Facebook |
|
VAPS following countries: ( Since 28.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
|
| B777-3ER Landing hız sorunu | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
mertkarslioglu Pilot-4
| Konu: B777-3ER Landing hız sorunu Cuma 14 Ocak 2011, 21:40 | |
| Arkadaşlar 777 ortalama yaklaşma ve tekerkoyma hızı ne kadar tabi ağırlığa bağlı ama ortalama olarak söyleyebilirmisiniz iniş çalışıyorum hep lastiği patlıyor inişte çok mu yavaş yaklaşıyorum acaba | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: B777-3ER Landing hız sorunu C.tesi 15 Ocak 2011, 00:06 | |
| Boeing 777'ler hakkındaki bütün teknik özellikleri resmi sitesinde bulabilirsiniz. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Soruna yanıt bulamazsanız Simulator üzerinden çözüm ararız. Saygılar. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: B777-3ER Landing hız sorunu C.tesi 15 Ocak 2011, 02:01 | |
| Mert kaptanım, Boyama sayfalarımızdan hatırlıyorsanız A380-TC_JNG_Vatan uçağımız var. Bu uçak o kadar yavaş ve yumuşak bir landing yapıyor ki, piste teker koyma hızını 90-100 knot'a kadar düşebiliyoruz. Harika bir iniş sağlıyor. Ama ne var ki; Posky'den "Flight Dinamic" tasarımcısı Daniel arkadaşın düzenlediği değerler ile B777 uçağının teker koyma hızı minimum 140-150 knotlara kadar çıkabiliyor. Lâf aramızda, Daniel'in dinamiklerini de pek beğenmem. Bu iniş hızıyla bazen uçağın durma noktası pistin ortalarını geçiyor. Genelde, uçağın (B737-400) pistte yavaşlarken frenleme noktası, 3000m'lik pistin %35-40'ında olması normaldir. Örnek olarak LTFJ_S.Gökçen meydanının "Taxi-G" taxiyoluna kadar. Ancak B777'lerin fren noktası LTFJ'deki "taxi-F" ye kadar gidebiliyor.Kısacası, B777 için teker koyma hızı 110-120 knot, "AutoBrake-2" yaparsanız fren noktası da pistin %60-65'ini bulur. "AutoBrake-3" yaparsanız, fren noktası pistin %45-50'si olabilir. Sizin B777'deki teker koyma hızı kaç ve AutoBrake'i kaç yapıyorsunuz?. Bu değerler, uçağın ".air" dosyalarında düzenlenebilir. En hassas ve yumuşak Dinamik uçuş değerleri Robert Versluys ve CamSim yapımcılarının, tabi bana göre. IFDG'nin değerlerinin de düzenlenme ihtiyacı vardır. Saygılar.
| |
| | | kurty EMEKLİ Admin ;)
| Konu: Geri: B777-3ER Landing hız sorunu C.tesi 15 Ocak 2011, 04:08 | |
| Pilot hocam 90-100 knot teker koyma hızı biraz anormal 737 bile minimum 120 :/ hemde stall oluyor. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: B777-3ER Landing hız sorunu C.tesi 15 Ocak 2011, 05:01 | |
| - kurty demiş ki:
- Pilot hocam 90-100 knot teker koyma hızı biraz anormal 737 bile minimum 120 :/ hemde stall oluyor.
Yukarıda dediğim gibi Kurty hocam..Simulatorde yapımcı firmaların Dinamic Editorlerinin ".air" değerlerine göre değişiklik gösteriyor. A380_Vatan' ile landing yaptığında 110-120 knotla da landing yapabilirsin ama, 95-100 knot landing ile piste tatlı-sert temas ederek daha yumuşak bir iniş sağlıyor. Buna karşın Posky B747 ile 130-140 landing yapabiliyorum. daha az knot ile B747 ya stall oluyor, ya da pistten önce çimenlere iniyorum. Kısacası, AIR dosyasındaki değerlere göre uçaktan uçağa Landing hızı değişiyor. Bir de Default_Fs9'daki Bombardier_Learjet45 'in de harika Landing değerleri var. Bu arada, Landingte hiç STALL olmadım bu yaşıma kadar. :) Ancak bir kaç kere çimenlere indim veya Autobrake yapmayı unuttuğumdan bodoslama tel örgülerden caddeye!.. :) Sevgilerimle.. | |
| | | mertkarslioglu Pilot-4
| Konu: Geri: B777-3ER Landing hız sorunu C.tesi 15 Ocak 2011, 13:41 | |
| Öncelikle yardımcı olduğunuz için teşekkürler hocam ben birkaç deneme yaptım uçak boşken ve doluyken iniş yapmayı denedim ortalama 160 knotla yaklaşma yapıyorum ama bu hızda uçağın burnu o kadar kalkıyorki bazen 10 dereceyi bulabiliyor(flaplar 30 derece olsa bile) 160 knotla yaklaşma yapıp nerdeyse 145 knotla teker koyuyorum tekerleri patlıyor daha hızlı iniş gerçekleştireyim dedim bu seferde uçak çok hızlı olduğundan geç teker koyuyor ve pek gerçekçi olmuyor. tam ortayı bulamadım henüz sadece 777de ilk landing'imde sorunsuz indirdim diğerleri hep hüsran ve Ataturk 36R için speed brake 2 yapıyorum yeterli oluyor boşken. Teşekkürler.. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: B777-3ER Landing hız sorunu Paz 16 Ocak 2011, 01:07 | |
| Aslında biz her uçağı denemek istiyoruz, kullanıyoruz.Fakat her uçaktaki değerler , uçağa göre farklılılar gözyeriyor. Her uçak tipine göre Landing ve teker koyma hızları, Flapların dereceleri, kalkışta bazı uçakların (A319-A320 gibi) flapları hiç kullanmazken, bazı uçaklar kalkarken mutlaka Flapları 10-15 derece açmak gibi değişken değerler gösterir. Örnek olarak 8-10 yıllık kendi arabamızı kullanmaya öyle alışmışız ki; adeta bütünleşmiş, tek vücut olmuşuzdur. Hani bir de derler ya;"- Arabam yolu biliyor!"..Aerabamız ile öyle bütünleşmişiz ki, elimiz, ayağımız her durumda otomatik çalışır hale gelmiştir. Fakat başka bir arabayı kullandığımızda herşey bize çok farklı gelecektir. Alışmak için bir hayli zaman gerektirecektir. İşte, uçaklar da böyledir. Gerçek bir MD83 kaptanı, hiç eğitimden geçmeden farklı bir tip uçağı kullanmak istese nasıl bocalarsa yukarıdaki durum da aynen böyledir. Sevgilerimle. | |
| | | | B777-3ER Landing hız sorunu | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |