AnasayfaFaceVAPSGiriş yapKayıt Ol
TIME


VAPS

VAPS following countries:
( Since 28.01.2014 )

Paylaş | 
 

 İnişte flap-stall sorunu.

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
Sayfaya git : 1, 2  Sonraki
YazarMesaj
Alper2590
Pilot-2

Pilot-2
avatar


MesajKonu: İnişte flap-stall sorunu.   11/8/2012, 21:16

Değerli kaptanlarım,

Bu soru önceden de sorulmuş olabilir ama ben bulamadım galiba. Eğer sorulmuşsa şimdiden affınıza sığınıyorum. Benim sorunum şu inişe geçerken hızımı 230 knota ve daha aşağısına düşürüyorum, bununla birlikte flaplarimi de full yapıyorum fakat uçak inişte stall'a giriyor ve düşüyor. Benim sormak istediğim şu. Boeing 737-800 kullanıyorum genelde ama inişteki hız ve flap varyasyonu nedir? FSXde yeniyim ve daha öğrenmem gereken çok şey var açıkçası. :/ Vereceğiniz değerli cevaplar için çok teşekkür ederim şimdiden.. :)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Ahmet Cengiz
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   11/8/2012, 23:11

kulandığınız uçak pmdg 738 ise hız ve flap varyasyonunu FMC deki initref tuşuna basarak görebilirsiniz.Eğer default 738 kullanıyorsanız bildiğim kadarıyla görme şansınız yok.
230 knot gibi bir hızla stall oluyorsanız bu uçağın ağırlığının çok fazla olduğunu akla getirir yakıt yükünüze dikkat edin.
Uçağa gerekenden fazla yakıt almayın maximum landing weight değerine dikkat edin.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Salih BAŞPINAR
Pilot-3

Pilot-3
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   12/8/2012, 01:39

Default 738 için de Kneboard'un reference sekmesinde görünür. FS9'da F10 ile girilirken FSX'de menüden Aircraft menüsü altından veya 2D Paneldeki butonlardan V şeklindeki butondan girilir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   12/8/2012, 11:42

Çok söyledim, yine söylüyorum (ki forumda da bu konuyu açtım): Flap, otomobillerdeki vites gibidir. Yüksek hızla giderken nasıl 1. veya 2. vitesi kullanamazsanız düşük hızla giderken de 4. veya 5. vitesi kullanamazsınız. Uçaklarda farklı olarak yük önemlidir. Gross weight (yani uçağınızın o anda toplam yükü), flap için önemli. Şöyle izah edeyim: İstanbul-Pekin uçuşu yapacak bir uçakta, haliyle yakıt fazla olur. Atıyorum bu uçak, kalkıştan hemen sonra geri inmek zorunda kaldı. Bu uçağın iniş hızı ve flap açılacak hızı, bu uçuşu normal tamamlamış bir uçağa göre çok farklı olur. Atıyorum, 160 knot full flap açma hızı birinde iken diğerinde 140 knot olabilir. Sorunuzun cevabı bu ayrıntıda gizli, bilmem anlatabildim mi?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   12/8/2012, 12:02

Merhaba Alper kaptanım.
Ben farklı bir VAPS konusuna değineceğim.
Soldaki Profilinizde şunlar yazıyor:
CPU: bilmiyorum
RAM: 1 gb
HDD: 120 gb
Graphics card: Ati readon
Monitor: yok
Operating system: Windows 7


Yukarıda kırmızı ile vurguladığım kısımlar sisteminizde belirsiz, yetersiz bilgiler içeriyor ve buraları "[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]" programı yardımıyle doldurmanızı rica edeceğiz.
Monitor: YOK! yazıyor. Peki monitorsüz bu yazıları nasıl görüyorsunuz?.
CPU, Grafik card ve diğer bütün bilgilerinizi ismini yazdığım ve üzerine tıklayınca açılan sayfamızdaki programı yükleyerek doldurabilirsiniz. Teşekkürler.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
byturkman
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   12/8/2012, 20:30

Bence uçak iniş için fazla yüklü alper kaptanım.birde 230 knot ta full flap olmaz.Kokpitte flap limitleri yazar iniş takımı kolunun orada,ondan faydalanabilirsiniz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
cankaptan
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   13/8/2012, 08:11

Alper kaptanım merhaba

Sorunuz ile ilgili bende ilk başladığımda araştırmıştım ve bu sonuçları bulmuştum.

Değerli kaptanlarımın dediği gibi , max ağırlık ( taxi - takeoff - landing ) önemli bilgiler.


Flaps 737-800

1 230 knots 250 knots
2 230 knots 250 knots
5 225 knots 250 knots
10 210 knots 215 knots
15 195 knots 205 knots
25 190 knots 190 knots
30 185 knots 185 knots
40 158 knots 162 knots
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Ahmet Cengiz
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   13/8/2012, 22:03

Özgür hocam dedikleriniz çok doğru ben de şöyle bi ekleme yapayım,gerçek hayattada İstanbul Pekin uçuşunu yapacak bir uçak kalkıştan hemen sonra acil iniş yapmak zorunda kalırsa yakıt boşaltmadan inemez.Pmdg 747 de overhead panelde bu işlemi gerçekleştirmek için 2 buton var boşaltmanız gereken yakıt miktarını hesaplayıp kanatların ucundan boşaltırsınız
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   13/8/2012, 22:08

Bu işleme de jettison denir kahkaha Genellikle savaş uçakları yapar kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
UMIT UNALDI
ADMIN
Flight Instructor
ADMINFlight Instructor
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   14/8/2012, 15:24

Değerli dostlar;

Yukarıda cankaptan verilen veriler kısmen doğu olsada yinede Özgür hocanın verdiği bilgi daha doğru.

Aslına bakarsanız bu sorunun cevabı biraz araştırmakdan geçiyor. Ben bu işlere başladığım dönemlerde internet denilen derya bu kadar gelişmiş olmadığı için gördüğüm her pilot\'un paçasına yapışıp birşeyler öğrenmeye çalışıyordum. Sorunuzun cevabını aslına bakarsanız interneti araştırarak ama bırakın interneti forumumuzdaki konuları okuyarak öğrenebilirsiniz.

Simulatörü yükledikden sonra hemen uçmaya çalışmak emeklemeden koşmaya çalışmak gibi oluyor biraz.

Özgür hocanın haklılığına gelince.

cankaptanın verdiği bilgiler ortalama flap-hız konfigrasyonları olup uçağın ağırlığına göre değişkenlik gösterebilir.

Ahmetkaptanımızın dediği gibi yakıt boşaltmak bir seçenek olabileceği gibi tersi bir durum olarak yakıt doldurmak seçeneği ne yazıkki yoktur. Uçuş Operasyon manuellerinde hangi ağırlıkdaki uçağın hangi konfigrasyonla iniş yapması veflap açması gereklilikleri yazmaktadır. Uçağınızın ağırlığı bu konuda birincil etken olup, rüzgar durumu ve hava şartları da konuya etkendir.

herkesekırımsız uçuşlar
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
bilgin.5252
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   14/8/2012, 18:11

alper hocam bende sizin gibi yeniyim bu işlerde.valla ben knot fln anlamıyorum :) havaalanına 15-20 mil kala flapları ayarlayıp motorları yarılıyorum. ve cok yavas bir biçimde uçağın burnunu hafif indiriyorum sonra speed brake kolunu shift+ö yaparak biraz çekiyorum ve yavaş yavaş alçalıyor uçak bu sayde piste güzel bir iniş yapıyorum.imiş yaptıktan sonra speed brakeyi full çekiyorum ve uçak hemen yavaşlıyor. şunuda belirteyim 230 knot gibi bir hızda eğer speed brake kolunu full çekerseniz yükünüz olmasa bile stall olmanız kaçınılmazdır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   14/8/2012, 20:45

230 knot hızla speed breake (hız freni) kolunu çekerseniz stall olmayabilirsiniz. Siz eğer auto thrust dediğimiz hızınızı sabit tutan (otomobillerde de cruise control denir) bölümü açar, hızı da sabitlerseniz stall olmazsınız. Bugün pek çok uçuşta hızı uçak kontrol eder, genellikle inişin son bölümlerinde bu kontrolü pilot alıyor (Airbus'ta bu da pek mümkün değil) çünkü yavaşlamada ciddi sıkıntı çekebilirsiniz.

Ümit hocam, bugün sizi aradığımda bu mesajı görmemiştim, malumat kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mertkarslioglu
Pilot-4

Pilot-4
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   14/8/2012, 23:31

Ben birsey merak ediyorum pmdg 737 lerde falan uçak eğer auto thrust ta hala yeteri kadar yavaşlayamamışla yani motorları minimum güçe getirerek olmamışsa spoiler kullanıyormu ben bazen inerken kullanmak zorunda kalıyorum ama gerçektede autopilot spoilerlarıda kontrol edebiliyormu hıza göre açısını ayarlayabilirmi falan
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   15/8/2012, 10:18

Mert hocam. Spoiler dediğimiz kanatlarda bulunan bir parçanın açılması. Kanada ters bir şekilde (90 derecenin altında bir açıyla) durarak hızlanmayı bir nebze engelliyor. Yani otomatik pilotla pek alakası yok, fizik kurallarını işletiyor. Gereksiz kullanıldığında sadece fazla yakıt tüketimine neden olur. Belli bir noktadan sonra (çok dik bir iniş örneğin) işe yaramadığı da olur. Eğer yavaşlamak istiyorsanız hızınızın tolere edebileceği yerlerde flap açabilir ve yine aynı kural gereği iniş takımlarını açabilirsiniz (cidden yavaşlatır sizi). Ama gidip de 280-300 knot gibi hızlarda açmayın iniş takımlarını, yazık olur :lol:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   15/8/2012, 15:57

Alper hoca sorunu atıp gitmiş...Gelince bu çözümlere bakalım ne diyecek?...4 günden beri kayıp kaptanımız?. kahkaha İlân mı versek acaba?..

Arkadaşlar, alın uçağınızı/uçuşunuzu "Realizm" seçeneğine.. bakın nerelerde hata yapılıyor. ..
Hiç, 300-250 knot hızlarda spolier açılır mı arkadaş?.."Aircraft.CFG" de de yazdığı gibi (CFG'yi bir okusanız... okumak, biz de arkadan gelemiyor bile...) Flap ve Spolier açılımlarının hangi hızlarda, kaç derece açılacağı yazıyor. Yani her uçakta hıza göre flap ve spolier açılımları farklıdır. Bunlara dikkat etmek, en azından iniş için elzemdir..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Alper2590
Pilot-2

Pilot-2
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   15/8/2012, 21:56

ahmetkaptan demiş ki:
kulandığınız uçak pmdg 738 ise hız ve flap varyasyonunu FMC deki initref tuşuna basarak görebilirsiniz.Eğer default 738 kullanıyorsanız bildiğim kadarıyla görme şansınız yok.
230 knot gibi bir hızla stall oluyorsanız bu uçağın ağırlığının çok fazla olduğunu akla getirir yakıt yükünüze dikkat edin.
Uçağa gerekenden fazla yakıt almayın maximum landing weight değerine dikkat edin.

Ahmet kaptanım verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.. Dikkate alacağım..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Alper2590
Pilot-2

Pilot-2
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   15/8/2012, 22:09

Hulusi FİL demiş ki:
Default 738 için de Kneboard'un reference sekmesinde görünür. FS9'da F10 ile girilirken FSX'de menüden Aircraft menüsü altından veya 2D Paneldeki butonlardan V şeklindeki butondan girilir.

Default Boeing 737 kullanıyorum. O dediğinizi görmüştüm, dikkat edeceğim..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Alper2590
Pilot-2

Pilot-2
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   15/8/2012, 22:19

Özgür Kiraz demiş ki:
Çok söyledim, yine söylüyorum (ki forumda da bu konuyu açtım): Flap, otomobillerdeki vites gibidir. Yüksek hızla giderken nasıl 1. veya 2. vitesi kullanamazsanız düşük hızla giderken de 4. veya 5. vitesi kullanamazsınız. Uçaklarda farklı olarak yük önemlidir. Gross weight (yani uçağınızın o anda toplam yükü), flap için önemli. Şöyle izah edeyim: İstanbul-Pekin uçuşu yapacak bir uçakta, haliyle yakıt fazla olur. Atıyorum bu uçak, kalkıştan hemen sonra geri inmek zorunda kaldı. Bu uçağın iniş hızı ve flap açılacak hızı, bu uçuşu normal tamamlamış bir uçağa göre çok farklı olur. Atıyorum, 160 knot full flap açma hızı birinde iken diğerinde 140 knot olabilir. Sorunuzun cevabı bu ayrıntıda gizli, bilmem anlatabildim mi?

Özgür kaptanım teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.. :)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Alper2590
Pilot-2

Pilot-2
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   15/8/2012, 22:25

pilot demiş ki:
Merhaba Alper kaptanım.
Ben farklı bir VAPS konusuna değineceğim.
Soldaki Profilinizde şunlar yazıyor:
CPU: bilmiyorum
RAM: 1 gb
HDD: 120 gb
Graphics card: Ati readon
Monitor: yok
Operating system: Windows 7


Yukarıda kırmızı ile vurguladığım kısımlar sisteminizde belirsiz, yetersiz bilgiler içeriyor ve buraları "[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]" programı yardımıyle doldurmanızı rica edeceğiz.
Monitor: YOK! yazıyor. Peki monitorsüz bu yazıları nasıl görüyorsunuz?.
CPU, Grafik card ve diğer bütün bilgilerinizi ismini yazdığım ve üzerine tıklayınca açılan sayfamızdaki programı yükleyerek doldurabilirsiniz. Teşekkürler.

Açıkçası monitörü ben ayrı bir monitör zannettim, yani ben Laptop kullandığım için masaüstü bilgisayar için ayrı bir monitörden bahsedildiğini düşündüm açıkçası.. :)) Programla bilgilerimi doldurdum hatırlatma için teşekkür ederim.. :)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Alper2590
Pilot-2

Pilot-2
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   15/8/2012, 22:26

byturkman demiş ki:
Bence uçak iniş için fazla yüklü alper kaptanım.birde 230 knot ta full flap olmaz.Kokpitte flap limitleri yazar iniş takımı kolunun orada,ondan faydalanabilirsiniz.

Evet o konuda hata yaptığımı anladım. Bundan sonra dikkat edeceğim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Alper2590
Pilot-2

Pilot-2
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   15/8/2012, 22:28

cankaptan demiş ki:
Alper kaptanım merhaba

Sorunuz ile ilgili bende ilk başladığımda araştırmıştım ve bu sonuçları bulmuştum.

Değerli kaptanlarımın dediği gibi , max ağırlık ( taxi - takeoff - landing ) önemli bilgiler.


Flaps 737-800

1 230 knots 250 knots
2 230 knots 250 knots
5 225 knots 250 knots
10 210 knots 215 knots
15 195 knots 205 knots
25 190 knots 190 knots
30 185 knots 185 knots
40 158 knots 162 knots

Can kaptanım, verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.. :)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Alper2590
Pilot-2

Pilot-2
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   15/8/2012, 22:30

UMIT UNALDI demiş ki:
Değerli dostlar;

Yukarıda cankaptan verilen veriler kısmen doğu olsada yinede Özgür hocanın verdiği bilgi daha doğru.

Aslına bakarsanız bu sorunun cevabı biraz araştırmakdan geçiyor. Ben bu işlere başladığım dönemlerde internet denilen derya bu kadar gelişmiş olmadığı için gördüğüm her pilot\'un paçasına yapışıp birşeyler öğrenmeye çalışıyordum. Sorunuzun cevabını aslına bakarsanız interneti araştırarak ama bırakın interneti forumumuzdaki konuları okuyarak öğrenebilirsiniz.

Simulatörü yükledikden sonra hemen uçmaya çalışmak emeklemeden koşmaya çalışmak gibi oluyor biraz.

Özgür hocanın haklılığına gelince.

cankaptanın verdiği bilgiler ortalama flap-hız konfigrasyonları olup uçağın ağırlığına göre değişkenlik gösterebilir.

Ahmetkaptanımızın dediği gibi yakıt boşaltmak bir seçenek olabileceği gibi tersi bir durum olarak yakıt doldurmak seçeneği ne yazıkki yoktur. Uçuş Operasyon manuellerinde hangi ağırlıkdaki uçağın hangi konfigrasyonla iniş yapması veflap açması gereklilikleri yazmaktadır. Uçağınızın ağırlığı bu konuda birincil etken olup, rüzgar durumu ve hava şartları da konuya etkendir.

herkesekırımsız uçuşlar

Ümit kaptanım, cevap için teşekkür ederim.. :)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Alper2590
Pilot-2

Pilot-2
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   15/8/2012, 22:33

bilgin.5252 demiş ki:
alper hocam bende sizin gibi yeniyim bu işlerde.valla ben knot fln anlamıyorum :) havaalanına 15-20 mil kala flapları ayarlayıp motorları yarılıyorum. ve cok yavas bir biçimde uçağın burnunu hafif indiriyorum sonra speed brake kolunu shift+ö yaparak biraz çekiyorum ve yavaş yavaş alçalıyor uçak bu sayde piste güzel bir iniş yapıyorum.imiş yaptıktan sonra speed brakeyi full çekiyorum ve uçak hemen yavaşlıyor. şunuda belirteyim 230 knot gibi bir hızda eğer speed brake kolunu full çekerseniz yükünüz olmasa bile stall olmanız kaçınılmazdır.

Bilgin kaptanım sizin yöntem de iyiymiş.. Artık zamanla öğrenecez.. :)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Alper2590
Pilot-2

Pilot-2
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   15/8/2012, 22:36

Özgür Kiraz demiş ki:
230 knot hızla speed breake (hız freni) kolunu çekerseniz stall olmayabilirsiniz. Siz eğer auto thrust dediğimiz hızınızı sabit tutan (otomobillerde de cruise control denir) bölümü açar, hızı da sabitlerseniz stall olmazsınız. Bugün pek çok uçuşta hızı uçak kontrol eder, genellikle inişin son bölümlerinde bu kontrolü pilot alıyor (Airbus'ta bu da pek mümkün değil) çünkü yavaşlamada ciddi sıkıntı çekebilirsiniz.

Ümit hocam, bugün sizi aradığımda bu mesajı görmemiştim, malumat kahkaha

Özgür kaptanım yavaşlama konusunda haklısınız zira İstanbul Sinop uçuşu yaptım dün, arkadaşım Sinoplu :) İnişte pist biraz kısaydı ve ben baya hızlı indim ve o hızla denize uçmaktan son anda kurtuldum.. kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Alper2590
Pilot-2

Pilot-2
avatar


MesajKonu: Geri: İnişte flap-stall sorunu.   15/8/2012, 22:38

pilot demiş ki:
Alper hoca sorunu atıp gitmiş...Gelince bu çözümlere bakalım ne diyecek?...4 günden beri kayıp kaptanımız?. kahkaha İlân mı versek acaba?..

Arkadaşlar, alın uçağınızı/uçuşunuzu "Realizm" seçeneğine.. bakın nerelerde hata yapılıyor. ..
Hiç, 300-250 knot hızlarda spolier açılır mı arkadaş?.."Aircraft.CFG" de de yazdığı gibi (CFG'yi bir okusanız... okumak, biz de arkadan gelemiyor bile...) Flap ve Spolier açılımlarının hangi hızlarda, kaç derece açılacağı yazıyor. Yani her uçakta hıza göre flap ve spolier açılımları farklıdır. Bunlara dikkat etmek, en azından iniş için elzemdir..

İnternet imkanım olmadığından buralardan uzak kaldım. Ama aklım buradaydı cidden. Şimdi ben de buradayım.. kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
İnişte flap-stall sorunu.
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 2 sayfasıSayfaya git : 1, 2  Sonraki

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: "Mic.Flight Simulator" EĞİTİM ve ÇÖZÜMLER
Education & Solutions
 :: Mic. Flight Simulator-Uçuş Eğitimi, Sorunlar ve Çözümler
Flight Education, Problems and Solutions
-
Buraya geçin: