AnasayfaFaceVAPSGiriş yapKayıt Ol
TIME


VAPS

VAPS following countries:
( Since 28.01.2014 )

Paylaş | 
 

 ATC sorunları; Turkish call sign?

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Emre
Pilot-3

Pilot-3
avatar


MesajKonu: ATC sorunları; Turkish call sign?   5/7/2011, 15:09

Değerli kaptanlar.. Az önce yaptığım LTAC-LTBA uçuşunda kule bana Turkish call sign ile seslendi. Bu istediğim bir şeydi ama buna dair hiçbirşey yapmadım. Kendi kendine oluverdi.. :)

Şu an acaip şaşkınım..

Geçen gün forumdaki eski konuları kurcalarken Pilot Hocamın avsim'deki TCAS system paylaşımını gördüm ve yükledim. Oradan gelmiş olabilir mi?? Çünkü bundan başka hiçbir müdahelede bulunmadım FSX'e..

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kaan Özgel
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: ATC sorunları; Turkish call sign?   5/7/2011, 15:29

Hocam turkish call sign derken atc ile aranız'da olan konuşmada (thy887) gibi birşey mi? eğer öyleyse bu uçaktan uçağa değişir eğer kullandığınız uçak Tc-.. Kuyruk isimliyse atc size öyle seslenir eğer yanlış anladıysam kusura bakmayın cevab yazarsanız size daha iyi yardımcı olabilirim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mertkarslioglu
Pilot-4

Pilot-4
avatar


MesajKonu: Geri: ATC sorunları; Turkish call sign?   5/7/2011, 15:46

Yok yok ondan değil hocam o uçakla alakalı yapan kişi eklemiş Örneğin : Turksih 546 Cleared to Land tarzı dimi yanlış anlamadım yağayı kule Turkish diyo :)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Emre
Pilot-3

Pilot-3
avatar


MesajKonu: Geri: ATC sorunları; Turkish call sign?   5/7/2011, 16:58

Evet kule bana Turkish(1954) diye sesleniyor.

Emre: Turkish1954 ready at runway 35R IFR to Schiphol
Kule: Turkish1954 cleared for take off runway 35R

Gibi.. Ama bende o an kullandığım uçak aylardır var. Default B738 model. Repaint:THY by Korhan Akşemsettin Avsim'den indirmiştim. Fakat Turkish sesi yeni çıkmaya başladı. Zaten FSX'te uçağın üzerine gelip details a basınca airline call sign seçenekleri arasında "Turkish" yoktu. (Airwawe,world travel,orbit... vs. olduğu yerde)

Bu Turkish sesi kendiliğinden nasıl çıktı?????
Eğer öğrenirsem başka callsign ları da yükleyebilirim o yüzden soruyorum..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
yigitciftci
ADMIN

ADMIN
avatar


MesajKonu: Geri: ATC sorunları; Turkish call sign?   5/7/2011, 18:29

edit voice pack, programini kurarsaniz dunyadaki butun cagri kodlarini simulatore yuklemis olursunuz...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: ATC sorunları; Turkish call sign?   6/7/2011, 15:55

Aslında sebep çok basit:

Uçtuğunuz uçağın, aircraft.cfg dosyasını not defteriyle açın. Boyamasının olduğu satırı bulun ([fltsim.x] şeklinde, x yerine sayı yazar). Oradaki satırda atc_airline=Turkish yazıyorsa bu şekilde sesleniyor, emin olabilirsiniz. WOAI uçaklarının da bir kısmına yapmıştım, güzel oluyor. Lakin FS9'da bu özelliği yapamadım, elalemin uçaklarını (KLM, Lufthansa gibi) söylüyor, bize gelince tıss ::)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Emre
Pilot-3

Pilot-3
avatar


MesajKonu: Geri: ATC sorunları; Turkish call sign?   6/7/2011, 16:18

Evet Özgür Hocam orada Turkish yazıyor. Şimdi ben oraya ne yazarsam ATC bana onu mu söyler? Mesela Lufthansa yazsam der mi ?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: ATC sorunları; Turkish call sign?   7/7/2011, 14:46

Dene hocam. Büyük ihtimalle diyecektir ::)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Emre
Pilot-3

Pilot-3
avatar


MesajKonu: Geri: ATC sorunları; Turkish call sign?   7/7/2011, 20:08

Evet Özgür Hocam diyor. Eğer havayolu tam doğru girilirse hepsini söylüyor kule. Çok sağolun çok işime yaradı bu..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Batuhan Özden
WEB-Researcher

WEB-Researcher
avatar


MesajKonu: Geri: ATC sorunları; Turkish call sign?   17/9/2012, 20:13

merhaba hocam. bende ki sorunun adı call sign sorunu. bunun için konu başlığı açmak istemedim çünkü konu isimleri aynı. sorun şu; örneğin LTBA da, gate den pist için kuleyle irtibata geçiyorum. sonrasında piste gidip kalkışımı gerçekleştiriyorum. fakat o dakkadan itibaren hiçbir kule ile bağlantı kuramıyorum. misal LTAC a iniş yapacağım fakat iniş izni için irtibata geçemiyorum. tower ve ground seçenekleri çıkıyor bastığımda hiçbirşey olmuyor ya da tower seçeneği tek kalıyor bastığımda atc ekranı bomboş kalıyor. ne yapmam gerekiyor? şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: ATC sorunları; Turkish call sign?   18/9/2012, 02:04

Batuhan hocam, öncelikle şunu belirteyim; Herhangi bir meydandan kalkıp, tur attıktan sonra aynı meydana iniş yapmak isterseniz veya çok kısa mesafeli 10-20nm.lik meydanlar arasında uçuşlarda bu sorun olabiliyor. Ancak, normal veya uzun mesafeli uçuşlarda...
Gate'den kalkış için kuleden izin istediğinizde; Pist başına gidene kadar size hangi taxiyolunu ve hangi pisti kullanacağınızı ATC'nin söylemesi gerekir..?
Siz de bunlara sürekli "ONAY-Evet" anlamında cevap vermeniz gerekir.
Kalkıştan sopnraki ".....tower" veya "....ground" sorularına cevap vermeyebilirsiniz. Ancak, rotanız üzerindeki kalktığınız meydana ilk ve en yakın olan, hatta rota üzerindeki her meydana yaklaşırken (gerçekteki gibi) uçuşunuz hakkında o meydanların ATC'lerine bilgi vermeniz gerekiyor. Bunun için ATC-Konuşma penceresini sık-sık açarak yaklaşacağınız meydanları görüp onlarla iletişime geçebilirsiniz.
Bu bilgiler verildikçe ATC'lerin sesi kesilmez. kahkaha Dolayısıyle iniş yapacağınız meydana geldiğinizde ATC ile irtibata geçerek, konuşarak inişinizi gerçekleştirebilirsiniz. Saygılar.

NOT:
Yeni kaptanlarımızın da olayı daha kolay anlayabilmeleri için yukarıdaki sade, yalın anlatımımda fazla teknik kelimelere yer vermedim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: ATC sorunları; Turkish call sign?   18/9/2012, 10:24

Bu konuda bazı uygulamaları kısaca anlatayım. Uçuşumuz, IFR uçuş olacaktır, VFR uçuşta prosedür biraz daha farklı:

1- İlk önce, kalkacağınız meydanda uçuş planınıza onay verecek birimle (Clearence Delivery) iletişim kurmalısınız. Bunun görevi, uçuş planınızı onaylamak, kalkış yapacağınız pistin neresi olduğunu belirtmek, hangi SID kullanacaksınız bunu belirtmek (büyük meydanlarda çok işinize yarar) diyebiliriz. Genellikle büyük meydanlarda bu birim bulunur (İstanbul Atatürk Havalimanı'nda mevcuttur). Eğer bu birim yoksa bunun görevini yer kontrol, o da yoksa kule yapar.

2- İzni aldıktan sonra yer kontrole bağlanırsınız. Geri itme ve motor çalıştırmadan sonra size, piste giden yollar hakkında bilgi verir (yani yönlendirir). Yerdeki trafiği kontrol eder, kim önce geçecekse ona geç, diğerlerine dur diyebilir. Piste gireceğiniz ana taksi yoluna girdikten sonra sizinle işi biter ve sizi kuleye yönlendirir. Bu birim, her meydanda olmayabilir (özellikle küçük meydanlarda). Bu durumda, yer kontrol görevini kule üstlenir.

3- Kuleye bağlandıktan sonra size yetkilerini söyleyeyim: Piste girmeniz, kalkış yapmanız gibi görevleri vardır. Ayrıca inen trafiği de yönetir, gerekirse iniş esnasında pas geçmenizi dahi isteyebilir. İnen trafik durumuna göre kalkış iznini verir. Kalkışı müteakip bu birimle işiniz biter.

4- Kalkış kontrol (ayrılma kontrol de diyebiliriz, İngilizcesi Departure) birimine, kalkışı müteakip bağlanırız. FS9 veya FSX için söylüyorum, 9000 feet'e kadar sizin sorumluluğunuzu alır. Genelde IVAO gibi ortamda 14.000 feet'e kadar kontrolü elde tutuyorlar. Sorumlu olduğu yükseklikte, sizi istediği gibi yönlendirebilir (şu yöne dön, şu noktaya devam et gibi). Aynı zamanda civarda başka meydanlar varsa onların da sorumluluğu bu merkezdedir (İstanbul ayrılma kontrol, Sabiha Gökçen, Çorlu, Hezarfen ve Bursa Yenişehir'in kontrolünü yapıyor, Antalya ayrılma kontrol ise Isparta ve Gazipaşa meydanlarının kontrollerini yapıyor). Unuttuğum meydan örnekleri olabilir, eklerseniz memnun olurum. Kısmen daha küçük meydanlarda, ayrılma ve yaklaşma kontrolleri, aynı birim tarafından yapılabilir.

5- En son bağlanacağınız birim, merkez birimdir. FS9 ve FSX için 9.000 feet üstü, IVAO gibi gerçeğe en yakın yerlerde 14.000 feet üzeri (bu yükseklikten %100 emin değilim ama aşağı yukarı bu yükseklik) bağlandığınız birimdir. Türkiye'de, İstanbul ve Ankara Merkez olmak üzere iki bölüm bulunmaktadır. İstanbul Merkez de kuzey ve güney olmak üzere ikiye, kendi içinde ayrılır. Ankara Merkez ise yine kuzey ve güney, olmak üzere ikiye ayrılır ama doğu bölümünün de ayrıldığını düşünüyorum (%100 emin değilim, o yüzden ayrılır diyemedim). İstanbul Merkez, LTBB, Ankara Merkez ise LTAA olarak ayrılır. Ülkenin büyüklüğü veya hava sahasının yoğunluğuna göre bölge sayısı artabilir veya azalabilir (Almanya'daki bölge sayısı, inanılmaz derecede fazladır örneğin).

İnişlerde ise sırasıyla önce merkez, sonra yaklaşma, sonra kule ve varsa yer kontrolle irtibata geçersiniz (izin birimi burada çalışmaz). Umarım yardımcı olmuştur bu dediklerim.

VFR uçuşlarda ise FS9 ve FSX'te, prosedür biraz daha farklı. Hiç izin almadan bile uçabilirsiniz esasında :lol: Ancak, bulut tabanının düşük olduğu yani aletli iniş haricinde inişin uygulanmadığı durumlarda kalkış ve iniş izni alamayacağınızı garanti ediyorum.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
ünsal_satar
Global
MODERATOR

GlobalMODERATOR
avatar


MesajKonu: Geri: ATC sorunları; Turkish call sign?   18/9/2012, 21:26

Hocam aşşağıdaki video FSX için

Fakat FS9 ile FSX telsiz konuşmaları çok farklı değildir sanırım hiç kullanmadım FS9
Basit düzeyde sıradan bir eğitim uçuşu diyebiliriz altta bulunan video için
Kendim hazırladım umarım yardımcı olur video ile alakalı çok olumlu yorumlar almıştım tabi ki bazı hatalarımı video da görmez iseniz sevinirim ::)

Video İçeriğinde İse Şunlar Mevcut
Kuleyle nasıl irtibata geçilir,nasıl rota onaylatılır,nasıl taxi izni alınır,pushback'te motorlar nasıl çalıştırılmalı,kalkış izni,GPS nasıl izlenir,ILS iniş nasıl yapılır ve bunlarla ilgili bilgiler mevcut ne kadar doğru ne kadar yanlış bunada hocalarım karar verir zaten ama fena bir video değil ::)

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Batuhan Özden
WEB-Researcher

WEB-Researcher
avatar


MesajKonu: Geri: ATC sorunları; Turkish call sign?   18/9/2012, 21:40

Pilot, Özgür ve Ünsal hocalarım öncelikle saygılarımı sunuyorum. Yanlış anlamayın. Bende bir pilotum. Bu bilgileri az çok biliyorum. Artık yeni arkadaşlarımız da detaylardan yararlanır. IFR da yaşıyordum bu sıkıntıyı beni şaşırtanda buydu. Ama haloldu nasıl olduysa. Sorun yaşamıyorum dün geceden beri. Ayarlarını falan kurcaladım oldu bir şekilde izin günlerimi böyle harcıyorum işte. 8) üç hocamada (+)' ları borç bilirim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
yigitciftci
ADMIN

ADMIN
avatar


MesajKonu: Geri: ATC sorunları; Turkish call sign?   19/9/2012, 01:22

En son yuklediginiz eklentilerden dolayida olabiliyor, realism ayarlarida bu konuda etkili.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: ATC sorunları; Turkish call sign?   19/9/2012, 08:11

Teşekkür ederim Batuhan hocam. Pilot olduğunuzu biliyorum ama bu anlattıklarımı bilmeyenler de mutlaka vardır. Bu arada: Hobi olarak uçuyorsunuz ama genellikle savaş uçağı pilotluğunun emeklilik sonrası işi ticari pilotluktur. Şimdiden alışmanızda fayda var aslında kahkaha Belki bir gün, uçtuğumuz uçağı siz uçurursunuz, belli mi olur kahkaha
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
ATC sorunları; Turkish call sign?
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: "Mic.Flight Simulator" EĞİTİM ve ÇÖZÜMLER
Education & Solutions
 :: Mic. Flight Simulator-Uçuş Eğitimi, Sorunlar ve Çözümler
Flight Education, Problems and Solutions
-
Buraya geçin: