---
"aircraft.cfg" dosyası-------------------------------------
Uçak klasörlerindeki belki de en önemli dosya "aircraft.cfg" dosyasıdır.Alttaki 2 resim de,aynı "aircraft.cfg" dosyasından alınmış resimlerdir.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]"aircraft.cfg" dosyası uçağın configurasyon değerlerinin yazılı olduğu dosyadır.
1- Soldaki resim dosyanın İlk baş kısmında yazan bilgileri içerir.
En yukarıda yazan [fltsim.0],[fltsim.1],[fltsim.2],[fltsim.3],[fltsim.4],[fltsim.5] ifadeleri arasında kalan tüm config.değerleri bir uçağı gösterir.Yani her [fltsim.?] ile başlayan paragraf bir uçaktır.O uçağın bilgileridir.Uçak klasörümüzde ne kadar model dosyası ve nekadar texture dosyası varsa,o kadar sayıda [fltsim.?] ile başlayan paragraf vardır.Her paragraftaki [fltsim.0]ifadesi "0" dan başlar,sonrakiler [fltsim.1],[fltsim.2],[fltsim.3],[fltsim.4],[fltsim.5] olarak devam ederler.(sol resimdeki gibi).
Şimdi bu paragraflardaki her satırın anlamını açıklayalım:[fltsim.0],[fltsim.1],[fltsim.2],[fltsim.3]...gibi: Bu ifadedeler,bir uçağın varlığını teşkil eder,FS açıldığında karşımıza çıkan ilk menüdeki "
aircraft selected" seçenekleri arasında görünmesini ve uçağı seçmemizi sağlar.Bu uçak klasörümüzde texture sayısı kadar veya model dosyalarının sayısı kadar,altındaki tüm paragraf değerleri ile birlikte o kadar da [fltsim.1] ifadeleri vardır.
title= : Burada uçağın bu texturesine ait,uçağın ismidir.Aynı zamanda burada yazılanlar FS'de uçak uçarken,uçağın üzerinde 3-5 saniye aralıklarla belirir.
Bu
title kısmı AI Traffic konusunda detaylıca işlenmiştir.AI traffic oluşturmak için
title,önemlidir.
sim= : Bunun karşılığına yazılan ifade ".air" dosyasının uzantıdan önceki ismidir.Yani FS,bu kısma bakarak,bu uçak için hangi air dosyasını çalıştıracağını bulur.
model= : Karşısında bazen isim yazmaz.Yazmadığı hallerde TEK bir model dosyası vardır.Şayet 1 adetten fazla model klasörü varsa, ve modelin karşısında bir isim yazıyorsa;örneğin uçak klasöründe yukarıdaki örnekteki gibi "model.HARM" klasörü varsa,burada da model=HARM şeklinde yazılır.Diğer model klasörü de "model.??x"
şeklinde farklı bir isim yazabilir.
panel= Uçak klasöründe panel dosyasının da olduğu ve kullanılması gerektiğidir.
sound= Bu dosya ses dosyasının olduğunu gösterir.
textue= Bu satıra,model satırı için yazılan yazılar geçerlidir.
atc_id=..ve
atc_airline= Bu satırlara Uçağın kuyruk numarası veya Havayolları callsing'i yazılabilir.atc_id'ye yazılacak kuyruk numarası "aircraft title display" olarak,uçarken uçağın üzerinde bu numara görülür.
atc_flight_number= Buraya uçuş numarası yazılabilir.Boş ta kalabilir.
ui_manufacturer= Uçağın yapım fırması ile tanınan ismi yazılır.(Boeing,Airbus,Mc Donnel Douglas .vs.gibi)
ui_type= Uçağın modeli yazılır.
ui_variation= Uçağın tipi veya bağlı olduğu havayolları yazılır (THY,Pegasus gibi)
description= Bu uçak dosyasının tanıtım bilgileri ve uçağın tasarım firmasının adı yazılır.
atc_parking_types= Uçağın Meydan apronlarındaki park edeceği noktaların belirlenmesi için yazılır (Gate,Parking,Ramp gibi)
atc_parking_codes= Bu park edilecek Gate'lerde özel olarak,her havayolu şirketine göre atanmış uçakların park etmesi için verilen Özel Kod'lar (MNB,PGS,SXS gibi)
2- Alttaki resim ise,üstteki aircraft dosyasının bilgilerinin devamıdır.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Buradaki [fltsim.0],[fltsim.1],[fltsim.2],[fltsim.3],[fltsim.4],[fltsim.5] pragrafları bittikten sonra 2-3 boş satırdan sonra Uçağın diğer uçuş değerleri ve dinamik bilgileri yer alır.
[General] Bu kısımda uçağın motor gücü,performansı,gidebileği en uzun mesafe,uçabileceği en yüksek irtifa (yükseklik),uçağın belli yüksekliklerdeki hızı,dolu ve boş ağırlığı gibi bilgiler yazılıdır.
[weight_and_balance] Burada uçağın ağırlığının hangi şartlarda ne kadar olacağı yazılır.Buradaki bilgiler FS'de uçağa etki eder.
[lights] Uçağın kaç adet ışığı olduğu,isimleri,konumlarının koordinatları,görevleri ve zamanlamaları kodlarla yazılmıştır.Bu bilgiler de uçağa etki eder.
[GeneralEngineData] Uçak motorunun modeli,tipi,adedi,kanattaki konum koordinatları ve en az rölanti limit devir ayarı,kodlarla yazılmıştır....Bu ve aşağıda yazılacakların hepsi FS'de uçağın kullanılmasına etki eder.
[smokesystem] Uçak belli bir irtifaya çıktığında oluşan dumanın,Flap veya kanat uçlarının arkasında oluşma koordinatlarının bilgileri yazılmıştır.
[effects] Eklenen effectlerin yeri,ismi,ne zaman ve uçağın neresinde oluşacağının bilgileri yazılmıştır.
[airplane_geometry] Uçağın kanat,flap,tekerleklerin,spoiler,kuyruk,rudder gibi oynar parçaların uçak gövdesine göre koordinatları,alan değerleri ve uçuş hızlarına göre açısal bilgileri yer alır.
[Reference Speeds] Burada da uçağın
stall olmadan önceki,flaplar tam açık veya kapalı iken hız limit değerleri yazılıdır.Ayrıca maximum hızı ve uçuş seyir irtifasındaki (yüksekliğindeki) maximum hızı yazılıdır.
[autopilot] Uçağın Otomatik pilota geçerken veya geçtikten sonraki tüm kontrollerin değer ve bilgileri yazılıdır.
Burada birkaç kontrol değerini açıklayalım:
autopilot_available=,
flight_director_available=,
autothrottle_available= kontrollerinin karşısında
1 değeri yazıyorsa,cocpitteki bu kontrollerin butonları ve ışıkları aktif olur (çalışabilir).Şayet değer
0 ise kontroller çalışmaz.
-----------------
-
EDİT:bir uçağın klasöründeki "aircraft.cfg" dosyasındaki
[fltsim.0] bölümünü alıntı yaptım.Satır açıklamalarını yapacağız:
- Herhangi bir aircraft.cfg demiş ki:
[fltsim.0]
title=POSKY-A330-200GE_Konya
sim=A330-200-GE-CF6-80E1
model=geNOsat
panel=
sound=
texture=Konya
checklists=
atc_airline=
atc_id=TC-JNB
atc_flight_number=330
atc_heavy=1
ui_manufacturer=Airbus
ui_type=A330-200 GE-THY
ui_variation=Turkish Airlines-Konya
visual_damage=1
atc_parking_types=GATE
atc_parking_codes=MED
description=Project Opensky \nAirbus 330-200 v2\nVersion 2004.7.1\nFS2004 Only\nEngine Type: ...diye gidiyor.
yukarıdaki alıntıda;
Title;kısmındaki yazılan uçağı tanıtan yazılardır.Uçak similatorde uçarken,havadayken "CTRL+SHIFT+Y" tuşlarına bastığınızda görülür.Bir daha bastığınızda kaybolur yazılar.
panel,sound,texture dosyaları ile OYNAMAYINIZ!..Çünkü simulator uçağı bu isimlerle tanıyor.Bir harf veya nokta eksikliği bile uçağı simulatorde göremez ve kullamazsınız.
atc_id : Bu uçağın arkasına yazılan Tescil kodu,numarasıdır.Bu kısma bu yazıyı girdiğinizde,simulatorde aprondan kalkış yaparken Kule (ATC) konuşan yazılarında bu ismi yazıyı gösterir,söyler...
ui_manufactor: uçağın yapımcısı (Boeing,Airbus..gbi),DEĞİŞTİRMEYİN!..
ui_type: uçağın modeli (A380,B737 ..gibi) DEĞİŞTİRMEYİN!..
ui_variation : Uçağın bağlı olduğu,sahibi olan Havayolu şirketi..DEĞİŞTİRMEYİN!..
atc_parking_types ve
atc_parking_codes :Bu kısım uçağın ndiği meydandaki apronda hangi GATE park yerine park edeceğini gösterir.DEĞİŞTİRMEYİNİZ!.
Description: Burada yazılan tanıtım yazıları,ilk açılan menünün sağ-üst tarafındaki
Description: bölümünde görülür.Uçak boyamaları aptığınızda adınızı uygun şekilde buraya yazarsanız,ilgili bölümde bunu göerebilir,uçağı indiren kişiye gösterilebilir.
Ancak yazarken satır atlamak istediğinizde yukarıdaki alıntıya bakarsanız: her satır başına gelecek yerlerde
\n işareti kullnılmıştır.Buna çok dikkat ediniz.