AnasayfaFaceVAPSGiriş yapKayıt Ol
TIME


VAPS

VAPS following countries:
( Since 28.01.2014 )

Paylaş | 
 

 Uçak Dosyaları (Önemli!)

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Uçak Dosyaları (Önemli!)   19/12/2010, 16:16

-
Uçak dosyaları,Flight Simulator dizini içinde "Aircraft" klasöründe bulunur.
Aircraft klasörünün içinin görünümü de genelde şöyledir:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


Yukarıdaki resimde MAVİ olarak işaretlenen Aircraft klasör dizini açıldığında genelde şöyledir:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Bu Aircraft dizin resimlerinden sağdaki resimde kırmızı ile işaretlenen
- "AI" grubu; uçak klasörleri AI Uçaklara ait klasörlerdir.Bu uçakları kullanamayız.(İstenirse kullanılabilir,Bakınız : [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ).Bu AI uçaklar,FS'de biz başka kullanılabilir uçakla uçarken,çevremizde belli rota ve Uçuş planlarında yapay zekâ ile uçan,havaalanlarına inip,kalkabilen uçaklardır.Bunları görebilmek için FS'deki ayarlardan "CTRL+Q ve CTRL+W" tuşlarına (ben kendime göre böyle ayarladım) basarız.Bu görüntüden çıkmak için ise "Ü" tuşuna basarız.FS-9 tuş ayarları,FS9 bölümü içinde anlatılmıştır.
- "Default" grubu ; FS9'u yükledikten sonra Aircraft diini içinde oluşan orjinal uçak dosyalarıdır.Bunların hepsi kullanılabilir durumdadır.Fakat görüntü açısından FLU'dur (net değildir).Genelde Bilgisayar sisteminin kasmaması,Frame sayısı azalmaması için bu şekilde "DXTBmp" programı ile,TEXTURE klasörleri içindeki resimleri DTX1+ diğer "Mip-Map" ayarları işaretlenerek FLU şekilde yapılmışlardır.Bu resim dosyalarının boyanması da,Uçak Boyama Dersleri konusunda işlenmiştir.
- "DOWNLOAD" grubu ise;Download ettiğimiz yeni uçak klasörlerini gösterir.Genelde bu şekilde gruplandırılarak Aircraft klasörü içine eklenen uçak klasörleri daha hızlı şekilde bulunur ve işlemler kolay olur.
- Sağdaki ve soldaki resimlerde alt sıralarda kalan görülmeyen bir grup daha vardır.Bu da bizim boyamalarını yaptığımız uçak klasörleri grubudur.Bu gruba da kendi adımızın baş harflerini verebiliriz.
...Böylece uçak klasörlerimiz gruplar halinde alt alta sıralanmış olur.


Yukardaki resimde bulanan Aircraft klasörünün içindeki herhangi bir Uçak Klasörü açıldığında içinden aşağıda görülen klasörler çıkar:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Effect klasörü
Bu klasörde,bu uçak için oluşturulmuş Duman,su ve daha başka effect dosyaları bulunur.İstenirse yükleme açıklamaları okunup,uçak klasörü yüklendikten sonra bu effect dosyaları da eklenebilir.İsteğe kalmıştır.Fakat görünüm açısından vazgeçilemeyecek bir gerçekçilik sunar.İçersinde Görüntü ve ses effect dosyaları çıkar.Bu klasörün içindeki effect dosyaları,yukarda 1.resimdeki FS9 dizini içindeki "effect" klasörüne kopyalanır.Tüm uçakların effect dosyaları da buradadır.
Effect klasörünün içeriği alt mesajlarda açıklanmıştır!.

Gauges klasörü
Bu klasör içindeki dosyala,Panel klasöründeki cocpit içindeki gösterge resim dosyalarında bulunan gösterge ibreleri,hareketli olacak objelere dinamik sağlayan,yani yapılacak kontrol müdehaleleriyle hareketlenen dosyalardır.
Gauges klasörünün içeriği alt mesajlarda açıklanmıştır!.

Model ve Texture klasörleri
Resimde görülen Uçak klasörü içindeki klasörlerden,model ve texture klasörleri bazı uçaklarda 1 veya 1'den fazla sayıda olabilir.Şöyle olabilir:
1-Şayet MODEL klasörü 2,3 veya daha fazla,TEXTURE klasörü 1 adet ise;
2,3 ve çok sayıdaki farklı modeldeki fakat aynı uçak cinsini, tek bir TEXTURE klasörünü kullanıyor demektir.Bu şekilde,Bu Uçak klasöründe;aynı görüntüde 2,3 ve daha fazla modelde uçaklar var demektir.
2- Model klasörü 1 adet,texture klasörleri 2,3,4 adet ise;
Tek bir Model dosyası üzerine farklı boyamalardaki 2,3,4 texture dosyası uygulanıyor demektir.Bu şekilde bu uçak klasöründe;aynı modelde fakat farklı görüntü ve boyamalarda 2,3,4 uçak var demektir.
3- Hem MODEL klasörleri örneğin 4 adet,hem TEXTURE klasörleri 5 adet ise;
Her bir model dosyasına 5 farklı TEXTURE uygulanır.
Bu demektir ki,bu uçak klasöründeki uçak sayımız şu kadardır;Herbir model dosyasına 5 Texture uygulanıyorsa,böyle klasörlerde 4x5= 20 adet uçak vardır .
Model ve texture klasörlerinin içerikleri alt mesajlarda açıklanmıştır!.

Panel klasörü
Bu klasör içinde ise,cocpit'te bulunan göstergelerin resimleri vardır.Virtual Cocpit'li olarak gelen uçak klasörlerinde bu resimlere rastlanır.Şayet uçak virtual cocpit'li ise,Uçak klasörünün isminin sonunda "VC" kelimeleri bulunur.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Burada görülen resim dosyaları ".bmp" formatlıolmasına rağmen üzerine tıklanınca görülemezler.Çünkü Windows BMP içeriğinde değildir.FS'nin tanıyabileceği format olan DXTBmp programı ile oluşturulmuş ve convert edilmiş DXT3,1 içeriğinde "bmp" formatındadır.Aynı texture klasöründe olan resmler gibi.Bu formatlarla ilgili açıklamalar "Uçak Boyama dersleri" nde (Aircraft Paints Lessons) da anlatılmıştır.


Sound klasörü
Buradaki dosyalar uçak sesleri ile ilgili dosyalardır.Motor sesi,kapı,flap,fren,kokpit içi vs.tüm aletlerin sesleri hepsi bu dosyanın içindedir.Yeni uçak klasörlerinin Free ( ücretsiz) olanlarında ses dosyaları çıkmaz.Bunların yerine Aircraft dizinindeki herhangi bir uçağın,genelde Default olan Boeing737-400 uçak klasörünün ses dosyasındaki "sound.cfg" dosyası kullanılır.(Değişikliklerle)
Sound klasörü içeriği de alt mesajlarda açıklanmıştır!.

"xxxx.air" dosyası
Bu dosyanın ön ismi olarak,ait olduğu klasördeki uçağın model ismi verilmektedir.Bu dosyanın içeriğindeki bilgiler de uçağın uçuş dinamikleri ile ilgilidir.
".air" dosyasının içeriği de alt mesajlarda açıklanmıştır!.

"aircraft.cfg" dosyası
Bu dosyada ise,"[General] bölümü ve sonrasındaki başlıklar altında verilen bilgiler,air dosyasına benzer dinamik özellikler taşır.Uçak ışıklarının koordinatları,uçağın yerden yüksekliği gibi uçak ebatlarının FS'ye tanımlanması,Motor gücü,transmisyon oranları,kullanılan effectlerin yerlerinin koordinatları, vs.tüm uçak ile ilgili farklı dinamiklerin FS'nin tanımlanması için eklenmiştir.
[General] bölümünün üzerinde yer alan bölümlerde ise klasörün içindeki uçak bilgileri,klasörde nekadar uçak olduğu,modeli,meydana parkedebilmesi için Parking veya Gate kodları gibi bilgilere yer verilir.
"aircraft.cfg" dosyasının içeriği de geniş anlatımlarla alt mesajlarda açıklanmıştır!.

"Credits ve Read ME!" dosyaları
- "Credits" dosyası genelde uçak klasörü içinden çıkmayabilir.İçindeki bilgilerde bu uçak klasörünü tasarlayan kişi veya yapımcı firmaların isimleri ve mail adresleri vardır. (Değişiklik izinlerini almak veya sorunlara çözüm bulmak amacı ile).
Buradaki bilgilerin çoğu,"Read ME!" dosyasına eklenmiştir.
-"Read ME!" dosyası:...İşte en önemli dosya BU dosyadır!..
Çünkü çoğu uçak gövdesi üzerine kaplama ve boyama yapmak isteyen arkadaşların Öncelikle Okuması gerekli bir dosyadır.Çünkü Bazı uçakların gövde ve görüntülerinde değişiklik yapmak isteyen arkadaşlar,bu değişikler için yapımcısı tarafından İzin verilip-verilmediği bu dosyada yazar.

Uçak dosyalarının yüklenmesini [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] anlatılmıştır!.Lütfen bakınız.

Yukarıda kısaca değindiğimiz uçak dizinindeki klasörlerin detaylı açıklamaları alt mesajlardadır!..

-


En son pilot tarafından 29/12/2010, 17:40 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: Uçak Dosyaları (Önemli!)   19/12/2010, 16:17

-
"EFFECT" klasörü
-------------------

Flight Simulator 9/Aircraft/...dizini içinde bulunan herhangi bir uçak klasörü açıldığında bazen içinden "Effect" klasörü de çıkar.Bu klasörün içi şu görünümdedir:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Buradaki dosyalar uçağın görüntü veya varsa ses effect dosyalarıdır.Resimde görülen ".fx" uzatısındaki dosyaların herbiri farklı isimde olup,yaptıkları da farklıdır.Örneğin "fx_eng_exhaust_gry.fx" dosyası isminden de anlaşılacağı üzere motorlar çalışırken motorların arkasından çıkan GRİ duman effect'i sağlar.Bunun gibi içinde bir çok effect dosyaları olabilir.
Bu effect klasörünün içinde bulunan dosyaların hepsi birden kopyalanıp,Flight Simulator 9/ effects ..klasörünün içine yapıştırılır.



-
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: Uçak Dosyaları (Önemli!)   19/12/2010, 16:17

-
"gauges" klasörü
-----------------------

FS9/aircraft ....dizini içindeki herhangi bir uçak klasörü açıldığında içinden bazen "gauges" klasörü çıkabilir.Gauges klasörü de açıldığında içinde aşağıdaki dosyalar bulunur:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Buradaki dosyalar uçağın cocpiti içindeki göstergelere dinamik veren (hareket kazandıran) dosyalardır.Örneğin "F105_spoiler_lamp.gau" ismindeki dosyanın görevi,uçağın Spoiler'i açılığında cocpit içindeki "Spoiler gösterge ışığı" nı yakar.Spoiler kapatıldığında bu ışık ta bu dosyanın çalışmaması neticesinde söner.
Buna benzer içindeki ".gau" uzantılı dosyaların her biri cocpit içindeki göstergelere hareet ve görüntü kazandırır.
Gauges klasörü içindeki ."gau" uzantılı ve ".cab" uzantılı zipli dosyaların hepsi kopyalanıp,FS9/gauges...klasörü içine yapıştırılır.


-
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: Uçak Dosyaları (Önemli!)   19/12/2010, 16:17

-
"model" klasörü
------------------------
FS9/aircraft klasörü içinde bulunan herhangi bir uçak klasörü içindeki,"model" klasörü açıldığında,içinde aşağıdaki gibi dosyalar vardır:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Burada görülen dosyalardan ".mdl" uzantılı dosya uçağın 3d görüntü ,kemik dosyasıdır.
bu dosyanın içinde tekerlekler,gövde,kapılar,camlar ve şeffalıkları,uçağın kuyruk 3d'si vs..uçakla ilgili 3D görüntü oluşturucak ne varsa,hepsi .mdl dosyasının içindedir.
Bu dosyaki uçağın 3d çizimleri Gmax,3dsMax gibi ".mdl" formatını destekleyen çizim programları ve "Blueprint" denilen (objelerin üç konumdan alınan ölçeklendirilmiş krokisel çizim resmi) resimler yardımı ile çizilir.Ve .mdl formatına convert yapılarak,uçak klasörünün içindeki "model" klasörüne eklenir.
"model.cfg" dosyası da ".mdl" dosyasının karakteristik özelliklerini barındırır.

-
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: Uçak Dosyaları (Önemli!)   19/12/2010, 16:18

-
"sound" klasörü
--------------------------------
FS9/aircraft ..klasörü içindeki her hangi bir uçak klasörü içindeki "sound" klasörü açıldığında şu şekilde görülür:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Bir öndeki yazımızdaki "sound" klasörü için yazdıklarımız bilgiler ışığında,her sound klasöründe,yukarıdaki resimde olan "wav" fortamatında ses dosyaları çıkmayabilir.Bunun yerine SADECE yukarıdaki "wav" ses dosyaları arasında bulunan "sound.cfg" dosyası çıkar.Bu dosya "not defteri" ile açılınca alttaki resimdeki gibi görülür.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Bu resimde görüldüğü gibi;şayet SOUND klasöründen ses dosyaları çıkmadıysa "sound.cfg" dosyası yukardaki resimdeki gibi Kodlar oluşturulmuş ve bu uçak tüm seslerini,Boeing 737-400 klasöründeki/sound klasöründen alması ve kullanması sağlanmıştır.
Bazı arkadaşlar şöyle diyorlardı;"-Hocam,bu uçağın Sound klasöründe ses dosyaları yok.Ancak nasıl ses oluşturuyor?".İşte cevabı!..
Şayet B737-400 sesini bu kullandığınız uçağa uygun görmüyorsanız;o zaman uygun olan başka bir uçağın ses dosyasını buraya şöyle adapte edebilirsiniz.(Şayet o uçağın "wav" ses dosyaları varsa) :
Örneğin;elinizdeki yeni uçağınız MD 8xx..serisi bir uçak olsun.Bu uçağın sesine en yakın Bombardier Learjet uçağının sesini uygun gördünüz.O zaman Default olan veya daha önde Download edip eklediğiniz Learjet tipi uçağınız varsa,bunun klasörlerindeki Sound klasörü içinde de "wav" ses dosyaları varsa,yukarıdaki resimde olan KOD'lar şu şekilde tekrar düzenlenip,Kayıt yapılacaktır:

[fltsim]
alias=lear45\SOUND


Burada yazılan,değiştirilen satır: lear45 'tir.Yani hangi uçağın ses dosyası (sesini) yeni uçağınızda istiyorsanız bu satıra,"aircraft" dizini içinde geçen O "uçağın Klasör adını" yazmalısınız.Yukarıdaki değişiklik örneğinde ben,default olan ve aircraft dizininde "lear45" olarak yazılmış Learjet 45-Bombardier uçağını seçtim.
Ve dosyaya Kaydet diyoruz.


-
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: Uçak Dosyaları (Önemli!)   19/12/2010, 16:19

-
"texture" klasörü
-------------------------

FS9/aircraft ..klasörü içindeki her hangi bir uçak klasörü içindeki "texture" klasörünün içindeki dosyalar alt resimdeki gibi görünür.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Bu dosyaların sayı ve faklılıkları bu sayfanın ilk mesajındaki "texture ve model dosyaları" paragrafında anlatılmıştır.
Bu açıklamaların haricinde texture dosyası içindeki resimler hakkında da birkaç açıklama yapılabilir:
1- Farklı havayollarına ait uçakların gövde kaplama ve boyamaları bu texture dosyası içinde bulunan bmp formatlı resimlerin değiştirilmesi ile olabilir.Bu resimleri değiştirmek,istenen havayollarına göre boyamak ta bu uçak dosyalarını İLK tasarlayan yapımcının İZNİNE bağlıdır.Bunlara ait Kurallarımızı ve Şartlarımızı hem ANA KURALLAR içinde,hem de "Uçak Boyama" Kategorisindeki "Uçak Boyama ve Paylaşım Şartları ve Kuralları" başlığında açıkça yazılmıştır.Okunması gereklidir!..
Değişiklik için İzin alınmış uçak klasörlerinin,texture içindeki bu resimler tıklandığında Panel klasöründeki resimler gibi görünmez.Windows resim Gösterici gösteremez.Bu ".bmp" uzantılı dosyalar da DXTBmp yazılımının .bmp fotmatlı DXT3 veya DXT1 ve Mip-map ayarlı resimlerdir.
Bu resimleri convert etmek (görünebilecek bmp formatına çevirmek) için DXTBmp yazılımına ihtiyaç vardır.Convert edildikten sonra da,istenen havayollarına göre resimler üzerinde değişiklik yapmak için Photoshop,Photo Express vs. foto Edit yazılımlarınlarından herhangi birisi ile düzenlenerek tekrar eski klasörünün yerine eklenir.
Uçak Boyamaları ile ilgili açıklamalar, "Uçak Boyama Dersleri" konusunda işlenmiştir.Konuyu oradan detaylı olarak inceleyebilirsiniz.


-
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: Uçak Dosyaları (Önemli!)   19/12/2010, 16:20

---

"aircraft.cfg" dosyası
-------------------------------------

Uçak klasörlerindeki belki de en önemli dosya "aircraft.cfg" dosyasıdır.Alttaki 2 resim de,aynı "aircraft.cfg" dosyasından alınmış resimlerdir.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

"aircraft.cfg" dosyası uçağın configurasyon değerlerinin yazılı olduğu dosyadır.
1- Soldaki resim dosyanın İlk baş kısmında yazan bilgileri içerir.
En yukarıda yazan [fltsim.0],[fltsim.1],[fltsim.2],[fltsim.3],[fltsim.4],[fltsim.5] ifadeleri arasında kalan tüm config.değerleri bir uçağı gösterir.Yani her [fltsim.?] ile başlayan paragraf bir uçaktır.O uçağın bilgileridir.Uçak klasörümüzde ne kadar model dosyası ve nekadar texture dosyası varsa,o kadar sayıda [fltsim.?] ile başlayan paragraf vardır.Her paragraftaki [fltsim.0]ifadesi "0" dan başlar,sonrakiler [fltsim.1],[fltsim.2],[fltsim.3],[fltsim.4],[fltsim.5] olarak devam ederler.(sol resimdeki gibi).

Şimdi bu paragraflardaki her satırın anlamını açıklayalım:
[fltsim.0],[fltsim.1],[fltsim.2],[fltsim.3]...gibi: Bu ifadedeler,bir uçağın varlığını teşkil eder,FS açıldığında karşımıza çıkan ilk menüdeki "aircraft selected" seçenekleri arasında görünmesini ve uçağı seçmemizi sağlar.Bu uçak klasörümüzde texture sayısı kadar veya model dosyalarının sayısı kadar,altındaki tüm paragraf değerleri ile birlikte o kadar da [fltsim.1] ifadeleri vardır.
title= : Burada uçağın bu texturesine ait,uçağın ismidir.Aynı zamanda burada yazılanlar FS'de uçak uçarken,uçağın üzerinde 3-5 saniye aralıklarla belirir.
Bu title kısmı AI Traffic konusunda detaylıca işlenmiştir.AI traffic oluşturmak için title,önemlidir.
sim= : Bunun karşılığına yazılan ifade ".air" dosyasının uzantıdan önceki ismidir.Yani FS,bu kısma bakarak,bu uçak için hangi air dosyasını çalıştıracağını bulur.
model= : Karşısında bazen isim yazmaz.Yazmadığı hallerde TEK bir model dosyası vardır.Şayet 1 adetten fazla model klasörü varsa, ve modelin karşısında bir isim yazıyorsa;örneğin uçak klasöründe yukarıdaki örnekteki gibi "model.HARM" klasörü varsa,burada da model=HARM şeklinde yazılır.Diğer model klasörü de "model.??x"
şeklinde farklı bir isim yazabilir.
panel= Uçak klasöründe panel dosyasının da olduğu ve kullanılması gerektiğidir.
sound= Bu dosya ses dosyasının olduğunu gösterir.
textue= Bu satıra,model satırı için yazılan yazılar geçerlidir.
atc_id=..ve
atc_airline=
Bu satırlara Uçağın kuyruk numarası veya Havayolları callsing'i yazılabilir.atc_id'ye yazılacak kuyruk numarası "aircraft title display" olarak,uçarken uçağın üzerinde bu numara görülür.
atc_flight_number= Buraya uçuş numarası yazılabilir.Boş ta kalabilir.
ui_manufacturer= Uçağın yapım fırması ile tanınan ismi yazılır.(Boeing,Airbus,Mc Donnel Douglas .vs.gibi)
ui_type= Uçağın modeli yazılır.
ui_variation= Uçağın tipi veya bağlı olduğu havayolları yazılır (THY,Pegasus gibi)
description= Bu uçak dosyasının tanıtım bilgileri ve uçağın tasarım firmasının adı yazılır.
atc_parking_types= Uçağın Meydan apronlarındaki park edeceği noktaların belirlenmesi için yazılır (Gate,Parking,Ramp gibi)
atc_parking_codes= Bu park edilecek Gate'lerde özel olarak,her havayolu şirketine göre atanmış uçakların park etmesi için verilen Özel Kod'lar (MNB,PGS,SXS gibi)

2- Alttaki resim ise,üstteki aircraft dosyasının bilgilerinin devamıdır.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Buradaki [fltsim.0],[fltsim.1],[fltsim.2],[fltsim.3],[fltsim.4],[fltsim.5] pragrafları bittikten sonra 2-3 boş satırdan sonra Uçağın diğer uçuş değerleri ve dinamik bilgileri yer alır.
[General] Bu kısımda uçağın motor gücü,performansı,gidebileği en uzun mesafe,uçabileceği en yüksek irtifa (yükseklik),uçağın belli yüksekliklerdeki hızı,dolu ve boş ağırlığı gibi bilgiler yazılıdır.
[weight_and_balance] Burada uçağın ağırlığının hangi şartlarda ne kadar olacağı yazılır.Buradaki bilgiler FS'de uçağa etki eder.
[lights] Uçağın kaç adet ışığı olduğu,isimleri,konumlarının koordinatları,görevleri ve zamanlamaları kodlarla yazılmıştır.Bu bilgiler de uçağa etki eder.
[GeneralEngineData] Uçak motorunun modeli,tipi,adedi,kanattaki konum koordinatları ve en az rölanti limit devir ayarı,kodlarla yazılmıştır....Bu ve aşağıda yazılacakların hepsi FS'de uçağın kullanılmasına etki eder.
[smokesystem] Uçak belli bir irtifaya çıktığında oluşan dumanın,Flap veya kanat uçlarının arkasında oluşma koordinatlarının bilgileri yazılmıştır.
[effects] Eklenen effectlerin yeri,ismi,ne zaman ve uçağın neresinde oluşacağının bilgileri yazılmıştır.
[airplane_geometry] Uçağın kanat,flap,tekerleklerin,spoiler,kuyruk,rudder gibi oynar parçaların uçak gövdesine göre koordinatları,alan değerleri ve uçuş hızlarına göre açısal bilgileri yer alır.
[Reference Speeds] Burada da uçağın stall olmadan önceki,flaplar tam açık veya kapalı iken hız limit değerleri yazılıdır.Ayrıca maximum hızı ve uçuş seyir irtifasındaki (yüksekliğindeki) maximum hızı yazılıdır.
[autopilot] Uçağın Otomatik pilota geçerken veya geçtikten sonraki tüm kontrollerin değer ve bilgileri yazılıdır.
Burada birkaç kontrol değerini açıklayalım:
autopilot_available=, flight_director_available=, autothrottle_available= kontrollerinin karşısında 1 değeri yazıyorsa,cocpitteki bu kontrollerin butonları ve ışıkları aktif olur (çalışabilir).Şayet değer 0 ise kontroller çalışmaz.

-----------------


-
EDİT:

bir uçağın klasöründeki "aircraft.cfg" dosyasındaki [fltsim.0] bölümünü alıntı yaptım.Satır açıklamalarını yapacağız:

Herhangi bir aircraft.cfg demiş ki:

[fltsim.0]
title=POSKY-A330-200GE_Konya
sim=A330-200-GE-CF6-80E1
model=geNOsat
panel=
sound=
texture=Konya
checklists=
atc_airline=
atc_id=TC-JNB
atc_flight_number=330
atc_heavy=1
ui_manufacturer=Airbus
ui_type=A330-200 GE-THY
ui_variation=Turkish Airlines-Konya
visual_damage=1
atc_parking_types=GATE
atc_parking_codes=MED
description=Project Opensky \nAirbus 330-200 v2\nVersion 2004.7.1\nFS2004 Only\nEngine Type: ...diye gidiyor.

yukarıdaki alıntıda;
Title;kısmındaki yazılan uçağı tanıtan yazılardır.Uçak similatorde uçarken,havadayken "CTRL+SHIFT+Y" tuşlarına bastığınızda görülür.Bir daha bastığınızda kaybolur yazılar.
panel,sound,texture dosyaları ile OYNAMAYINIZ!..Çünkü simulator uçağı bu isimlerle tanıyor.Bir harf veya nokta eksikliği bile uçağı simulatorde göremez ve kullamazsınız.
atc_id : Bu uçağın arkasına yazılan Tescil kodu,numarasıdır.Bu kısma bu yazıyı girdiğinizde,simulatorde aprondan kalkış yaparken Kule (ATC) konuşan yazılarında bu ismi yazıyı gösterir,söyler...
ui_manufactor: uçağın yapımcısı (Boeing,Airbus..gbi),DEĞİŞTİRMEYİN!..
ui_type: uçağın modeli (A380,B737 ..gibi) DEĞİŞTİRMEYİN!..
ui_variation : Uçağın bağlı olduğu,sahibi olan Havayolu şirketi..DEĞİŞTİRMEYİN!..
atc_parking_types ve atc_parking_codes :Bu kısım uçağın ndiği meydandaki apronda hangi GATE park yerine park edeceğini gösterir.DEĞİŞTİRMEYİNİZ!.
Description: Burada yazılan tanıtım yazıları,ilk açılan menünün sağ-üst tarafındaki Description: bölümünde görülür.Uçak boyamaları aptığınızda adınızı uygun şekilde buraya yazarsanız,ilgili bölümde bunu göerebilir,uçağı indiren kişiye gösterilebilir.
Ancak yazarken satır atlamak istediğinizde yukarıdaki alıntıya bakarsanız: her satır başına gelecek yerlerde \n işareti kullnılmıştır.Buna çok dikkat ediniz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: Uçak Dosyaları (Önemli!)   19/12/2010, 16:20

-
" air "  dosyası
--------------------

Uçak Klasörlerinin içindeki dosyalardan biri de " air " dosyasıdır.Bu dosyanın içindeki altta resimdeki bilgiler,uçağın uçuş dinamik değerleridir.Kesinlikle oynamamalıdır.En ufak değişiklikte uçağın uçuş değerleri,pist yaklaşım değerleri,flap açılarını ve birçok değerler değişebilir.Aslında bu dosya içinde müdehale etmemizi gerektiren bir değer yoktur.Ancak uzman kişiler tarafından düzenlenebilir.
Bir düzenleme örneği:
Alt resimdeki 105nci satır olan "*Aircraft Types" satırının karşısındaki sayı:0 olursa bu uçağı FS'de görüp seçebilir ve kullanabilirsiniz.
Şayet "2" yaparsanız uçak FS menüsünde görülmez ve haliyle kullanılamazlar!..(Minik bir deneme yapabilirsiniz!)

FS'de görülmediği için de RAM'de yer işgal etmezler ve Fs'nin Frame artışına olumlu etkisi olur.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Program DOWNLOAD:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


-


En son pilot tarafından 3/10/2013, 23:25 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
pilot
Gen.MANAGER
VAPS Founder

Gen.MANAGERVAPS Founder
avatar


MesajKonu: Geri: Uçak Dosyaları (Önemli!)   19/12/2010, 16:21

-
"Credits ve Read ME!" dosyaları
-----------------------------------

Bu dosyaların açılımı ve açıklaması,bu sayfanın ilk mesajında "Credits ve Read ME!" dosyaları kısmında anlatılmıştır.

---
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Sponsored content




MesajKonu: Geri: Uçak Dosyaları (Önemli!)   

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Uçak Dosyaları (Önemli!)
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VAPS :: FS TASARIM ve EKLENTİLER
M.Flight Simulator Designs & Add-ons
 :: Uçak Boyamaları
Aircraft Paints Library
-
Buraya geçin: