Facebook |
|
VAPS following countries: ( Since 28.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
| | B739 ile LTBA-FACT uçuşunda yakıt durumu? | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
pilot MANAGER
| Konu: B739 ile LTBA-FACT uçuşunda yakıt durumu? C.tesi 17 Şub. 2018, 02:52 | |
| Değerli kaptan arkadaşlar, bu forumu açmamızın nedeni 10 yıldan beri VAPS'tan öğrendiklerimizi, paylaşımlarımızı, bilgilerimizi birbirimize soru-cevap şeklinde aktararak tüm bilgilerimizi tekrar yenilemek, geliştirmek ve pekiştirmektir. Hiç kimsenin bilgisini sınamak değil, aksine birbirimize bilmediğimiz, unuttuğumuz konuları hatırlatmaktır. - Sitemiz bünyesindeki herkes, her kaptanımız havacılık, simulator ve uçuşlarla ilgili her soruyu kurallar çerçevesinde sorabilir, bilgisi/cevabı/çözümü olan herkes sorulara cevap verebilir. - Her soru için, bu kategoride yeni konu açabilirsiniz.
"-Hepimiz birimiz için, birimiz de hepimiz için!"..
İlk soru benden gelsin. Bunu ben de öğrenmek istiyorum.
- B739 ile LTBA'dan FACT_Cape Town'a(Güney Afrika) uçarken, hangi koordinatlarda(hangi ülkenin hava sahasında) yedek yakıt deposunu kullanmaya başlarız?..
Başarılar. | |
| | | Tamer Öztürk Department Moderator
| Konu: Geri: B739 ile LTBA-FACT uçuşunda yakıt durumu? Paz 18 Şub. 2018, 00:00 | |
| - Merhaba Pilot hocam.Öncelikle her uçak tipine göre farklı menzil durumu vardır yani uçabileceği en uzun mesafe.Tabi bunun dışında uçağımızın birçok ağırlık limitleri de bulunmaktadır.Konuya daha iyi açıklık getirebilmek için uçuş planlaması yapmak gerekmektedir ki gerçek uçuşlarda da durum böyledir.Bir kalkış ve varış meydanımız bir de alternatif meydanımız vardır.Alternatif meydanımız varış meydanına inişin gerçekleştirilemeyeceği durumlarda iniş yapılabilecek yedek meydan olarak nitelendirebiliriz.Atıyorum Adana-İstanbul uçuşumuzda İstanbul'a iniş gerçekleştiremiyoruz bu durumda İzmir'e divert edip İzmir'e inebiliriz.Tabi alternatif meydan önceden belirlenir ve uçuş planına işlenir.Uçuş planlaması bir takım yazılımlarla yapılabiliyor ve simülatörde ise Professional Flight Planner X(ücretli) ve simbrief.com(ücretsiz) bu amaçla kullanılıyor.Ben simbrief kullanıyordum.Rotamızın hangi kordinatlardan ve hangi noktarlardan geçtiğini bu yazılımlarla görebilir uçuşumuzu ona göre planlayabiliriz.B737-800 ve Airbus A321 tipi uçaklarında sağ kanatta 1 tane,sol kanatta 1 tane ve merkezde de 1 tane olmak üzere 3 adet yakıt tankı bulunur.Airbus A320'de ise kanatlarda 2 şer tane olacak şekilde extra tank bulunur.Yeni uçaklarda değişmiş olabilir fakat eski modellerde böyleydi.Diyelim ki Adana-İstanbul uçuşumuz olacak ve uçuş planlaması yapıyoruz.Alternatif meydanımız ise İzmir Adnan menderes havalimanı.Adana->İstanbul a yetecek kadar yakıt+İstanbul->İzmir yakıtı+Extra yakıt+Taxi yakıtı gibi hesaplamalar yapılır.Tabi her havayolunun kendine özgü prosedürleri bulunuyor fakat mantığını bu şekilde düşünebiliriz.Atıyorum bir başka uçuşumuz için toplamda 9000kg yakıt gerekiyor.İlk önce kanatlardaki yakıt tankları doldurulur.Tamamen dolarsa ve gerekli olursa merkezdeki(uçağın gövdesinde) tank a da ilave edilerek 9000kg yakıt yüklenmiş olur. Bilgi paylaşımı açısından güzel düşünmüşsünüz Pilot hocam.Fakat bazı arkadaşlarımız tek doğru bilginin kendi bildiklerini sanıyorlar.Birşeyi yanlış öğrenmek hiç bilmemekten daha kötüdür.Bu nedenle doğru bilgiyi paylaşmak büyük önem taşıyor. Havacılık kültüründen öğrendiklerimi sizinle paylaştım.Havayolunda pilot olarak çalışan tanıdığım abilerim var.Onların sayesinde de yeni bilgiler öğrenebiliyoruz.Umarım sorunuza açıkça cevap verebilmişimdir pilot hocam.Saygılar. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: B739 ile LTBA-FACT uçuşunda yakıt durumu? Paz 18 Şub. 2018, 03:10 | |
| Açıklamanız için teşekkürler Tamer hocam. Artılar geldi. Bakalım, başka kaptanlarımız nasıl çözümler bulacaklar?. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: B739 ile LTBA-FACT uçuşunda yakıt durumu? Paz 18 Şub. 2018, 22:36 | |
| İstanbul ile Cape Town arasında B739 ile direkt uçuş yapamazsınız. Uçağın menzilinin dışında (A332 ile yaptım bu uçuşu, 4000 küsür mil) kalıyor. Nitekim THYVA uçuşlarımızda bu uçuş, A330 veya B777 modelleri ile yapılabilmekte. Orta Afrika uçuşları B739 ile yapılabiliyor (3000 küsür mil olanlar en fazla).
B739 ile yakıt tanklarını %100 doldurduğunuzda en fazla kalkış ağırlığına çok yaklaşabilir, hatta bu ağırlığı aşabilirsiniz de. B739 ile kuyruğun kalkışta vurması, B738'e nazaran daha fazla yaşanıyor.
Özetle: Çözüm yok hocam. Ara durakta inip yakıt alabilirsiniz ancak aynı sorun dönüşte de olur. Afrika uçuşları, A noktasından B noktasına, oradan C noktası ve tekrar A noktasına. Arada tekrar B noktasına dönmüyorlar. B noktasından A noktasına gidecek olanlar, inen uçağa biniyor, aktarmalı gidiyor. Genelde yatıda olan bir ekip olduğundan C noktasında, dönüşte onlar devralıyor uçağı. Gerçi Afrika için yatılar kalktı diyorlar ama son durum ne, bilemiyorum. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: B739 ile LTBA-FACT uçuşunda yakıt durumu? Ptsi 19 Şub. 2018, 00:52 | |
| Açıklamalarınız için teşekkürler hocam. B739 ile böyle uçuşun yapılması, aktarmasız olarak mümkün değil. Diğer, kilimanjora konusana da detaylı cevabımı yazmıştım. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Fakat bu aktarma olayını simılasyonda (çevrimdışı olarak) aynı uçak ile yapabiliriz. Saygılar hocam. | |
| | | | B739 ile LTBA-FACT uçuşunda yakıt durumu? | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |