Gelelim Pilot hocaya kaptanlarım....
1- Önce bir
(+) larımızı ŞELÂLE yapalım, Cybernetics hocamıza..ARTI'yı (teşekkür notunuzu) aldınız hocam.Boyama için teşekkür ederim.Eline sağlık.
2- VAPS tasarım ekibindeki "Uçak Texture Boyama Ekibi" nde yerinizi aldınız.Tebrik ederim hocam.Tasarım ekibimizde, aramıza hoşgeldiniz!.
Bakınız:
https://vaps.hooxs.com/tasarymlar-boyamalar-projects-designs-f7/vaps-tasarym-ekibi-vdt-vaps-design-team-t311.htm#639Yorumlarıma geçeyim :
Tora hocam.Bir konuda haklısınız.PhotoShop programı gelmiş geçmiş en iyi ve de öğrenilmesi zor bir program.Mükemmel bir program.Gelecek 10 yılda dahi üstüne bir program yapılacağını sanmıyorum.Adobe firması arasıra yeni versiyonlarla FIX'liyorlar ama temelde en iyi resim edit programı.
Buna rağmen diğer resim edit programlarınada haksızlık etmeyip,onlara da gereken değeri verelim.Örneğin, Cybernetics kaptanımız söylemeseydi,kesinlikle bu boyamasını hangi programla yaptığını anlayamayacaktık. Örneğin ben, yaptığım boyamaları hangi programla yapıyorum acaba?..
Bilgisayarımda Photoshop olmasına ve azçok kullanabilmeme rağmen, aynı çerçevede kesip,kopyalamak, dip fon rengini değiştirmek, logo üzerindekileri ayıklamak gibi bazı işlemleri başka bir program daha pratik ve hızlı olduğundan onunla yapıyorum.
Mühim olan uçakların gerçek görünümleri gibi boyansın da hangi programla olursa olsun.Bazen uçak boyamalarımda 3 adet resim programı kullandığım da oluyor.Bir işlem Photoshopla, başka bir işlem başka bir resim edit program ile olabiliyor.
Neyse kaptanlarım....Her program kullanıldığı yer açısından kendi çapında hepsi mükemmeldir.
Bu boyama üzerinde yapacağım yorumlarla Cybernetics hocamıza "boyama İpuçlarını" vererek, bundan sonraki boyamalarında daha sağlam ve gerçek boyamalara minicik katkımız olsun.
Boyama Yorumu ve Önerileri:Cybernetics hocam,
- Kuyruktaki LOGO güzel.
- Arkadaki Tescil isminin font yüksekliği biraz daha kısa olmalı.yazi yazı küçülmeli.Ölçü olarak uçak pencereleri baz alınabilir.Tescil yazısının yüksekliği Uçak pencerelerinden biraz daha yüksek olabilir.
Tescil yazısının konumu:
Resimler yan olduğundan tam göremedim ancak, iyi yerleştirildiğini umuyorum.Tescil yazsını şöyle yerleştirebilir:
Uçağın Sağ tarafı için:
"TC-FCA" tescil yazısının üst seviyesi, arka kapının üst seviyesi ile sıfır (aynı hizada) olmalı.
"A" harfinin sağ-alt köşesi de son arka uçak penceresinin sağ kenar köşesine hizalanmalıdır.Resimde bu şekilde yerleştirildiğini görüyor gibiyim.
- Bayrak konusu:
Bayrak büyük olmuş.Bayrağın büyüklüğü şöyle:Bayrağın
yatay olarak boyu,İki uçak penceresinden küçük olmalı.Yani 1.pencerenin sol kenarından başlayıp,2. pencerenin sol kenarına kadar ki uzuluk kadar.İki pencere arasındaki boşlukta hesaba dahil.
Sağ ve sol taraflardaki iki bayrağın da AY'ın açık olan ağzı,yani yıldızlar uçağın arkasına bakacak.Resimde de böyle görülüyor.
- FIRST CLASS yazısı daha küçülecek ve yazının başındaki "F" harfi uçağın ilk ön penceresinin hizasından başlamalı.son "S" harfi ise 14.ncü pencerenin sağ kenarında, yazı bitmelidir.Yazının üst seviyesi ise bayrağın üst seviyesi hizasında olmalı.
- "Virtual Airlines" yazısının pencerelerin altında olması güzel.Ancak, o da Üst yazı gibi uçağın ön penceresinden başlamalı."F" ile "V" harfleri uçağın ilk ön penceresi ile düşey olarak üçü de aynı hizada olmalı.
-Uçağın burnundaki "BURSA" Uçak isim yazısı:
Font büyüklüğü çok fazla,Konumu yanlış ve çok aşağıda olmuş.
Font yüksekliği (yazı büyüklüğü) olarak yine uçak pencereleri baz alınıp,bir uçak penceresinin yüksekliğinden daha AZ olmalı.Bir başka deyişle; afrkadaki tescil yazısından daha küçük olmalı (En az yarısı kadar).
Konumu: (uçağın sağ tarafına göre)
Burundaki "BURSA" isminin "A" harfinin sağ-alt köşesi, ön kapının alt seviyesi hizasında olmalı.
"A" harfinin sağ kenarı ise, uçak pilot kokpit penceresinin bitiş kenarına hizalanmalıdır.
Yani yukarıdaki resme göre BURSA yazısı daha ufalıp, biraz yukarı ve sola çekilmelidir.
- Uçağın kanatlarındaki Tesciller:
Uçağın sağ kanat üzerine ve sol kanat altına,uçağın arkasındaki tescilin aynısı yazılmalı.
-Uçak yerde olmadığından görülmüyor,....
Uçağın ÖN tekerlek kapakları üzerine yazılacak yazı:
Ön tekerlek kapaklarına Uçağın arkasındaki tescil yazısının SON İKİ HARFİ yazılmalıdır.Bu yazılar yabancı uçak firmalarına göre adedi değişir.Bazıları 3 harf, bazıları 2 harf kullanıyor.
...Şimdilik bu kadar kaptanlarım.İnşallah bundan sonraki boyamalarınızda bunlara daha dikkat ederek daha mükemmel be gerçekçiboyamalar yapacağınıza inanıyoruz hocam.Şimdiden kolay gelsin size.Tasarım ekibindesiniz .Tekrar kutlarım.
Gerçek uçak fotolarını incelemek isterseniz,binlerce gerçek uçak fotolarfın bulunduğu "Airliners.net" sitesine gözatmanızı tavsiye ederim.Bu linke ve diğer faydalı sitelere ulaşmak için VAPS sitemizin her sayfasının sol kenarındaki Widget'lerden "Connection Links" altındaki linklere tıklayabilirsiniz.
Bu yazıyı sabırla okuduğunuz için bütün kaptanlarıma teşekkür eder, saygılar sunarım.
NOT: Cybernetics hocam.Ayrıca alttaki imzama bakarak sizde imzanıza sistem özelliklerinizi bütün kaptanlarımız gibi yazmanız önemlidir.Sistemle ilgili sorunlarda anında yardım edebilmek için...Kurallarımız dahilindedir.
Kolayca kopyala/yapıştır için linkimiz:
https://vaps.hooxs.com/olmaz-lardankurallar-rules-f1/kurallar-t3.htm