AnasayfaFaceVAPSGiriş yapKayıt Ol
TIME


VAPS

VAPS following countries:
( Since 28.01.2014 )

Paylaş | 
 

 [Sorun] Irtifa kaybi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Hakan Kaptan
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: [Sorun] Irtifa kaybi   9/3/2011, 18:50

Degerli hocalarim,

benim bu zamana kadar kullandigim ucaklarda söyle sorun ortaya cikiyor:
25.000 feet'ten yüksege ciktigim zaman ucagin hizi düsüyor burnu yukari kalkiyor ve hizla irtifa kaybediyorum ve sonuc olarak ucak düsüyor. Yani 30.000 feete asla ulasamiyorum.

Umarim yardimci olabilirsiniz, simdiden tesekkür ederim.

Saygilar




En son Hasar tarafından 12/3/2011, 13:30 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mertkarslioglu
Pilot-4

Pilot-4
avatar


MesajKonu: Geri: [Sorun] Irtifa kaybi   9/3/2011, 21:37

Hocam hangi uçakla bu problemi yaşıyoruz
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Hakan Kaptan
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: Geri: [Sorun] Irtifa kaybi   9/3/2011, 21:59

Boeing 777 ve A330 larla sorun yok ama diger ucaklarla sorun var. Mesela : Pilot Hocanin Airbus 320 IFDG (3livery)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mertkarslioglu
Pilot-4

Pilot-4
avatar


MesajKonu: Geri: [Sorun] Irtifa kaybi   9/3/2011, 22:44

Bazen Altimetreyi resetlemek gerekiyor onu deneyin yada uçağın dinamiklerinde problem olabilir aircraft. dosyasına bir göz atmanızı öneririm. Aaa birde yükseklik birimi feet olduğundan emin olun
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: [Sorun] Irtifa kaybi   9/3/2011, 23:00

Hasar hocam, merhaba..
A320IFDG'lerle birçok test için uçuşlar oldu.. Ancak dediğiniz şekilde böyle bir sorunla karşılaşmadım. Bu sorunuzun cevabını aslında burada 320_ıFDG ile uçuşyapan herkes verebilir. Mert kaptanımızın dediği gibi altinetre " feet" yapılarak ve arada bir örneğin. Pist başındayken hemen 30.000 ft .olarak ALT'ı ayarlamayın, önce 15-20.000 ft. yapın .uçak bu yüksekliğe geldiğinde biraz yol alsın.. Ve o yükseklikte hızı yükseldsin, "OVERSPEED" olmadan az önce tekrar ALT ayarı ile yüksekliği 25-27.000 ft'e getirin.Uçak tekrar bu yüksekliğe geldiğinde vir süre daha o yükseklikte hızlansın. Sonra tekrar ALT ayarı ile 30-32.000 ft'e ayarlayın.Bu şekilde STALL olmadan 32-34.000 ft'lere kadar çıkabilirsiniz.
Daha da olmazsa "Aircraft.CFG" dosyasını açın, "Cruise Speed" hızını 450 ise; 600 , 350 ise; 500 falan yapın. Böylece havadaki hızınız daha da artacaktır. KOlay gelsin. Biraz da uçuş becerisini uçağın dinamiklerine göre ayarlamanız gerekir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Özgür Kiraz
MANAGER

MANAGER
avatar


MesajKonu: Geri: [Sorun] Irtifa kaybi   10/3/2011, 05:59

Yani, aklıma bir şey geliyor ama herhalde bu değildir:

30.000 feet'e ulaşmak için kaç varyo kullanıyorsunuz? Özellikle A321 ve 734 için denemiştim, orada aklımda kalan bir husus: +2000 varyo ile yükselirseniz bir müddet sonra hızınız düşmeye başlıyor. 250 Knot ile başladığım tırmanmada 160 Knot'a kadar hızın düştüğünü biliyorum. 18.000 feet'e kadar +2000, daha sonra +1500 varyo (vertical speed, bilmeyenler için) verin. +/- 1500 varyo ile alçalmalarda hızınız artmaz (gerçi spoiler açıyorum her ihtimale karşı) ve yükselmelerde de hızınız düşmez.

Aklıma gelen bu. Bu konuda bilgi verirseniz sorunun ne olduğu daha da netleşir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Hakan Kaptan
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: Geri: [Sorun] Irtifa kaybi   10/3/2011, 10:31

Genel olarak 15.000 feete kadar +2000'le tirmaniyorum sonra +1500 veya +1000 ile degisiyor. Hatta 25.000 feet'ten sonra dahada azaltiyorum ama faydasiz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Hakan Kaptan
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: Geri: [Sorun] Irtifa kaybi   10/3/2011, 10:52

Aircraft.cfg dosyasinda "cruise_speed" 450.0 den 600e degistirdim. Ama malesef ayni sorun yine ortaya cikiyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: [Sorun] Irtifa kaybi   10/3/2011, 14:51

Hasar kaptan,
A320'ler için , genelde sizin için bu sorunla ilgili akşam bir air(SIM) dosyası hazırladım.
Alttaki linkten alınız lütfen...
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ZIP'ten çıkacak dosyanın ismi "XXXXXX.air" dir."XXXX" olan yeri şöyle değiştireceksiniz:(Yoksa FS tanımaz dosyayı..);
* Önce, uçağınızın dizini içinde bulunan eski "????.air" dosyasının uzantısını ".AAA" olarak değiştirin.
* ZIPten çıkacak "XXXXXX.air" dosyasındaki "XXXX" olan yere ".AAA" yaptığınız air dosyanın isimini kopyalayıp, yapıştırın.
* Gönderdiğim ismini değiştirdiğiniz air dosyasını dizine atınız.
* Kontrol: Aircraft.CFG dosyasını açınız. [fltsim.?] ile başlayan paragrafların altındaki "sim=" satırlarının karşısından da yeni attığınız air dosyasının isimi aynı olmalı.

2. Yapılacak düzenleme:
------------------------------
* [Reference Speeds] paragrafını bulun.
* O paragrafı silerek yerine alttaki kodda yazılı bütün değerleri kopyalayın/sildiğiniz yere yapıştırın. Kolay gelsin...Sonucu buraya lütfen yazınız!..
Kod:
[Reference Speeds]
flaps_up_stall_speed    = 142.0                //Knots True (KTAS)
full_flaps_stall_speed  = 115.0                //Knots True (KTAS)
cruise_speed            = 490.0                //Knots True (KTAS)
max_mach                = 0.89                  //Mach True (KTAS)
max_indicated_speed    = 440                //Red line (KIAS)

-
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Hakan Kaptan
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: Geri: [Sorun] Irtifa kaybi   10/3/2011, 21:53

Hocam dediklerinizi harfiyen uyguladim. Simdide ucak FS de gözükmüyor
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mustafa_aykın
Pilot-2

Pilot-2
avatar


MesajKonu: Geri: [Sorun] Irtifa kaybi   11/3/2011, 00:26

Ufak bir araştırma ile eğitimlerde de açıklandığı gibi uçakların standart olarak aldıkları irtifaları 29,000 feet tir. Nedeni ise motorların çalışmasında, yani motor kaba bir tabir ile havayı ilk önce sıkıştırıp, sonrasında ısıtıp, basınç ile motor dışına atmasıyla çalıştığından ve nitekim o yüksekliklere ulaşıldığında havanın azalmasından kaynaklanan bir motor gücü azalması yaşıyorsunuz. Önerim standart yükseklikte kalmanızdır. 350-400 knotla 2300 alt. değeri ile bu yüksekliğe ulaşabilirsiniz. Otomatik pilot ile ilk seferler de uçmanız daha sağlıklı olucaktır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
kurty
EMEKLİ
Admin ;)
EMEKLİAdmin ;)
avatar


MesajKonu: Geri: [Sorun] Irtifa kaybi   11/3/2011, 07:37

Yanlış.

Boeing 737-800 NG versiyonları 41.000FT'e rahatça çıkabilir ve O yükseklikde gidebilir. Motor gücü azaldığı gibi drag de azalır ve bu uçagı geriye itmesini azaltır. Ayrıca 350 knot gerçek hayatta çok yüksek bir hızdır normalde 310-330 maximum hızdır. Sanırsam siz Default uçak kullanıyorsunuz. Default'lar gerçekleri ile hiçbir alakası yoktur.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: [Sorun] Irtifa kaybi   11/3/2011, 14:37

Hasar demiş ki:
Hocam dediklerinizi harfiyen uyguladim. Simdide ucak FS de gözükmüyor

Harfiyen mi?..Mutlaka birşey kaçırmış olmalısınız. En iyisi mi, siz bana yükseklere çıkamadığınız BİR uçağın sadece "Aircraft.CFG" dosyasını gönderin. Hemen düzenleyeyim.Açıklamaları TXT'de yaparım.. Saygılar .
Veya buradan aldığınız benim boyamam bir uçaksa, bende de vardır. Yeter ki hangi uçakla çıkamıyorsunuz?, buraya yazın hocam.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Hakan Kaptan
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: Geri: [Sorun] Irtifa kaybi   11/3/2011, 21:10

Evet Hocam sizin ucaginiz. Mesela bizimle en son paylastiginiz Turkish Airlines Airbus 320 IFDG ile o sorunu yasiyorum.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: [Sorun] Irtifa kaybi   11/3/2011, 22:07

Tamam hocam. Biraz sonra hazırlar gönderirim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: [Sorun] Irtifa kaybi   12/3/2011, 00:31

-
Hasar hocam,yeni FIX dosyaları düzenledim, birçok test uçuşları yaptım ve alttaki linke tset uçuş resimleri ve bilgilerle birlikte mesajın altına ekledim.
Bu dosyalarla da 35.000-40.000ft'i göremezseniz bilemiyorum artık. Resimlere bakarsanız ne kadar yükseklere çıktığımızı ve hızımızı görebilirsiniz. Bundan sonraki iş, sizin meziyetinize kalmış!.. Saygılar. Kolay gelsin.
(Kurty hocamız, bu dosyalarla ve o uçakla 99.000 ft'i bile görür Alimallah!...) Belki AY'a bile gidebilir!. kahkaha
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

İş çözüldüğüne göre, bu sayfanın başlığına "ÇÖZÜLDÜ" iconu uygularsanız, bana yardımcı olmuş olursunuz..Memnun olurum. (Bu kadar işi de yapın artık!..Bana bırakmayın.)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Hakan Kaptan
Pilot-1

Pilot-1
avatar


MesajKonu: Geri: [Sorun] Irtifa kaybi   12/3/2011, 13:30

Pilot Hocam cok tesekkür ederim sorun ortadan kalkti. Sorunsuz ucabiliyorum artik sayenizde.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
[Sorun] Irtifa kaybi
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: "Mic.Flight Simulator" EĞİTİM ve ÇÖZÜMLER
Education & Solutions
 :: Mic. Flight Simulator-Uçuş Eğitimi, Sorunlar ve Çözümler
Flight Education, Problems and Solutions
-
Buraya geçin: