AnasayfaFaceVAPSGiriş yapKayıt Ol
TIME


VAPS

VAPS following countries:
( Since 28.01.2014 )

Paylaş | 
 

 Rüzgâr'a göre iniş; LTCG Trabzon Havaalanı vor dme?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
mert şişko
Pilot-3

Pilot-3
avatar


MesajKonu: Rüzgâr'a göre iniş; LTCG Trabzon Havaalanı vor dme?   9/9/2013, 16:25

Kafama takılan bir konu var. LTCG Pistinde 11 numaralı pist de İLS var. Ancak hava durumuna göre mesela rüzgar 290 dan 20 knot eserse illa 11 nolu pist için ils yaklaşması uygulanır yada 29 a iniş rüzgardan dolayı daha kolay olacağı için 29 nolu piste mi inilir? bu ne buna benzer meydanlarda pist seçimi ve yaklaşma nasıl olmalıdır? Fmc yada Mcdu da ltcg için 29 pisti için vor dme yaklaşma bulamadım. circle to land yapılacaksa nasıl yapılmalıdır?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Tamer Öztürk
Department
Moderator

DepartmentModerator
avatar


MesajKonu: Geri: Rüzgâr'a göre iniş; LTCG Trabzon Havaalanı vor dme?   9/9/2013, 17:40

Merhaba hocam,
Ruzgar ornegin 100 dereceden 9 knot esiyorsa, 11 pistine inilir.Eger bu durumda 29 pistine.inerseniz, kuyruk ruzgari alirsiniz ve ruzgar siddetli olursa suratinizi azaltmak daha zor olur.Ruzgara karsi kalkip/inmeniz gerekir.Inis prosedurunde en onemli yardimciniz chart.Mutlaka chart okumayi ogrenmelisiniz.Bu is icin olmazsa olmazlardandir.

Not: Telefondan yazdigim icin detayli cevap veremiyorum, diger arkadaslar yardimci olacaklardir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Ö.Savaş
Flight Instructor

Flight Instructor
avatar


MesajKonu: Geri: Rüzgâr'a göre iniş; LTCG Trabzon Havaalanı vor dme?   9/9/2013, 17:49

Basit olarak; TBN voruna geldiğinizde enaz 5000 ft'te olup, 089 derece ile vor'dan ayrılarak, 10nm sonra 4300ft'e alçalıp 269 dereceye dönersiniz. 269 dreceye döndükten sonra 5nm'ye kadar 2400 ft'e alçalırsınız. 3nm sonra 1250 ft olursunuz. 2nm sonra inersiniz. (dikkat edilmesi gereken circle land kuzeyden yapılacağı.) Haritalardan bakın hocam.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mert şişko
Pilot-3

Pilot-3
avatar


MesajKonu: Geri: Rüzgâr'a göre iniş; LTCG Trabzon Havaalanı vor dme?   9/9/2013, 19:57

cevaplarınız için teşekkür ederim. fakat asıl sormak istediğim şu ils olan meydana rüzgar ne olursa olsun ils olan piste mi inilir yoksa ils olmayan farklı bir pist için rüzgar müsait oraya mı iniş yapılır?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Ö.Savaş
Flight Instructor

Flight Instructor
avatar


MesajKonu: Geri: Rüzgâr'a göre iniş; LTCG Trabzon Havaalanı vor dme?   9/9/2013, 20:04

İnemezsiniz hocam, 5 knot'un üzerinde arkadan esen rüzgarla beraber iniş yapamazsınız. 5 knot'un altında ise inebilirsiniz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mert şişko
Pilot-3

Pilot-3
avatar


MesajKonu: Geri: Rüzgâr'a göre iniş; LTCG Trabzon Havaalanı vor dme?   9/9/2013, 22:52

Tesekkur ederim hocam sagolun
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
cocofb1907
Pilot-2

Pilot-2
avatar


MesajKonu: Geri: Rüzgâr'a göre iniş; LTCG Trabzon Havaalanı vor dme?   10/9/2013, 00:14

Öncelikle iyi geceler demek istiyorum,sorunuza bildigim kadarıyla cevap vermek istedim,bunun için birçok etken vardır,uçağın sertifika edilmiş iniş ve ağırlık limitleri vs. meydanda ils tek pistte var ise diğer tarafında büyük ihtimalle circle to land dediğimiz yaklaşma limitleri chartımızda yazılı bir biçimde vardır.Örneğin Trabzonda olduğu gibi aynı şey VOR/DME yaklaşmalar için de geçerlidir,Meydan,uçak ve meteorolojik şartlar uygun ise ils olmayan taraflardan da yaklaşma ve iniş yapmak mümkündür ama bilindiği gibi uçagın havada kalmasını sağlayan alcak ve yuksek basınc kanatlarımıza aldıgımız hava akımı sayesınde oluyor tersten kanatlarımıza ruzgar gelmesi ile kaldırma kuvvetimizde azalma olabilir böyle durumlarda ani takaat verme ve stabil olamama sıkıntısı ile karşı karşıya kalabiliriz bu da go-around la sonuçlanır,isterseniz 35kt tailwind de inebilirsiniz ama başınıza birşey gelirse tek suçlusu sizsiniz uçağın limitleri standartlara göre yapılmıştır ama her pilot\'un kendi limitleri vardır.Herkese iyi uçuşlar olsun.OrajErdizer
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: Rüzgâr'a göre iniş; LTCG Trabzon Havaalanı vor dme?   10/9/2013, 08:53

Coşay hocamızın hakkı var. 5 knot ile sınırlandırmamak gerekir. Uçağınızın limitleri, kuyruk rüzgarına ne kadar müsaade ediyorsa o rüzgarda da inebilirsiniz. Misal, Seul Incheon için rüzgar 8-10 knots olsa bile Kuzey Kore havasahasına girmemek için (kaçınmak için aslında) kuyruk rüzgarıyla inişe açıktır. Bunun haricinde, örnekteki gibi 20 knots rüzgarla kuyrukta inmek neredeyse mümkün değildir. VOR veya NDB yaklaşmayı bilmek zorundasınız.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Tamer Öztürk
Department
Moderator

DepartmentModerator
avatar


MesajKonu: Geri: Rüzgâr'a göre iniş; LTCG Trabzon Havaalanı vor dme?   10/9/2013, 10:05

Ornegin Ercan havalimani icin alcaliyorsunuz GKE uzerine 5000 feette inbound oldunuz, ve ruzgar 80 dereceden 11kt esiyor.Eger Ozgur hocamizin dedigi limitleri asmiyorsa, 29 pistine kontrolorun bilgisi dahilinde, uygun gorurse inebilirsiniz.Burada sorumluluk uçağın pilot una  aittir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mert şişko
Pilot-3

Pilot-3
avatar


MesajKonu: Geri: Rüzgâr'a göre iniş; LTCG Trabzon Havaalanı vor dme?   12/9/2013, 10:25

verdiğiniz değerli bilgiler için herkese teşekkür ederim sağolun.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Rüzgâr'a göre iniş; LTCG Trabzon Havaalanı vor dme?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: "Mic.Flight Simulator" EĞİTİM ve ÇÖZÜMLER
Education & Solutions
 :: Mic. Flight Simulator-Uçuş Eğitimi, Sorunlar ve Çözümler
Flight Education, Problems and Solutions
-
Buraya geçin: