AnasayfaFaceVAPSGiriş yapKayıt Ol
TIME


VAPS

VAPS following countries:
( Since 28.01.2014)

Paylaş | 
 

 Ucretli Meydana Yeni Bina Eklemek

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Emin Yilmaz
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
avatar


MesajKonu: Ucretli Meydana Yeni Bina Eklemek   7/2/2014, 01:20

Tasarimci ustadlarima bir sorum olacak. Aerosoft'un PANC (Anchorage) eklentisine ekstradan bir-iki bina eklemek istiyorum. Sanal havayolumuz icin ofis ve hangar olacak sekilde. Bunu nasil yapabilirim? Zor mudur, kolay midir? Hangi eklentiye ihtiyacim var. 3D tasarim isinden anlamadigim icin binayi kendim tasarlamama imkan yok, o yuzden hazir bir obje (bina, hangar) dusunuyorum, sadece uzerine yazi ve logo koyacagim.

Bir diger sorum ise, hangara ya da park yerlerine statik ucaklari nasil yerlestirebilirim? Bunlari FsX'te yapmak istiyorum bu arada.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Haluk
ADMIN

ADMIN
avatar


MesajKonu: Geri: Ucretli Meydana Yeni Bina Eklemek   7/2/2014, 09:45

Ustalar varken haddim değil ama müsaadeleriyle; Denemedim ama ADE9x ile yapabilirsiniz gibi geliyor bana Emin hocam, önce bir yedeğiniz olsun mutlaka binayı koymak istediğiniz yere sağ tık çıkan menüde Add > Generic Building (veya Library Object) orda eklemek istediğiniz binayı seçiyorsunuz o vaziyette üzerine çift tıklıyorsunuz çıkan menüde enini boyunu ayarlıyorsunuz rengi turuncu iken bi tarafında yuvarlak kulakçık var (ben öyle diyorum) ordan tutup istediğiniz tarafa döndürebiliyorsunuz Compaile dediğinizde kaydetmiş olursunuz . Üzerine yazı veya logo eklemeyi henüz öğrenemedim biri açıklarsa iyi olur gerçekten, vesile ile bende öğrenmiş olurum.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Mustafa Adlin
MODERATOR

MODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: Ucretli Meydana Yeni Bina Eklemek   7/2/2014, 10:01

Yazı eklenecekse ADE den olmaz diye düşünüyorum. Basit bir tasarım programıyla veya gmaxla yapılması gerekir heralde Emin Hocam
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: Ucretli Meydana Yeni Bina Eklemek   7/2/2014, 17:45

Eee, iş başa düştü anlaşılan. kahkaha
Evet, Haluk hocamın ADE konusundaki işlemleri de olabilir ama ADE kullanmadığım için birşey söyleyemeyeceğim. Mustafa hocamın dediği gibi; FS'de daha önce yapılmış veya yeni yapılacak binaların yüzeylerine yazı, afiş, tabela falan eklemek için ben Gmax ile yapıyoırum. Belki ADE veya başka bir program ile de yapılabilir.
Emin hocam, olayı anladım. Anchorage senaryosunun içine güncellemek amacıyle birkaç bina eklenmesi gerekiyor kanımca. Ve bunların üzerine de tabelalı yazılar gerekiyor. Özetle şöyle yapılır hocam:
1- Önce gerçek havaalanındaki bu binaların bütün yüzeylerinin (duvarlarının ve çatısının) fotoğrafları çekilir. Aynı zamanda her yüzeyin perspektif fotoğrafları alınır ki; perspektiflerden duvar çıkıntuıları balkonlar, pencere kenar çıkıntıları, kapı girişlerinin üstündeki gölgeliklerin görünmesi amacıyle.
2- Fotoğrafları alınan binaların gerçek ölçüleri (metre olarak), çıkıntı, balkon, teras gibi yerlerin de ölçüleri gerekir.
3- Sonra bu fotoğraflar baz alınarak Gmax'ta binalar 3D olarak gerçek boyutunda çizilir. çekilen fotoğraflar da belli düzenlemelerden geçirilerek çizilen binaların yüzeylerine kaplanır.
4- Binaların üzerinde yazılar, tabelalar... şayet çekilen binaların yüzey fotoğraflarında yazılar, tabelalar varsa, olduğu gibi zaten kaplamada bunlar kullanılacağından başka bir yazı hazırlamaya gerek yoktur. Fakat yazılar Gmax'ta hazırlayıp, sonradan binalara da eklenebilir.
Bütün bu işlemler birçok programlar kullanılarak gerçekleştirilebilir.
Ancak, önce yapılacak binaların çok detaylı ve yukarıda söylediğim gibi farklı açılardan onlarca gerçek fotoğrafları gerekir. Ayrıca tabi ki binaların gerçek ölçüleri de mutlaka gerekir.
Fotoğraflar ve ölçüler temin edildikten sonra işlemler gerçekleştirilebilir.
Saygılar.

Bu arada Haluk hocamın yazı ekleme konusunu Gmax ile aydınlatalım.
Gmax ile bina üzerine nasıl kaplama yapıyorsak, aynı işlem duvar yüzeylerine yazı eklemede kullanılır.
şayet tabela üzerine yazı yazılacaksa;
Gmax'tan "BOX" seçeneği alınarak, bir kutu çizilir. tabela değil de, direk olarak duvar üzerine yazı olacaksa "PLANE" seneçeğinden bir düz satıh çizilir.
Sonra tabelalanın (kutunun veya Plane'nın) boyutlarını ayarlamak için gerçek tabelanın ölçüleri baz alınır. Bu ölçülere göre tabela  boyutu ayarlandıktan sonra, tabela üzerine yazılacak yaznının textrure dosyası/dosyaları hazırlanır. Şayet tabelanın gece ışıklı görnmesi isteniyorsa İKİ adet texture klasörü hazırlanır. Örneğin gündüz dosyasının ismi "?????.bmp" ise, gece görünümlü dosyanın ismi "?????_LM.bmp" olmalıdır. Sonra hazırlanan bu texture dosyaları, Gmax'ta tabelanın üzerine kaplanır. Texture resim dosyalarını hazırlarken, binanın önünden veya yanından çekilen gerçek fotoğraflarından yararlanılır.
Binalara, nesnelere texture kaplama açıklaması:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Emin Yilmaz
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: Ucretli Meydana Yeni Bina Eklemek   10/2/2014, 15:02

Saygideger hocalarim, cevaplar icin tesekkur ederim. Hemen donemedim kusura bakmayin. Demek ki bu yaziyi eklemek icin G-max gibi bir programa ihtiyacim var.

Pilot hocam bina gercekte olmayan sanal bir bina olacagi icin ben bunun dis yuzunu photoshop gibi birseyle cizip onu texture olarak yapistirma gibi bir opsiyonum da var mi acaba?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Mustafa Adlin
MODERATOR

MODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: Ucretli Meydana Yeni Bina Eklemek   10/2/2014, 15:09

Zaten öyle yapacaksınız Emin hocam. Pilot hocamın üstte verdiği linkte ( [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ) gmax e eklediği texture yanılmıyorsam photoshoptan çizilmiş. Yalnız çizdiğiniz dış yüzeyin simetrik olması lazım diye biliyorum. Ben daha önce simetrik değilde karışık eklemiştim texture birbirini tutmamıştı.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: Ucretli Meydana Yeni Bina Eklemek   10/2/2014, 23:24

Emin hocam, madem bina gerçek değil, sanal...O taktirde hiç Gmax ile falan uğraşmadan basit bir yöntemle Fs'ye bina eklemesi yapabiliriz hocam.
Fs9'da X:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Scenery\Generic\scenery klasöründe Generic.bgl ve Landmark.bgl adında iki adet default nesneler dosyaları var. Bunların içinde binalar, ağaçlar, gemiler, rıhtımlar ve daha bir çok değişik nesneler var. Bunlar microsoft'tan hediye göz_kırpma  Ancak FsX'te böyle dosyalar var mıdır, bilemiyorum. Varsa işimiz kolay..
Bunların içinden beğendiğimiz herhangi bir nesneyi, bir havalalanın belirli bir konumuna nasıl yükleriz/konumlandırırız?...Açıklayalım..
- Önce "Ez-Scenery" adında Fs'ye nesne ekleme, nesne düzenleme, nesne editleme işini yapan  ücretli bir programı indiririz. : [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]   PC'ye yükleriz. (Yükleme açıklamasını da gerekirse yaparım.
- Daha sonra Fs'yi açar ve nesneyi/nesneleri yüklemek istediğimiz meydana/meydanın belirlenmiş bir yerine geliriz. "ALT" tuşuna basarak "Abacus/Ez-Scenery" seçeneğini üst bar'dan seçerek START'a basarız.
- Fs çalışırken açılan Ez-arayüzünde bulunan "Library:" butonuna tıklarız. Açılan menüdeki iki adet "Fs2004 global libraries" ve "Fs2004 local libraries" kutucuklarını işaretleyip OK'ye basarız. Altta resimlerdeki gibi...
Bu işaretlememizden sonra "Model" yazısının sol tarafındaki ok'u açtığımızda yukarıda söylediğim "Generic" ve "Landmark" BGL dosyalarının içindeki bütün nesneleri görürüz ve bulunduğumuz havaalanında önümüze gelir.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Fs'deki havaalanında önümüze gelen seçtiğimiz nesne veya binayı ileri-geri götürebilir, sağa-sola döndürebilir, yükseğe çıkarabilir, zemine gömebilir veya boyutunu 5000x olarak küçültüp/büyütebiliriz. Hepsi de yukarıda görülen arayüzden oluyor. Havaalanında istenen konuma bina konumlandırıldığında "Add" butonu ile meydanın bulunduğu dizindeki scenery klasörünün içine kayıt ederiz.
Böylece Gmax ile uğraşmadan hazır, modellenmiş ve kaplanmış binaları Fs'ye ekleyebilir. Gerçi Gmax ile çizilen nesneler de Ez-Scenery ile bu yöntemle Fs'ye işleniyor..
Kullanım, nesne konumlandırma ve düzenleme açıklamalarını daha detaylı olarak "Ez-Scenery" sayfamızda zamanım olduğunda ayrı bir konu olarak yapabilirim.

Saygılar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Emin Yilmaz
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: Ucretli Meydana Yeni Bina Eklemek   11/2/2014, 12:25

Hocam detayli aciklamalariniz cok tesekkur ederim. Gmax'e pek bulasmak istemiyorum sizin gosterdiginiz sistem daha kolay gibi. Biraz ugrasayim, beceremezsem musadenizle yine yardiminizi rica edecegim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: Ucretli Meydana Yeni Bina Eklemek   12/2/2014, 00:00

Emin Yilmaz demiş ki:
Hocam detayli aciklamalariniz cok tesekkur ederim. Gmax'e pek bulasmak istemiyorum sizin gosterdiginiz sistem daha kolay gibi. Biraz ugrasayim, beceremezsem musadenizle yine yardiminizi rica edecegim.
Elbette hocam, her zaman...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Sponsored content




MesajKonu: Geri: Ucretli Meydana Yeni Bina Eklemek   

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Ucretli Meydana Yeni Bina Eklemek
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: FS TASARIM ve EKLENTİLER
M.Flight Simulator Designs & Add-ons
 :: Havaalanı ve Afcad Tasarımları, Çözümler, Öneriler
Airport Scenery Forums
-
Buraya geçin: