AnasayfaFaceVAPSGiriş yapKayıt Ol
TIME


VAPS

VAPS following countries:
( Since 28.01.2014 )

Paylaş | 
 

 THY_UŞAK TC_JGR_B737-800w_(PMDG)

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
pilot
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: THY_UŞAK TC_JGR_B737-800w_(PMDG)   19/8/2011, 15:08

-
Boeing 737-800 winglett THY TC-JGR UŞAK (PMDG)
For FSX and Fs2004(FS9)

CREDITS :
PMDG
Boeing 737-800W
Model Designers....................: Precision Manuals Development
Flight Dynamics Designer........: Precision Manuals Development
FDE Advisor's.......................: Precision Manuals Development
Master textures....................: Precision Manuals Development
Uşak Paint by.......................: Pilot (VAPS)


VAPS
TEST edildi!..

Yalnız TEXTURE dosyası vardır!...

Hem Fs2004(Fs9) hem de FsX'te çalışıyor!....
(FsX'e yükleme açıklaması "for FsX CONFIG" dosyasındadır!.)

(Ayrıca PMDG - Türk Taşıyıcıları Sayfasına da eklenmiştir!..)

======================

DOWNLOAD

======================








-
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Mertcan UZUN
Teacher Pilot

Teacher Pilot
avatar


MesajKonu: Geri: THY_UŞAK TC_JGR_B737-800w_(PMDG)   19/8/2011, 20:36

Hocam ellerinize saglık Filoma eklemeyi dört gözle bekliyorum :)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: THY_UŞAK TC_JGR_B737-800w_(PMDG)   19/8/2011, 20:58

Hocam çok teşekkürler. Yeni kuyruk olmasa da olur, elimde yeni kuyruklu vardı zaten (gerçi boyaması, uçağın etrafında dönerken bozuluyor, renkler karışıyor).

İndirip yeterli parayı bulunca filoya dahil ediyorum (777 alınca mali durum göçtü, neredeyse A380 parasına satılıyor) kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Mertcan UZUN
Teacher Pilot

Teacher Pilot
avatar


MesajKonu: Geri: THY_UŞAK TC_JGR_B737-800w_(PMDG)   19/8/2011, 21:05

Etrafına bakınca sık sık olur default ucakları oldugu icin. Özgür hocam

Hocam banada sık sık oluyor ama sp1 sp2 Yükledim böyle sorunum kalmadı Bazı Service paketler bozuk cıkıyor normal yüklenip. Oyunu silip tekrar yükledigimde default ucaklarım Cok net ve sanki yeni boyamadan cıkmıs gibi duruyor... :)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: THY_UŞAK TC_JGR_B737-800w_(PMDG)   19/8/2011, 21:21

Yok, PMDG boyamalarının birisinde var bu sorun. Yan açılardan iyi de dönerken sıkıntı oluyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Mertcan UZUN
Teacher Pilot

Teacher Pilot
avatar


MesajKonu: Geri: THY_UŞAK TC_JGR_B737-800w_(PMDG)   19/8/2011, 22:38

hmm defaultlardada sık sık yasanıyor hocam saygılar...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: THY_UŞAK TC_JGR_B737-800w_(PMDG)   19/8/2011, 23:15

Özgür hocam, orijinal gerçek UŞAK TC_JGR budur, biliyorsunuz. yalnız "airliners.NET" te geçici olarak boyanmış 1 adet yeni logolu amma minik olarak kuyruğa yerleştirilmiş bit JGR gördüm. Onu yapmaktan vazgeçtim. Şu anda geçerli ve gerçek Uşak THY bu hocam.

BİLGİ:
Uçakların texturelerdeki renklerin birbirine karışması gibi görünen olay, aslında FLU dedilen olay. FS'de uçağın sağ ve sol yanlarına dik değilde, arka ve önden baktığınızda bu FLU'luk daha belirginleşir. Olay gayet basit: DXTBmp programı..
Bu programın kulanım sayfasında yazdığım gibi; "MipMap" seçenekleri işaretlenirse ve bu halde "DXT1" formatında kayıt yapılırsa, durum böyle olur.Uçağı daha net, keskin görmek ve renklerin karışmaması için "MipMap" seçenekleri işaretsiz olacak ve "DXT3" ile kayıt yapılacak. Saygılar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: THY_UŞAK TC_JGR_B737-800w_(PMDG)   19/8/2011, 23:25

Peki, DXT1 formatındaki bir resmi, DXT3 yapmak yeterli mi? Yoksa orijinal BMP dosyasını bulup da mı bu işi yapmak gerek? Elimde bu tür resimleri açacak program var, o yüzden soruyorum da.

Wilco A330-200 Atlas Jet boyamasında da bu sorun vardı. Olmadı dener görürüz ama makinem müsait değil, yine misafir (daha doğrusu bizim oğlanın teyzesi, bakıcılığı o yapıyor bir süreliğine) odasında makinem ::)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Mertcan UZUN
Teacher Pilot

Teacher Pilot
avatar


MesajKonu: Geri: THY_UŞAK TC_JGR_B737-800w_(PMDG)   19/8/2011, 23:39

Hocam PMDG nin Tam dosyasını nereden indirebilirim Wc'li Texturelerini ekliyecegim dosyaları...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: THY_UŞAK TC_JGR_B737-800w_(PMDG)   20/8/2011, 08:10

capkınboncuk demiş ki:
Hocam PMDG nin Tam dosyasını nereden indirebilirim Wc'li Texturelerini ekliyecegim dosyaları...

İki adet düzenleme yapayım, müsaadenizle:
1. WC değil hocam. Onun anlamı, Water Closet olup halk arasındaki adı tuvalettir. VC ise Virtual Cockpit, yani sanal kokpit anlamına gelir.

2. PMDG, paralı bir uçak olup tam dosyalarının verilmesi yasaktır! Satın alınız.

İyi uçuşlar.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: THY_UŞAK TC_JGR_B737-800w_(PMDG)   20/8/2011, 16:05

Özgür hocam, 1 ve 2. cevaplar tam gerekitiği gibi... teşekkürler.. kahkaha

DXTBmp programına gelirsek;
Şimdi şöyle diyelim;
DXTBmp kullanım sayfamızda değindiğim gibi; http://vaps.hooxs.com/t159-dxtbmpx-programy-ve-kullanymy
1- Alt resimdeki kırmızı çerçeve içindeki "MipMap" seçeneklerinden ilk ikisi İŞARETLİ olursa;
ister DXT1, isterseniz DXT3 ile kayıt yapın, texture FLU olacaktır!..
2- "MipMap" seçenekleri İŞARETSİZ olursa, her iki formattaki kayıt ta NET ve keskin olacaktır.



Niye "DXT1" ve "DXT3" veya "32-8888" formatları var..?


"Extended" kayıt türü seçeneklerinin her biri (DXT1, DXT3, vs..) aynı ebattaki textureyi farklı boyutlarda kayıt eder ve her kayıt türünün kullanıldığı alan farklıdır.
Örneğin 512x512 ebadındaki bir texturenin farklı kayıt türündeki boyutları:
DXT1 ile kayıt yapılırsa: 683 Kb.
DXT3 ile kayıt yapılırsa: 1.025Mb.
"32*888" ile kayıt yapılırsa: 2.653Mb. (1024x1024 ebadında ise 4.083Mb.olur)
..görülüyor ki, boyut büyüyor ve dosya şişiyor.
Halbuki texturenin kullanılacağı yer açısından hiçbir şey farketmeyen durumlarda "DXT1" tercih edilir ki; boyut büyümesin.
Ancak kullanılacak yer açısından çok fark olan durumlarda, boyut büyük olsa da mutlaka "32-888" veya "DXT3" seçilmelidir. Örnek olarak, "32-888" in veya "DXT3" ü kullandığım yerler şunlardır.
- Scenery 3D obje tasarımlarında CAM şeffaflığı ve camın kirlerini tasarladığım texturelerde "32-888" kullanırım,
- Apron ışıklandırma direklerinin verdiği "Ground Lights" zemin üzerine vuran uzayan ve gittikçe flu'laşan ışık hüzmelerinde "32*888" kullanırım,
- Sert (keskin) olmaması gereken ve arkası gölgede kalacağından koyu olmasını istemediğim bazı objelerde (çimen, çalı, cam direkler, Bardak, şişe gibi vs.objeler) de ise "DXT3" veya "32-888" kullanırım.
.. Bunlar istisnai durumlar.. 3D obje tasarımcıların bilmesi gereken kaplama püf noktaları..

Kısacası hocam; şu anki bazı uçaklarınızın gövdelerindeki kaplamaların istenmeyen Flu görüntüsünü düzenlemebiz için öncelikle "DXTBmp" programını açtığınız an, hemen MUTLAKA "MipMap" seçeneklerinden üstten ilk ikisini derhal İŞARETSİZ yapmalısınız.Diğer alttakiler "Box" ve "None" kalacaktır.
Daha sonra kayıt yaparken "DXT1" ile kayıt yaparsanız boyut küçük olur (Önerilir).

-----------------------------------------------------------
Bir diğer husus.. (Konuyla ilgisi olmamakla birlikte)..,
Resimlerin BOYUT ve EBAT tanımları: (Gerçi siz biliyorsunuz da, bazı arkadaşlar ikisini karıştırıyorlar!)

Resmin EBADI: Resmin En x Boy olarak pixel cinsinden büyüklüğünü belirler.
Resmin BOYUTU: Resmin, hacimsel olarak PC'de veya bulunduğu klasörde kapladığı yoğunluk, alandır.

JPG, BMP ve PNG formatları:
---------------------------------
JPG:
heryerde her resimde kullanılır. Boyutu genelde diğerlerine göre küçüktür ve forum sayfalarında kullanılması tercih edilir ki; sayfa ve JPG resimler hızlı açılabilsin.

PNG:
Bu formattaki resimler genelde Afiş, YAZI, logo, font gibi resimlerde kullanılır. Boyutu JPG kadar olmakla birlikte, net ve keskin hatlara sahip olduğundan ve forum sayfalarında açılması da yavaş olduğundan buralarda tercih edilmez.

BMP:
FS'nin texturelerde desteklediği "DDS" den önceki formattır. Çok büyük boyuttadır. Her zaman kullanılmaz. Forum sayfalarının kilitlenmesine bile sebep olabilecek kadar kaçınılması gereken bir resim formatıdır.




Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: THY_UŞAK TC_JGR_B737-800w_(PMDG)   20/8/2011, 17:12

PNG dosyalarını, sadece uçuş raporlarında kullanıyorum. JPG olduğu anda yazılar birbirine giriyor, doğru dürüst okunmuyor.

Uçağı daha deneyemedim hocam. Halen uçuş devam ediyor, tahminen 1.5 saat sonra sona erecek. New York'tan 3 görüntü aldım, Paris'ten de görüntü almak istiyorum ama umuyorum sadece. Zira geçenlerde Orly'ye inerken (Paris'in yakınlarında, meşhur bir meydan), FS9 resmen dağıldı. Tahminimce, Charles de Gaulle (inmeyi planladığım meydan) meydanı da Orly gibi tasarım meydanlardan ve birbirlerine yakın sayılırlar. Aynı anda iki tane yoğun trafiği olan meydan, bu sıkıntıyı çıkartmıştı. Tüm boyamalar kaybolmuştu, pist bile hayal meyaldi ama inmiştim. Umarım aynısı olmaz, duacıyız kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Mertcan UZUN
Teacher Pilot

Teacher Pilot
avatar


MesajKonu: Geri: THY_UŞAK TC_JGR_B737-800w_(PMDG)   20/8/2011, 17:13

kusura bakmayın hocam.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
THY_UŞAK TC_JGR_B737-800w_(PMDG)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: FS TASARIM ve EKLENTİLER
M.Flight Simulator Designs & Add-ons
 :: Uçak Boyamaları
Aircraft Paints Library
 :: BOEING Uçak Boyamaları | BOEING Paints
-
Buraya geçin: