Özgür hocam, 1 ve 2. cevaplar tam gerekitiği gibi... teşekkürler..
DXTBmp programına gelirsek;
Şimdi şöyle diyelim;
DXTBmp kullanım sayfamızda değindiğim gibi;
https://vaps.hooxs.com/t159-dxtbmpx-programy-ve-kullanymy1- Alt resimdeki kırmızı çerçeve içindeki "MipMap" seçeneklerinden ilk ikisi
İŞARETLİ olursa;
ister DXT1, isterseniz DXT3 ile kayıt yapın, texture
FLU olacaktır!..
2- "MipMap" seçenekleri
İŞARETSİZ olursa, her iki formattaki kayıt ta
NET ve keskin olacaktır.
Niye "DXT1" ve "DXT3" veya "32-8888" formatları var..?"Extended" kayıt türü seçeneklerinin her biri (DXT1, DXT3, vs..) aynı ebattaki textureyi farklı
boyutlarda kayıt eder ve her kayıt türünün kullanıldığı alan farklıdır.
Örneğin 512x512 ebadındaki bir texturenin farklı kayıt türündeki boyutları:
DXT1 ile kayıt yapılırsa: 683 Kb.
DXT3 ile kayıt yapılırsa: 1.025Mb.
"32*888" ile kayıt yapılırsa: 2.653Mb. (1024x1024 ebadında ise 4.083Mb.olur)
..görülüyor ki, boyut büyüyor ve dosya şişiyor.
Halbuki texturenin kullanılacağı yer açısından hiçbir şey farketmeyen durumlarda "DXT1" tercih edilir ki; boyut büyümesin.
Ancak kullanılacak yer açısından çok fark olan durumlarda, boyut büyük olsa da mutlaka "32-888" veya "DXT3" seçilmelidir. Örnek olarak, "32-888" in veya "DXT3" ü kullandığım yerler şunlardır.
- Scenery 3D obje tasarımlarında CAM şeffaflığı ve camın kirlerini tasarladığım texturelerde "32-888" kullanırım,
- Apron ışıklandırma direklerinin verdiği "Ground Lights" zemin üzerine vuran uzayan ve gittikçe flu'laşan ışık hüzmelerinde "32*888" kullanırım,
- Sert (keskin) olmaması gereken ve arkası gölgede kalacağından koyu olmasını istemediğim bazı objelerde (çimen, çalı, cam direkler, Bardak, şişe gibi vs.objeler) de ise "DXT3" veya "32-888" kullanırım.
.. Bunlar istisnai durumlar.. 3D obje tasarımcıların bilmesi gereken kaplama püf noktaları..
Kısacası hocam; şu anki bazı uçaklarınızın gövdelerindeki kaplamaların istenmeyen Flu görüntüsünü düzenlemebiz için öncelikle "DXTBmp" programını açtığınız an, hemen MUTLAKA "MipMap" seçeneklerinden üstten ilk ikisini derhal
İŞARETSİZ yapmalısınız.Diğer alttakiler "Box" ve "None" kalacaktır.
Daha sonra kayıt yaparken "DXT1" ile kayıt yaparsanız boyut küçük olur (Önerilir).
-----------------------------------------------------------
Bir diğer husus.. (Konuyla ilgisi olmamakla birlikte)..,
Resimlerin BOYUT ve EBAT tanımları: (Gerçi siz biliyorsunuz da, bazı arkadaşlar ikisini karıştırıyorlar!)
Resmin EBADI: Resmin
En x Boy olarak pixel cinsinden büyüklüğünü belirler.
Resmin BOYUTU: Resmin, hacimsel olarak PC'de veya bulunduğu klasörde kapladığı yoğunluk, alandır.
JPG, BMP ve PNG formatları:
---------------------------------
JPG:
heryerde her resimde kullanılır. Boyutu genelde diğerlerine göre küçüktür ve forum sayfalarında kullanılması tercih edilir ki; sayfa ve JPG resimler hızlı açılabilsin.
PNG:
Bu formattaki resimler genelde Afiş, YAZI, logo, font gibi resimlerde kullanılır. Boyutu JPG kadar olmakla birlikte, net ve keskin hatlara sahip olduğundan ve forum sayfalarında açılması da yavaş olduğundan buralarda tercih edilmez.
BMP:
FS'nin texturelerde desteklediği "DDS" den önceki formattır. Çok büyük boyuttadır. Her zaman kullanılmaz. Forum sayfalarının kilitlenmesine bile sebep olabilecek kadar kaçınılması gereken bir resim formatıdır.