AnasayfaFaceVAPSGiriş yapKayıt Ol
TIME


VAPS

VAPS following countries:
( Since 28.01.2014)

Paylaş | 
 

 Meydanda Obje Hataları ve Kaybolan Pist

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
eunver
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: Meydanda Obje Hataları ve Kaybolan Pist   10/5/2014, 14:14

Herkese merhabalar,

Geçenlerde yaklaşık 3 sene kadar yaşamış olduğum Kırgızistan'ın Oş şehri meydanının AFCAD güncellemesini ve beraberindeki bazı meydan binalarının bulunduğu ücretsiz bir scenery indirdim FS9 için. Meydan çok güzel, fakat gelgelelim meydanın ortasında default scenery'den gelen bir bina ve kule var. Bunu bir türlü kaldıramadım. Şu şekildedir:

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Dahası, üzerine geldiğim anda pist kayboluyor ve yerini çimenliğe bırakıyor. Ama belirli bir yükseklikte bu sıkıntı düzeliyor. Bu da şu şekilde:

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Bunun üzerine herhangi bir bilginiz var mıdır? Bu düzeltilebilir mi? Yaklaşık 1.5 gündür avsim demeden, fligth1 forumlarını demeden karıştırıyorum meydan sıkıntıları için. Ama herhangi bir çözüme ulaşamadım. Yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum. İyi hafta sonları herkese!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Tamer Öztürk
Department
Moderator

DepartmentModerator
avatar


MesajKonu: Geri: Meydanda Obje Hataları ve Kaybolan Pist   10/5/2014, 14:43

Merhaba hocam, scenery tasarımı konusunda LCGK için Afcad çalışması yapmıştım.Tüm meydanı tekrardan tasarladım apron,taxiway ve pisti fakat aynı problem bende de oldu yani pist kaybolup çimenliğe döndü.Mutlaka tasarımdan kaynaklanan bir hatadır pilot hocamız biliyordur muhtemelen bu vesileyle bende öğrenmiş olurum.Saygılarımla
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
eunver
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: Geri: Meydanda Obje Hataları ve Kaybolan Pist   10/5/2014, 16:07

Merhabalar Tamer hocam. Yabancı bir forumda pistin kaybolma sorununun yükselti ayarlarıyla ilgili olduğunu okudum, her ne kadar doğru yükselti değerlerini girsemde sorunu çözemedim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: Meydanda Obje Hataları ve Kaybolan Pist   11/5/2014, 02:05

Evvet arkadaşlar. Bana topu attığı için Tamer hocama teşekkür ederim. Bravo! kahkaha
Enver hocam, niye başka sitelerde kitaplar karıştırıyorsunuz ki?. kahkaha Çözüm burada..
1- Öncelikle pistin her açıdan görünmesi, kaybolmaması için çözüm şu: Pistin kenarlarına, pisti tamamiyle kaplayacak ve altta kalacak şekilde, pist dışına hafif (2 metre) taşacak şekilde AFX programında "Surface" ile kaplamak. Bu kadar..
2- Default Fs9 binalarını veya ağaç, kule, vs.. nesneleri yok etmek için "ExcBuilderV2" programını kullanmak. Bu kadar..
şayet, bu programları kullanarak yapamazsanız bana özelden dosyaları gönderin, 5 dakikada sorunsuz size geri döneyim. Saygılar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
eunver
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: Geri: Meydanda Obje Hataları ve Kaybolan Pist   12/5/2014, 14:18

Pilot hocam merhaba. Dediklerinizi uyguladım, kusura bakmayın cevap yazamadım malum finaller var ve Türkiye'ye kesin dönüş için toplanıyorum. Hocam dediğiniz üzere pistin altına gelecek ve 1-2 metre dışına taşacak şekilde bir concrete oluşturdum. Concrete duruyor, ama üzerindeki pist yine kayboluyor.

Objeleri kaldırma olayını da şimdi deniyorum.

Teşekkürler değerli cevabınız için.  göz_kırpma 
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: Meydanda Obje Hataları ve Kaybolan Pist   15/5/2014, 01:55

Merhaba Enver hocam.
İyi haber; senaryo (UAFO) istediğiniz gibi oldu. Ancak "scenery" klasörü içindeki bütün dosyaları (40-45 adet) test ettiğimden uzun zaman aldı. Her BİR dosyanın test sonucunu almam için her dosya için FS'yi 5-6 kez açıp/kapatmam ve testlerimi yapmam gerekti. Sonunda birkaç tasarım dosyasında hata buldum ve düzelttim.
Size aşağıdaki line gerekli dosyaları ve açıklamalrı ZIP içinde gönderiyorum.
Yalnız, dosyaları yükledikten ve tsetlerinizden sonra sonucu mutlaka buraya yazmanız beni memnun edecektir!.. Kolay gelsin hocam..
UAFO-fıx: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Açıklamalarım: (Dosyaların kullanımı)
---------------------------------------
1- Addon Scenery klasörü içindeki "Kyrgyzstan/Scenery" klasöründeki şu İKİ dosyayı
  dışarı (masaüstüne) çıkartınız:  
  "AF2_UAFO.bgl"
  "UAFO_1_exc1.bgl"

2- Gönderdiğim ZIP içindeki "EXC Files+Afcad file" klasörünün içindeki BEŞ adet dosyayı
  Addon Scenery klasörü içindeki "Kyrgyzstan/Scenery" klasörüne kopyalayıp yapıştırınız.

...işlem bu kadar....ANCAK;

FRAME Sorunu:
-------------

UAFO'da Frame'den yana sorun varsa, şu dosyaları da dışarı (masaüstüne) çıkartın.
Birden Frame'in maximum olduğunu göreceksiniz.
"Trees_0.bgl"
"UAFO_Gorod.bgl"
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
eunver
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: Geri: Meydanda Obje Hataları ve Kaybolan Pist   15/5/2014, 11:24

Pilot hocam, üzerinde çalıştığınız ve uğraştığınız dosyaları dedikleriniz doğrultusunda kurdum. Hemen heyecanlı gözlerle bir meydan turu attım, sonuç mükemmeldi, pist artık kaybolmuyor ve meydan üzerine eski dosyalardan kalan binalar da gözükmüyor artık. Hali hazırda frame sorununu da yaşamadım.

Pilot hocam sizlere ilginiz, zahmetiniz ve değerli çalışmanız için sizlere çok çok teşekkür ediyorum, hayırlı günler olsun!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: Meydanda Obje Hataları ve Kaybolan Pist   15/5/2014, 23:14

Estağfurullah hocam, rica ederim, vazifemiz budur zaten.. göz_kırpma Güle güle kullanın hocam..
VAPS'ı yıılar önce açmamızın yegane temeli, FS 'den sorunları olana yardımcı olmak, uçak boyama isteklerinizi karşılamak ve yeni kaptanlarımıza sanal pilotluğu öğretmekti..Öğretiyi değerli hocalarımıza bırakıp, kendimizi tasarımlara yoğunlaştırdık.
UAFO meydanı ilgili ufak bir hatırlatma yapayım, indirecek arkadaşlar...
Gerçi sizde kasmıyor, frame sorunlarınız olmayabilir fakat, bilgisayarımı yeni temizlediğim ve son tasarım binalarımla birlikte LTBA'da28-30 gösteren frameim, bu scenery de malesef 9-11 arası gösterdi. Nedenine gelirsek; yukarıdaki mesajımda yazdığım gibi; meydana olmadık şekilde beyaz renkşi ağaçlarla doldurmuşlar.. Hem de aşırı derecede.. Bu dosyanın da ismi "Trees_0.bgl"..MDX ile baktığımda ağaç model hiç poligonlarına LOD uygulanmamış (Gmax dilinde).. Aynı şekilde meydanın her tarafına sıkıştırılmı ve serpiştirilmiş yüzlerce minik depo gibi binalar vardı. Dosyanın ismi "UAFO_Gorod.bgl".. Bu modele de LOD uygulanmamı maalesef. LOD uygulanmayan modeller mutlaka kasma yapar. Bu iki dosyayı klasörden çıkarttığımda frame hemen en yüksek sayısına ulaştı..
Bunu da hatırlatayım arkadaşlar..Saygılar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Sponsored content




MesajKonu: Geri: Meydanda Obje Hataları ve Kaybolan Pist   

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Meydanda Obje Hataları ve Kaybolan Pist
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: FS TASARIM ve EKLENTİLER
M.Flight Simulator Designs & Add-ons
 :: Havaalanı ve Afcad Tasarımları, Çözümler, Öneriler
Airport Scenery Forums
-
Buraya geçin: