VAPS
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaSSSGiriş yapKayıt Ol
Facebook
Google Translator
VAPS following countries:
( Since 28.01.2014 )
Nasıl ve Ne zaman Sormalıyız?.. Flags_1
VAPS Forum Links
 Anasayfa-Indeks
 VAPS-Download
 Üye Listesi-Member List
 Kişisel Ayarlarınız-Profil
 SSS-Help
 Arama-Search
Sosyal yer imi
Sosyal yer imi reddit      

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın

Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın

 

 Nasıl ve Ne zaman Sormalıyız?..

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
UMIT UNALDI
ADMIN
Flight Instructor
ADMINFlight Instructor
UMIT UNALDI



Nasıl ve Ne zaman Sormalıyız?.. Empty
MesajKonu: Nasıl ve Ne zaman Sormalıyız?..   Nasıl ve Ne zaman Sormalıyız?.. EmptySalı 12 Haz. 2012, 13:51

-
Soru Sormadan Önce / İstek Yapmadan Önce

Forumumuzda teknik bir soru sormadan veya istekden önce, lütfen şunları yapınız:

1.Forumu arayarak bir cevap bulmaya çalışın.
2.Kılavuzları okuyarak bir cevap bulmaya çalışın..
3.SSS (Sık Sorulan Sorular) leri okuyarak bir cevap bulmaya çalışın.
4.Araştırarak ve deneyerek bir cevap bulmaya çalışın.
5.Konular kategorilere, kategorilerin de içinde Forumlara ayrılmıştır. Forumların da kendi içinde alt Forumları vardır. Temel konunuz neyse, buna bağlı olarak istediğiniz bilgi de bulduğunuz Forumun altındadır. Örneğin; "Boeing737-900 fs9 için THY boyaması" arıyorsunuz...O takdirde şu konumlara ve alt forumlarına bakacaksınız:
" VAPS / Tasarım / Uçak Boyamaları / BOEING Uçak Boyamaları / FS2004(Fs9)-Boeing Boyamaları "
Şayet her iki FS versiyonunda da bu örnekteki uçağın boyamasını arıyorsanız, o takdirde şu konuma bakacaksanız;
" VAPS / Tasarım / Uçak Boyamaları / BOEING Uçak Boyamaları "

Sorunuzu sorarken, yukarıda sayılanları yaptığınızı belirtin. Böylece sizin tembel bir teneke olmadığınız anlaşılsın. Daha iyisi, bunları yaparak neler öğrendiğinizi de gösterin. Cevaplardan bir şeyler öğrenebileceğini göstermiş olan kişilerin sorularına cevap vermeyi severiz.

Almış olduğunuz hata mesajındaki metni kullanarak Google'da probleminizi aratın(ayrıca Google gruplarını da aratın). Bu sizi doğruca, problemin çözümü olan kılavuza veya haber grubuna götürebilir. İşe yarar bir sonuç alamasanız bile, bir posta veya haber grubunda: "Google'da hata mesajını arattım ama işe yarar bir sonuç elde edemedim" şeklinde bir e-posta yada haber göndermek oldukça iyi bir artıdır.

Sorunuzu hazırlayın. İyice düşünün. Acele hazırlandığı belli olan sorular acele cevaplar alırlar. Daha kötüsü hiç cevap alamayabilirsiniz de. Sorunuzu göndermeden önce problemi çözmek için daha çok çaba göstermek ve bunu ortaya koymak gerçek yardım alma ihtimalinizi artırır.

Yanlış soru sormayın. Yanlış tahminlere dayalı bir soru, birinin size baştan savma bir cevap vermesine ve "ne aptalca bir soru" şeklinde düşünmesine sebep olur.

Diğer taraftan, sorunu açıklayıcı bir hale getirmek ve çözümün üretilmesi aşamasında yardımcı olmaya niyetli olduğunuzu göstermek iyi bir başlangıç sayılır. "Birileri bir başlangıç noktası verebilir mi?", "Benim çalışmamdaki eksiklik nedir?" ve "Hangi siteyi kontrol etmeliyim?" tarzındaki sorular "lütfen bana tam süreci anlatın" şeklindeki bir sorudan daha iyidir ve cevap alma şansınız daha yüksektir. Çünkü doğru cevaba ulaşmak için çaba göstermek ve bunu belirtmek, şayet birisi size başlangıç noktasını gösterirse sonuca gidebileceğinizi göstermek her zaman daha uygundur.

Sorarken veya İsterken

Forumu Dikkatlice seçin: Sorunuzu nereye soracağınıza iyi karar verin. Şayet aşağıdakileri yaparsanız, dikkate alınmayabilir veya bir zavallı muamelesi görebilirsiniz.:

*sorunuzu veya isteğinizi konu ile alakasız bir foruma göndermek
*ileri seviye konuların tartışıldığı bir foruma, başlangıç seviyesinde bir soru göndermek veya istekde bulunmak
*birden fazla foruma mesaj atmak
*tanımadığınız veya sizin sorununuzu çözmekle mükellef olmayan birilerine özel ileti göndermek

Yöneticiler, kendi iletişim kanallarının allak bullak olmasını önlemek için, konu dışı soruları soranlara hiddetlenirler/köpürürler. Bunun size olmasını istemezsiniz değil mi?

Bu nedenle yapılacak ilk şey doğru forumu bulmaktır.

Genel olarak, konu ile alakalı iyi seçilmiş bir genel foruma gönderilecek bir soru, özel bir tanesine gönderilmiş aynı sorudan daha iyi cevaplar almaya adaydır. Bunun çeşitli sebepleri vardır. En basiti, potansiyel cevap oranıdır. Diğeri topluluğun boyutudur; Yöneticiler geneli eğitecek cevapları daha çok severler. Nerede hareket, orada bereket. Yöneticiler bireyler yerine toplulukları severler.

Forumlarda yapılan istekler, geliştiricilerin iş yüküne göre dağıtılır. Eğer, siz bir geliştiriciye özel mesaj atarsanız/* hele bir de bu kişi proje lideri ise emin olun hiç boş vakti yoktur*/ cevap alma ihtimaliniz bu kişinin iş yükü ile bağlantılı olarak oldukça düşük olabilir.

Forumların amacı, bilgiyi paylaşmaktır. Şayet özelden ileti gönderirseniz, sizinle aynı problemi yaşayan diğer kullanıcılar bu sorunun cevabından haberdar olamaz ve bu sorun için geliştiricileri tekrar tekrar rahatsız etmek zorunda kalırlar. Bu nedenle her türlü sorunu Forumda ortaya sormak ve gelen cevapları bütün üyelerin ve daha sonra liste arşivini inceleyecek kişilerin kullanımına sunmak daha doğru bir davranış olacaktır.


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
MANAGER

MANAGER
pilot



Nasıl ve Ne zaman Sormalıyız?.. Empty
MesajKonu: Geri: Nasıl ve Ne zaman Sormalıyız?..   Nasıl ve Ne zaman Sormalıyız?.. EmptyCuma 19 Ekim 2012, 03:01

Konu yukarı!..
Lütfen, bütün VAPS kaptanlarının okumasını rica ediyorum.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Nasıl ve Ne zaman Sormalıyız?..
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Işıklar nerede ne zaman kullanılır?
» Fs Passenger, nasıl bir şey?..
» IVAO YA NASIL ÜYE OLABİLİRİM
» Nasıl Uçağı Indiririm?
» ILS iniş'i nasıl yapabilirim?.

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: YÖNETİM | Management ::  VAPS Yönetim :: Duyurular-Kurallar | Announcements-Rules
-
Buraya geçin: