Facebook |
|
VAPS following countries: ( Since 28.01.2014 )
|
Sosyal yer imi |
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi lütfen paylaşın
Sosyal bookmarking sitesinde VAPS adresi saklayın ve paylaşın |
|
| | THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) | |
|
+17Emre Özhan HuseyinBerker Sedat Alp Deniz Şenyurt orhanyavuz Noyan737 ahmet44 UMIT UNALDI birand basay71 Haluk Özgür Kiraz Salih BAŞPINAR Mert YILDIRAN Kaan Özgel fthyvz pilot 21 posters | |
Yazar | Mesaj |
---|
pilot MANAGER
| Konu: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Perş. 04 Kas. 2010, 23:12 | |
| - Turkish Airlines McDonnell Douglas DC-10 TC-JAV Ankara Uçağı 3.Mart.1974'de Ermenonville/Fransa'da tarihin büyük kazasını yapmıştır.3-Mart-2009.Bugün; 3 mart 1974'de yaşanan havacılık tarihinin en büyük facialarından birisi olan Orly kazasının yıldönümü. Kazanın kısaca Anlatımı:THY'nın 3 Mart 1974 Pazar günü Paris-Londra seferini yapmak üzere Paris'ten havalanan TK 981 sefer sayılı DC-10 TC-JAV Ankara uçağı 335 yolcusu ve 11 mürettebatı ile düşmüş ve kazada 346 kişi hayatını katbetmişti. Bu kaza o zamana kadar sivil havacılık tarihinde en fazla insan kaybı ile sonuçlanan bir sivil havacılık felâketiydi. " TC-JAV (cn 46704/29) "Ankara" (ex N1337U) Sadly, this aircraft crashed in Ermenonville on 1974.03.03 while operating a Paris-London flight, taking all 346 lives on board. It was later determined that a defective cargo door blew open in flight, causing a rapid decompression." Kazadan sonra yapılan teknik incelemeler sonunda, uçağın kargo kapağının İngilizce bilmeyen Tunuslu bir yer görevlisi tarafından yanlış kapatıldığı ve bu yanlışlık için pilotu uyaran bir mekanizmanın olmadığı belirlendi. Uçak belli bir yüksekliğe gelince yük kapağı yerinden koparak, hidrolikleri parçalamış ve bu da uçağın kontrolünü artık imkânsız bir hale getirmişti. VAPS ailesi olarak Kazada hayatını kaybeden başta kokpit ekibi Kaptan Nejat Berköz,Oral Ulusman ve uçuş mühendisi Hüseyin Özer olmak üzere, hayatını kaybeden tüm kabin ekibi ve yolculara tekrar Allahtan rahmet diliyoruz.Bu acı günü üzüntüyle anıyoruz. VAPS ekibi olarak bu uçağımızı sanal da olsa yaşatmak,anıları ile uçma düşüncesi ile uçağımızı yeniden boyayıp,sizlere sunmayı görev bildik. Aşağıdaki karşılaştırmalı resimlerde görüldüğü üzere,uzun süren çalışmalar sonucunda mümkün olduğunca düşen gerçek uçağımıza benzetmeye çalıştık.Umarım hatalarımız olduysa mazur görülür.Kazanın detaylı anlatımını İndirilecek klasör içinde bulabilirsiniz...Anılarla uçmak dileğiyle. Elim kazada ölen Kaptan Pilot Nejat BERKÖZ Tasarım UçağımızTurkish Airlines McDonnell Douglas DC-10 TC-JAV Ankara Model : SGAPaint by: Pilot-VAPS Anısıyla ,kazasız uçuşlar!... DOWNLOADLinkleri Görmek İçin lütfen MESAJ yazınız! Please enter the message link to view!-
En son PILOT tarafından Çarş. 16 Ocak 2013, 18:28 tarihinde değiştirildi, toplamda 7 kere değiştirildi | |
| | | fthyvz Vaps-Supervisor
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Ptsi 07 Mart 2011, 23:07 | |
| Pilot hocam selamlar saygılar, öncelikle uçakta hayatını kaybeden pilotlarımıza,kabin ekibine ve yolculara tekrardan ALLAH'tan rahmet diliyorum.Ruhları şad olsun.Ben uçağı maalesef indiremedim rapidshare linki kırık rica etsem elinizde varsa box.net'ten tekrar yükleyebilirmisiniz.Saygılar. | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Salı 08 Mart 2011, 01:56 | |
| Fatih hocam. Yeni Download Linki, İLK Mesaja EKLENMİŞTİR!..Keyifli uçuşlar.
Link, resimlerin en altındadır!.. | |
| | | fthyvz Vaps-Supervisor
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Salı 08 Mart 2011, 01:59 | |
| Çok teşekkür ederim Pilot Hocam.Sağolun varolun. | |
| | | Kaan Özgel Global MODERATOR
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Perş. 21 Nis. 2011, 16:41 | |
| Çok teşekkürler hocam güzel olmuş | |
| | | Mert YILDIRAN Systems Optimist
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) C.tesi 30 Tem. 2011, 23:31 | |
| Malesef havacılığı bilmeyen kişilerin görev alması bu gibi sonuçlar doğuruyor... Daha geçen gün Atatürk havalimanında bir yer görevlisinin yanlış bir manevrasından dolayı bir uçağın yakıt tankı kanatta delinerek büyük bir tehlike yaşandı allah daha beterlerinden korusun tekrar başımız sağolsun | |
| | | Salih BAŞPINAR Pilot-3
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Perş. 06 Ekim 2011, 12:05 | |
| Paylaşım için teşekkürler. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Perş. 06 Ekim 2011, 13:16 | |
| Geçenlerde, National Geographic kanalında, uçak kazası raporlarında, bir 747 ile ilgili bölüm vardı. 22 yıl önce kuyruğu yere sürtmüş ve taa o zamandan oluşan küçük bir yırtık (dandik yamayla kapatılmış), yıllar sonra uçağın havada parçalanmasına neden olmuştu. Çeşitli senaryolar üretiliyordu belgeselde, şöyle olmuş, böyle olmuş diye. Hatta kargo kapısı açılmış, o yüzden düşmüş de olabilir deniyordu.
Tam o esnada, ekranda, eski bir Türk Hava Yolları uçağı (TC-JAV) belirdi. Nasıl ya filan derken, ilk mesajda yazan olay, kısaca anlatıldı (Paris'ten kalkan ve kargo kapısı doğru kapatılmadığı için düşen Türk Hava Yolları uçağı diye). Aklıma bu konu geldi, yazayım yazayım diyordum, kısmet bugüneymiş.
Ölenlere Allah rahmet eylesin. Bu arada: Uçağın boyaması, gerçeğinden daha güzel duruyor. Hani orada boyama ve gerçek diye yazmasa, rahatlıkla gerçeği diye boyamayı yutturabilirsiniz.
En son Özgür Kiraz tarafından Salı 08 Mayıs 2012, 14:06 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi | |
| | | Haluk ADMIN
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Perş. 06 Ekim 2011, 16:23 | |
| Hatırladım kazayı okulda müdürün radyosunda dinlemiştik. Allah rahmet eylesin vefat edenlere gazetedeki fotoğraflar çok kötüydü. Bendeki AS DC10' a olacakmı bu boyama bir deneyim bakayım. Teşekkürler pilot hocam resimler güzel duruyor. | |
| | | basay71 Pilot-4
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Perş. 06 Ekim 2011, 17:16 | |
| paylaşım için teşekkürler | |
| | | birand Pilot-2
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Ptsi 06 Şub. 2012, 01:36 | |
| Neyşınıl ciografikte(o kanalın adını bu şekilde yazmak hoşuma gidiyo o yüden kusruma bakmayım) uçak kazalarıyla ilgili bir programın jeneriğinde de var bu uçağımız. Gereksiz bir bilgiydi ama düşünüyodum neden konmuş buraya diye, şimdi öğrendim. Emeklerinize sağlık kaptanım. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Ptsi 06 Şub. 2012, 11:44 | |
| Bunun PMDG MD11 boyaması da yapılacaktı, ne oldu acaba? Yanılmıyorsam Avsim'de, FSX için boyanmışı var. Dosyaya baktım, FS9 için olur mu diye ama DDS biçiminde yapılmış. Eğer DDS'ye FS9 için dönüştürebilirsek hazır boyaması var. | |
| | | UMIT UNALDI ADMIN Flight Instructor
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Ptsi 06 Şub. 2012, 11:49 | |
| Yapılıyor hocam. Daha vaktimiz olduğu için hocamız içine sine sine hazırlıyor boyamayı | |
| | | ahmet44 Pilot-1
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) C.tesi 12 Mayıs 2012, 04:18 | |
| | |
| | | Noyan737 Pilot-1
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Çarş. 16 Mayıs 2012, 02:51 | |
| | |
| | | Noyan737 Pilot-1
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Çarş. 16 Mayıs 2012, 03:05 | |
| | |
| | | orhanyavuz ADMIN Orgnztor Manager
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Çarş. 16 Mayıs 2012, 19:39 | |
| Noyan kardeş pist uzunluğu yeterlimi ? yeterli ise gazı verdikten sonra F4 e bas | |
| | | Alp Deniz Şenyurt Teacher Pilot
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Çarş. 16 Mayıs 2012, 22:36 | |
| Hocam gerçekçi olmak gerekirse bu ucak DC 10 30 a yapilmis ama gercegi DC 10 10 idi en buyuk farkları: İniş takımları: | |
| | | Alp Deniz Şenyurt Teacher Pilot
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Çarş. 16 Mayıs 2012, 22:40 | |
| Hatta daha detaylı bakmak isterseniz: | |
| | | Noyan737 Pilot-1
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Cuma 18 Mayıs 2012, 01:10 | |
| - orhanyavuz demiş ki:
- Noyan kardeş pist uzunluğu yeterlimi ?
yeterli ise gazı verdikten sonra F4 e bas Hocam 5000 metrelik pisste denedim, orada bile kalkmadı.Yeni uçak olduğu için payload&fuel ayarına bakmayı aklım edemedim bir de bakmışım olması gerekenden 400 ton fazla yükü varmış :) | |
| | | pilot MANAGER
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Cuma 18 Mayıs 2012, 01:14 | |
| Pekiii... Noyan hocam, şu an uçakta bir sorun var mı?.. varsa yazın, çözümünü arayalım. Saygılar. | |
| | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Cuma 18 Mayıs 2012, 01:29 | |
| 400 ton mu, o ne öyle Kilo olmasın hocam o, uçağın kendisi yoktur o kadar :lol: | |
| | | Noyan737 Pilot-1
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Cuma 18 Mayıs 2012, 06:40 | |
| - pilot demiş ki:
- Pekiii... Noyan hocam, şu an uçakta bir sorun var mı?.. varsa yazın, çözümünü arayalım. Saygılar.
hocam şuanda sıkıntı yok hatta az önce Bodrum-İstanbul seferi yaptım inişi de kalkışı da muhteşemdi yapanın ellerine sağlık @Özgür Kiraz hocam 400 ton cidden, bildiğimiz 400 ton Zamanında an225 için oynama yapmıştım Payloadlarda fakat o uçağı sileli unutuldu neden böyle yaptı bilemedim.Şuan 130 Knot ile kalkış yapabiliyorum çok rahat | |
| | | Alp Deniz Şenyurt Teacher Pilot
| | | | Özgür Kiraz MANAGER
| Konu: Geri: THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) Cuma 18 Mayıs 2012, 09:23 | |
| Ezbere konuşmak istemiyorum, konu hakkında teknik bilgiye de sahip değilim ama LTBA-KORD seferi için geçen boş ağırlık aldım, 240 ton idi (A333 için). Buna yakıtı da eklediğiniz zaman (60 ton da yakıt) etti 300 ton. Hayır siz, 400 ton fazla deyince bu, 400 ton'dan bile fazla ağırlığa sahip anlamına gelir. Deseniz ki ağırlık 400 ton, o zaman hadi olabilir denir de gerçekten fazla duruyor Noyan hocam. Yine de bir bilene danışmak gerekir. Zira bilgisayarların bile eskiden bir oda kadar olduğu düşünülürse hani o yüzden olamaz da diyemiyorum | |
| | | | THY_TC-JAV Ankara_DC-10_(SGA)(Fs9-FsX) | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |