Yularıdaki değerler ile birlikte o irtiflarda, hızınıza da çok dikkat etmeniz gerekir. Şöyleki; ERMAN noktasında 2700 ft. olarak gösterilen noktadaki hızınız 250 knot ve daha fazla ise , kesinlikle PAPI ışıklarının yanında piste tekere koyamazsınız. Bakınız şöyle bir uygulama yapın. Ve bir de karttaki değerlerle karşılaştırın.
B737 için: ------------ İrtifanız 3000ft. iken, "SADIK" noktasına yaptığınız plan ile ve "NAV" basılı halde geldiniz. Uçak burnunu tan 358 derece_35R veya 35L'ye döndürdüğü an, (daha önce ayarladığınız "HDG=358" ile) hemen "Nav-Gps" düğmesini "NAV'a geçirin ve anında "HDG" ye basın. "Autopilot" sizi hemen HDG'de ayarladığınız 358 dereceye oturtur. Ve hemen ALT numaratöründen yüksekliğinizi 2200 ft.e düşürüp bırakın. Hızınız bu arada 190-210 knot olsun. Şöyle: SADIK: ALT=3000ft, HDG=358, IAS=220 ERMAN: ALT=2200ft, HDG=357-358(Bunu ve hızı sürekli ayarlayacaksınız, "APR" butonuna basana kadar), IAS=190knot. ..Daha sonra gözünüz sürekli pembe baklava biçimindeki ILS cource simgesinde olsun(ND ekranında). Ne zaman aşağıya(ufuk çizgisine) hareket etmeye başlarsa hemen "APR" butonuna basın ve bundan sonra sadece hızınızı 150-160 knot'a kadar (pist başına) ayarlama işine verin kendinizi.
Kısacası, her karta göre işlem yapılacak diye bir kaide yok. Ancak bazı istisnai meydanlar için mutlaka uymak gerekir. Burası(LTBA) deniz üstünden gelerek inilecek meydan olduğundan , arada tepe veya yüksek ağaçlar olmadığından ERMAN'daki irtifanız 2200 ft. de olabilir. Ancak dağlık ve ormanlık bir yaklaşım yerinden hele gece veya sisli bir havada geçerken mutlaka kartlara uymak gerekir. Saygılar. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Perş. 06 Ekim 2011, 19:12 | |
| Hay maaşallah, forumda LTBA chart'ı da yayınlanmış en sonunda ::) Okumayı bilirseniz çok işinize yarayacak bilgiler mevcut. Hele ilk kez indiğiniz bir meydanda... Dün, elimdeki LOWI (Innsbruck) meydanının ILS hatasını (lokalizeri yapanı bulursam sopa atacağım) test için Münih'ten kısa bir uçuş ayarladım (A319 gibi küçük bir jet seçtim, o kısalıktaki meydana her uçak zor iner). 300 feet ile yere teker koymaktan son anda kurtuldum, 26 numaralı piste yanaşırken Elde chart filan olmazsa normaldir böylesi. Alp Dağları bu, inmek de cesaret işi :lol: | |
| | | Mertcan UZUN Teacher Pilot
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Perş. 06 Ekim 2011, 19:47 | |
| Emre, kaptanım hangi model uçak kullanmaktasınız. ? | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Cuma 07 Ekim 2011, 00:36 | |
| Özgür hocam yakında "LOWI" de 2012 model geliyor!. Kayak pist kulesi ile birlikte. | |
| | | emresancaktar EDITOR
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Cuma 07 Ekim 2011, 01:02 | |
| Pilot hocam teşekkür ederim tebrik ettiğiniz için.Önümüzde daha çok yol var ne kadar şanslıyım ki bu forumu bulup da üye olmuşum ve aranıza katılmışım.
Vermiş olduğunuz tavsiyeleri okudum en kısa sürede deneyeceğim. Teşekkür ederim.
Mertcan hocam bu söylediklerimi Cessna ile yaptım normalde Default 737/800 kullanıyorum.PMDGye geçince makinem çok kasıyor. Buna bir çare bulamadığımdan ve şimdilik sistemi yenilemenin lüzumsuz olduğunu düşündüğümden geçemiyorum. İnanilmaz bir kasma yaratıyor PMDG bende acaba bende mi sorun var yoksa genel olarak mı böyle anlamadım.
Saygılar ; | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Cuma 07 Ekim 2011, 01:36 | |
| Sistem bilgilerinize baktım da... Benim lap-Top ile tahmini olarak aynı özelliklere sahip. Yalnız işlemcinizin tipini yazmamışsınız. Benimki "PentiumIII-2533Mhz"_Cor2Duo-T9400 işlemci... Sizin ki de sanırım Kasa sistemi olduğundan "Pentium-4" olmalı.Ekran kartım 9600M, sizinki 9600GT.. Ancak, bende de bir ara FsX yüklüydü. kasmalar ve takılmalar çok oldu. PMDG'de, detaylı meydanlarda çok kasıyordu. Hem de Pentium+XP uyumu varken!.. bakınız edindiğim bilgiler ışığındaki sistem performansları şöyle: En istikrarli ve yüksek performans alınacak "İşlemci+İşletim Sistemi" seçenekleri:(vista'dan bahsetmiyorum bile.. ) Pentium+XP, Celeron+XP, i3+win.7, i5+win.7, i7+win.7....Buna göre şayet sizin İşlemciniz Pentium ise, bunda XP kullanmanız gerekirdi. Şu anki kombinasyona göre performansta biraz düşüklük olabilir. %15-20 kadar.Çünkü Pentium+Win.7 kullanıyorsunuz. En iyi ve güçlü performans sağlayacak kombinasyon limdilik; i7+win.7 imiş!..Ancak bu kombinasyonda daha önce XP'de çalışan ESKİ programlarınızın çalışmama ihtimalini de düşünmek gerekir. Yukarıdaki seçenekleri, geçenlerde yeni bilgisayar alacağım satış ve pazarlama şirketi olan bir Uzman arkadaşım söylemişti. | |
| | | emresancaktar EDITOR
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Cuma 07 Ekim 2011, 01:44 | |
| Hocam;
Bende Windows 7 32-bit var. ve işlemcim Intel Pentium Dual Core 2.40Ghz E2220 eğer XP'ye geçince kasma gidicek rahat bir uçuş yapabilecek isem hiç düşünmeden geçerim XP. Siz denediniz mi hocam XP ile Windows7 arasındaki farkı kendi laptopunuzla ? | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Cuma 07 Ekim 2011, 01:54 | |
| Ben Win7 işletim sistemi kurmadım.Çünkü bazı programlarım (aslında çoğu ÖNEMLİ programlar) XP uyumlu.. Win7'de çalışacağından şüpheliyim. Zaten FsX'yi deneme amaçlı kurmamın sebebi de benim için bilgilenme, takılma sorunlarını görme ve sizlere Fs9 için yapılmış uçakları FsX'e aktarabilme durumunu sağlamak içindi.Şu an FsX yok ve bir daha da kurmam!.. Kısacası XP'de de müthiş kasma oldu. Tavsiye etmem. Tek tavsiye edebileceğim kombinasyonlar şu: Pentium + XP + Fs9, i3 + Win7 + Fs9, i5 + Win7 + Fs9, i7 + Win7 + Fs9, ...Yani her sistemde; her zaman Fs9(Fs2004) !.. Anlaştık?.. Bir dikkatle inceleyin?: Bizler, yani uzun süre bu hobiye gönül verenler ve tasarım yapanlara bakın. Hocalarımız , eğitimcilerimiz ve tasarımlarımızın kullandiği yegane ve vazgeçilmeyen versiyon ; Fs2004!.. Neden böyle acaba?.. Bütün kaptanlarım bir DAKİKA düşünsünler!.. Tasarım işi ile ve programlarla ilgilenmeyenler Fs9 kullanıp, üstelik sistemleri de i7+Win7 ise, değmeyin keyiflerine!. Fs9, UÇAR!.. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Cuma 07 Ekim 2011, 08:57 | |
| PMDG, sistemi, FS9 bile kullansanız kasar. Dün, LTBJ-LIRF uçuşunda yaşadım, Atina yakınlarında çöktü uçuşum. Yalnız, sorun çıkartan PMDG mi yoksa boyama mı belli değil. Son yapılan boyamalardan, TC-JFI Sivas (Star Alliance) boyaması. Amsterdam dönüşü, Çorlu üzerinde de çökmüştü. Diğer boyamalı uçaklarda bu sıkıntı olmadı, karşılaştıracağım aradaki farkları... | |
| | | Mertcan UZUN Teacher Pilot
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Cuma 07 Ekim 2011, 12:09 | |
| - emresancaktar demiş ki:
- Pilot hocam teşekkür ederim tebrik ettiğiniz için.Önümüzde daha çok yol var ne kadar şanslıyım ki bu forumu bulup da üye olmuşum ve aranıza katılmışım.
Vermiş olduğunuz tavsiyeleri okudum en kısa sürede deneyeceğim. Teşekkür ederim.
Mertcan hocam bu söylediklerimi Cessna ile yaptım normalde Default 737/800 kullanıyorum.PMDGye geçince makinem çok kasıyor. Buna bir çare bulamadığımdan ve şimdilik sistemi yenilemenin lüzumsuz olduğunu düşündüğümden geçemiyorum. İnanilmaz bir kasma yaratıyor PMDG bende acaba bende mi sorun var yoksa genel olarak mı böyle anlamadım.
Saygılar ; Pmdg benim bilgisyarımda kasıyor ama ben özelliklerini azalttım. Az çok kullanıyorum ve çok memnumum bazı ss'lerim mevcuttur. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Cuma 07 Ekim 2011, 13:06 | |
| FSX ve PMDG... Yanyana gelmemesi gereken iki unsur. Bilgisayar zararlıları :lol: Ben de bakıyorum, Mertcan UZUN kim diye. Meğerim çapkın hocammış ::) | |
| | | emresancaktar EDITOR
| Konu: Geri: VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. Cuma 07 Ekim 2011, 14:07 | |
| Dün bende "pilot" hocamın tavsiyeleri sayesinde FS9'u kurdum makinemde. Çıkan sonuç inanilmicak kadar farklıydı. Oyun kasması olarak tarihe karıştı diyebilirim. FS9'daki tüm özellikler Ultra High ve PMDG 737/800 kurmama rağmen FPS 100 de rahatlıkla sabitleniyor. FS9'da uçak jilet gibi kayıyor.Çok memnun kaldım çok FSX ile eziyet yaşamışım resmen. Ancak kasmanın gitmesi ve FS9 kurmamla yeni problemler ortağa çıktı." Virtual Cocpit Mouse Zoom Wheel" problemi gibi shareware addon olan Active Cocpiti kurdum başardım ancak ücretli bir program.Bunun yerine Freeware bir program varmıdır ? Bir de rex gibi bir program varmıdır FS9 için kısacası nedir hocalarım FS9 için önerileriniz ? | |
| | | | VFR Uçuşlarda Runway'e Yaklaşma Rotası için sorularım. | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |