AnasayfaFaceVAPSGiriş yapKayıt Ol
TIME


VAPS

VAPS following countries:
( Since 28.01.2014 )

Paylaş | 
 

 [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Cpt.Orkun_44
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   17/1/2013, 17:01

Durumu müsait bir painter hocamız 737-800 PMDG NGX için aircraft dosyaları ile oynanmamış cold and dark için müsait bir SUNEXPRESS boyaması hazırlayabilirse çok mutlu olurum.

Forumda Selim hocamın linklerini paylaştığı ve öyle zannediyorum PMDG 737 NGX için piyasada alternatifi bulunmayan iki boyamayıda kullandım. Boyamalar çok güzel ancak nedenini bir türlü çözemediğim sorunlar var bu iki boyamada. Texture dosyasının air dosyasına nasıl etkisi olur anlamış değilim ancak her iki boyamada da FMC uçuşlarda süzülürken uçak normalin dışında tepkiler veriyor ve rotayı terketmek zorunda kalıyorum. Cold and dark konumunda başladığında ise elektrik devreleri açık başlıyor. Bu nedenle yeni bir boyama herkes için iyi olur zannediyorum. Temsil açısından üç resim. Şimdiden teşekkür ederim.

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

yada;

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ibrahim
ADMIN
Paint Team Chief

ADMINPaint Team Chief
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   25/1/2013, 18:07

Orkun kaptanım, boyama dosyalarının uçağın uçuş konfigrasyonuna veya uçuş dinamiklerine bir etkisi olacağını zannetmiyorum.

Selim hocamın paylaştığı AVSIM sayfa linkinde Christian Mohr'a ait TC-SUU ve D-ASXS, Aykut Onur Ozturk'e ait TC-SUL boyamaları var.

Siz hangisini/hangilerini indirdiniz ? ve sorun oluşan uçak hangisi ?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Selim ŞAHİN
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   28/1/2013, 18:44

İbrahim hocam, Orkun kaptanın söyledikleri maalesef doğru. ::) Arkadaşım olur kendisi hadiseye canlı şahit oldum. Daha önce paylaştığım her iki boyamayla da uçuş denedik. Aynen söylendiği gibi TD noktasından sonra uçak beklenmedik tepkiler veriyor. İkinci hatta üçüncü denememizde de aynı durum. DRAG REQUIRED hiç silinmiyor ekrandan. ::) Bende anlam veremedim ama maalesef öyle. Speed brake çalıştırsak da hız kesilmiyor falan. Yani anlayacağınız bi garip :) Deneme imkanınız olursa sizde bir deneyin hocam. Ben şu an bilgisayarıma ulaşamadığımdan deneyemiyorum.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Selim ŞAHİN
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   28/1/2013, 18:54

Ayrıca yanlış anlaşılmasın hocam. Ben bahsi geçen paylaşımı yaptığım dönem severek kullanıyordum her iki boyamayıda ve sorunsuzdu. Ama bu boyamalar 2011 yılından kalma. Yani PMDG 737 NGX için yayınlanan güncellemelerden önceki dönemin boyamaları. Belki de güncellemelerle ilgilidir ancak benimde görebildiğim her iki boyamaylada üç uçuş denedik. Birinde fatal error herhangi bir hata kodu görüntülenmeden ve diğerlerinde söylenen sorun. Konuyla ilgili fikri olan kaptanlarımızın dikkatine..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ibrahim
ADMIN
Paint Team Chief

ADMINPaint Team Chief
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   28/1/2013, 22:19

Aslında konu Sunexpress boyaması isteği ancak tekrar edeyim sorun boyama dosyaları ile ilgili değildir Selim hocam. Aynı model uçağın bir boyamasıyla sorunsuz diğer boyamasıyla sorunlu bir uçuş mümkün değil gibi. FMC MDCU mümkünse artık benden uzak dursun, paylaşımlarda sorun oluşturabilecek tek dosya uçağın" atc_id=" si ile ilişkilendirilmiş bir yapılandırma dosyası olabilir ( panel konfigürasyonlarını ve arıza durumlarını içerir ).

Öncelikle indirdiğiniz sorunlu uçağın texture klasörü içinde uçağın "atc_id=" si ile ilşkilendirilmiş bir yapılandırma dosyası var ise silin.

Selim hocam; FSX ana klasöründe "PMDG" adlı bir klasör vardır. o klasörün altında;

PMDG 737 NGX\Aircraft\ dizininde sorun oluşan uçağın "atc_id=" si ile aynı olan bir yapılandırma dosyas daha olmalı. Sorunsuz uçtuğunuz bir uçağın "atc_id=" si ile ilişkilendirilmiş yapılandırma dosyasının içeriğini olduğu gibi kopyalayıp sorunlu uçağın yapılandırma dosyasının içeriğini sildikten sonra yapıştırın ve kaydedin. Sonra bu uçakla bir uçuş yapıp sorunlar devam ediyormu deneyin.

Umarım bu kez sorunsuz bir uçuş yaparsınız, yoksa aklıma başka hiçbir alternatif gelmiyor.

sevgiler, saygılar...

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   29/1/2013, 01:04

İbrahim hocamın dediği gibi; bu zaten ücretli uçak olduğundan sadece "TEXTURE" dosyaları ve bir de CFG'ye eklenecek [fltsim.X] paragrafı verilmiştir ve bu ikisinin de uçağın dinamiklerinde bir sorun yaratmaz.
"atc_id=" satırı da bir sorun teşkil etmez. Çünkü buraya sadece uçağın tescili yazılıyor. Örneğin; "atc_id=TC-SUU" , vs.. gibi..Yapılandırma dosyaları ".ini" dosyaları olduğundan ve indirdiğiniz ZIP'te de böyle bir dosya verilmez ve olduğunu da sanmıyorum.
Gelelim sorunun nereden kaynaklandığına ve tam noktasal bir vuruş yapalım da, sorunlarınız çözülsün. kahkaha
- Sorun yaratan ve PMDG_NGX'e ait indirdiğiniz texture dosyalarının içini açınız,
- İçindeki texture dosyalarının uzantılarını bilemem ama.. ya ".dds" , ya da ".bmp" uzantılı olması gerekir. Genelde, eklenti texturelerin texture dosyalarının uzantıları (indirdiğiniz de dahil) ".bmp" uzantılıdır.
- Şayet ".bmp" uzantılı ise, hepsinin sağ tarafındaki "boyut" hanelerine bakın. "4.096kb." veya daha büyük boyutta olan dosyalar var mı?. varsa ..bu büyük boyutta olan dosyalara ÇİFT tıklayıp "Windows Resim Gösterici" ile açıp NE olduğuna bakın. Şayet resim size hkendini gösteriyorsa; yani resmi tıklayınca açabiliyorsanız...Sorun bunlarda (yani büyük boyutta formatlandığı için) belli bir süre sonra sisteminiz de güçsüz ise hata vererek uçuşu kapatabilir.
-peki ya ne yapacağız?..
Durumun , texture klasöründeki bazı veya bğtün resimlerin 4.096kb. gibi büyük boyutta olduğunu farz ederek yazıyorum:
- Önce "DXTBmp" programı ediniyorsunuz. Bu sayfanın en alttan ikinci konu: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
- Daha sonra aynı sayfadaki bütün konuları deşiyorsunuz?. Anladınız artık kahkaha
- DXTBmp programı yardımıyle; indirdiğiniz "4.06kb." olan bütün büyük boyuttaki resim dosyalarını programın içine tek-tek alarak, "DXT3" (bmp) formatına (1.025kb.) çevirip, başka bir boş klasöre kaydediyorsunuz.
- Sonra asıl indirdiğiniz texture klasörüne giderek burada bulunan formatını değiştirdiğiniz "4.096kb.lık" dosyaları kopyalayıp, saklayınız.. İlerde lazım olabilir..
- Bu kopyalama işleminden sonra format değişikliği yaptığınız ve başka bir klasörde tuttuğunuz "1.025kb.lık" texture dosyalarını da kopyalayıp, indirdiğiniz texture klasörünün içine atıyorsunuz. TAMAM diyorsunuz. Bu yeni formatladığınız "1.025kb.lık" dosyalara çift tıklayınca resmi görememeniz gerekir. Öncekiler gibi görünmez, görünmemesi de gerekir. Çünkü formatı farklı.
..Kısaca, ne yaptığımızı özetleyelim..: İndirdiğiniz texture klasörünün içinde bulunan ve tahmini olarak sorunu yaratan büyük boyutlu resim dosyalarını aynı işi görecek şekilde küçülttük. İşlem bu arkadaşlar. Büyük boyutlu (32-888 formatlı-4.096kb.) ile daha küçük boyutlu (DXT3-1.025kb.) texturelerinin arasında FS'ye girdğinizde bariz bir fark olmadığını görülür. Neticede, sistemi kasan boyutlu dosyaların yerine daha az kasan dosyalar gelmiş oldu.

Şimdii...diyeceksiniz ki; "- hocam ne bizim zamanımız var, bu işten de çakmayız!" kahkaha
O zaman aslan gibi yiğit ve kendine güvenen painter arkadaşlarımızdan yardım isteyebiliriz. İbrahim hocamın işi başından aşkın olduğundan...... Sisteminde FsX yüklü olan painterlerimiz de var. Bakalım bu yazıma ilk önce kim cevap verecek?. kahkaha

Saygılar ve kolay gelsin arkadaşlar.
Herşeyin mutlaka bir çözümü vardır. Mühim olan Allah sağlık versin.
Benim gibi boyun kireçlenmesi ile ve sürekli sızlayan sağ tarafım(fazlasıyle sağ kolum) ile bunları bile yazabilmem şu an, benim için inanılmaz.
-
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Selim ŞAHİN
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   29/1/2013, 22:41

Pilot hocam, bu çok detaylı anlatımınız için şahsım adına minnettar olduğumu bilmenizi isterim. Ancak konuyu açan arkadaşımız Malatya Belediyesinin tüm yükünü omzunda taşıdığından çok hevesli olmasına karşın FS ile benim kadar haşır neşir olamıyor maalesef.. :) Sistemi çok güçlü, ben topladım. :) FS kurulumunu ben yaptım. FMC uçuşları ben öğrettim. Yararlı eklentiler edindikçe onun sistemine de kurulumunu yapıyorum fırsat buldukça. Yani anlayacağınız zorla pilot yaptım kendisini. :)

Bu nedenle hocam sizin üşenmeyip açık seçik anlattığınız bu işlemleri yalnız başına yapabilirmi? İşte ben ondan pek emin değilim. :) Malumunuz bende yatağa bağımlıyım şu aralar.. Yani galiba Harita Mühendisi Orkun kaptan, ya mevcut boyamalarıyla uçmaya devam edecek yada fedakar bir painter hocamız Orkun kaptanımız için yeni bir sunexpress boyayacak. :) Saygılar hocam!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Selim ŞAHİN
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   29/1/2013, 22:51

İbrahim hocam, bahsi geçen boyamanın sahibi Aykut Onur Öztürk bir forumda paylaşımın altına bir öneri eklemiş. Araştırırken denk geldi. Konumuzla ilgisi olabilirmi sizce?

"SunExpress kaplamasini kullananlar icin simdiden bir öneri: ucagi gercekce ucmak istiyorsaniz, konfigurasyon'u oldugu hal de birakin. Gercek TC-SUL ucagina göre ayarladim herseyi (Honeywell MCP, Analog Stand-By Instruments, Eyebrow windows, Weight unit: KG).."
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   29/1/2013, 23:18

Doğru, o konuda haklısınız Selim hocam. Orkun hocamızın işleri yoğundur, bilirim. Sizin de dorumunuz malum. Acil şifalar versin. Bir an ayağa kalkmanızı ve eski sağlığınıza kavuşarak aramıza daha aktif katılmanızı dilerim.
Bu durumda, şöyle yapalım hocam:
Şayet elinizin altındaysa (sizi fazla da yormak istemiyorum ama), sorun yaratan texture dosyalarının içinde "4.096kb."lık bmp dosyaları varmı? diye Textrure klasörüne bakar mısınız?. Varsa, "-var, hocam!" diye yazabilirsiniz.
Onları DXT3 haline getirmek için VAPS'taki painterler buraya cevap yazabilir. Kullandıkları Fs versiyonları önemli değil. yeter ki; "DXTBmp" programını kullanıyor olabilmeleri.
Şimdi painterlerime sesleniyorum:
Arkadaşlar, değerli painterlerim.. Biliyorum herkesin işi gücü var. Ama uçuş için kendinize yarattığınız zamanın birini bu iş için ayırabilirsiniz!(10 dakika).. Benim yaptığım gibi...
Bir üstteki mesajımda yazdığım açıklamaları okuyun lütfen ve birinizin "-Ben yaparım!" cevabına göre Selim hocanın PM'nize göndereceği "32-888" formatlı ".bmp" texture dosyalarını bir zahmet "DXT3" formatına çeviriverin. Tahmini 8-10 adet dosya, alt tarafı..10 dakikanızı bile almaz. Bakın !.. Rica ediyorum. Benim elim-kolum dolu... Siz varken, böyle ufak-tefek işleri bana mı bırakacaksınız?..
Tekrar ediyorum painterlerim!: Bu işi lütfen bitirin!..
Cevap gelmezse, painterlerin ismini tek tek yazarak, isteyebilirim.

Şimdiden kolay gelsin..

-
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   30/1/2013, 07:37

Ben hallederim, şayet gün içerisinde bana gönderirse.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Selim ŞAHİN
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   30/1/2013, 11:13

Pilot hocam kontrol ettim. Texture klasöründe .bmp uzantılı bir dosya bulunmuyor. Yapılandırma ayarları, texture.cfg dosyası ve thumbnail.jpg dışında kalan 15 dosya .dds uzantılı.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ibrahim
ADMIN
Paint Team Chief

ADMINPaint Team Chief
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   30/1/2013, 11:47

"texturel.SUL" klasöründeki "pmdg_737NGX_tail.dds" dosya boyutu 21 mb civarında. dxt5 formatında normalde o dosya boyutunun 16.385 mb. olması gerekli ( bu durum uçuşta o anormallikleri yaratmaz tekrar etmiş olayım). sanırım dxt.bmp programıyla kaydedilirken 'include when saving' işaretli olarak kaydedilmiş olabilir.

Selim hocam TC-SUI nin bu dosyasını isterseniz size göndereyim. Diğer iki uçağı indirip bakamadım. FMC deki bu anormallikleri ( net bir şekilde anlatıldığı takdirde ) ,Özgür hocam iletisindede belirttiği gibi çözecektir.

sevgiler saygılar...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   30/1/2013, 11:55

Vallaha NGX söz konusu olunca çözerim diyemem. NG olsa eyvallah ama farklılıklar olduğunu biliyorum NGX'te.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Selim ŞAHİN
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   30/1/2013, 14:28

İbrahim hocam TC-SUI zannedersem klavye sürçmesi doğrumu anladım? Christian Mohr'a ait TC-SUU boyamasından söz ediyorsanız texture dosyaları elimde mevcut. Ancak bu uçakda da FMC programlarken herhangi bir uyarı mesajı belirmeden sim kilitleniyor nedense.. TC-SUL içinde önceki mesajlarımdan birinde birşey belirttim hocam. Bakınız boyamanın sahibi bir forumda açıklama yapmış.

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Dün Orkun Kaptanımızın bilgisayarından sonra kendi bilgisayarıma da aynı boyamaları ekledim test etmek için. TC-SUL aynı durum, LTBA-LTAC üzerinden normal bir kalkış. UA4 SALGO üzerinden. TC noktasına kadar sorun yok ancak TD noktasından sonra normalin dışında hızlanıyor. Speed brake falan nafile. LNAV deaktif edip FMC Speed'den MCP Speed ve -1000ft süzülüşe geçtim yine de hız düşmedi. TC-SUL'den geçtim artık ben hocam. TC-SUU kurtarabilirsek artık. Mehmet CELBİS hocamızdan şöyle 4096x4096 Full HD bir kaplama gelse hepsinden alâ olurdu ya.. :) Zannedersem yoğun bu aralar hocamız. Saygılar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   30/1/2013, 14:30

Ben hala, boyamayla uçağın hızlanmasının alakasını anlayabilmiş değilim. Yaşlılığıma verin lütfen ama...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Selim ŞAHİN
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   30/1/2013, 14:45

Özgür Kiraz demiş ki:
Ben hala, boyamayla uçağın hızlanmasının alakasını anlayabilmiş değilim. Yaşlılığıma verin lütfen ama...

:) Çok haklısınız Özgür hocam, inanın bende hiç anlamadım. Ama sahiden durum böyle. Mehmet Celbis hocamın birbirinden güzel boyamalarını kullanıyorum ben ve hatta NGX için başka boyamalara ihtiyaç duymuyorum. Özellikle favorim Pegasus TC-AAN Merve en çok onunla uçarım. Örnekte ki uçuşu ve daha onlarca farklı uçuşu bu boyamalarla sorunsuz bitirebiliyorken bu iki boyamada çok alakasız sorunlarla karşılaştım. Benim için önemli değil aslında olmasa da olur. :) Ancak Orkun arkadaşımız işi gereği sık sık LTAT-LTBJ uçuşlarını SunExpress ile gerçekleştirdiğinden sempati oluşmuş sanırım. :)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Selim ŞAHİN
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   30/1/2013, 14:55

Ayrıca hocam, PMDG NGX texturelerinin air dosyasıyla nasıl ilişkilendirildiğini hiç bilmiyorum ancak bu sorundan önce de gözlemlediğim bir şey oldu boyamalarla ilgili. Ben NGX uçuşlara hep Cold&Dark konumunda başlıyorum. Yani Panel State böyle ayarlı. Uçuş başladığında uçakda hiç bir elektrik devresi çalışmadığı halde livery ekli olan (Örn:TC-AAN, TC-JFU, TC-JGZ vs.) uçaklarda isolation valve, cab util, apu bleed switchleri on konumda başlıyor. Ancak default livery ile denediğimde bu switcherinde kapalı olduğunu gördüm.

Ben teknik açıdan sizin kadar detaylı bilgiye sahip değilim şüphesiz ancak bu durumda texture dosyaları ile ilgili zannediyorum.

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   30/1/2013, 15:10

Uzmanına sormak lazım, dedim ya, NGX olunca Fransız kalıyorum konuya kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   30/1/2013, 17:05

Yahu Allahaşkına!.. Ne FsX'in ne de NGX'in sorunları bitmeyecek mi?. kahkaha
Adam gibi zevkle, hiç sorun yaşamadan FsX+NGX ile uçabilen belki birkaç kişi vardır.
Gelelim konuya. Textureler biliyorsunuz resim dosyaları. Uçuşa müdehale etmeleri veya uçuş dinamiklerini etkilemeleri söz konusu değil. Ancak boyutları fazla büyük olduğunda, sisteminiz de güçsüz se kasmaya, kilitlenmeye sebep olabilir. Ama belli bir "intersection" dan sonra uçağın hızlanması, frenlerin tutmaması, flapların açılmaması gibi sorunları kesinlikle yaratmaz.
Selim hocam, ZIP ile gelen dosyaların arasında "Yapılandırma Ayarları" diye bir kelime kulanmışınız. Bunu açar mısınız?. nedir bu? .. Bir dosya mı?, yoksa açıklama TXT'si falan mı?..
Belki sorun, burada anlatılan ayarlamaların yanlış yapıldığından olabilir.
AIR dosyası veya ismi:...Gelen ZIP içinden çıkan yükleme açıklamalarındaki [fltsim.X] başlığının altındaki "sim=xxxxx" karşısında yazan isim, "aircarft.CFG" dosyasındaki bütün paragraflarda AYNI olmak zorunda. Bunu da unutmayalım..Şayet bir harf veya noktalama hatası, uçağın (yeni texturenin) bu air dosyasını kullanmasını engeller, kendi kafasına göre uçak uçar..
Bir de İbrahim hocamın bahsettiği 21 mb.lık(16 mb.) texture dosyası bana çok ama çok çok büyük boıyut geldi. Bilemiyorum ama FsX/NGX'te böyle bir texture dosyası mı var?. Bu da sorun olur sanırım. En azında kasar, kilitlenir FsX..

Konuyla ilgili olan hocalarımız, çözümlere devam edebilir. Saygılar..

İLAVE:
--------
Yukarıda bahsettiğim "xxxx.air" (sim) dosyası bir uöak dizininde farklı isimlerde veya farklı dinamik değerlerinde 2, hatta 3 adet te olabilir. Ancak bunların habgisinin hangi textureler tarafından kullanılacağı, "sim=xxxxx" satırına yazılacak "xxxx.air" dosyasının ismiyle alakalıdır.
Örneğin;
Bir "aircraft.CFG" dosyasında [fltsim.X] paragrafları 8 tane.. Yani 9 adet uçak (texture) var demektir. (İlk önceki [fltsim.0] olduğu için) .
Uçak sdizininde ise, (Olmaz ya..) 3 adet "xxxx.air" dosyası var. Her üç sim dosyası da uçağın dinamiklerine farklı etkileri var.
Buna göre siz; diyelim ki; dizindeki 4 adet uçağı (textureyi) diğerlerinden farklı dinamiklerde uçurmak istiyorsunuz. O takdirde; 3 adet sim dosyasından hangisini bu 4 uçak için istiyorsanız, o sim dosyasının ismini "sim=xxx" karşısına yazarsınız. Diğer uçakların sim dosyasına da dşğer farklı sim dosyalarının ismini atarsınız.
Umarım anlatabilmişimdir.

Bunun gibi yukarıda sorun yaratan "Sun Express" texturelerinin kullandığı hatalı SIM dosyası uçak dizinin içinde farklı ikinci bir sim dosyası olarak varsa ve bu isim olarak CFG'ye atanmışsa, hata buradadır..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ibrahim
ADMIN
Paint Team Chief

ADMINPaint Team Chief
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   30/1/2013, 17:59

Selim hocam; sorunsuz uçuş yapabildiğiniz uçak Mehmet hocamın TC-AAN boyamalı uçağı ise aşağıda yazdıklarımı TC-SUL ( TC-SUI klavye sürçmesi olmuş, ara sırada bazı tuşlar basmıyor kontrol etsemde arada bazen eksik harfler olabiliyor affola ) için uygulayıp bir uçuş yapabilirseniz sevinirim.

- FSX ana dizininde PMDG\PMDG 737 NGX\Aircraft\ klasörü altındaki TC-SUL (ini) dosyasını silin. oradaki TC-AAN ( ini ) dosyasını aynı yere kopyalayıp yapıştırın ve dosya ismini TC-SUL olarak değiştirin.

- Eğer varsa, Simobjects\Airplans\PMDG 737-800NGX WL\Texture.SUL klasöründeki TC-SUL (ini) dosyasını silin. Yukarıda dönüştürmüş olduğunuz yeni TC_SUL (ini) dosyasını buraya yapıştırın.

Bu şekilde kısa bir uçuş deneyin sorun çıkmaması gerekir.

--

Pilot hocam, PMDG NGX in dosya texture dosyalarının çoğu 4096 x 4096 boyutlarında olduğundan DXT5 de ble 16 mb. yer işğal ediyor. Değişiklik için BMP ye dönüştürdüğünüzde ise hiç sormayın hatırlamıyorum ama 30-40 mb. civarı tutuyor bir dosya. master PSD yi hiç sormayın PShopla açarken ben bir yemek yiyip üzerine bir bardakda çay içiyorum.

--
Selim hocam TC-SUL ile sorunsuz bir uçuş yaptım haberinizi buradan sabırsızlıkla ve ümitle bekleyeceğim.

Bu iletidede klavyemin azizliğine uğradı isem tekrar affola...

sevgiler, saygılar...

-------
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Selim ŞAHİN
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   30/1/2013, 18:04

Pilot hocam, belirttiğiniz gibi daha önce hiç karşılaşmadığım bir durum. Teknik açıdan da imkansız gibi görünüyor. Orkun hocam kuyuya bir taş attı.. :) Aslında bence asıl sorun NGX kullanan bir arkadaşımızın günlerdir burda tartıştığımız konuyu göz ardı ediyor olması..

Yani onlarca mesaj yazıldı konuyla ilgili ama daha önce paylaştığım bu boyamaları varsa hâla kullanan biri yada birileri test etmekten kaçınıyor. Başlık altında tartışmak yerine bir arkadaşamız çıkıp ben denedim sorunsuz yada sorun var dese belki daha detaylı bir inceleme yapılacak.

Ben iki farklı PC'de denedim sorun gördüm. Daha önce belirttiğim bazı hususlar vardı. İki boyamada 2011 yılından kalma. Sene 2013 ve PMDG üç yada dört güncelleme yayınladı. TC-SUL tescilli boyamanın sahibi payaşımın altında panelleri kurcaladım, ayarları değiştirdim, dokunmayın kalsın böyle gibi şeyler söylemiş. Bahsettiği ayarlar ne ayarı? TC-SUL hepten sorunlu zaten ondan geçtim. Ancak TC-SUU tescilli boyamada da bi gariplik var. Hergün yaptığım uçuş ve aynı rota. FMC programlarken üç uçuştan ikisinde kilitleniyor. Birde son mesajımda belirttiğim husus var Orkun hocamız konuyu açmadan çok önce fark ettiğim. Cold&Dark pozisyonunda bazı switchlerin PMDG default boyaması ile kapalıyken herhangi bir havayoluna ait boyamada on konumunda başlaması gibi..

Dahası Pilot hocam, painterlerden ses seda çıkmadı.. :) Hani düşündümde Orkun arkadaşımız sorunlardan söz etmeden, ben bu iki boyamayı istemiyorum yeni bir uçak istiyorum dese kimse oralı olmayacakmış anlaşılan.. :) Konu kapansa da olur zannımca hocam, sizi bu kadar yoracağını bilse eminim Orkun vazgeçerdi isteğinden..

Yapılandırma dosyası TC-SUU adında 2KB boyutunda bir .ini dosyası hocam. Dosyayı rarlamadan direkt olarak içeriğini kopyalıyorum.

[Displays]
Glass_PFD_ND=1
PFD_low_airspeed_alert=1
PFD_groundspeed_displayed=0
PFD_Vref_plus_20_bug=1
PFD_100knot_bug=1
PFD_rising_runway=1
PFD_split_axis_flight_director=1
PFD_pitch_limit_indicator_popup=1
PFD_radio_altitude_round_dial=1
PFD_angle_of_attack_dial=0
PFD_landing_altitude_bar=1
PFD_2500_height_alert=1
PFD_show_landing_flaps=1
PFD_integral_heading_scale=1
EFISMAP_radio_altitude_round_dial=1
EFISMAP_80knot_bug=1
EFISMAP_flight_path_vector=1
ND_trackUp=0
ND_VOR_course_lines_displayed=1
ND_VerticalSituationDisplay=0
ND_RangeArcs=1
ND_TCAS_RangeRing=0
ND_ActWptData=1
PFD_ND_NPS=0
Engines_SideBySideDisplay=0
Engines_ColorChangeInhibit_5minutes=0
Engines_ColorChangeInhibit_10minutes=0
Engines_LowOilQuantityInverseVideo=1
Engines_HighVibrationAlert=1
Engines_ShowRefN1=2
Engines_ShowOilQPercentage=0
Engines_ShowMaxContLines=1
Fuel_LowAlertBelow1000lbs=0
Fuel_TOTALDisplay=0
MFD_FlightControlSurfacesIndicator=1
MFD_BrakeTemperatureIndicator=1
[Engines]
Engines_DoubleDerate=1
[MCP]
MCPType=1
[AFS]
WingsLevelatTO=1
AllowGSCaptureBeforeLoc=0
RollOutEnabled=0
[FMS]
DefaultAccelHeight=1500
DefaultReductionAlt=1500
DefaultCutBackAlt=800
DefaultRestoreAlt=3000
DefaultTransAlt=5000
[GPWS]
GPWS_AltCallouts=1
GPWS_2500_RA=0
GPWS_2500=1
GPWS_1000=1
GPWS_500=2
GPWS_400=0
GPWS_300=0
GPWS_200=0
GPWS_100=1
GPWS_50=1
GPWS_40=0
GPWS_30=1
GPWS_20=1
GPWS_10=1
GPWS_MinimumsType=1
GPWS_AprMinimumsType=4
GPWS_WarnBankAngle=1
GPWS_TerrPeaksMode=1
GPWS_TerrUseCyan=0
GPWS_V1Callout=1
[TCAS]
TCAS_ShowAllTraffic=0
TCAS_FilterRange=40
TCAS_FilterSeparation=2800
[Airframe]
Airstair=0
ShortFieldPackage=0
FlightTestPackage=0
SteelBrakePackage=0
DualBatteryPackage=0
JumpSeat=1
Yoke CheckList L=1
Yoke CheckList R=1

Buda sorunsuz çalışan TC-AAN boyamasının texture klasöründe bulunan .ini dosyasının içeriği,

[Displays]
Glass_PFD_ND=1
PFD_low_airspeed_alert=1
PFD_groundspeed_displayed=1
PFD_Vref_plus_20_bug=1
PFD_100knot_bug=1
PFD_rising_runway=1
PFD_split_axis_flight_director=1
PFD_pitch_limit_indicator_popup=1
PFD_radio_altitude_round_dial=0
PFD_angle_of_attack_dial=1
PFD_landing_altitude_bar=1
PFD_2500_height_alert=1
PFD_show_landing_flaps=1
EFISMAP_radio_altitude_round_dial=1
EFISMAP_80knot_bug=1
EFISMAP_flight_path_vector=1
ND_trackUp=1
ND_VOR_course_lines_displayed=1
ND_VerticalSituationDisplay=1
ND_RangeArcs=1
ND_TCAS_RangeRing=1
PFD_ND_NPS=0
Engines_SideBySideDisplay=0
Engines_ColorChangeInhibit_5minutes=0
Engines_ColorChangeInhibit_10minutes=0
Engines_LowOilQuantityInverseVideo=1
Engines_HighVibrationAlert=1
Engines_ShowRefN1=1
Engines_ShowOilQPercentage=1
Engines_ShowMaxContLines=1
Fuel_LowAlertBelow1000lbs=0
Fuel_TOTALDisplay=0
MFD_FlightControlSurfacesIndicator=1
MFD_BrakeTemperatureIndicator=1
[Engines]
Engines_DoubleDerate=1
[MCP]
MCPType=1
[AFS]
ThrottleATOverride=0
WingsLevelatTO=1
AllowGSCaptureBeforeLoc=0
AutotuneOBSinLOC=1
AP_EngageRealistic=1
RollOutEnabled=1
[FMS]
DefaultAccelHeight=1500
DefaultReductionAlt=1500
DefaultCutBackAlt=800
DefaultRestoreAlt=3000
DefaultTransAlt=18000
[GPWS]
GPWS_AltCallouts=1
GPWS_2500_RA=1
GPWS_2500=1
GPWS_1000=1
GPWS_500=2
GPWS_400=0
GPWS_300=0
GPWS_200=0
GPWS_100=1
GPWS_50=1
GPWS_40=0
GPWS_30=1
GPWS_20=1
GPWS_10=1
GPWS_MinimumsType=1
GPWS_AprMinimumsType=4
GPWS_WarnBankAngle=1
GPWS_TerrPeaksMode=1
GPWS_TerrUseCyan=0
GPWS_V1Callout=0
[TCAS]
TCAS_ShowAllTraffic=0
TCAS_FilterRange=40
TCAS_FilterSeparation=2800
[Airframe]
ShortFieldPackage=0
FlightTestPackage=0
SteelBrakePackage=0
DualBatteryPackage=0
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Selim ŞAHİN
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   30/1/2013, 18:16


İbrahim hocam, aircraft içinde ki yapılandırma dosyalarına dün ulaşmıştım. Söylediklerinizi TC-SUU tescilli uçak için aynen uyguluyorum. Yukarıda belirttiğim üzere texture klasöründeki .ini dosyası TC-AAN ile karşılaştırdığımda kırmızıyla belirttiğim satırda bir farklılık gösteriyor. Detaylı inceleyemedim belki başka farklarda vardır. Ancak TC-SUL için uğraşmasak daha iyi hocam. Boyayan arkadaşın paneli değiştirdim, onu öyle ayarladım bunu böyle yaptım yazısını okuduktan sonra açıkçası tiksindim. Bakınız Mehmet Celbis hocamız çok güzel HD kaplamalar hazırlıyor ancak paneller hep aynı ve sorunsuz. Başka kaynaklardan edindiğim bir çok boyamada panelde farklılıklar görüyorum ve uçuş stabilitesi Mehmet hocamın boyadıklarına göre daha zayıf oluyor genelde. Detayını bilmiyorum ancak avsim vb. kaynaklarda 2011-2012 başlarında yayınlanan bir çok boyamada HUD display yok. Örnek TC-SUU kokpitinde de bazı ekranlar farklı ve HUD display bulunmuyor. Hem aircraft altındaki TC-SUU .ini dosyasını hem texture altındaki .ini dosyasını TC-AAN ile değiştirip sonuçtan haberdar ederim hocam. Çok teşekkürler ilginize.. Saygılar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   30/1/2013, 18:31

Vazgeçemeyiz hocam. Bu artık, bir kamu davası oldu. kahkaha
Benim de çok ilgimi çekti gerçekten. Nasıl, bir boyama(resim) uçuş dinamiğine etki eder?..
Yukarıda verdiğiniz "ini" dosyasının değerlerine baktım ama inan hangi satırlarda sorun yaratabilevceğini bulamadım. Bu ".ini" dosyasının ismi nedir?.. "??????.ini" nedir hocam?.Fs2004'ün Texture klasörlerinde böyle bir .ini dosyası yok, biliyorsunuz.
Kırmızı satırdan başka bir farklı satır da görünmüyor.
TC-AAN'nin ini dosyasını kopyalayıp, TC-SUU 'ya atsanız?.. Bir deneyin bakalım..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Selim ŞAHİN
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: [İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress   30/1/2013, 22:49

:) Pilot hocam. Dosyanın ismi boyamanın tescili. Yani TC-SUU yada TC-AAN vs. aynı dosyadan bir de İbrahim hocamın belirttiği gibi FsX kök dizinde PMDG\PMDG 737 NGX\Aircraft altında var. Eklediğiniz tüm texture klasörünün içinde sadece o boyamaya ait olan birde belirttiğim klasörde tümü bir arada bulunuyor.

Mehmet hocam ben şahsım adına sizin boyamalarınızdan çok memnunum ve inanın QANTAS, Condor ve AirBerlin dışında tüm NGX filom sizin boyamalarınızdan oluşuyor ve hepsini keyifle kullanıyorum. Özellikle de TC-AAN :) Genelde öğrenci havayolu olması bakımından Pegasusu tercih ediyorum uçuşlarımda. LTAT-LTFJ 49 TL uçtuğum bile oldu bir kez. :) Maximumda 99TL verdim. Bence hizmet iyi. Fiyatlarda uygun. Hele Kaptan Murat Bektaş çok tecrübeli ve bir o kadar da nazik bir pilot. İki kez denk geldik ve ikinci de beni hatırladığını söyledi. :) Kokpitte uçuş bir başka güzel. :)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
[İSTEK]: PMDG 737 NGX SunExpress
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: FS TASARIM ve EKLENTİLER
M.Flight Simulator Designs & Add-ons
 :: Uçak Boyamaları
Aircraft Paints Library
 :: Uçak Boyama İstekleri | Aircraft Paint Desire Forum
-
Buraya geçin: